lot
Dopravci Železnice

České dráhy ustoupily kritice, v bistrovoze si sedne i cestující druhé třídy

Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy
Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy

České dráhy změní s novým jízdním řádem pravidla pro konzumaci jídla v nových bistrovozech řady ARmpee. Od 15. prosince v nich budou moci jíst a pít i cestující druhé třídy, skončí naopak vyhrazení části sedaček v sousedním voze 2. třídy pro zákazníky bistrovozu.

Od 15. prosince bude dvanáct míst v těchto bistrovozech označeno jako bistromísto a tam bude možné konzumovat pokrmy zakoupené v bistru,“ potvrdil mluvčí Českých drah Radek Joklík. Půjde o místa z 1. třídy, na která nově nebudou dráhy prodávat místenky.

České dráhy s novými vozy sklidily u cestujících kritiku za to, že v nich mohli jíst a pít pouze cestující z 1. třídy. České dráhy nejprve problém vyřešily tím, že cestujícím vyhradily místo ve vedlejším voze, od 15. prosince budou moci i cestující s jízdenkou do 2. třídě konzumovat občerstvení přímo v bistrovoze.

Lidé byli z jídelních vozů zvyklí, že jídlo konzumují přímo na místě a tak se řada z nich snažila obsadit místa v první třídě, což nesmí. Blížící se změny v systému bistrovozů naznačil v nedávném rozhovoru pro deník Zdopravy.cz šéf společnosti JLV Bohumír Bárta. „Jakmile se daly sedačky do barové části, tak se celý vůz stal jedničkou. A lidé, když si zaplatí 1. třídu, tak samozřejmě mají nárok na to nebýt rušeni a mít pohodlí. U těch původních bistrovozů hosté necourali přes jedničku. Hosté s jízdenkou do 2. třídy by vlastně do vozu 1. třídy ani neměli a nesměli přijít,“ popsal problém Bárta.

Vozy ARmpee vznikly přestavbou jídelních vozů WRmee. Prostor pro jídlo a přípravu se zmenšil o polovinu, zbytek obsadila nově první třída. „Změnu konceptu cateringových služeb si vyžádala nutnost snižovat náklady na provoz vlaků. A to jak komerčních, tak objednávaných státem. Ve spojích, kde byl doposud řazen klasický jídelní vůz, si na změnu cestující teprve zvykají, proto jsme se rozhodli část sedadel druhé třídy ve voze sousedícím s bistrem vyčlenit pro konzumaci pokrmů,“ vysvětlil tehdy Joklík.

České dráhy počítají s celkem 18 bistrovozy, zůstane jim 16 klasických restauračních vagonů: deset WRmz815 z 90. let od Siemensu, které se používají hlavně na vlacích do Hamburku, a šest WRmz817 (ex ÖBB).

 

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ušatá

Pokud tuto diskusi ještě někdo sleduje, tak čerstvý dnešní zážitek z jízdy tímto vozem. Problém už při nástupu v Praze, protože dveře pouze v části bistra a tam už bylo veselo, obsazeno popíjejícími cestujícími. Stáli samozřejmě i v té uličce kolem pultu a nebyli schopni pochopit, že se tam prochází do další části vozu. Jejich inteiigence byla tak vysoká, že neuhnuli a ještě provokativně se roztáhli tak aby se tam skoro nedalo protáhnout. Poměrně mladí, ale dost sprostí a jak jsem zjistil i z jejich komentářů, účastníci jistě demonstrace. Pokud by tito lidé měli rozhodovat, kdo tu bude vládnout a… Číst vice »

Michal80

Tak tá 1 třída je poslední dobou tragedie i bez bistra. Například špinavé sedačky a neuvěřitelně páchnoucí wc. Jezdím často Ostrava-Česká třebová a co začal jezdit vůz Metropolitan (typ neznám) je to jízda za trest. To mají lepší z Prahy do Budějovic i když to jsou kupečka

Rajče

Tenhle vůz je totální omyl. Soukromě mu přezdívám Fritéza. Za prvé: Smrad z kuchyně se line celým vagónem. Za druhé: Kromě sedaček na krajích vagónu koukáte do zdi a nikoliv z okna. Chybějící výstup na jedné straně je taky pěknej nesmysl. A to že vám cestující z dvojky, od baru a jídeláku chodí jedničkou na záchod je konec klidu v 1. třídě.
Fritéza je totálně nepovedená a měla by být stažena z provozu. Když vidím, že bude ve vlaku řazena fritéza, raději si koupím jenom 2. třídu.

jan

Připomenutí. Měli jsme tam jídelní vůz. + luxusní 1 třídu, samostatný vagon. Prostorný.
A co, začali jsme pseudo soutěžit na cenu. Jančura vyštěkával. Smrdělo to, že jídelní vůz v rámci lowcostu nebude vůbec..
Takže berme to jako daň za low cost a soutěž. A že to dopadlo ještě dobře.

