Rekordní výluka: České dráhy shánějí až 79 autobusů pro dopravu mezi Brnem a Blanskem
Railjet u budovy Klamovy hutě u Blanska. Foto: České dráhy
Hodnota rámcových smluv na zajištění náhradních autobusů je 330 milionů korun, budou jezdit po devíti trasách.
Odkaz na náhradní trasu Adamov -Blansko ukáže na mapy.cz jenom žel. stanici Blansko, ale neukáže objízdnou trasu. Prosím o opravu odkazu na skutečnou trasu autobusů.
Chápu správně, že v zimě se směr Adamov bude jezdit náhradní bus z Brno-Obřany přes Bílovice n. Svitavou. A z Adamova směr Blansko přes Olomoučany? Před pár lety jsem do Adamova jezdil autem zhruba každý měsíc, někdy víckrát během měsíce a někdy z Adamova jsem pokračoval do Blanska … Jestli jo, tak zhruba od souběhu trasy silnice a řeky Svitavy (tj. zhruba od Bílovic n. Svitavou) to bylo na řetězy. Nedělám si srandu. Úzká údolí (=chvíli během dne sluníčko svítí napřímo). Ale jak zajde tak natátý sníh zledovatí vlivem ochlazování od řeky těsně vedle. Možná jsem málo zkušený řidič, ale… Číst vice »
Vsuvka: v článku, i v diskuzi je mylně uváděno, že Útěchov je samostatná obec, avšak jako např. zmiňovaná Lesná je také městskou částí Brna.
Jen drobnost na okraj – ono je to ještě jinak – obě katastrální území Lesná i Útěchov patří pod městskou část Brno-sever.
jsem si blbec naběh… Lesná je pod Brno-sever, ale severnější Útěchov je vlastní městkou částí, která byla do roku 1980 samostatná… Uuuf tak snad je to teď úplně správně…
Že se dá během měsíce sehnat 80 autobusů, navíc s hodně mírným omezením stáří, tomu věřím. Ale dá se za stejnou dobu sehnat potřebný počet řidičů, když mají dopravci s jejich nedostatkem dlouhodobé problémy?
Myslím si, že pro některé dopravce v JMK není problém….
Aktuálně ČAD Blansko nebo Vydos 😂
Přesně… Nevím jak je na tom ČAD Blanskos řidiči, ale Vydos by ten jeden soubor mohl dát… Ale kdo dál to bude zajímavé. Myslím si, že některý soubor vyhraje jeden velký dopravce a najme si malé soukromníky….
Tak doufám že s využitím cyklostezky Svitavská to byl jen vtip. 😀
Nevíte, jestli bude SŽ na tu NAD nějak přispívat?
Nebude, technicky to není pro SŽ výluka. Prostě pro tento úsek dopravcům od GVD nenabízí trasy.
Položka náhrad nákladů za NAD musí být obsažena v každém projektu. Takže ano počítá se z nějakou kompenzací.
Nebylo by spolehlivější a rychlejší vozit to na vlak do Kuřimi?
Z Kuřimi přes Lipůvku je to snad ještě horší…
Největší problém není z Kuřimi do Brna. Největší problém je dostat se do Kuřimi přes Lipůvku a Kuřim samotná. To pro Blansko.
Adamovští by vás hnali, proč je vezete z Útěchova přes Lelekovice do Kuřimi, když jim z Útěchova do Brna jede přímý autobus. A z Lelekovic do Kuřimi je to na opačnou stranu než je Brno.
Větší problém, než ucpané Brno? To je teda něco..
Včera jsem jel Blansko – Brno autem v 6 večer. Blansko – Lipůvka 25 minut, Lipůvka – Vaňkovka 20 minut. Obecně to v poslední době funguje tak, že když se prokoušu na státní, tak už mám vyhráno…
a zkoušel jste třeba v tři odpo v pracovní den opačně z Brna do Lipůvky? Vezměte děcka a máte o zážitek postaráno, už jsem zažil frontu i od Globusu 🙂 Naštěstí tam nejezdím pravidelně, ale když holt někdo musí jezdit soukromou popelnicí, jeho věc.
Opravdu musí být úplná roční výluka? Pokud by nechali alespoň jednu kolej v provozu, tak by výluka sice byla delší, ale pro všechny nakonec přijatelnější. Snad ještě stihnou dokončit opravy na silnici Blansko – Brno.
Akorát, že jednokolejný provoz Hády – Adamov vylučuje současný provoz příměstské dopravy…navíc některé stavební postupy vylučují současný provoz na minimálně 5 měsíců, takže bychom si moc nepomohli.
Opravovat klenbu tunelu za provozu byť jedné koleje? To bude trvat přinejmenším 2x tak dlouho a je to náběh k průšvihu velikosti smrťáka.
Pamatuji si ze tunel u HB se opravoval a vlaky v nem po jedne koleji jezdily.
