Dopravci Železnice Železniční průmysl

České dráhy předělají další bistro vozy, budou mít stejný koncept jako u pendolin

Interiér vozu ARmpee. Foto: České dráhy
Interiér vozu ARmpee. Foto: České dráhy

Šest bistrovozů Českých drah s první třídou řady ARmpee832 čeká v příštích měsících velká proměna interiéru. Jde o vozy, které prošly nákladnou modernizací v roce 2010 v ŽOS Vrútky. Dceřiná firma Českých drah DPOV už hledá dodavatele na úpravy.

Vyplývá to z informací na profilu zadavatele.  Jde o vozy, které jsou v bohumínském depu. Odhadovaná cena zakázky je 47 milionů korun za pět vozů.

Podle mluvčí Českých drah Gabriely Novotné prochází už první z celkem šesti vozů této řady ke změně interiéru včetně sociálního zařízení tak, aby se vytvořil jednotný koncept s jednotkami Pendolino (řady 680). „V tuto chvíli se dokončuje první prototyp a poté proběhnou schvalovací zkoušky. Představen by tedy měl být na konci srpna,“ dodala Novotná.

Stavba dalších pěti vozů je podle ní otevřená. „Dokončeny by měly být v první polovině roku 2021,“ upřesnila Novotná. Harmonogram v zadávací dokumentaci počítá s tím, že první vůz by měl být k úpravě přistaven v říjnu. Technické detaily modernizace budou zpřístupněny uchazečům jen po podpisu zachování mlčenlivosti.

Vozy vznikly v letech 2009–2010 modernizací pěti vozů řady BRm830 a jednoho vozu řady BRcm831. Všechny tyto vozy (001–006) vznikly v letech 2009–2010 modernizací pěti vozů řady BRm830 a jednoho vozu řady BRcm831.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Novotny

Kdyby to nechali jak je a radsi investovali do vybudovani oddelenych oddilu( kupe) pro 1.tridu, aby meli klid a soukromi i tito cestujici a ti z 2. Tridy si mohli sednou nornalne je stolum a byt obslouzeni nez na stojaka a do plastu.

Václav

Takže státní NTM opravuje Conrada Vorlaufa pouze do vystavovatelného stavu (chybí ubohé 2 mega do pojízdného stavu) a tady si jiná státní organizace vyhazuje do vzduchu desítky milionů za rekonstrukci již rekonstruovaného…. Jsem moc rád, že tyto nesmysly pomáhám cálovat!

Marcus

Co se zamyslet na kterých vlacích se současné jidelni vozy vyskytují? Jezdím jen 1.tridou a v rychlících jezdících v taktu Pendolin je cena skoro stejná, ale komfort ve zmiňovaných vozech příšerný. O bl….cích co si koupí dvojku a pak se sodovkou sedí v jidelaku hodiny je zbytečné diskutovat.
V UK je v Pendolinech (trinactivozovych) jídelní vůz s čistými ubrusy bílé barvy a klasickým jídelním servisem keramika/sklo. S touto úrovni se nedá v ČR srovnávat bohužel vůbec nic a sedět na červené kožence obklopený umakartem opravdu nechci.

Juraj

Což o to, bistro à la vlakový obchod môže byť dobrý koncept, ale tomu úplne neodpovedá menu JLV. Pendolino je práve typický príklad, ako to nefunguje – na jednej strane sviečková a mnohopoložkové raňajky, a na strane druhej barový pult na stojáka. To nikdy úplne nešlo dohromady a vždy keď je v pendoline vagón 3 vymiestenkovaný – čo je v špičkách úplne bežné – tak je tento problém hneď vidieť.

Fakt nemám nič proti bistru, ale sortiment by potom mal byť stavaný maximálne na „to-go“, alebo rovno preskočiť na donášku na miesto. Takto je to fakt nedomyslené.

David

RegioJet tohle pochopil už dávno a jeho cateringové služby fungují výborně.

Atwa

Az na kvalitu pokrmu. U me bezkonkurencne vedou CD, pak Leo a az pak SA

Jakub P

Přesně tak, bistro s odnosem na místa nebo konzumací na stojáka klidně můžou fungovat, ale je potřeba, aby tomu odpovídal sortiment.