Tonda

Takže za to nemůže management ČD ale Jančura? A já myslel že Arriva!

Tronda

Ještě to chce tu o vyzobávání rozinek a jak Jančura může za zrušení Ždánic, Kolešovky, nebo, nebo třeba Střednice, za to taky může!

BoH

No, konečně inteligentní řešení problému…

dopravák

Ani náhodou: je to pouhá pořád ještě nepříliš povedená „z nouze ctnost“ (oddíl 1. třídy není oddělen dveřmi) vynucená ohromným odporem normálně myslících lidí proti té nehorázné hovadině vymyšlené v „baráku na pobřeží chujoviny“ (jak mu trefně říkají už nejen chachaři) – jen neumím určit, ze které jeho části ta pitomost vlastně vzešla.

Pandrhola

Evidentně z té, co vlakem vůbec nejezdí…

Juraj

Hlavný problém je, že nemožno mať naraz oboje: aj malé jednoduché bistro, aj nezmenený koncept cateringu. Sú skrátka možné dva prístupy, ktoré sa vzájomne vylučujú: buď trvám na gulášoch, sviečkových a sezónnych špecialitách, a potom musím poskytnúť priestor, kde sa to dá skonzumovať; alebo upravím sortiment tak, aby umožňoval odnos. Ten prvý prístup je historicky známy a obľúbený, ale má samozrejme svoje úskalia – reštaurák je spústa mŕtvej váhy na vlaku, pri plnom vlaku je aj tak obsadený ľuďmi, čo tri hodiny popíjajú jedno pivo, alebo je tam skrátka plno a zákazník má smolu. Ten druhý prístup vidíme všade po… Číst vice »

Ferenc Futurista

Souhlas, snad jen s těmi lidmi, co tři hodiny cucaj pivo, bych to neviděl tak tragicky. Co panujou normální ceny, vídám kolem většinou slušnou konzumaci (a sám průměr také nekazím).

Tronda

Bacha, abstinent Manitou by vám to vysvětlil, že pivo max. 1 na čtyřhodinovou cestu, aby jste pak nepokřikovali. 😁

dada

presne tak. A teple jidlo z 1 tridy udela opravdu 1 tridu. to je ten benefita, ktery treba v interpanterech marne hledam.

Vnější pozorovatel

Stalo by se tohle u soukromeho dopravce?

VímVšechnoNejlíp

Ne, ten nemá restaurační/bistro vozy

David

Jde spíš o způsob komunikace s cestujícími – zákazníky. A tuhle stránku věci ČD podělaly dokonale.

Jiří Kocurek

Že by soukromník dělal rovnák na ohýbák, protože zadání znělo (až příliš) jasně?
Možné to samozřejmě je, když si objednatel poručí 67 míst v první třídě, nepojede Am(p)z se 46 (66) místy, ale upravený s jedním kupé pro 8 lidí, nebo se přidá jedna sklopná sedačka, aby se tam těch 67 míst vešlo. Podobně jako tomu bylo s dveřním kriteríem favorizujícím Škodovku.

Daniel

Toto riešenie bude pre cestujúcich v 2. vozňovej triede určite prínosom. Tie súčasné podmienky sú naozaj smiešne a tá donáška jedla do vedľajšieho vozňa, ktorý nie vždy môže byť radený z dôvodu technických alebo prevádzkových príčin, bola naozaj iba zlým vtipom zo strany národného dopravcu v spolupráci s JLV. Čo sa týka cestujúcich 1. vozňovej triedy, to už je naozaj niečo iné a po vlastných skúsenostiach pri cestovaní v danom voze ako cestujúci 1. vozňovej triedy som pozitíva hľadal naozaj len veľmi ťažko. Príchodom nového GVD sa doslova v danom vozni zníži kapacita miest určených pre cestujúcich v 1. triede.… Číst vice »

Hasler

Kuchyni nemůžete dát na jednu stranu, kvůli váze vozu. Kuchyň musí být uprostřed.

pozorovatel

Zajímavé je číst kritiku od Slováka, jemuž tam takové vozy (s barem uprostřed vozu) jezdí už víc než 10 roků zcela běžně přes celou zemi a nikomu to tam zjevně nevadí – jediný rozdíl je v tom, že Slováci nikdy neudělali takovou nehoráznou blbost, aby z toho vlastního „bistra“ (= baru s několika jídelními stolky) udělal 1. třídu vozovou.
A propos: nedělaly tu poslední rekonstrukci pro ČD náhodou také Vrútky?