Máte pravdu v tom, že „na západě“ se takto tunely opravují i ty dlouhé …
Původní Gotthard dlouhý 20 km je rozdělen výhybnami na 3 prostorové oddíly, tudíž se může v jedné sekci „jednokolejnit“ a opravovat ….
Konec konců železničně opuštěný jednokolejný tunel na Vítkově se opravoval za provozu, sneseno bylo TV, kolem stěn dřevěné lešení. Vlaky E trakce se tahaly do kopce s přípřeží, z Vítkova dolů se jezdilo s postrkem.
V tunelu byla PJ 10 …
Tunely v DAVLI se pro úzký tunel opravovaly za výluky – památný ROV 1 SSZD prodlužovaný několik GVD …..
Ano musí.
Můžete prosím uvést, jak, jak byste vy osobně organizoval za provozu tyto činnosti:
– kompletní rekonstrukce železničního svršku v celém mezistaničním úseku a sanace železničního spodku ve vybraných úsecích druhé traťové koleje
– odvodnění a stabilizace skalních svahů
– rekonstrukce pěti tunelů
– celková rekonstrukce Adamov – zastávka
– rekonstrukce technologických zařízení
všechno jde, jen malý děcka nejdou
Autobusy by měla zajistit SŽ a ne dopravce.
Nebo IDSJMK pokud tam platí tarif IDS JMK. ČD by si zajistily jen NAD za R.
Proboha lidé, vzpamatujte se, copak by někdo vymyslel takovou hovadinu a pustil by autobusy NAD na cyklostezku, která je mimochodem uzavřená pro staveništní dopravu?
Mno když ta cyklostezka zvládne unést staveništní techniku, tak autobus není těžší ani užší než ložená Tatra.
Oprava: ani širší než Tatra.
Jen ji tam nesmí potkat, že…
Pokud vím, tak je Adamov-Blansko je plánováno přes Olomučany a ne podél Svitavy.
Před třiceti lety byly také několika-měsíční výluky v souvislosti s modernizací a elektrifikací této trati a zvládlo se to. Tak nevidím důvod, proč by to nešlo zvládnout nějak rozumně i teď.
Před 30 lety projelo mezi Blanskem a Adamovem 22 osobních vlaků v jednom směru denně. Nyní jich tam jezdí 88. Myslím, že to je dost patrný rozdíl, proč je to teď mnohem náročnější.
Nehledě na výrazně nižší provoz na silnicích a nebo třeba přípoje
+ se před 30 lety řeklo (s nadsázkou): „vlak nejede, zařiďte si to jak chcete“ Což už teď naštěstí není možné.
Opravdu ? A co udělaly DB při stávce ? Vlak EC v úseku DD-Berlín nejede – zařiďte se jak chcete …
Proč kladete stávku strojvůdců a traťovou výluku z důvodu stavby na stejnou úroveň?
Rozdíl je v tom, že potřebujete 4x více bus …
A většina z nich je prázdných či poloprázdných.
Protože to ČSD byla velká firma co měla slovo.
Ten vtip je dobrej, jakej tam máte dál ?
Nebylo by rozumnejsi ty vlaky proste na rok skrtnout a udelat nejaky smysluplny autobusovy linky (tj. ne podle koleji, ale podle halvnich silnic)?
Takže lidé, co denně dojíždí vlakem třeba Adamov-Blansko nebo Adamov-Brno apod., ti by neměli ani vlak, ani náhradní autobusovou dopravu?
Znáte pojem „dopravní obslužnost“?
obslužnost by měli, ale místo NAD by jim jezdila plnohodnotná IDS autobusová linka, v JMK jsou doklady jen IDS, takže ani dokladově není problém
Plnohodnotné linky IDS tam samozřejmě jezdí. Můžete jet z Blanska či Adamova do Kuřimi a tam přestoupit na bus či vlak do Brna. Jedou podle hlavních silnici už dnes. NAD bude rychlejší.
Z Adamova do Kuřimi se rozhodně nedostanete. Z Adamova jezdí jediná autobusová linka do Křtin a do Vyškova. A Blansko – Kuřim má interval cca jednou za hodinu ve špičce.
Když po takovém spojení není poptávka, tak taková meziregionální linka jen tak nevznikne.
