LOT 3a leaderboard

České dráhy ustoupily kritice, v bistrovoze si sedne i cestující druhé třídy

Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhyNový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy

České dráhy změní s novým jízdním řádem pravidla pro konzumaci jídla v nových bistrovozech řady ARmpee. Od 15. prosince v

České dráhy změní s novým jízdním řádem pravidla pro konzumaci jídla v nových bistrovozech řady ARmpee. Od 15. prosince v nich budou moci jíst a pít i cestující druhé třídy, skončí naopak vyhrazení části sedaček v sousedním voze 2. třídy pro zákazníky bistrovozu.

Od 15. prosince bude dvanáct míst v těchto bistrovozech označeno jako bistromísto a tam bude možné konzumovat pokrmy zakoupené v bistru,“ potvrdil mluvčí Českých drah Radek Joklík. Půjde o místa z 1. třídy, na která nově nebudou dráhy prodávat místenky.

České dráhy s novými vozy sklidily u cestujících kritiku za to, že v nich mohli jíst a pít pouze cestující z 1. třídy. České dráhy nejprve problém vyřešily tím, že cestujícím vyhradily místo ve vedlejším voze, od 15. prosince budou moci i cestující s jízdenkou do 2. třídě konzumovat občerstvení přímo v bistrovoze.

Lidé byli z jídelních vozů zvyklí, že jídlo konzumují přímo na místě a tak se řada z nich snažila obsadit místa v první třídě, což nesmí. Blížící se změny v systému bistrovozů naznačil v nedávném rozhovoru pro deník Zdopravy.cz šéf společnosti JLV Bohumír Bárta. „Jakmile se daly sedačky do barové části, tak se celý vůz stal jedničkou. A lidé, když si zaplatí 1. třídu, tak samozřejmě mají nárok na to nebýt rušeni a mít pohodlí. U těch původních bistrovozů hosté necourali přes jedničku. Hosté s jízdenkou do 2. třídy by vlastně do vozu 1. třídy ani neměli a nesměli přijít,“ popsal problém Bárta.

Vozy ARmpee vznikly přestavbou jídelních vozů WRmee. Prostor pro jídlo a přípravu se zmenšil o polovinu, zbytek obsadila nově první třída. „Změnu konceptu cateringových služeb si vyžádala nutnost snižovat náklady na provoz vlaků. A to jak komerčních, tak objednávaných státem. Ve spojích, kde byl doposud řazen klasický jídelní vůz, si na změnu cestující teprve zvykají, proto jsme se rozhodli část sedadel druhé třídy ve voze sousedícím s bistrem vyčlenit pro konzumaci pokrmů,“ vysvětlil tehdy Joklík.

České dráhy počítají s celkem 18 bistrovozy, zůstane jim 16 klasických restauračních vagonů: deset WRmz815 z 90. let od Siemensu, které se používají hlavně na vlacích do Hamburku, a šest WRmz817 (ex ÖBB).

 

Tagy ARmpee bistrovozy České dráhy Top
100 komentářů