Dopravci Železnice

České dráhy mění pravidla pro bistrovozy, lidé s jídlem si sednou do vedlejšího vozu

Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy
Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy

České dráhy změnily koncept provozu bistrovozů řady ARmpee, jejichž provoz část cestujících kritizuje. Nově dopravce vyčlenil dvanáct míst ve vedlejším voze druhé třídy, kde mohou cestující zakoupené občerstvení konzumovat.

Změna se týká Valašských expresů číslo 126-129, 220, 221 a 520-523, na kterých je bistrovůz kombinovaný s první třídou řazen. Ve vlaku bude vždy hned vedle něj vůz Bmpz, z kterého bude vyblokováno v rezervačním systému celkem 12 míst právě pro využití zákazníky bistra. Opatření potvrdil mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Vozy ARmpee vznikly přestavbou jídelních vozů WRmee. Prostor pro jídlo a přípravu se zmenšil o polovinu, zbytek obsadila nově první třída. Cestující, který chce konzumovat teplé jídlo u stolku, tak musí mít jízdenku do první třídy, jinak si mohl vzít jídlo pouze s sebou v plastovém obalu nebo sníst u stísněného barového pultu. Lidé ale byli z jídelních vozů zvyklí, že jídlo konzumují přímo na místě a tak se řada z nich snaží obsadit místa v první třídě, což nesmí.

Nově mohou cestující s jídlem přejít do vedlejšího vagonu, v něm bude i posádka JLV obsluhovat. „Změnu konceptu cateringových služeb si vyžádala nutnost snižovat náklady na provoz vlaků. A to jak komerčních, tak objednávaných státem. Ve spojích, kde byl doposud řazen klasický jídelní vůz, si na změnu cestující teprve zvykají, proto jsme se rozhodli část sedadel druhé třídy ve voze sousedícím s bistrem vyčlenit pro konzumaci pokrmů,“ vysvětlil Joklík.

České dráhy počítají s celkem 18 bistrovozy, zůstane jim 16 klasických restauračních vagonů: deset WRmz815 z 90. let od Siemensu, které se používají hlavně na vlacích do Hamburku, a šest WRmz817 (ex ÖBB).

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiřík
Host
Jiřík

Blil bych

XxX
Host
XxX

To je povoleno pouze s příplatkem do první třídy! 😛

exttmis
Host
exttmis

Celá idea přestavby WRmee na paskvil jménem ARmpee je od počátku zcestná. To pány manažery tak překvapilo, že si lidi chtějí jídlo na místě sníst? Když jsem poprvé viděl WRmee v Ostravě na veletrhu, hned mi bylo jasné, že to je průšvih a cesta do slepé uličky a že koupit si „jedničku“ do tohoto vozu je za trest.

exttmis
Host
exttmis

Pardon, správně je samozřejmě ARmpee…

Eva
Host
Eva

To, že ČD zavedly tyto vozy ve vlacích, které jedou na opačný konec republiky, je dost nešťastné. Sedíte čtyři hodiny ve vlaku a prakticky si nemůžete nic dát, leda byste si to přenesli do jiného vagonu, čímž ovšem riskujete čistotu svého oděvu. Jsem pravidelným uživatelem služeb ČD a donedávna jsem byla i pravidelným konzumentem v jídelních vozech. Uráží mě ovšem, když mě i s jídlem průvodčí vyhazuje do jiného vagonu. Tak jsem přestala být konzumentem jídla v jídelních vozech. Raději si koupím bagetu i s vodou na nádraží. A bohužel pro ČD nejsem sama….Toš tak….

exttmis
Host
exttmis

To se Vám vůbec nedivím. Ale i na kratší vzdálenosti je to nevhodný vůz, kombinace bistro vozu s velkoprostorovou jedničkou je prostě hloupost . Když už, tak ta jednička měla být v provedení kupé.

jan
Host
jan

Spíš si myslím, že by ČD na první třídu měli spustit i nějaký akční předprodej pár lístků s místenkou. Protože spousta lidí třeba nemá in kartu a pak je to dost drahé..
Ale nějak to nechtějí slyšet.

VRT
Host
VRT

To jsou pořád problémy. Do Béčka jedině s PETkovým Braníčkem a řízkem. Tak jakýpak copak.