Interval jedna hodina není plnohodnotná linka?
bohužel se v náplavě „planých“ argumentů ztratila původní myšlenka, tj. zda provozovat NAD, nebo zřídit nové linky IDS, které by funkci vlaku převzaly a vlak by se pak „zrušil“ bez NAD
plnohodnotné IDS linky, které by plnohodnotně nahradily vlak teď opravdu nejezdí, řešením fakt není jet z Blanska přes Kuřim do Brna
A jaký je prosím rozdíl mezi NAD a linkou IDS? Ve značení? Tarif v NAD bude jako v IDS.
nemá cenu o tom spekulovat u krátkodobých výluk, ale pokud bude trvat rok, už o tom má smysl uvažovat, rozdílů je několik:
1) organizační z pohledu cestujícího – vetší transparentnost a předvídatelnost
2) organizační z pohledu objednatele – nemusí nutně „kopírovat vlak“, může se udělat účelně, tj. nezávisle na poloze nádraží a trase vlaku tak, aby to obsloužilo cestující, což se u dnešních NAD již děje
však si vzpomeňte, že takhle nahradil Liberecký kraj osobáky Liberec-Č.Lípa
samozřejmě to má i nevýhody
Protože za normálního stavu je tu vlak nosná trakce a autobusy to jen rozváží dál ? Takže na co kvůli jednorázové akci rozdrbat funkční a ověřený systém ? Pro značnou část lidí se ani výlukou moc nezmění. Pouze místo na vlak přestoupí na autobus.
Jakej je rozdíl mezi “smysluplnou” linkou a NAD?
Radši si proklikejte ty odkazy v článku.
Nad přesně v trase vlaku je potřeba, ale souhlasím – udělat i další NAD, formou posílení pravidel. Promyslet co navazuje na vlak – dá se navázat na něco jiného, prodloužit?
Ne nadarmo se v Praze při výluce metra posilují nesouvisející linky (nedávno C vs 118, 135, 125), NAD za vlak vůbec není v trase vlaku (S9 Uhříněves-nejbližší metro Háje místo stání busu v kolonách cestou Hostivař-Vršovice-Hlavák).
Navrhoval bych linku Řečkovice, nádraží – Jehnice – Vranov – Šebrov – Sv. Kateřina – Blansko 🙂 Akorát na Vranově a v Šebrově na to nejsou vhodně umístěné zastávky
Jel jsem NAD z Pardubic do Rosic a je to teda katastrofa. Narvané k prasknutí a ještě samozřejmě se zpožděním..
Jsem rád, že se pracuje na trati a modernizuje, ale NAD je fakt peklo, snad to bude co nejdříve hotové.
Ty NAD tady budou jezdit jak šaliny…
Kdy ? Já tam jezdím celkem pravidelně za vlak do Chrudimi a frekvence nic moc ….
V tom je ten rozdíl… Chrudim není HK s hromadou přípojových vazeb
Jenže ten NAD bus Chrudim bere do Rosic i frekvenci HK ….
A byla to NAD od ČD, nebo od Arrivy?
Nickolejny provoz je jedno z nejodpornejsich slov….
nicméně používané desítky let, zaužívané a Vy s tím neuděláte zhola nic 🙂
Horší je nesmyslný výraz „budeme se soustředit“ používaný politiky, sportovci / trenéry ….
Proč? Je to budoucí čas od „soustředíme se“.
Protože jde o dokonavé sloveso. Odkaz, kde je to krátce a jasně, jsem nenašel, ale delší to máte např.: http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=4653
Josefe, gramaticky správný tvar budoucího času od „soustředíme se“. bych si raději přečetl přímo od vás.
Kilometrový článek z vašeho odkazu jsem si sice přečetl a poučka z odkazu: „Budoucí děj dokonavý se vyjadřuje prézentními tvary sloves dokonavých: udělám, napíši, hodím atd.“ mi bohužel moc nepomohla.
Náhodou zajímavé. Není to shodné s přítomným, „soustředíme se“? „Příští rok se soustředíme na něco..“ si umím představit. Ovšem „budeme se soustředit“ taky.
A proč myslíte, že je to dokonavé? Já bych řekl opak, a myslí-li se dokonavý děj, musí se to vyjádřit nějakým opisem/upřesněním: „v okamžiku dopadu se budeme soustředit..“
Chtělo by to dost dobrého češtináře, aby to rozmotal.
Že je to dokonavé, je tvrzení Josefa J., který mi raději poslal odkaz, než aby napsal, jak by to mělo podle něj vypadat. Formulace „Budeme se soustředit“ mi nijak blbá nepřipadá.
Budeme se soustředit – KDE,
soustředíme se na CO – příprava na další utkání …
Ty zase perlíš, Karle. 😀
Zdravím koloušku, dával sis pauzu, už jsem si začínal myslet, že tě Korona skosila….
To sis mě, koloušku Karle, spletl s někým ze své rodiny. 😉 😀
A že mám pauzu? Nemusím se nutně vyjadřovat ke všemu jako ty a nemusím tady být nonstop. 😉
To je dobře.
Ked moze existovat termin „staticka doprava“…
To jsou auta stojící v koloně, žejo? 🙂
Ještě hezčí je „doprava v klidu“
Vhodné by bylo také zavádět trvalý nickoejný provoz s trvalou NAD namísto rušení tratí.
Tak v 90.letech se přesně Vámi popsaný jev jmenoval „dlouhodobá výluka“ . Ještě i několik let fungovala NAD, ale pak ….
Kdy končí smlouva ČSAD ÚnO v Pardubickém kraji? Teoreticky by mohla nabídnout výrazné kapacity na zajištění NAD.
jestli tam ještě budou řidiči, ale za zeptání by to stálo
Klíčovou proměnnou je vybavení autobusů NAD odbavovacím zařízením na jízdenky IDSJMK.
Zřejmě tedy nebude výlukový socialismus (všichni zdarma), ale řidič bude prodávat lupeny
Nejspiš nebudou. Lístek si koupíte na nádraží, případně u pruvodčích. Aspoň u výluky Brno – Zastávka to tak fungovalo.
Vážený pane kolego, kdybyste si aspoň stáhl zadávací dokumentace, tak tam je, konkrétně v příloze 6, psán požadavek na odbavovací zařízení. Je to na české poměry neobvyklé specifikum, proto jsem si dovolil na to poukázat.
Příště prosím prvně zjišťujte informace a pak přispívejte do komentářové sekce, díky
stejně vám pak do toho hodí vidle BusLine….
Blbe.
Jsem totálně zmaten. K čemu 9 tras, přičemž 4. a 9. jsou stejné? Nestačil by Brno-Blansko přímý bus a druhá linka podél trati? Proč NAD do Útěchova? To tam bude přestup z jedné linky NAD do druhé?
Přestup na MHD
Z Adamova do Útěchova minibus, navazuje kloubák. Vše v režimu NAD.
Co mi je známo:
prodloužení 210 o úsek Bílovice-Brno
prodloužení 233 o úsek Blansko-Brno, KrPole
Lesná – Bílovice – Adamov
Adamov – Blansko
Brno hlavní – Blansko, Svitavská
Brno hlavní – Blansko
Brno KrPole – Blansko
A na léto:
Brno hlavní – Svitavy
Syn po přečtení článku navrhuje nasadit na NAD Tatry 8×8 s pluhem navijákem ve vojenském provedení. Ještě vidí svět dětskýma očima…
Jestli mají autobusy opravdu jezdit po úzké hradské silničce bez svodidel mezi Adamovem a Blanskem a nejde o fotovtip, pak Tatra s navijákem brzy přijde na řadu také, až bude tahat autobus z řeky.
Ty svodidla tam sice jsou, ale v takové stavu že to ten bus nemá šanci zastavit. Stejně by se tam bavořil do nějaké díry a tím by to haslo 😀
*zabořil
Jako na vojensků zotavovňu Smrekovica.
Tam je to z Podsuché jenom do kopce.
Krásná příroda, vynikající klobásky, borovička, oštěpok….
Plus navíc fůra dalších autobusů pro NAD Brno – Zastávka? Nebo fakt „(i) kvůli tomu“ bude NAD tímto směrem (když se budou pižlat s dalším úsekem, tzn. zpoza Střelic do Zastávky) až v roce 2023 (aneb další rok zdržení vzniklý jinými okolnostmi než „odporným tetčickým kverulantem“ či „škodícími právníky/architekty z troubské Vechtrovny“? 🙂
V předběžném plánu výluk tady žádné výluky psané nejsou (možná to taky souvisí s tím Blanskem), čekal bych, že se zatím bude dělat na přípravě tělesa pro druhou kolej se zachováním provozu na stávající.
Tohle bude jedna velká tragédie. Vlastně už to tak započalo. Nebylo by lepší napřed postavit třetí kolej, která může sloužit i v budoucnu? Nedokážu si představit těch 700 studentů v přeplněném vlaku narvat do pár autobusů v neděli večer, v mrazu, v lese.
Třetí kolej = v jednom směru jízdy by v danou chvíli tak jako tak byla k dispozici jen jednokolejka.
Přičemž stavebně by to tak jako tak bylo dost náročné, zejména v úsecích „mezi svahem a řekou“.
O tom žádná. Ale aspoň to by mohly projíždět vlaky, které by vzaly ten nápor cestujících, co Blanskem jen projíždí každé dvě hodiny. Nebo alespoň v těch nejvytíženějších časech.
Myslím, že suma těch co Blanskem jen projíždí je podstatně menší než těch co tam končí. Projižděči můžou přes vysočinu.
A tu třetí kolej postavíte jako kde a jak? Byl jste tam vůbec někdy? Viděl jste vůbec někdy, jak se staví taková železnice? 🤦🏻♂️
Včera jsem tama jel. Pak i v neděli, večer, narvaným vlakem.
Ano, vím, zrovna poslední dva roky mi před barákem staví novou do Zastávky u Brna.
Je 21.století, staví se náročnější stavby i v náročnějším terénu.
Pokud tvrdíte, že jste si trať Blansko – Brno osobně projel a přesto navrhujete stavbu třetí koleje, tak to je docela na pováženou.
Hmm, večer. A to jste koukal do chodbičky nebo spal ?
A třetí kolej povedete po silnici nebo v řece ?
Pan kvacm by si to představoval asi takto:
https://www.google.it/maps/@47.3642366,8.5237012,3a,75y,216.92h,40.48t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipNEdaEeTiMOJ1VWENM5o2HBBStS0Sa0C75H3_l1!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipNEdaEeTiMOJ1VWENM5o2HBBStS0Sa0C75H3_l1%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya64.29522-ro-0-fo100!7i8192!8i4096
A kudy ? Ty tunely se samy nevykopou a řeka neposune.
Jo, snažit se rozšířit tunel o jednu kolej, to je dobrá fantazie. Zvlášť třeba hned ten první u Obřan, který se jim strašně „sypal“ už když jej potřebovali jen trošku zvýšit, aby tam natáhli trolejové vedení..
Ovšem pozor! Musíte ho rozšířit za provozu, aby nebyla výluka.
Bylo, ale kudy byste tu kolej vedl ….
Výborný nápad, stačí pouze rozšířit osm tunelů a přemístit deset kilometrů řeky :-). Já bych netroškařil a postavil hned i čtvrtou kolej, nejlépe dvoukolejku celou pod zemí z Maloměřic až do Blanska. Když můžou Rakušáci stavět Koralmtunnel 33 kilometrů, proč my bychom nezvládli sotva půlku. Ovšem pravda, je to na několik roků, do prosince se to nestihne.
Tu třetí kolej kde? Znáte to tam? Tunel, zatáčka, most, tunel. Z jedné strany prudký svah, z druhé řeka a zase prudký svah. Té lesní cesty mně je líto.
Mně je líto těch autobusů a cestujících, kteří z té úzké cesty bez záchytných zařízení budou padat.
A to funguje tak, že když autobus vidí svodidla tak do řeky nepadá? Oni jsou svodidla konstruovány na osobáky, autobus zadržet při 50 kilometrové rychlosti nemají, nejsou na to konstruovány.
Samozřejmě, že svodidla jsou konstruována i na to, aby zadržela i náklaďák a autobus. Nutno zvolit adekvátní tzv. úroveň zadržení. Doporučuji ke studiu normu ČSN EN 1317-1. Ovšem to není náš případ, v údolí Svitavy je spíše rezavé torzo, než svodidla. Tedy vyjma úseku u Šebrova, kde jsme pokusně instalovali nová svodidla s tzv. ochranou proti podjetí motocyklistů.
To není možné, SŽ by se nedoplatila. Jinak výhledově se plánuje 3. kolej v úseku Blansko-Rájec 🙂
Kam byste tam tu třetí kolej chtěl narvat?
Mezi Blansko Rajec se vleze … ne, vedle, ale o kus dal … tam jsou pole a je mista dost …
SŽ, ČD i MD by se měly začít intensivně modlit k nějakému meteorologickému bohu za mírnou letošní zimu bez sněhu (alespoň v oblasti výluky). V opačném případě tady může pan Sůra založit pravidelnou rubriku „Perličky z NAD“.
Chudáci autobusáci, kteří se tam s tím budou muset prát a chudáci cestují, kteří to vše budou muset vytrpět.
Jezdí se prakticky jen po silnicích první a druhé třídy. Ty lesní cesty a spojka Útěchov-Adamov bude využitá jen na pár víkendů, kdy se bude opravovat cesta z Bílovic do Adamova. A tu opravu předpokládám nebudou dělat v zimě, že
A taky by se měli modlit k silničnímu bohu aby se neutrhla silnice před Babicemi nad Svitavou před novým mostem. Tam je od vlaku krásně vidět, jak je to sesypané do řeky. Stavbaři tomu dávají čas do silvestra … 2021 …
Člověk by řekl že se tam bude autobus prodírat větvema a ona je to asfaltka od pohledu lepší než mnohé místní nebo komunikace III. třídy. Ovšem jsem zvědav jak bude autobus předjíždět cyklisty s odstupem 1.5 metru 🙂
Když se bude autobus NAD „prodírat“ ranní, nebo odpolední kolonou na silnici 1/43 mezi Českou a Lipůvkou, nebude možná o moc rychlejší, než na té Svitavské lesní cestě.
Tak to je jistě v pořádku, jen říkám že obecná představa lesní cesty je trochu jiná.
U nás je polní cesta (zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou „Polní cesta“) a je to nejlepší asfaltka široko daleko.
Za minulé doby byly některé lesní cesty i v naprosto zapomenutých oblastech z určitých (pro stát důležitých) důvodů vyasfaltované.
pro pohraničníky?
Spíše se zpevněným asfaltovým povrchem – kvalita nic moc > finišer (tehdy ani neexistoval) pokládající asfaltovou směs následně uválsovanou silničním válcem tehdy nepoužívali ….
Dneska ty cesty slouží jako cyklostezky s neudržovaným povrchem, autem jezdí po nich místní, zemědělci nebo návštěvníci (například z obce Krásná k nejzápadnějšímu bodu ČR).
Absence údržby vede k chátrání … povrch je „sama jama“.
Skrývalo se to třeba pod názvy HAS a PřAS. Hlavní a příčné armádní silnice.
To taky.
Ale primárně pro přesuny armádní techniky
Tipoval bych, že ve špičce to autobusy mezi Blanskem a Krpolem budou brat spíš přes Lelekovice nebo Jehnice.
Přes Lelekovice asi těžko, je tam zákaz nad 7,5 t kvůli havarijnímu stavu mostu přes trať na Tišnov…
Proč mezi Blanskem a KrPolem? Vlaky z Blanska do KrPole nejezdí.
Ale autobusy NAD tamtudy pojedou. Plus jedna prodloužená linka IDSJMK.
Psal jsem to z mobilu a nezobrazoval se mi ten seznam na konci. Už to vidím. Jedna linka je tam skutečně vedená, ta bude ale ve špičku pravidelně silně zpožděná, když má jezdit přes Lipůvku. Která prodloužená linka IDS JMK to bude?
Nabízí se něco z linek 230-233, 234 jezdí až do Boskovic, což by asi nebylo žádoucí, a 235 je hodně dlouhá.
Lipůvka tam podle mě nebude, to se jen ukazuje na mapě.
Nabízí nebo bude? V zadávací dokumentaci jsem zatím viděl jen linku z Brna přes Lipůvku do Blanska a z Lesné přes Bílovice do Adamova a Blanska. Nabízí se leda tak prodloužení linky 57 z Útěchova do Adamova či z Vranova do Blanska přes Kateřinu.
Kolega výše píše o 233, tak už se asi nabídla a bude.
Ta 57 by byl dobrý úlet. Lidi by si mohli na Lesné vybrat, jestli pojedou NAD linkou přes Bílovice, nebo 57 přes Útěchov. To asi neklapne.
Před léty jezdila NAD z Bernhardsthalu do Břeclavi přes bývalý „lesní“ hraniční přechod Pohansko (klasická budova někdejší celnice je vidět vlevo od železniční trati při cestě do Rakouska) po lesní cestě v Rakousku / zbytcích asfaltky kolem bývalé signálky místo přes silniční hraniční přechod Reinthal – Poštorná / Boří les ….
Na takovéhle silnici bude zdatný cyklista zhruba stejně rychlý jako autobus. Nedá se tam jet moc rychle. Ovšem kromě zdatných cyklistů jsou tady ještě i jiní…
Ti holt zastaví u kraje cesty a autobus pustěj.
Sice asfaltka, ale místy s obrovskýma a hlubokýma dírama 😀
Mam neblahe tuseni, ze tato akce na ceske zeleznici vstoupi do dejin…
Akce dobré správy…..
Tak zde si přisadí ČD, co začínají shánět dopravce pro tak velkou zakázku celé dva měsíce předem (ironie).
A kdy se otevírá nový železniční tunel z Blanska do Kuřimi ? Přijďte pobejt, Česká republika je pohádková země. Ale pozor na loupežníky v kravatách.
Kuřim a Blanskou jsou na jiných tratích. A trať z Kuřimi do Brna by ten nápor nepobrala.
No Bóže. Aspoň by tam taky měli svoji 171 a nepřipadali by si odstrkovaní.
Mohli by na Tipsportu vypsat kurzy, kdy první bus mezi Adamovem a Útěchovem zapadne/nevyjede kopec.
Aby se někteří mohli nejenom radovat z cicích problémů, ale ještě si na tom trhnout nějaký peníz? Hyeny?
S vámi musí být život zábava… 😉
Mezi Adamovem a Útěchovem se pojede jen během 10 víkendů v roce, kdy nebude průjezdná silnice z Adamova na Bílovice. Nevidím důvod, aby se něco takového dělo.
Anebo kdy se utrhne u Babic nad Svitavoz silnice… Mnozi se tipy ze nepřežije silvestr 2021
Tam to nebude první … první bude mezi Adamovem a Olomučany …
Zajímavé je, že NAD bude obsluhovati úseky, které vlak normálně neobsluhuje, jako třeba obec Útěchov.
Zda se, ze pouze pro nastup. NAD bude koncit na Lesne, to bude pro cestujici z Adamova zajimava zmena, nebot cesta na Hl.N. se tim prodlouzi na dvojnasobny cas, ale vzhledem k dalsim stavbam v Brne to lepe to asi vymyslet neslo.
A navic nám pribude zona 101, kterou běžně nepotřebujeme
Tak nevím,já zónou 101 jezdím každý den
To je sice pravda, ale zato vynecháte 215, takže počet zón se nezmění.
Po cestě na obrázku NAD určitě nepojede 🙂
Komunikace Adamov – Útěchov má oproti cyklostezce, která je na obrázku, celkem rozumné šířkové parametry pro vyhnutí se busu a auta, ve své serpentinovité části je navíc po nedávné opravě.
Jenže ta do Blanska nevede😓
Na té úzké asfaltce okolo řeky z Adamova do Blanska si nedovedu takový provoz představit. Jak si tam budou autobusy vyhýbat? Nejspíš tam bude jezdit i stavební technika firam, co budou opravovat třeť, do toho mraky cyklistů, protože tam vede páteřní cyklotrasa z Brna na sever (Vídeň – Krakov).
Obavam se, ze prave tudy, podel reky se bude jezdit. Je to mnohem bliz. Pokud zde bude vyloucena dalsi doprava, tak ten 1 bus do Adamova to tudy v pohode da, myslim, ze JR mu tam nedava zadne krizovani. To naopak na ten Utechov to, zvlaste v zime, bude zajimave, tam bude normalni provoz a vyhybani autobusu zejmena v zatackach pred Adamovem nebude jednoduche.
Útěchov je jen na 10 víkendů, tam problém nebude.
Z Adamova se dá jet i přes Olomučany.
Pro cyklisty je trasa kolem řeky uzavřená už od 1.9. a má být do konce stavby. Z hlediska bezpečnosti je to asi nezbytné, ale je to škoda, trasa Brno-Blansko kolem řeky je vhodná i pro denní dojíždění a minimálně přes léto mohla být pro mnohé slušnou náhradou za vlak…
Na příklad V Karlovarkém Kraji nebo ve Šluknovském výběžku se takovýhle typ silnic (vyasfaltovaná polňačka) běžně vyskytuje mezi obcemi a často je v mapách označován nejen jako silnice III. třídy – ale velmi často i jako silnice II. třýdy !!! Nutno podotknout, že jsou v perfektním stavu! Osobně jsem v rámci svých projektů v daných regionech po mnoha takových jel i za uplné tmy a jsou opravdu v naprosto špičkovém stavu!
OMG – koukám brutální překlep – správně je “ silnice II. třídy“
No ty Bláho… to je ostuda…
Silnice I. třídy: https://mapy.cz/s/nejetosoju
Jednu dobu byla oprava komunikace na západě Oslavan. Autobusová linka 430 jezdila lesem https://mapy.cz/s/copomafote
Bohužel v JM kraji jsou ve špičkovém stavu pouze silnice I. třídy, a to ještě jen těsně po opravě. Ostatní jsou katastrofa, přijeďte někdy na dovolenou 🙂
ehm ehm… Přijďte k nám do Středních Čech – konkrétně do okr. Kladno = Kladno , Slaný a jejich členité okolí – a začnete si vážit toho co tam na jihu Moravy máte… 😀
Ano, znám, můžem si vzájemně gratulovat. Je to holt taky tou velkou intenzitou dopravy kolem Prahy i kolem Brna. Taková Vysočina nebo Plzeňský kraj jsou v kvalitě silnic skoro úplná pohádka.
Za mě v kvalitě silnic jednoznačně dominuje Ústecký kraj – tam jsou silnice lepší než v Německu!
Jistě, silnice léty se dostala na hranici nesjízdnosti, kraj místo flikování přistoupil ke generální opravě, mimo jiné proto, že tam jezdí „těžké“ autobusy v rámci IDS DÚK a nechtějí, aby si tam dopravci ničili autobusy …. Silnice nejsou příliš zatěžovány nákladní dopravou. Přechody Dolní Poustevna, Rožany, Jiříkov / Ebersbach nejsou kamionům k ničemu, jezdí se přes velký přechod Rumburk / Neugersdorf na obchvatu Rumburka ….
No já měl na mysli například silnici z Liščí do Severní, nebo ze Šluknova do Nového Hraběcí, případně z Brtníků do Kopce (tam mi těsně před autem proběhla ze zahrady do zahrady liška s huňatym ocasem), z Lobendavy na Markétu a třeba z Janovky na Knížecí (tam jsem potkal na 2 metry obrovskýho krásnýho jelena – minimálně dvanácterák) – to jsou klasické příklady vyasfaltovaných polňaček mezi obcemi – je to Ústecký kraj – tak jsou v naprosto perfektním stavu! Dále „klasické“ trojky ale velmi úzké o šířce cca jeden a půl polňačky: Z Mikulášovic do Tomášova nebo ze Šluknova do… Číst vice »
Tak snad to zase nevyhraje Dopaz Zunka. NAD do Střelic v jejich podání byla tragédie. Když něco přijelo, byli jsme rádi a když jsme se vlezli bylo jsme ještě radši. Zájezdové autobusy nasazené na NAD nesplňovaly zadání výběrového řízení a vše jim prošlo. Asi za kamion uhlí.
Vyhraje
Je úplně jedno, kdo to vyhraje.. beztak tam bude X subdodávek
Ve veslédku je asi jedno, kdo vyhraje. Většina výkonů se bude řešit skrz subdodavatele (Hexibus, Dvořák, Kabila, Staněk atd…)
Jsem zvědavý, jestli se zas přihlásí OAD Kolín.
No začít to soutěžit 2 měsíce před zahájením výluky, to chce odvahu. Tak snad jim to dopadne, jinak bude mít nová vláda v ruce dobrej nástroj na čistku a na sž z toho bude mít pár lidí solidní „divítko“.
Snad to není proto, aby se tam náhodou nepřihlásil někdo, kdo nemá.
Když se podíváš do vyběrek ČD na Tender aréně, zjistíš, že všechny výluky se soutěží na poslední chvíli. Naopak tato je dost dopředu, zřejmě kvůli rozsahu.
Vzhledem k tomu, že spousta dopravců (a dopravních podniků) vyřazují starší autobusy ve velkém kvůli stále přísnějším normám na emise a věk vozidla, neměl by být problém takový počet autobusů sehnat, včetně vozidel, nacházejících se současně v bazarech.
Podmínkou je ale, že autobusy nesmějí být starší 15 let🙂
15 let je u autobusu již docela požehnaný věk.
15 let? Proč není to samé i na železnici? Tam můžou zcela běžné jezdit mm nerekonstruované šroty z minulého století.
Životnost železničních vozidel je běžně 40-50 let. Pokud se správně provede obnova interiéru nic nepoznáte…
U šukafonu to bude jednou 150let.
Kolejová vozidla mají mnohem delší životnost, než silniční.
Ale lidi tak dlouhou životnost nemají, když každý rok chcípají ve vlacích bez klimatizace. A to i na frekventovanějších tratích.
Bohužel stále není klimatizace ani v některých novějších vozidlech samozřejmostí.
V některých novějších vozidlech? Např.? Upřímně jsem ještě nejel novým (nebo rekonstruovaným) vozem, který by klimatizaci neměl.
Nezaměňujte tlakové větrání a klimatizaci. Není to totéž.
Pokud je ve vlaku otevíratelné okno nebo větračka, je to „klimatizace“.
Obzvlášť při pobytu ve stanici… 😉
Musíš se vyklonit, až vás bude míjet rychlík.
Bez urážky, ale tohle je omílaný totálně stupidní argument. Pokud je venku vedro na padnutí, tak Vám otevřít okno nepomůže. A zvláště toto léto, kdy nikdo nezrušil nošení respirátorů.
Víte o tom, že klima v železničních vozech musí dodržet nějakou normu či co to je a většina vozidel těch novějších má už k tomu uzpůsobené (omezené) ovládání, že maximální rozdíl mezi venkem a vnitřkem soupravy může být asi 7 stupňů. Tzn. taková souprava, která přijede na rozpálené nádraží na sluníčko, kde ze země sálá horko si klidně může myslet, že je venku 39-42° a bude tak chladit na teplotu 32 – 35° a to se moc nezchladíte… A v tomto případě ani průvan neuděláte… Ona ta klimatizace je fajn ale jen tak do 32° (-7° = 25°) stupňů pak… Číst vice »
A pak se jim může vyměnit motor a to ještě ani ne za ten poslední normy . Asi jako byste dneska v autě vyměnili motor euro 1 za euro 4 (zatímco pro nové platí euro 6), konstatuje se že je to přece lepší než ten původní a jede se dál.
Koupit starší vozidla je ta snazší část, horší je sehnat přes sto řidičů… k čemu by tedy byly? Nechci dráhy podceňovat, ale na rychlo je neseženou, koncesi a další administrativní nezbytnosti jsou proti tomu hračka. I zaběhlá autobusová společnost to bude řešit částečně subdodavatelsky.
Ale seženou, o to bych se fakt nebál. Dopravců specializovaných na NAD je docela dost, když každý pošle pár vozů, bude to stačit.
Koupit bus dle Vašich kritérií je snadné, ale kdo ho bude „kočírovat“ a udržovat při životě?
Leda, že by … ČD strojvedoucí vyškolit na ŘP skupiny D?😉
S tímto nápadem už kdysi přišel personální náměstek GŘ ČD a.s., zanedlouho se dobrovolně pakoval z funkce …. do níž přišel „z ulice“ s manažerskými zkušenostmi získanými v zahraničním angažmá …
Rovněž se pakoval „náměstek pro osobní dopravu“, který měl vytvořit „autobusovou dopravu ČD“
Chtěl to někdejší GŘ Žaluda a angažoval Petra Moravce, bývalého manažera autobusového dopravce – společnosti Veolia Transport.
což na ŘP ale taky na profesák.
Já jsem hlavně zvědavej, kde vezmou kloubáky
Třeba u DPMB, který má i potřebné minibusy? Proto je výběrko rozděleno, aby každou mohl získat někdo jiný.