MarSei

Na jednu stranu zlaté časy klasických jídelních vozů, když jsme s partou šotoušů šli v ranní vlaku všichni společně sednout do jídelního vozu na snídani, dát si kávičku… bylo to velmi příjemné. Na druhou stranu pravda je, že dnešní cestující asi hodně preferují donášku na místo. Nějakou kulturu a úroveň stolování raději vynechám… Další věc je nadvláda JLV ve vlacích ČD a jejich výběr, poměr ceny a množství jídla. Pravda je, že za řízek s bramborovým salátem dáte cca 130 Kč, ale moc se z toho nenajíte. Svíčková cca za 160 Kč je sice vcelku dobrá, ale nic čerstvého –… Číst vice »

Zaro84

Jídla v jídelních vozech JLV se rozhodně nerozmrazují a vaří se denně čerstvé na Chodově.

MarSei

No zmrzlou svíčkovou jsem viděl na vlastní oči ještě před rozmražením…

p.u.

Tak to byste si měl zajít k očnímu. Svíčková a ostatní jídla mražené nejsou.

Alexandr Mikulka

Ty si myslíš, že jsi chytrej jak rádio ale prostě nejsi.

Od lesa

A po třech hodinách se musí vyhodit, páč by na to vlítla hygiena, takže reálně za Třebovou nemám co prodávat.
Tak prosíím ještě tu o Budulínkovi.

Nekdo

Tak oni tady vlaky taky nejaou kvuli sotousum ale na cestovani pro normalni lidi…

David

Komu přijde cena 130 Kč (tj. méně než 5€) za řízek s bramborovým salátem ve vlaku jako moc, tak pokud není zrovna z Bruntálu nebo z Karviné, měl by se nechat vyšetřit dr. Chcholouškem.

Bert

Moderní rekonstrukce WRmee816 a ARmpee832 předělají znovu, zatímco WRmee814 z devadesátek nechají v původním stavu. Úžasné.

MarSei

To je pravda. Překopávat překopané, to můžou vymyslet opravdu jen ČD… Zbytečné vyhazování penez.

em1

Vy jste to asi ještě nepochopili? Musíme přeci ty peníze daňových poplatníků nějak utratit.

Lubosch

Zlaté ČSD před kontrarevolucí, s lidovými cenami v jídelních vozech. No nebylo líp?

Dalibor

Ne

Rosťa

ANO, bylo líp před nástupem vůdce v roce 2012. O té doby jde jen o jeho prospěch……

Tomáš

Dejte si prášek a pořádně ho zapijte. Popřípadě ještě opatrně pootevřít okno a zhluboka dýchat.

roman

Ceny v jídelních vozech nejsou nijak přemrštěné (většinou) a berou tam i stravenky

Dominik

Je pravda, že ceny už se dostali povětšinou na rozumnou úroveň, ale svého času bylo JLV docela předražené.

Jarek

Ceny v jídelních vozech nejsou lidové?

Jiří Kocurek

Některým se stýská po časech, kdy průměrná mzda byla 3.026 Kčs. A lahev Prazdroje byla v sámošce za 6 Kčs.
Takže podle Prazdroj indexu by průměrná mzda měla být 11.095 Kč hrubého, aby bylo tak dobře jako tehdy. V montovnách se otročí za víc, měli by jim ubrat.

Olda

No…, optikou této logiky se mi vybavuje k zmíněné mzdě kubík vody za 0,20 Kč a kubík plynu za 0,30 až 0,50 Kč dle roku. A bydlení jsem měl nastaveno za byt 3+1 složit 30.000,- a odbouchat 15.000,- hod. (hodina byla počítána za 20,- Kč). Bože proč já se s tím otcem dohádal a šel hledat štěstí jinam… Teď jsem na tom s hypotékou za milióny. Takže, mezi námi, v montovnách krapet přidat… Položme si kontrolní otázku: „Fakt Tě mobil, LED televize, mrdkakáry a Prazdroj zahřejí, složíš pod ně hlavu a umyješ se. Třeba bereš minimálně 150, gratuluji, a pak… Číst vice »

ušatá

Ten Prazdroj, podle mzdy stál postupně 3,60 Kčs, 3,90 Kč a pak pomalu přes 4 Kčs.

Alexandr Mikulka

Ne, nebylo. Jakou kontrarevoluci myslíš, vymytý mozku?

Dopravak

Může mi někdo vysvětlit, co je tak geniálního na myšlence nafasovat něco do krabičky/kelímku a pak s tím balancovat ve stoje? To si můžu kelímek koupit rovnou na nádraží a nemusím někam chodit celym vlakem a zase zpět…. Taková romanticka či naopak obchodní večeře ve stoje, gratuluju! 😉 Adieu občerstvení ve vlaku….

Karensky

Zapomínáš, že ve vlaku si to můžeš koupit za výrazně vyšší cenu většinou:-) Kde jinde dostaneš takový luxus na stojáka?

Iveta

Jo je jiná doba ,lidé začínají preferovat občerstvení na místo a palubním portálem přes mobil objednat.Tak ,že mě vlastně v restauráku stačí že je kuchyně,do 1třídy mě to číšník donese na talíři a ti v plebsu (2 třída )to dostanou v pixle.Co na tom ,že to jím někde na sklopném stolečku ,soupravou se prolínají různé vůně ,včetně vylitého piva a o nějaké třeba romantické večeři ve dvou ,nebo posezení s přáteli nemůže být řeč.I když na druhou stranu k čemu mě byl klasickej restaurák ,kde nechávali číšníci sedět blbečky s počítačem na 4 řech židlích o jedné sodovce celou cestu.

Martin

Na tom vysedávání s počítačem něco bude….jen s tím rozdílem,že číšník s těma lidma moc nezmůže..

Karensky

Ehm já blbeček stihl cestou většinou několik sodovek a káv:-) Tak pokud jsi mě viděla, omlouvám se že to vypadalo že sosám pořád jen jednu:-)

Frantisek

Zrovna ta sodovka by se dala zvládnout i mimo jídelní vůz. 😉

Frantisek

Lidé anebo dopravci? Mně přijde, že o tohle zase tolik lidí nestojí. Natož aby jim někdo žral těsně vedle ucha a drobil přitom na podlahu. Nemluvě o odporných upatlaných plastových obalech cpaných přes ostatní do košů. Asi je čas přestat jezdit vlakem. 🙁 Místa by mohly řešit viditelné a vymahatelné rezervace, třeba i do jídelního vozu s předchozí objednávkou.

Dopravak

Takový stoleček na prostřední sedačce v Bmz, to chci vidět….😂😂👍👍👍, Nebo skoro kdekoli v B
… A takovou rajskou stříkající od plastove vidličky na někoho naproti, to chceš….;-);-);-);-)
Člověk se asi fakt měl lépe učit aby byl manažerem co vymyslí toto…..

Rossec

Neustále opakovaná blbost se stává geniální… .

Karensky

No tak napoprvé to nevyšlo…..zkusím to podruhé, sice způsobem který jinde zklamal, ale co kdyby náhodou…..No a přinejhorším to předěláme potřetí………Herdek co mně to připomíná? Jo už vím:-)

Sinep Anigav

? připomíná to přísloví „je to sice delší, ale za to horší cesta“ ?

Filip

A zase si to autor po sobě ani nepřečetl :), jinak celý tento nápad zní velmi koncepčně, takový typický český dráhy 🙂

Dalibor

není nad řešení, kdy se předělává předělané… ať to stojí co to stojí.

Roman Svačina

Mě trefí šlak. Tak snad před cca půlrokem zpět zjistili, že podobná koncepce stojí za prd a pouští se do podobné cypoviny znovu…

Ic540

Jojo. Mě šel trefit šlak na poslední výstavě vlaků v Ostravě. Tam se zase rozplývali nad honekrem…

Jiří Kocurek

A to jako měli rozplývat nad německým vozem, který má podlahu o půl metr níž? 😀

Frantisek

Ano. Unifikace s atypickou řadou 680 je úžasná věc. Tak asi zase holt lepší (pří)nádražky a doufat, že někdo nebude žrát hned vedle během cesty.

Haha

Tak mně to smysl dává, sjednotit Ex1 a SC standard… druhou věcí je, jestli je ten standard správně…

Roman Svačina

Začal bych sjednocením služeb na Ex1. Jednou jede vozík s občertvením od ČD, podruhé jede vozík JLV, jednou jede restaurační vůz, podruhé Bistrovůz, no a po třetí nejede nic