Jiří 2

Dodavatel dodá to, co si zákazník objedná. Pokud si ČD vyberou čtyři barvy sedaček a každé sedadlo jinak otočené, dostanou čtyři barvy sedaček a každé sedadlo jinak otočené.

Tady na Moravě

Aneb jak zprasit 1. tridu a zaroven vychvalovane jidelni sluzby jednim zasahem. Nejaky setrici manazer musel vykazat aktivitu, tak navrhl reseni, ktere akorat vyzene zase par lidi z vlaku.

J.L.

Šetřit se musí za jakoukoliv cenu. 😟

Poznámka

Zlatý Urblík, kde je mu konec.

pozorovatel

Asi byl trnem v očích Bohoušovi Bártovi (protože nebyl na zákazníky takový vydřiduch jako JLV), tak asi musel být vyštípán.

Vnější pozorovatel

Nechat předělat a dát k úhradě.

Pandrhola

No konečně. Sice to není ideální, ale lepší, než ty předchozí nápady to je určitě.

Tomáš Záruba

Nějak to nechápu. Takže se z ARmpee stane Brmpee, neboť se ta místa 1. třídy přeznačí na třídu druhou? Nebo to bude kvůli papírovým válkám pořád AR, ale cestující „si zakoupením pokrmu koupí současně doplatek do jedničky na dobu konzumace za nula Kč“ = pořád bude problém s „běžnými jedničkáři“, co nechtějí nic konzumovat?

Michal

Spíše ABrmpee

Hans

Vůbec nechápu, proč restaurační vůz rozdělovali na hospodu a 1.tridu. Mohly být uspořádané jako dřív, jen modernizované. Po jednom podrazu s komunistickými koženka mi na EX Opava samozřejmě ve 2.tride udělali další podraz. To je pro ČD typické. Slavíme 30let od pádu komunismu a ČD stále řeší vozy z komunismu, to je ostuda,co?

Petr

Za prvé nic jako „EX Opava“ neexistuje a neexistovalo. Za 2- koženka tam jede jen cca jednou za půl roku jako náhrada za pokažený vůz, soukromník by lidi poslal do háje větou „je nám líto, hledejte si ve špičce náhradu“ Za 3 jak to do háje souvisí s tématem bistrovozy ??

Hans

Pane Petře, asi jste špatně sledoval zprávy. Je zajímavé, že po pruseru se starými vozy s koženkovým i lavicemi představitelé ČD prohlásili, že první z rekonstruovaných bistro vozů budou nasazeny právě na expresu z Opavy do Prahy, kde k ostudě s koženka mi došlo. Vymlouvat se 30 let po pádu komunismu na náhradu je opravdu trapné. Ty staré vozy made in DDR už dávno měly být vyřazeny a totéž platí o vozech 810 a 010 a jednotkách 460 a 560!. A po tomto trapasů omezují ČD cestující 2.tridy znovu, když jim zakazují vstup do nových bistro vozů!!! Proto naráz ustupují… Číst vice »

Karel

Za pohodlné koženkové sedačky a otevírací okna bych si klidně i připlatil…

bohyn

Kupte si předplatné do muzea

Mirek

Tak už jen zbývá „stavebně“ oddělit 1. třídu od zbytku vozu…….a bude to možná i slušný vůz…..😉

Manitou

Když si představím, jak tam sedí tupá hovada s pivem, hulákají, tak to raději pojedu jiným spojem než bych tento dobytek musel trpět.

manitou2

Manitou – jako jako s pery v hlavě? To bych tam taky neseděl …

Ferenc Futurista

Duševní vyrovnanost z vás přímo stříká.

Manitou

Ještě něco k tématu? 😆

Ferenc Futurista

No, že to posuzujete zrovna vy…

Manitou

Ano, posuzuji, jako pravidelný cestující a vím, co se v jídelním voze slízá za póvl.
Ti, co se skutečně přijdou najíst jsou v hluboké menšině.

Ferenc Futurista

S váma asi musí bejt radost ocitnout se v jednom vagóně. Nejmenujete se Václav Klaus?

Manitou

Nikoliv, jen pojmenovávám věci pravými jmény.
Čili ti, co si nalívají pivem, či jiným alkoholem v hromadných prostředcích, ti jsou odpad.
Naštěstí není problém opilce nechat vyhodit z vlaku.

Karel Kučera

sám jste odpad a póvl.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Přede mnou neutečete, mám časový doplatek do první třídy. Zdraví odpad co si rád dá k jídlu pivo. A zkuste mě nechat vyhodit, moc se těším na to hodinové čekání na policii, tohle vážně nebude jejich priorita, a já se dobrovolně nezvednu. Při fyzickém kontaktu policii sice přijede rychleji, ale volat ji budu já.

Manitou

Existují telefony. 😉

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Vážně? A policie se přes telefon nějak teleportuje do toho vlaku?

navratp

Takže obtěžujícího se ve vlaku nezbavíte_ Tak tak, to je další důvod proč spousta lidí jezdí autem. Nebo z Moravy do Prahy Leo.

Ferenc Futurista

Přesně. Když si představím, že by mne mohl ve vlaku obtěžovat Manitou nebo nějaký jiný bolševický kretén a fízl z lidu , taky raději pojedu autem.

Manitou

Máte potíže s nervy? 😀 Bude to tím chlastem.
Tím se vyjasnily okolnosti zdejší diskuse.
Doplňte „hladinku“ a budete „happy“. 🙂

LiborV

Mě v jídelním voze jíst chutná. Sezónní pokrmy umí být u JLV opravdu chutné.

Karel

Vás jíst chutná? Opravdu?

Tronda

Manitou má totiž rejžu a jezdí zadarmo a každý kdo ve vlaku jede za peníze a nedejbože ještě za své peníze něco konzumuje a zvyšuje tak jeho zaměstnavateli tržby, ho obtěžuje.

Manitou

Nikoliv, plně platící. Ovšem geront Tronda je vyžírka společnosti se svou 75% slevou. 🙂

Tronda

Takže podle hesla kdo to říká, sám to bývá, jsi nerudný geront s rejžou.

Hans

Pane Nabitou, to musíte řešit jinde a jinak. Ten problém je všude, i Ve městech, v MHD sprostě chování a tak. Je to v první řadě věc dopravce, musí to ale řešit tak, aby se nedopouštěl diskriminace. Prostě zapnout videozáznam a volat policii. Dle smluvních přepravních podmínek má právo takové lidí vyhodit na nejbližší stanicí z vlaku bez náhrady!

Manitou

Já to vím právě a vím, jak to efektivně řešit. Ovšem někteří diskutující opilce berou za normu cestování

Ferenc Futurista

Furt lepší opilec než namistrovaný netolerantní hovado, který se domnívá, že je středem vesmíru. Tím myslím vás.

Manitou

Jsem netolerantní, správně. Proto ožralci jsou vyloučeni z přepravy.

Ferenc Futurista

Jste opravdový hrdina! Předpokládám, že pásku pomocný stráže máte doma po fotroj, kterej ji zdědil po dědkoj.

Manitou

Copak? Bez alkoholu nevydržíte? 😆

Tronda

Hele a řvoucí malý děti ti nevadí? Nebo se jen bojíš, že ti kojící geurilla rozšlapa dýmku míru.

Tronda

Jj, „vyloučeni z přepravy“ – takhle to dokáže napsat jen elitní modrá guma, protože normální lidi takhle nemluví.

Manitou

Nebo ti, co umí přečíst přepravní podmínky gerontku. 😆

Tronda

Tak do gerontka mám ještě mnoho a mnoho let a protože nejsem elitní modrogumní socka s režijkou, tak narozdíl od tebe chodím i do restaurace (nejen té na kolejích, i když zrovna původní jídelní vozy jsou na ČD to nejlepší), takže vím, co tam zpravidla lidí pijí k jídlu. No a u tebe jsou dvě možnosti, buďto to, co na jediné správné dráze nedostaneš zadarmo, musí být zakázáno nebo víc jak dvě piva nevydržíš.

Manitou

Samozřejmě. Proto jediné, co řešíš, je imaginární režijka.
Tuto diskusní náplň má pouze právě ta skutečná „sociálka“, která by ráda neplatila ani těch 25%. 🙂

Tronda

Hlavně doufám, že už máš hotový transparenty na demonstraci před Jihomoravským KÚ, protože si tam budeš muset kupovat jízdenku. 🙂

BR193EEL

Promiňte, od Vás tady jen čtu urážky. Bohužel se tady diskuze díky vám většinou ubere do hnojiště. Jestli někomu zavádíte tu režijku, tak buď jděte pracovat k ČD nebo držte hubu. Je to asi poslední benefit co tam mají. Jen pro zajímavost u ČD už 3 roky nepracuji a vlak si platím za plné narozdíl od někoho ,kterému přispívá daňový poplatník.

Tronda

Zjevně jste si mne spletl se svým zrcadlem, do kterého jste se podíval a napsal příspěvek, který je pouze žumpou (protože urazit mne nemůžete) nijak nesouvisející s tématem jídelních vozů, ve kterých se překvapivě konzumuje, což některé diskutující vytáčí, protože se tam konzumuje za své.

BR193EEL

Ano vás pane Trondo urazit nejde. Váš zájem o železniční dopravu je především směrován na dehonestaci modrého dopravce a jeho zaměstnanců. Věřte, že já jsem z této firmy odešel rád a obdivuji ty srdcaře co tam zůstali a věří v lepší zítřky. S vámi jak sleduji jakákoliv rozumná diskuze je nemožná . Přeji hezky večer všem .

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Tak si ty podmínky prosím také přečtěte.

146. Pověřený zaměstnanec ČD vyloučí z přepravy v nejbližší stanici cestujícího, který:
d) nastoupil do vlaku zjevně pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky a ohrožuje bezpečnost svou, zaměstnanců ČD nebo ostatních cestujících.

150.2. Do prostor ČD určených pro veřejnost není povolen vstup osobám nebo cestujícím ,a to ani splatnou jízdenkou ČD:
a) zjevně pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky

Konzumace alkoholu ve vlaku není nijak omezena dle SPPO.

Manitou

Doporučuji si to přečíst důkladně, všechny slova a význam.
A zároveň i celou tuto diskusi.
Pořadí nechám na vás. V případě, že máte potíže s pochopením obsahu, je nezbytné, aby jste požádal někoho ve svém okolí o pomoc s detailním výkladem obsahu.

Pandrhola

A co tím chce básník říci ?
146. d) hovoří jasně… vyloučit z přepravy sice lze osobu pod vlivem, ale jen v případě, že ohrožuje něčí bezpečnost.
150.2. a) se pak netýká vlaku, ale stacionárních prostor.

bohyn

150.2) jak jste přišel na to, že se to týká jen stacionárních ploch? Vlak není prostor ČD určený pro veřejnost?

Pandrhola

Jak ? Našel jsem si to…
https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/sppo-zmena-16_cb.pdf
150.2 v SPPO už spadá pod kapitolu XII, kde je pod 150 a 150.1 vysvětleno, že se jedná o prostory ve stanici.
Ono by bylo i dost divné, kdyby si někdo dal tu práci a popisoval pro stejnou věc dva významově rozdílné body. 😉

pozorovatel

A jaké prostory teď ve stanicích patří ČD, aby se na ně vztahovaly SPPO ČD? Nebo snad SŽDC ty SPPO ČD převzala „i s chlupama“ i pro prostory, které teď spravuje ona, a vyhlásila to někde veřejně?

Pandrhola

Zde je odpověď ve vysvětlivkách pojmů v SPPO, tedy:
Prostory ČD = Prostory, ve správě nebo majetku ČD…
Jedná se tedy většinou o pronajaté prostory, ale to na věci z pohledu cestujícího nic nemění.

pozorovatel

A ony ještě nějaké takové existují? Možná někde snad čekárny, ale rozhodně to nejsou například příchody k nástupištím (byť třeba vedoucí okolo osobních pokladen), protože například za ně se přece právě SŽDC opakovaně pokouší zlegalizovat možnost vybírání „ošlapného“. A pronájem prostor pro mizející „nádražky“ je už také dlouho záležitostí SŽDC.

Pandrhola

Ano, existují… běžné čekárny, čekárny ČD lounge, dále jsou někde v samostatných prostorách mezinárodní pokladny, nebo infocentra, ale mohou to být i prostory kde si zákazník přebírá kolo z cyklopůjčovny, nebo klasická úschovna zavazadel.
Problém pronájmů u SŽDC bude v tom, že má nějak nastavené tabulky a nezohledňují se místní poměry, takže si to za tu pálku pronajme jen ten, kdo opravdu musí. Mizející „nádražky“ jsou toho příkladem, protože to v menší obci při těch nákladech pak žádný soukromník neutáhne.

bohyn

150.2) Podstatné je tam to slovo „zjevně“. U normálního člověka jsou to tak 4 piva, aby to bylo zjevné.

Manitou

Vidím, že skutečně je problém si SPPO přečíst celé, nikoliv si jen vyhledat konkrétní slovo ve vyhledávači.
Odkazuji na kapitolu XI, odstavec 144, písmeno x.
Až poté následuje odstavec 146 o vyloučení z přepravy při porušení odstavce 140 – 144, mimo jiné.
Takže než začnete laborovat, studujte. 🙂

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Popíjení piva odporuje dobrým mravům nebo je hlučné?

Matěj

Takže si dál připlatím za 1. třídu a budou se mi tam courat lidi, mluvit, smrdět s jídlem?

Ferenc Futurista

Přesně, můžoou za to lidi, co maj tu drzost využít služeb bistrovozu, a vůbec né nějakej debilní turbomanažer, co dostal trafiku za zásluhy o stranickou kasu.
Jinak, fakt je tak divný, že když si koupíte místenku do bistrovozu, ucítíte tam jídlo? Taky se třeba divíte, když si koupíte lístak do kina, že tam něco promítaj na přední zeď sálu? 🙂

Vojta

Pod bistrem si představím takovou tu prodejnu jídla přes okénko…a tam mě taky nenapadne vyžadovat možnost sednutí na místě, tedy stav „zakoupím a odejdu zpět na své místo“ mi přijde vcelku logický a očekávatelný.

Ferenc Futurista

Jestli si pod pojmeme bistro představíte okénko bez sezení, svědčí to pouze a jen o tom, že netušíte, co je to bistro. Každopádně, to jídlo by „smrdělo“ i z toho okýnka…

bohyn

Prostě degradace 1. třídy pod úroveň dvojky.

Karel

A tak je to správné. Do druhé třídy může postoupit jen ten, kdo úspěšně absolvoval první třídu. 🙂

bohyn

Přeji hodně štěstí v následujících ročnících 😉

RHh

Jel jste tím vozem? Spíš než bistro tam těžce smrdí WC. Navíc hosté courají jen pokud je vůz špatně řazen a jednička není hned za lokomotivou (což bylo z těch mých asi pěti jízd snad čtyřikrát)

Roman Svačina

Kolik tenhle paskvil stál miliónů? A výsledek? Přitom stačilo tak málo. Nechat tu menší část jak skutečné bistro bez sedaček 1. třídy. Prostě tak jak to známe např. z EC Cracovia

Bpee

Výborně, skvělá motivace k připlácení si za první třídu.

fensterglaser

Alespoň takto. Nic lepšího totoiž vymyslet už nejde.

Ferenc Futurista

Jde. Udělat z toho zpátky klasickej jídelák a tvářit se, že tahle píčovina se jakože vůbec nestala.

dada

presne tak, radit treba AB a klasickej „jidelnak“

Pandrhola

To by ovšem bylo o další značné investici, což je nyní nereálné, protože kdo by schválil peníze na druhou nákladnou předělávku v tak krátkém čase ?

MirekP

Jde, stačilo by tu menší 12 místnou část předělat na hospodu tak, jak je to v Rj. Tak to také bylo v počátcích prezentováno, jako přechod na standard Rj.

PeMIČ

+ otočení vozu tak,aby větší oddíl jedničky byl vždy od konce nebo začátku vlaku.Od výroby Interpanteru je jednička pouhým průchoďákem a né jedničkou!!

Ferenc Futurista

Jo, to dává smysl, vymyslet řešení, který vyžaduje umístit vůz pouze jedním způsobem a pouze na jednu možnou pozici ve vlaku. Mít klasickej jídelák, kterej jde umístit jakkoli a kamkoli, to je zřejmě zbytečně jednoduchý a logický.

pamětník

Na Slovensko teď sice už tak často nejezdím, ale ty kombinované vozy v podobě část 1. třídy (běžně otočená ke kraji soupravy nebo k dalšímu vozu 1. třídy) a jídelní „bistro“ část s barem jako 2. třída (otočená „dovnitř“ soupravy) tam fungovaly už před více než 10 roky a jednu dobu to tak jezdilo i na „Slovenské strele“ do a z Prahy. Výhodu tak měli cestující obou vozových tříd, protože i ti „jedničkoví“ mohli v klidu konzumovat občerstvení zakoupené u baru ve „své“ části vozu a „dvojkoví“ je nerušili.