Sinep Anigav
Host
Sinep Anigav

Přijde mi, že tu hloupost lze racionálně vysvětlit jen tak, že Nejnárodnější spekuluje o znovuzavedení vlaku bez dvojky, jako byl (v některých GVD) Manažer? Otázka zda by byl udržitelný

XxX
Host
XxX

Rozdělit JV na dva vagóny, to je skutečně geniální úsporná myšlenka. A není nad to připlatit si za jedničku, aby mi tam celou cestu courali lidi a tu a tam mě jako bonus polili pivem nebo kafem.

Pezos
Host
Pezos

„Cestující, který chce konzumovat teplé jídlo u stolku, tak musí mít jízdenku do první třídy, jinak si mohl vzít jídlo pouze s sebou v plastovém obalu nebo sníst u stísněného barového pultu. “

Pamatujete? https://www.mzp.cz/cz/news_181906 To bylo keců o ekologii.

Jiří
Host
Jiří

Nezapomněl tu někdo na WRmee 816 🤔

Jarek
Host
Jarek

Co takhle řadit vedle tohodle „bistra“ jeden vůz Ds, do kterého by byly umístěny stolky z Ikey? 🙂
Tohle je řekl bych špička ledovce z Kupcova období…

Jiri
Host
Jiri

Proc mam posledni dobou pocit, ze CD se snazi odehnat zakazniky vsemi zpusoby, jak je to jen mozne? Proste nemuze zustat kamen na kameni a musi se rozdupat uplne vsechno.

Človek
Host
Človek

Tohle je fakt průser. Přitom první ARmpee jsou fajn (ačkoliv určení Mnichova pro ně nebylo ideální, zažil jsem tam první třídu na stojáka)

Mirek
Host
Mirek

Tyhle ,,rekonstrukce,, by měl jejich autor zaplatit ze svého a to včetně přestavby zpět na jídelní vůz. Tohle řešení mohl vymyslet opravdu jen idiot nejezdící vůbec vlakem, nebo jen pablb chtějící se zalíbit vedení firmy. Jděte s tím do háje. Zatímco doteď jsem si sem tam zašel ve vlaku na oběd, tak odteď vám na to milé dráhy z vysoka kašlu.

exttmis
Host
exttmis

Máš recht. Ať si to tam na stojáka žerou ti chatrolíni, co si to vymysleli.

Okoloidúci
Host
Okoloidúci

Reštauračné vs Bistro vozne vo svojej plenej kráse.
Alebo keď dvaja robia to isté, nie je to to isté

Tronda
Host
Tronda

Které asi pak vedení ČD tuto paskvilní rekonstrukci vymyslelo? Napovím, že to které nastoupilo před pár dny to asi nebude (to pouze hasí boty svých předchůdců). Takže zbývá to, které bylo podle šotoušků dokonalé.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno přecházet s jídlem na talíři mezivozovým přechodem? Tak to chce kumšt číšníka z námořní lodi.
Ještě by se to dalo vyřešit zkuplováním do jednotky alá RJ, kdy budou vyčleněné 2 vozy provozně trvale spojeny a v mezivozovém přechodu nebudou dveře. Aby to byl výstavní rovnák na ohýbák.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Jenže na to byste potřeboval (rovněž po vzoru railjetů) tlakotěsné návalky, jinak z toho máte přetlakovou ventilaci.

Ale kdo ví, třeba jim to budou nosit v těch plastových obalech, v těch se to ukončírovat dá. A porcelán zůstane výsadou první třídy.

Samo
Host
Samo

Casnici s jedlom cez prechodove dvere chodia uz roky, kedze existuje donaska do 1. triedy.

Tomáš
Host
Tomáš

No a teď si zkuste představit partičku lehce podnapilých lidí, kterým došly jejich medikamenty a rozhodli se je doplnit a využít jídelního vozu.
Sedíte si relativně v klidu v 1tride, před sebou PC a snažíte se pracovat.
Závěr ať si udělá každý sám.

Dalibor
Host
Dalibor

je apotřebí omezit ten workoholizmus. Pracovat se má v príci, vlakem se má cestovat. 🙂

exttmis
Host
exttmis

Přesně. A kdo bude ve vlaku pracovat s PC, toho za trest polijeme pivem a na hlavu mu kydnem rajskou.

Dáda
Host
Dáda

Plně souhlasím. Jen di ních! si koupí lístek do 1. a hned se pasují na nadlidi!

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

No a v dalším kroku se těch 12 míst přesune do toho jídeláku na úkor „jedničky“, a další epizoda seriálu „drážní bruslení z průšvihů“ bude moci šťastně skončit. 🙂

VRT
Host
VRT

Nevím proč jsem si vzpomněl na ono staré „socialismus s lehkostí překonává překážky, které v kapitalismu nemohou nastat“.

