České dráhy ustoupily kritice, v bistrovoze si sedne i cestující druhé třídy
Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy
České dráhy změní s novým jízdním řádem pravidla pro konzumaci jídla v nových bistrovozech řady ARmpee. Od 15. prosince v
Pokud tuto diskusi ještě někdo sleduje, tak čerstvý dnešní zážitek z jízdy tímto vozem. Problém už při nástupu v Praze, protože dveře pouze v části bistra a tam už bylo veselo, obsazeno popíjejícími cestujícími. Stáli samozřejmě i v té uličce kolem pultu a nebyli schopni pochopit, že se tam prochází do další části vozu. Jejich inteiigence byla tak vysoká, že neuhnuli a ještě provokativně se roztáhli tak aby se tam skoro nedalo protáhnout. Poměrně mladí, ale dost sprostí a jak jsem zjistil i z jejich komentářů, účastníci jistě demonstrace. Pokud by tito lidé měli rozhodovat, kdo tu bude vládnout a… Číst vice »
Tak tá 1 třída je poslední dobou tragedie i bez bistra. Například špinavé sedačky a neuvěřitelně páchnoucí wc. Jezdím často Ostrava-Česká třebová a co začal jezdit vůz Metropolitan (typ neznám) je to jízda za trest. To mají lepší z Prahy do Budějovic i když to jsou kupečka
Tenhle vůz je totální omyl. Soukromě mu přezdívám Fritéza. Za prvé: Smrad z kuchyně se line celým vagónem. Za druhé: Kromě sedaček na krajích vagónu koukáte do zdi a nikoliv z okna. Chybějící výstup na jedné straně je taky pěknej nesmysl. A to že vám cestující z dvojky, od baru a jídeláku chodí jedničkou na záchod je konec klidu v 1. třídě.
Fritéza je totálně nepovedená a měla by být stažena z provozu. Když vidím, že bude ve vlaku řazena fritéza, raději si koupím jenom 2. třídu.
Připomenutí. Měli jsme tam jídelní vůz. + luxusní 1 třídu, samostatný vagon. Prostorný.
A co, začali jsme pseudo soutěžit na cenu. Jančura vyštěkával. Smrdělo to, že jídelní vůz v rámci lowcostu nebude vůbec..
Takže berme to jako daň za low cost a soutěž. A že to dopadlo ještě dobře.
Takže za to nemůže management ČD ale Jančura? A já myslel že Arriva!
Ještě to chce tu o vyzobávání rozinek a jak Jančura může za zrušení Ždánic, Kolešovky, nebo, nebo třeba Střednice, za to taky může!
No, konečně inteligentní řešení problému…
Ani náhodou: je to pouhá pořád ještě nepříliš povedená „z nouze ctnost“ (oddíl 1. třídy není oddělen dveřmi) vynucená ohromným odporem normálně myslících lidí proti té nehorázné hovadině vymyšlené v „baráku na pobřeží chujoviny“ (jak mu trefně říkají už nejen chachaři) – jen neumím určit, ze které jeho části ta pitomost vlastně vzešla.
Evidentně z té, co vlakem vůbec nejezdí…
Hlavný problém je, že nemožno mať naraz oboje: aj malé jednoduché bistro, aj nezmenený koncept cateringu. Sú skrátka možné dva prístupy, ktoré sa vzájomne vylučujú: buď trvám na gulášoch, sviečkových a sezónnych špecialitách, a potom musím poskytnúť priestor, kde sa to dá skonzumovať; alebo upravím sortiment tak, aby umožňoval odnos. Ten prvý prístup je historicky známy a obľúbený, ale má samozrejme svoje úskalia – reštaurák je spústa mŕtvej váhy na vlaku, pri plnom vlaku je aj tak obsadený ľuďmi, čo tri hodiny popíjajú jedno pivo, alebo je tam skrátka plno a zákazník má smolu. Ten druhý prístup vidíme všade po… Číst vice »
Souhlas, snad jen s těmi lidmi, co tři hodiny cucaj pivo, bych to neviděl tak tragicky. Co panujou normální ceny, vídám kolem většinou slušnou konzumaci (a sám průměr také nekazím).
Bacha, abstinent Manitou by vám to vysvětlil, že pivo max. 1 na čtyřhodinovou cestu, aby jste pak nepokřikovali. 😁
presne tak. A teple jidlo z 1 tridy udela opravdu 1 tridu. to je ten benefita, ktery treba v interpanterech marne hledam.
Stalo by se tohle u soukromeho dopravce?
Ne, ten nemá restaurační/bistro vozy
Jde spíš o způsob komunikace s cestujícími – zákazníky. A tuhle stránku věci ČD podělaly dokonale.
Že by soukromník dělal rovnák na ohýbák, protože zadání znělo (až příliš) jasně?
Možné to samozřejmě je, když si objednatel poručí 67 míst v první třídě, nepojede Am(p)z se 46 (66) místy, ale upravený s jedním kupé pro 8 lidí, nebo se přidá jedna sklopná sedačka, aby se tam těch 67 míst vešlo. Podobně jako tomu bylo s dveřním kriteríem favorizujícím Škodovku.
Toto riešenie bude pre cestujúcich v 2. vozňovej triede určite prínosom. Tie súčasné podmienky sú naozaj smiešne a tá donáška jedla do vedľajšieho vozňa, ktorý nie vždy môže byť radený z dôvodu technických alebo prevádzkových príčin, bola naozaj iba zlým vtipom zo strany národného dopravcu v spolupráci s JLV. Čo sa týka cestujúcich 1. vozňovej triedy, to už je naozaj niečo iné a po vlastných skúsenostiach pri cestovaní v danom voze ako cestujúci 1. vozňovej triedy som pozitíva hľadal naozaj len veľmi ťažko. Príchodom nového GVD sa doslova v danom vozni zníži kapacita miest určených pre cestujúcich v 1. triede.… Číst vice »
Kuchyni nemůžete dát na jednu stranu, kvůli váze vozu. Kuchyň musí být uprostřed.
Zajímavé je číst kritiku od Slováka, jemuž tam takové vozy (s barem uprostřed vozu) jezdí už víc než 10 roků zcela běžně přes celou zemi a nikomu to tam zjevně nevadí – jediný rozdíl je v tom, že Slováci nikdy neudělali takovou nehoráznou blbost, aby z toho vlastního „bistra“ (= baru s několika jídelními stolky) udělal 1. třídu vozovou.
A propos: nedělaly tu poslední rekonstrukci pro ČD náhodou také Vrútky?
Dodavatel dodá to, co si zákazník objedná. Pokud si ČD vyberou čtyři barvy sedaček a každé sedadlo jinak otočené, dostanou čtyři barvy sedaček a každé sedadlo jinak otočené.
Aneb jak zprasit 1. tridu a zaroven vychvalovane jidelni sluzby jednim zasahem. Nejaky setrici manazer musel vykazat aktivitu, tak navrhl reseni, ktere akorat vyzene zase par lidi z vlaku.
Šetřit se musí za jakoukoliv cenu. 😟
Zlatý Urblík, kde je mu konec.
Asi byl trnem v očích Bohoušovi Bártovi (protože nebyl na zákazníky takový vydřiduch jako JLV), tak asi musel být vyštípán.
Nechat předělat a dát k úhradě.
No konečně. Sice to není ideální, ale lepší, než ty předchozí nápady to je určitě.
Nějak to nechápu. Takže se z ARmpee stane Brmpee, neboť se ta místa 1. třídy přeznačí na třídu druhou? Nebo to bude kvůli papírovým válkám pořád AR, ale cestující „si zakoupením pokrmu koupí současně doplatek do jedničky na dobu konzumace za nula Kč“ = pořád bude problém s „běžnými jedničkáři“, co nechtějí nic konzumovat?
Spíše ABrmpee
Vůbec nechápu, proč restaurační vůz rozdělovali na hospodu a 1.tridu. Mohly být uspořádané jako dřív, jen modernizované. Po jednom podrazu s komunistickými koženka mi na EX Opava samozřejmě ve 2.tride udělali další podraz. To je pro ČD typické. Slavíme 30let od pádu komunismu a ČD stále řeší vozy z komunismu, to je ostuda,co?
Za prvé nic jako „EX Opava“ neexistuje a neexistovalo. Za 2- koženka tam jede jen cca jednou za půl roku jako náhrada za pokažený vůz, soukromník by lidi poslal do háje větou „je nám líto, hledejte si ve špičce náhradu“ Za 3 jak to do háje souvisí s tématem bistrovozy ??
Pane Petře, asi jste špatně sledoval zprávy. Je zajímavé, že po pruseru se starými vozy s koženkovým i lavicemi představitelé ČD prohlásili, že první z rekonstruovaných bistro vozů budou nasazeny právě na expresu z Opavy do Prahy, kde k ostudě s koženka mi došlo. Vymlouvat se 30 let po pádu komunismu na náhradu je opravdu trapné. Ty staré vozy made in DDR už dávno měly být vyřazeny a totéž platí o vozech 810 a 010 a jednotkách 460 a 560!. A po tomto trapasů omezují ČD cestující 2.tridy znovu, když jim zakazují vstup do nových bistro vozů!!! Proto naráz ustupují… Číst vice »
Za pohodlné koženkové sedačky a otevírací okna bych si klidně i připlatil…
Kupte si předplatné do muzea
Tak už jen zbývá „stavebně“ oddělit 1. třídu od zbytku vozu…….a bude to možná i slušný vůz…..😉
Když si představím, jak tam sedí tupá hovada s pivem, hulákají, tak to raději pojedu jiným spojem než bych tento dobytek musel trpět.
Manitou – jako jako s pery v hlavě? To bych tam taky neseděl …
Duševní vyrovnanost z vás přímo stříká.
Ještě něco k tématu? 😆
No, že to posuzujete zrovna vy…
Ano, posuzuji, jako pravidelný cestující a vím, co se v jídelním voze slízá za póvl.
Ti, co se skutečně přijdou najíst jsou v hluboké menšině.
S váma asi musí bejt radost ocitnout se v jednom vagóně. Nejmenujete se Václav Klaus?
Nikoliv, jen pojmenovávám věci pravými jmény.
Čili ti, co si nalívají pivem, či jiným alkoholem v hromadných prostředcích, ti jsou odpad.
Naštěstí není problém opilce nechat vyhodit z vlaku.
sám jste odpad a póvl.
Přede mnou neutečete, mám časový doplatek do první třídy. Zdraví odpad co si rád dá k jídlu pivo. A zkuste mě nechat vyhodit, moc se těším na to hodinové čekání na policii, tohle vážně nebude jejich priorita, a já se dobrovolně nezvednu. Při fyzickém kontaktu policii sice přijede rychleji, ale volat ji budu já.
Existují telefony. 😉
Vážně? A policie se přes telefon nějak teleportuje do toho vlaku?
Takže obtěžujícího se ve vlaku nezbavíte_ Tak tak, to je další důvod proč spousta lidí jezdí autem. Nebo z Moravy do Prahy Leo.
Přesně. Když si představím, že by mne mohl ve vlaku obtěžovat Manitou nebo nějaký jiný bolševický kretén a fízl z lidu , taky raději pojedu autem.
Máte potíže s nervy? 😀 Bude to tím chlastem.
Tím se vyjasnily okolnosti zdejší diskuse.
Doplňte „hladinku“ a budete „happy“. 🙂
Mě v jídelním voze jíst chutná. Sezónní pokrmy umí být u JLV opravdu chutné.
Vás jíst chutná? Opravdu?
Manitou má totiž rejžu a jezdí zadarmo a každý kdo ve vlaku jede za peníze a nedejbože ještě za své peníze něco konzumuje a zvyšuje tak jeho zaměstnavateli tržby, ho obtěžuje.
Nikoliv, plně platící. Ovšem geront Tronda je vyžírka společnosti se svou 75% slevou. 🙂
Takže podle hesla kdo to říká, sám to bývá, jsi nerudný geront s rejžou.
Pane Nabitou, to musíte řešit jinde a jinak. Ten problém je všude, i Ve městech, v MHD sprostě chování a tak. Je to v první řadě věc dopravce, musí to ale řešit tak, aby se nedopouštěl diskriminace. Prostě zapnout videozáznam a volat policii. Dle smluvních přepravních podmínek má právo takové lidí vyhodit na nejbližší stanicí z vlaku bez náhrady!
Já to vím právě a vím, jak to efektivně řešit. Ovšem někteří diskutující opilce berou za normu cestování
Furt lepší opilec než namistrovaný netolerantní hovado, který se domnívá, že je středem vesmíru. Tím myslím vás.
Jsem netolerantní, správně. Proto ožralci jsou vyloučeni z přepravy.
Jste opravdový hrdina! Předpokládám, že pásku pomocný stráže máte doma po fotroj, kterej ji zdědil po dědkoj.
Copak? Bez alkoholu nevydržíte? 😆
Hele a řvoucí malý děti ti nevadí? Nebo se jen bojíš, že ti kojící geurilla rozšlapa dýmku míru.
Jj, „vyloučeni z přepravy“ – takhle to dokáže napsat jen elitní modrá guma, protože normální lidi takhle nemluví.
Nebo ti, co umí přečíst přepravní podmínky gerontku. 😆
Tak do gerontka mám ještě mnoho a mnoho let a protože nejsem elitní modrogumní socka s režijkou, tak narozdíl od tebe chodím i do restaurace (nejen té na kolejích, i když zrovna původní jídelní vozy jsou na ČD to nejlepší), takže vím, co tam zpravidla lidí pijí k jídlu. No a u tebe jsou dvě možnosti, buďto to, co na jediné správné dráze nedostaneš zadarmo, musí být zakázáno nebo víc jak dvě piva nevydržíš.
Samozřejmě. Proto jediné, co řešíš, je imaginární režijka.
Tuto diskusní náplň má pouze právě ta skutečná „sociálka“, která by ráda neplatila ani těch 25%. 🙂
Hlavně doufám, že už máš hotový transparenty na demonstraci před Jihomoravským KÚ, protože si tam budeš muset kupovat jízdenku. 🙂
Promiňte, od Vás tady jen čtu urážky. Bohužel se tady diskuze díky vám většinou ubere do hnojiště. Jestli někomu zavádíte tu režijku, tak buď jděte pracovat k ČD nebo držte hubu. Je to asi poslední benefit co tam mají. Jen pro zajímavost u ČD už 3 roky nepracuji a vlak si platím za plné narozdíl od někoho ,kterému přispívá daňový poplatník.
Zjevně jste si mne spletl se svým zrcadlem, do kterého jste se podíval a napsal příspěvek, který je pouze žumpou (protože urazit mne nemůžete) nijak nesouvisející s tématem jídelních vozů, ve kterých se překvapivě konzumuje, což některé diskutující vytáčí, protože se tam konzumuje za své.
Ano vás pane Trondo urazit nejde. Váš zájem o železniční dopravu je především směrován na dehonestaci modrého dopravce a jeho zaměstnanců. Věřte, že já jsem z této firmy odešel rád a obdivuji ty srdcaře co tam zůstali a věří v lepší zítřky. S vámi jak sleduji jakákoliv rozumná diskuze je nemožná . Přeji hezky večer všem .
Tak si ty podmínky prosím také přečtěte.
146. Pověřený zaměstnanec ČD vyloučí z přepravy v nejbližší stanici cestujícího, který:
d) nastoupil do vlaku zjevně pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky a ohrožuje bezpečnost svou, zaměstnanců ČD nebo ostatních cestujících.
150.2. Do prostor ČD určených pro veřejnost není povolen vstup osobám nebo cestujícím ,a to ani splatnou jízdenkou ČD:
a) zjevně pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky
Konzumace alkoholu ve vlaku není nijak omezena dle SPPO.
Doporučuji si to přečíst důkladně, všechny slova a význam.
A zároveň i celou tuto diskusi.
Pořadí nechám na vás. V případě, že máte potíže s pochopením obsahu, je nezbytné, aby jste požádal někoho ve svém okolí o pomoc s detailním výkladem obsahu.
A co tím chce básník říci ?
146. d) hovoří jasně… vyloučit z přepravy sice lze osobu pod vlivem, ale jen v případě, že ohrožuje něčí bezpečnost.
150.2. a) se pak netýká vlaku, ale stacionárních prostor.
150.2) jak jste přišel na to, že se to týká jen stacionárních ploch? Vlak není prostor ČD určený pro veřejnost?
Jak ? Našel jsem si to…
https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/sppo-zmena-16_cb.pdf
150.2 v SPPO už spadá pod kapitolu XII, kde je pod 150 a 150.1 vysvětleno, že se jedná o prostory ve stanici.
Ono by bylo i dost divné, kdyby si někdo dal tu práci a popisoval pro stejnou věc dva významově rozdílné body. 😉
A jaké prostory teď ve stanicích patří ČD, aby se na ně vztahovaly SPPO ČD? Nebo snad SŽDC ty SPPO ČD převzala „i s chlupama“ i pro prostory, které teď spravuje ona, a vyhlásila to někde veřejně?
Zde je odpověď ve vysvětlivkách pojmů v SPPO, tedy:
Prostory ČD = Prostory, ve správě nebo majetku ČD…
Jedná se tedy většinou o pronajaté prostory, ale to na věci z pohledu cestujícího nic nemění.
A ony ještě nějaké takové existují? Možná někde snad čekárny, ale rozhodně to nejsou například příchody k nástupištím (byť třeba vedoucí okolo osobních pokladen), protože například za ně se přece právě SŽDC opakovaně pokouší zlegalizovat možnost vybírání „ošlapného“. A pronájem prostor pro mizející „nádražky“ je už také dlouho záležitostí SŽDC.
Ano, existují… běžné čekárny, čekárny ČD lounge, dále jsou někde v samostatných prostorách mezinárodní pokladny, nebo infocentra, ale mohou to být i prostory kde si zákazník přebírá kolo z cyklopůjčovny, nebo klasická úschovna zavazadel.
Problém pronájmů u SŽDC bude v tom, že má nějak nastavené tabulky a nezohledňují se místní poměry, takže si to za tu pálku pronajme jen ten, kdo opravdu musí. Mizející „nádražky“ jsou toho příkladem, protože to v menší obci při těch nákladech pak žádný soukromník neutáhne.
150.2) Podstatné je tam to slovo „zjevně“. U normálního člověka jsou to tak 4 piva, aby to bylo zjevné.
Vidím, že skutečně je problém si SPPO přečíst celé, nikoliv si jen vyhledat konkrétní slovo ve vyhledávači.
Odkazuji na kapitolu XI, odstavec 144, písmeno x.
Až poté následuje odstavec 146 o vyloučení z přepravy při porušení odstavce 140 – 144, mimo jiné.
Takže než začnete laborovat, studujte. 🙂
Popíjení piva odporuje dobrým mravům nebo je hlučné?
Takže si dál připlatím za 1. třídu a budou se mi tam courat lidi, mluvit, smrdět s jídlem?
Přesně, můžoou za to lidi, co maj tu drzost využít služeb bistrovozu, a vůbec né nějakej debilní turbomanažer, co dostal trafiku za zásluhy o stranickou kasu.
Jinak, fakt je tak divný, že když si koupíte místenku do bistrovozu, ucítíte tam jídlo? Taky se třeba divíte, když si koupíte lístak do kina, že tam něco promítaj na přední zeď sálu? 🙂
Pod bistrem si představím takovou tu prodejnu jídla přes okénko…a tam mě taky nenapadne vyžadovat možnost sednutí na místě, tedy stav „zakoupím a odejdu zpět na své místo“ mi přijde vcelku logický a očekávatelný.
Jestli si pod pojmeme bistro představíte okénko bez sezení, svědčí to pouze a jen o tom, že netušíte, co je to bistro. Každopádně, to jídlo by „smrdělo“ i z toho okýnka…
Prostě degradace 1. třídy pod úroveň dvojky.
A tak je to správné. Do druhé třídy může postoupit jen ten, kdo úspěšně absolvoval první třídu. 🙂
Přeji hodně štěstí v následujících ročnících 😉
Jel jste tím vozem? Spíš než bistro tam těžce smrdí WC. Navíc hosté courají jen pokud je vůz špatně řazen a jednička není hned za lokomotivou (což bylo z těch mých asi pěti jízd snad čtyřikrát)
Kolik tenhle paskvil stál miliónů? A výsledek? Přitom stačilo tak málo. Nechat tu menší část jak skutečné bistro bez sedaček 1. třídy. Prostě tak jak to známe např. z EC Cracovia
Výborně, skvělá motivace k připlácení si za první třídu.
Alespoň takto. Nic lepšího totoiž vymyslet už nejde.
Jde. Udělat z toho zpátky klasickej jídelák a tvářit se, že tahle píčovina se jakože vůbec nestala.
presne tak, radit treba AB a klasickej „jidelnak“
To by ovšem bylo o další značné investici, což je nyní nereálné, protože kdo by schválil peníze na druhou nákladnou předělávku v tak krátkém čase ?
Jde, stačilo by tu menší 12 místnou část předělat na hospodu tak, jak je to v Rj. Tak to také bylo v počátcích prezentováno, jako přechod na standard Rj.
+ otočení vozu tak,aby větší oddíl jedničky byl vždy od konce nebo začátku vlaku.Od výroby Interpanteru je jednička pouhým průchoďákem a né jedničkou!!
Jo, to dává smysl, vymyslet řešení, který vyžaduje umístit vůz pouze jedním způsobem a pouze na jednu možnou pozici ve vlaku. Mít klasickej jídelák, kterej jde umístit jakkoli a kamkoli, to je zřejmě zbytečně jednoduchý a logický.
Na Slovensko teď sice už tak často nejezdím, ale ty kombinované vozy v podobě část 1. třídy (běžně otočená ke kraji soupravy nebo k dalšímu vozu 1. třídy) a jídelní „bistro“ část s barem jako 2. třída (otočená „dovnitř“ soupravy) tam fungovaly už před více než 10 roky a jednu dobu to tak jezdilo i na „Slovenské strele“ do a z Prahy. Výhodu tak měli cestující obou vozových tříd, protože i ti „jedničkoví“ mohli v klidu konzumovat občerstvení zakoupené u baru ve „své“ části vozu a „dvojkoví“ je nerušili.