Petr
Host
Petr

Nevím, proč se okolo toho dělá takový humbuk. Už asi pěktkrát jsem si v tomto voze dával jídlo a pokaždé mi obsluha dovolila ho sníst na sedačkách první třídy. Nikdy tam nebylo ani zdaleka plno a to jezdím skoro vždycky ve špičku, tzn. v pátek nebo v neděli…Nechci kritizovat, ale před psaním nesmyslů o plastových táccích nesených přes celý vlak by si měla redakce nejprve vyzkoušet, jak to v realitě doopravdy funguje 🙂

Petr-666
Host
Petr-666

Obsluha bufetu nerozhoduje o tarifních podmínkách ani nekontroluje jízdenky.
Takže o „psaní nesmyslů“ si popovídáme, až vás tam přistihne sedět tržby chtivý průvodčí či revizor.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Vyšel pokyn nekompromisně vyhazovat. A po tomto řešení se to bude hlídat dvojnásob. Bohužel.

PavelS
Host
PavelS

Jo, včera Opavan 513 byl přesně tento typický příklad tohoto nesmyslu a humbuku…. ale přesně naopak.A nas…ní lidé nechali na baru svíčkovou, protože na stojáka to nedali, Totálně přecpáno. Seděl jsem na okně s kávou v ruce. Kdo tento paskvil schválil…

jan
Host
jan

Já třeba taky nemám problém si dokoupit jedničku v úseku..

Pavels
Host
Pavels

Tak to je řešení !! Dokoupit jedničku v úseku. Jako package s řízkem…… Nemáte něco společného s toto přestavbou ?

SYN
Host
SYN

To zní poměrně smysluplně, kolik to zhruba stojí?

Romanero
Host
Romanero

Já nepochopím, proč je to bistro uprostřed vozu. Kdyby bylo na kraji a těsně za přechodem vyhrazená jídelní místa, tak by se to jakž takž dalo a jednička by nebyla obtěžována. Bohužel ta stávající koncepce je asi nejhorší možná.

susmaz
Host
susmaz

byly dvě varianty 1) bistro bude uprostřed stejně jako v původní restauračním voze a 2) že se přesune na kraj. ČD vybraly první variantu protože byla levnější než to přesunovat

SYN
Host
SYN

Njn… to je z toho že skoro všecko u nás za posledních 15 let je přestavba… kdyby to kupovali nové, nebyl by cenový rozdíl mezi těmito variantami. Ale protože se řekne že na nové prostě není (ani na vozy první třídy, i když jen z půlky) tak tu běží boom rekonstrukcí/přestaveb… ty jsou sice levnější, al ejsou to už starší vozy takže tolik co nové nevydrží, a mají nějaká omezení (která by bylo drahé překročit).
Jakákoliv průchozí jednička (hm, ne-kupéčková, tam by to vcelku nevadilo) je napůl nesplněná kategorie vozu…

Jiří
Host
Jiří

ČD pračka peněz

emil holub
Host
emil holub

to máš pravdu

Tronda
Host
Tronda

Podle počtu mínusů zjistíte, že šotoušky pravda bolí.

koleyy
Host
koleyy

Když mohlou být vozy AB, tak jaký je problém tady. Půlka je A a druhá půlka je hospoda pro všechny.
Říkalo se, že vesmír je nekonečný, nyní víme, že to není jisté. Hloupost managementu ČD nekonečná bohužel je, opět o tom cestující přesvědčili.
Soukromníci nemusejí proti ČD dělat vůbec nic. ČD zlikvidují samy sebe naprosto spolehlivě.

a8n
Host
a8n

Problém je takový, že když už to chtěli mermomocí přdělávat, tak na BRmpee. S tím by nikdo větší problém neměl.

SYN
Host
SYN

AB (klasický) je kupé vůz, tam to moc nevadí, navíc se ho snaží řadit na konec vlaku, aby se procházelo minimálně…

BR193EEL
Host
BR193EEL

Nechám jednou rekonstruovány vůz za těžké miliony po pár letech znovu za x milionů rekonstruovat, abych ušetřil za nápravy na úkor sedadel a pak ve vedlejším voze po vlně kritiky seberu 2 kupéčka. Chtěl bych vidět jak s řízkem v termoboxu vyhazuji lidi co v nich budou sedět. Tleskám za paskvil roku.

PAN
Host
PAN

Spíše vybraným těma rukama nasekat na prdel než tleskat. Za paskvil roku palec nahoru.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce