České dráhy se rozloučí s rychlíkovou linkou Kolín – Ústí nasazením InterPantera
Jednotka InterPanter. Foto: České dráhy
Provoz na rychlíkové lince převezme RegioJet, který uspěl v poptávkovém řízení ministerstva dopravy.
S trochou nadsázky:
Tohle tady mohlo jezdit. I když za nás to nejezdilo 🙂
Jako třeba střekov oka ale RegioJet to bude strašně divný
Snad už to bude poslední, co ten Babišův kamarád chronický neplatič, Radim Papundekl Jančura, dostane.
A kdo by to tedy měl jezdit? Ale snad tedy přijde nějaký jiný subjekt, který jako on podstatně zvýší úroveň cestování a bude to jezdit místo ČD… Protože ty zájem o jakékoliv zlepšení neměly…
zájem o linku R23 prý měl i KPT Rail
Netahejte do toho ČD , na MD nařizují jaké tam budou vozy.
Což neznamená že to ČD dodrží. Soprava lokomotiva s jedním vozem, bymáky, nezařazení první třídy,… ve smlouvě nebylo.
Uplny souhlas. Hlavne doufam, ze pro nove vedeni MD bude pri vyberu dopravcu konecne priorita i kvalita vlaku a ne jen co nejnizsi cena. Mohli bysme i ve spojich objednavanych statem jezdit jako ve 21. stoleti.
Uplne krasny priklad primo z Usteckeho kraje. Na paternich linkach objednavanych krajem jezdili jak dlouho uz Regiopanteri a Regiosharky a na rychlicich z Prahy porad precalouneny Bcka.
Uz to chce zmenu mysleni a konani fakt.
Kritériem bude vždycky nejnižší cena. Je ale potřeba v soutěži požadovat určitý standard. Jaký, to se bude odvíjet od toho, kolik na to bude MD mít v rozpočtu peněz.
Kolego, ja ve svem prispevku pisu I KVALITA. Penize na nejake standardy VHD urcite lze v rozpoctu statu nalezt, kdyz to zvladaji i kraje. Jen se nesmi rozdavat darecky na vsechny strany, pripadne dotovat neci „hebky toustovy chleb“.
Škoda, že s platností nového jízdního řádu nepřibyly žádné spoje.
Byl bych rád, kdyby přidali vlak do Kolína i po 20h z Ústí nad Labem nejideálněji, který by navazoval na EC 179 Berliner nebo popřípadě i ranní spoj, který by v Ústí nad Labem navazoval na EC 178 Berliner v 7:39.
Tak, že by si je tam dal dopravce na vlastní riziko, to prostě v tudle dobu nikdy neklapne. Pokud je víc podobně smýšlejících, šlo by je dát dohromady a obrátit se na objednatele. Třeba bude nový ministr dopravy štědřejší.
Zajímavý je ten rozpor slov a činů… Slovně ČD slibovala Panter až od 12/2024. Zatímco reálně (ale pouze jen na den) se Panter „zjevil“ z Kolína do Ústí nad Labem už v 12/2021 = čili ten Panter patrně chybí na jiné lince….
Rádio Jerevan v bývalém SSSR prý vysílalo:
Dotaz posluchače: Je pravda, že v Jerevanu začnou být masny zásobovány masem?
Odpověď: Ano, dle Nejvyššího sovětu se i v Jerevanu soudruzi budou moci podívat na maso, neboť výstavka je putovní a z Kyjeva by výstavka masa se mohla přesunout do Jerevanu už za 2 měsíce.
A je na nějakém spoji náhradní souprava místo pantera? Je víkend, spousta špičkových vlaků nejede.
Jo, že to nedokázali častěji je docela škoda.
jo, je to škoda. zejména pro cestující
Jela třívozovka, kter jezdí v kladiva
wtf „jezdí v kladiva“ ?
Dvě zkřížená kladiva v jízdním řádu označují pracovní den.
Děkuji
Zadna sve kladiva, ale Kladivo a mlatek, neboli majzlik. A paradoxene takto odkladali stari hornici sve hlavni nacini kdyz meli pauzu.
Zadna dve kladiva… Oprava
Konečně, po té hrůze, co na lince R23 předváděly České dráhy (a dnešní kašírované nasazení moderních vlaků to rozhodně nezachrání), má Regiojet poměrně jednoduchou pozici – může být jedině lepší. Jen doufám, že MD co nejdřív vezme Českým drahám i levobřežní linku R20, protože tam je to stále také naprostá tragédie a bída bez jakéhokoliv náznaku zlepšení.
Jestli si myslíte že ten lowcost od Jančury je lepší tak jste na omylu…. ale asi jste s ním ještě nejel…
Pojedu zítra, tak uvidím. Ale jak píšu, horší než ČD to být nemůže, tomu nevěřím.
Budete spokojenej. Je to o třídu lepší. Vozy starší, ale jakž takž vylepšené, takže na spoj tohoto typu úplně v pohodě.
Internet by snad už mohl být samozřejmostí. To nějak soudruhů z CD nedochází
Tak nejel jste s ním asi Vy, protože to byste pak tady tyto věci nepsal. Tam na té lince to bude jako přesednutí z trabantu do mercedesu. Jako na R8. Taky nebetyčný posun nahoru. Jen nedokážu pochopit, proč ČD tak dlouhodobě rezignují a takovým stylem na tyto linky kašlou. Pak má ten Radim fakt velice jednoduchou pozici. Ale zkuste se jednou překonat, jízdenku si koupit a réžij nechat v šuplíku. Dá se na to na éšopu nebo přímo na nádraží u kasy, případně ve vlaku. Radši to píšu, protože mnozí nádražáci ani neví, jak na to…
A vy by jste na linku nasazoval lepší vozidla než musíte? On to má Radim snadné, vypadá že je lepší, ale je to o ministerstvu, to si určuje co dopravce nasadí. A jen tak mimochodem, Radim sice dává pohodlnější vozy než byly za ČD (to by ČD daly taky když by musely), ale stejně smlouvu porušuje. Docela by mě zajímalo jak to ministerstvo řeší.
Ono stačí aby ten vůz vypadal. Z venku kdovíjak dlouho nemyté B, zamlžené okno, vevnitř s původním interiérem, jediná změna je, se přehadrovala lavice, která zůstala prosezelá. A k tomu nedodržování řazení, ač už zkracování souprav nebo řazení Bymee v původním stavu moc dobrému obrazu ČD nepřidává. Prostě R23 byla poslední dva roky ze strany ČD jedna velká tragédie.
Pošlete na ministerstvo dotaz.
On kraj fakt vyloženě chtěl, aby tam jezdila stará rozgřápaná vozidla jako např. BDs a ČD tam nesměly nasadit nic lepšího? A teď to kvůli tomu zase na druhou stranu projely? Tak to je mazec…
Jistě, nebýt Jančury, tak tam ten Panter jezdil už měsít a žádné Bdt by se tam nikdy neobjevilo.
Tak R20 opravdu není nic moc, jenomže tam je to úplně o jiném počtu vozů.
Byly doby, kdy na (tehdy ještě R4) jezdily o víkendu Elefanti. Jenže protože jsou lepší než béčka, tak musí být o víkendu v kopřivách.
To je následek rozdělení objednavatelů, Praha nebude platit za jednotky 471 nasazené v objednávce ministerstva. Smůla že to odnesou cestující.
Plácáte nesmysly. Praha neplatí za jednotku, ale za počet kilometrů, které ty jednotky ujedou, krát cena dopravního výkonu za 1 km.
Asi nevíte že celková cena se skládá z fixní a dle proběhu. To že to pak někdo prezentuje jako součet děleno kilometry je jiná věc. Praha od nové smlouvy platí 471, na Děčínech skončily právě od počátku nové smlouvy.
Nasmlouvané jsou kilometry, ne vozidla.
Zákaz použití vozidel jinde, to mají třeba Plzeňáci, taky to mají dražší.
Smlouva na PID obecně nezakazuje použití vozidel jinde. (A Elefanti taky dávno nejsou vázané odp či jinou dotací)
Akorát při obratu na PIDí vlak je potřeba splnit standardy (čistota, označení) jenže pochybuju že ministerský vlak by musel jet znečištěný a bez informačního systému.
Ano, je trošku zvláštní, že stejné trati jsou už asi 10 let na osobní vlaky nasazovány mnohem modernější vozy než na rychlíky. A to jen proto, že rychlíky objednává MD, kterému je kvalita vlaků ukradená, takže tam ČD stále jezdí s vagóny vyrobenými v 70.letech.
Nejpozději do roku 2024 by mělo dojít podle smlouvy k obměně části nasazovaných vozů za lepší.
Hm hm nasadí schit kupé to ten velkoprostro ČD byl daleko lepsi
Je to nějaký fake, protože na R 792 jede klasika, žádný IP.
Beru zpět, pojede až za 2 hodiny. 😀
Tak to teď jedeme ve stejným 792, klasika, ale aspoň jednička celý vagón…
Pohřeb má být důstojný …
Aby to nedopadlo jak na trase Brno Bohumín.
Dopadne.
Tak, že tam přestane platit režijka a kvalita cestování půjde nahoru? Jo, stane…
Určitě to tak dopadne. Kvalita o 100% nahoru, to je jasné. Jen tak dále. Jel jsem tuto linkou v létě, rozhrkané, smradlavé BDs, srtrašné vedro. Pak jel ten velkoprostor vhodný tak na osobáky, B a AB. Viz odjezd z Poděbrad.
https://youtu.be/7kp7pKLFAX0
O nějaké moderní vozbě ani řeč. Tak proč už tam ten Interparter nejezdil už dávno? Nebyl by třeba důvod měnit….
Byl. Peníze. Ono platit IP je o jiné částce než platit ojetiny. Jedno jestli ojetiny ČD, nebo RJ.
Tak jak to, že Jančura uspěl, když oproti tomu, co tam je teď podstatně zvýší kvalitu, a přitom byl zjevně levnější? Tomu asi fakt nerozumim…
Protože se přecejen víc snaží aby jeho vlaky byly příjemnější pro cestující, kdežto pro ČD je na prvním místě „korporátní identita“, někde dál pak splnění smlouvy a až hodně daleko za tím pocity cestujících…
Co má kdo z toho že je hadr na lavici modrý, to je až ta poslední věc… ale u ČD to považují za nejdůležitější položku rekonstrukce, spolu s lakem.
A jak to tam dopadlo? Vozový park a služby mnohem lepší. Jediné co mi vadí, jsou vyšší ceny.
Na trase Brno Bohumín alespoň ČD nabízely vozy Bee/Aee a k tomu multifunkční vůz Bbdgmee… Tady ale ČD nabízí starý velkoprostor a obyčejné kupé B a AB se zastaralým podvozkem, východoevropskou soupravu… Oproti tomu je opravdu cokoliv z garáže Regiojetu pokrok. Kožené sedačky v první třídě, klimatizace, zásuvky… o tom si mohli doteď cestující na R23 nechat zdát.
Óooo jak trapné po tom co tam předváděli poslední roky za soupravy
Ano, přesně tak, trapné…
Nezbývá než doufat, že to má RegioJet dobře spočítané i s nějakou rozumnou rezervou, abychom za pár let na železničním trhu nesledovali to, co se tento podzim odehrávalo (odehrává) na trhu s energiemi. Vstupy rostou a ne zrovna málo.
tak snad tam mají minimálně inflační doložku
Myslím, že za chvilku budou škemrat o navýšení.
že by RJ „doobědnalo“ u Pesy dalších deste jednotek? konkrétně tři sem a sedm jich budou potřebovat v Praze.
3 sem? Proč by je sem měl objednávat???
Stačí nízkopodlažní nástup, ten se dá ošetřit patrovým vagónem
Nedávno ukazovali s tou Pesa jednotkou, že jí budou mít tady.
Zašel bych si na oční, rozhodně ji neukazovali (RegioJet)
Jádro…doobjednaly…ne?…
Kdyby interpantera nasadily aspoň na týden a vhodně doplnili informace…tohle tu mohlo jezdit,ale MD vybralo něco jiného levnějšího, udělali by lépe. Takhle je to takový spíš šotoušský výkřik do tmy.
Přesně tak. Místo toho tam dávali v poslední době jakousi formu tragikomedie. Vzkazu ČD rozumím takto: „Mohli jsme vám sem nasadit tohle, ale vůbec jsme to nezvládli.“
Podobné tragikomedie se dají čekat u většiny konců smluv, proč investovat do něčeho co za pár dní skončí. Jediná zbraň je rozumně napsaná smlouva.
A čím by ten Interpanter ty lidi zaujal? Vždyť on to až tak velkej zázrak není. Jo, oproti tomu co tam jezdilo doteď by to zlepšení bylo, ale pokud by se u žlutých stal zázrak a povedlo se udržet, aby v tom vlaku bylo v zimě teplo a v létě příjemně vyklimatizováno a byly funkční záchody, tak už by to normálnímu cestujícímu v pohodě stačilo. To by si pak RegioJet mohl půjčit zase něco lepšího, obalit to do folie a říct todle tady mohlo jezdit. A náhle bysme byly u doplatku státu 300 za kilometr. Stejně tak by mohli lidi… Číst vice »
Jakože výstava jménem Interpanter je putovní?
Co je na Panterovi tak zvláštního? Podvozky na h…. i na koridoru cítíte každou diru, třívozovka jeden hajzlík…. S tím nikoho ČD neohromí. Jó rezisti, těm je to jedno, ale my platící chceme za prachy nějakou službu..
Interpanter je hroznej shit
Hlavně ta 1. třída je nevhodně rozkouskovaná. A radši si nechci představovat jízdní vlastnosti na pravobřežním tankodromu. 😀
Pro cestující v průměrném počtu prstů na obou rukou kapacita i uspořádání postačuje …
Tak to uspořádání je upravdu hrůza. U toho je vidět, když se něco plánuje/navrhuje podle tabulky. Přesný počet nebo poměr 1. a 2. třídy nízkopodlažní, standardní a vznikne tohle… Namísto toho, aby byla první třída na začátku, resp. konci soupravy souvisle. Že nevyjde přesný poměr podle nějaké tabulky nebo průzkumu? No a co? Pak ten prostor pro kola, stačí tam pověsit jedno a do vozu se skoro nedostanete. Když tam ještě někdo přidá kočárek, tak je to doslova výzva projít kolem.
Naprosto s Vámi souhlasím – při zadání nebylo specifikováno , kde má první třída být a výrobce to naflákal,jak se mu to hodilo. Takže průchoďák s neustále se divícími cestujícími ,,jé tady je jednička,, … ruce bych urazil tomu, kdo je za to zodpovědný…
Ta jednička v IP je tragédie, v podstatě je to zralé na rekonstrukci ještě dřív než to bylo nasazené pro provozu. Jedny dveře se samy otevírají, jen člověk pohne rukou, druhé dveře jsou pro jistotu obyčejné, takže člověk musí po každé zastávce vstávat a chodit to zavírat, protože celá jednička je de facto umístěna v chodbě, kterou se chodí do dvojky. Já bych fakt chtěl vidět toho, kdo to takhle vymyslel, schválil a převzal, protože to nemohli být normální lidi, to je natolik šílené, že to nelze omluvit ani hloupostí. To snad udělali naschvál.
Co se vám k*rva zase nelíbí?
Máte tady pohodlný moderní vlak do kterého neteče a nemusíte tam topit kusy sedaček.
Oproti dřívějším dobám je to paráda, za minulého režimu se nám o takovém pohodlí ani nesnilo.
Ale za komunistů bylo podle vás líp že jo…
Kolik desetiletí ještě chcete operovat srovnáváním se „starou dobou“? (2021-1989=32).
Myslím, že pro dobro věci by bylo přínosnější porovnání se současnou konkurencí v zahraničí.
Přesně tak..Takovej Flirt ( Kiss ) se přímo nabízí.:-)
Tak jich pár kupte když už jste s tím začal.
To udělal Leoš. … pohřební tramvaj, plivou na to nádražáci.
To se teda přiznáváte k pěkným nechutnostem.
Srovnávat budu dál aby se nezapomnělo. Tady jde pouze o českou nenasytnost. Srovnávat se zahraničím není třeba, vlaky jsou koupené, jezdí a nové se kupovat nebudou. Nač zbytečně spekulovat.
Nač asi? Nebo snad už vážně žádné další výběrko na EMU nikdy nebude? S tímhle přístupem asi ani nebude kam…
Takže bylo líp? Nebo co Teda?
Teda prostě má Interpanter jisté nevýhody, které by možná neškodilo zohlednit v příštím výběrku.
Co to melete za pitomosti? Panter je drahý nepohodlný šmejd ze Škodovky. I ta Pesa je pohodlnější a o vypružení vůbec nemluvím. Jsme v 21.st a na komouse se vyserte.
osobně sice IP nepovažuji za nejlepší vlak na světě, ale tak hroznej shit, aby se s tím nedalo jezdit to není
Kdyby raději nasazovali dnes co mají 🙂
proč by to dělali, když si to objednavatel nezaplatil? 😉
Ono dneska zas v soupravě místo B jezdilo Bymee, to určitě ve smlouvě není.
A byl tam ten vagon jako jediný nebo jeden ze tří ? 🙂
Vy máte k mání detailní smlouvu …. ?
Žádnému objednateli bych už teď neradil, aby dával do smlouvy toleranci, že nějaké % nemusí splňovat požadavky. Dopravce se toho zjevně nestydí zneužít.
Objednavatel si zaplatil Bymee, někdy lokomotivu se sólo vozem?
Nerozvíjel si vedle teorii, že to ČD dělají naschvál Regiojetu, odradit cestující od téhle linky?
Ne, ale když mají vozy poruchu, může se jednat „jen“ o vadnou pojistku, ale to, bez možnosti přistavení do dílny na peroně, nezjistíte … když vám ufiknou kolejové spojení a vlaky končí „někde“ a dál jede BUS, tak tam při současném způsobu organizace a plánování dopravy provozovatelem dráhy (SŽ) dostat operativně náhradní vůz je docela dost obtížné …
Doba, kdy se komunikovalo mezi výpravčími, resp. strojmistrem a výpravčím a byla možná pružná operativa po telefonu je – bohužel dávnou minulosti – LÍP UŽ BYLO ….
Zvláštní, že ten porouchaný vagon nedokázali nahradit nekolik dní, až se porouchal i ten druhý. Pak to najednou šlo.
Dřív … se náhradní autobus ani nezaváděl.
Uvidíme jak bude smlouvu dodržovat RegioJet. Porucha vozu je samozřejmě řešitelná.
Aby příště nemuseli od válu? To je opravdu libovolné marginální vylepšení oproti objednávce svatokrádež a jelikož je o korunu dražší, je třeba se mu systematicky vyhnout??
Tak to mě mrzí, jedu zítra z Kolína do LT v 9.16 h. Teda tím trivozovym šrotem:-) Ale aspoň se tam dá koukat z okna:-)
Nejvýše třívozovým. 🙂
Reklama na co?? Na ztracené výkony?
Asi tak. Myslím, že některým Ješetům začíná být pěkně horko. Tak vymýšlejí aspoň jednodenní putovní výstavku.
Na nové motorové vozy na lince Praha – Kladno.
Upřímně, InterPantery se tvůrcům nepovedly. 1. třída je roztříštěna po celé soupravě místo ucelení do jednoho oddílu. Uličky mezi sedačkami v 2. tř jsou moc úzké, a prostory u nástupních dveří se zapráskaly automaty s občerstvením, místo vyhrazení prostoru pro jízdní kolo.
Zlaté klasické soupravy, ty se ve spičce dají posílit o další vůz bez nutnosti navyšovat turnusovou potřebu o další jednotku.
Naštěstí se Škoda i ČD už jemně poučili, takže ČD požadují neprůchozí 1. třídu a ulička v nejnovějších Panterech není v takovém tom prohloubeném koridoru.
Co si kdo objedná, to dostane ….
Automat bývá jeden na celou soupravu, a rozhodně není v prostoru, kde by zabíral místo kolům.
Jakožto zhrzený zaměstnanec ČD tam hned příští týden půjdu udělat inspekční jízdu v úseku Kolín – Mělník (protože tam stačí pětipásmová PID jízdenka).
🙂
Inspekci čeho, co jsem prověřoval už teď tak by mělo být splněno vše
Jediná otázka je nad diplejemi z věnci, tam se ukáže až v neděli
Asi ze si udělá vylet aby se podival jak to novemu dopravci jde …
Třeba se tam jako zaměstnanec Českých drah aspoň něco naučí, měli by tam jít povinně všichni.
Já nechápu, že tohle mají zapotřebí. Jednak z jejich pozice giganta držícího stále drtivou většinu trhu je to nedůstojné, ale hlavně to ukazuje jejich nepochopení situace. Je InterPanter lepší vlak než to, co nabídl RegioJet? Pravděpodobně ano. Byla soutěž na kvalitu nabízeného vlaku, nebo cenu? Na cenu. Tak pak logicky neuspěli, no. Že je to třeba špatné rozhodnutí ze strany ministerstva, a měli chtít větší kvalitu, je klidně možné. Nicméně zájemce o tu zakázku vidí hodnocené parametry, vidí požadavky, tak má udělat nabídku tak, aby uspěl. U stavební zakázky taky nikoho nezajímá, že nabídnete použití kvalitnějších materiálů, než si zadavatel… Číst vice »
Dráhy měly udělat nějakou mediální kampaň proti ministerstvu – ve stylu: nabídli jsme zbrusu nové soupravy, ale ministerstvo řeklo NE, raději ušetříme 15 % ceny a cestující necháme jezdit v ojetinách. Ale chápu, že ČD proti svému pánovi takto nepůjdou. Být to ale naopak tak věřím, že Jančura by něčeho takového byl schopen.
Ano, to by dávalo smysl. Nebo ještě lépe, lobbovat předem za to, aby tam byl požadavek na lepší vlaky. Lobbování je normální, tohle mi přijde jako takové ublížené gesto.
Jenže tohle snad nebylo výběrové řízení, ale „rozstřel“ s přímým zadáním, tj. MD to mohlo zadat komukoli dle svého uvážení, aniž by své rozhodnutí muselo jakkoli zdůvodňovat.
Teoreticky : Kdyby se poptávaly nové třívozové soupravy a RJ nabídl Pesy jako kvalitativní obdobu panterů a s největší pravděpodobností by vyhrál jako v Praze to by byl pro Tebe a kolegy konec světa ? Inspekční jízdu si snad užiješa vem i kamarády. Kampaň proti ministerstvu , proti někomu , kdo se ČD dlouhodobě zastává a možná v dobré víře podporuje v pokračující neschopnosti je zoufalost. Proklínaným rozstřelem získaly dráhy víceméně všechny své výkony , resp snad nikdy žádnou soutěž nevyhrály a k tomu se divit , že necháme lidi jezdit ve šrotu s tím co tam dráhy doposud provozovaly… Číst vice »
Jaka kampan proti ministerstvu?
Přečti si vlákno , Kamui to píše že o tom uvažuje 🙂 . To je přesně ta situace , kdy si kovaní nádražáci dělají sami sobě medvědí službu a ve finiši jsou i cestujícím k smíchu a snad už nebudou trapní jako před rokem na LBC.
O jedné bych věděl…
https://zdopravy.cz/zeleznicni-odborari-pisi-ministrovi-nelibi-se-jim-vyber-dopravce-na-rychliku-60579/
Vemte si že by takhle v každé soutěži vzali nové jednotky a 15% cenu nahoru
Zachvili by to nezvládl rozpočet, na každé trati nemůžou být nové jednotky
To co nabídl RegioJet není špičkové, ale myslím že ani neurazí
Jako ze rozpocet je ted presne a 15% uz by bylo přespříliš? Hlavne ve chvili kdy cena ve vyberku klesne pod cenu za kterou se to provozovalo ted tak tje to nesmyslné tvrzení.
Protože ČD doteď mohli požadovat jakou cenu chtěli, protože se moc nesoutěžilo, tudíž se nemuseli bát
Jaktože jinak u Ex2 a R18 cena spadla o 1,5 miliardy když se tam přihlásil i RJ?
To ale neni atfument n to nanxo jsem poukazoval. To jen odvadite tema jinam.
Dělat firemní kampaň proti vlastníkovi akcií vlastní firmy je poněkud divná myšlenka …
Jančura jako dosazený GŘ firmy, jejíž akcie vlastní MD, by asi dlouho tím ředitelem nebyl …
Leták ČD, na titulní straně „Nenecháme cestující jezdit v ojetinách“. http://www.atlaslokomotiv.net/katalog/460/oddil.jpg
Ale ta bude muzejní!
No ta drtivá většina uz neni tak drtivá.
A nevim co myslíte tím:“ze tohle maji za potřebí“. Nic se tím nezmění a jen minimum cestujicich tusi ze tam mohlo jezdit tohle, natoz aby vedeli ze vyberko bylo na cenu a ne na kvalitu. Tudíž spis jde o napad pana Bednarika jak se rozloucit s cestujícími a ne o nejakou provokaci jak patrne naznacujete svou konspirační teorii : – )
Považuji tuto formu rozloučení se s linkou R23 za mnohem důstojnější, než to, co bylo před rokem popisováno v případě ztráty linky R14. Věřím, že současné vedení ČD si ohlídá, aby zítra k podobným excesům nedošlo.
https://zdopravy.cz/posledni-den-rakvi-na-r14-zamestnanci-cd-umistili-do-vlaku-parte-poukazuji-na-amaterismus-arrivy-68608/
Je to jen můj subjektivní názor, žádná konspirační teorie. Tím, že to mají za potřebí, jsem narážel na to, že mají za potřebí demonstrovat, co by mohli pasažéři mít, nebýt – hádám dle ČD – špatného rozhodnutí. Ok, říkejme tomu rozloučení s cestujícími. Mě to nijak nepohoršuje – jak píše kolega, rozhodně mnohem důstojnější než odchod z R14. Ale přijde mi to prostě jako rutinní záležitost, nevyhráli linku, to se holt někdy stává každému dopravci. Tak mi nepřijde, že by bylo třeba pak dělat akci „podívejte se, co jste mohli mít“. Z PR hlediska by podle mě bylo mnohem lepší… Číst vice »
Ale pochopte ze naprostá vetsina cestujících ani nebude tusit ze existovala varianta ze by tam zrovna tohle mohlo jezdit… tudíž tim tezko neco demonstrují. Pokud tam teda nebudou nějaké informacni letaky nebo tak.
No to já chápu, tak proto mi to přijde celé nesmyslné 😀Však právě říkám, že pokud teda chtěli nějakou takovou akci dělat, tak to měli udělat nějak, aby bylo jasné, o co jde. Když vyjdeme z toho, že cestující vůbec netuší nic, tak netuší ani, že se s nima někdo loučí. Možná si řeknou „hele, jinej vlak, to teď asi bude jezdit“. A za týden přijede žlutej vlak, a řeknou si zase „a hele, zase jinej vlak, to je bordel teda“. Záměrně přeháním, ale buď teda neví, co se děje – pak podle mě nemá smysl ani se „loučit“, nebo… Číst vice »
Hmmm tak to je vas názor. Janproste nevidim nic špatného na tom ze tam ten panter nasadi. Proste chteli. Nikomu to neublíží…nehrotil bych to.
souhlas
Varianta existovala – i když jiná.
Před časem se jednalo o možnosti odkupu LeoExpress.
MD, jako vlastník akcií ČD a.s., vyhodnotilo převzetí firmy jeho NEVÝHODNÉ.
Koupit firmu LEO EXPRESS by znamenalo získat jednotky 480, které by byly použitelné na pravobřežní trati i s možností prodloužení trasy R do Teplic / Mostu / Chomutova ….
POkud vím, tak LeoEpress nevlastní žádný vozidla . https://zdopravy.cz/ceske-drahy-jednaji-o-koupi-leo-express-potvrdil-ministr-havlicek-47475/ .
A není výhodnější si nějaké jednotky pronajmout, než kupovat firmu, která ty jednotky také nevlastní?
Jenže ona žádná jiná varianta na stole od zadavatele nebyla. Byli dodány data potřeby a otázka nacenění. Matení po prohrané „soutěži“ s novými vlaky je zmatečné a zavádějící. Pokud by tato otázka nastala další oslovení jistě by na ni adekvátně odpověděly i ostatní oslovení a opět nastává otázka – vyhrály někdy i parodii soutěže ČD pokud se přihlásil nebo byl osloven KDOKOLI jiný a vždy po přebrání výkonu alternativcem došlo ke zvednutí kvality cestování. Sedět ve špinavém vlaku a v ruce svírat leták o vlaku jaký svět neviděl je opravdu jenom drážní onanie nebo nějaký ujetý mokrý sen jako trouba… Číst vice »
Tlak na MD se dělá lepší cenou. Ne letáčky v putovní výstavce.
SaulGoodman: Hloupá řeč, protože nejde o žádnou reklamní kampaň, ale o pouhé rozloučení s veřejností (jak to ostatně také ČD prezentují = naučte se číst) – a různé v podstatě téměř nic navíc nestojící akce se přece běžně konají i jinde v podobných případech, kdy někde končil či končí nějaký provoz. Jen o nich tehdy nepsali Sůra ani Šindelář, protože ještě nebyli „dopravními“ novináři, takže šotouši vašeho zapšklého naladění se o tom třeba ani nedověděli a neměli tak co kritizovat na veřejném webu.
Nikde nepíšu, že to něco navíc stojí, nikde nepíšu, že se jiné takové akce nekonají. I když teda jedna věc je dělat akci k ukončení provozu na trati, a druhá k neúspěchu v rozstřelu, že…
Já to ani nijak extra nekritizuji, jen jsem prostě napsal svůj názor, že mi to přijde z popsaných důvodů zbytečné. Nikomu jsem nenadával, nepsal jsem, že by se to mělo zakázat, jen jsem vyjádřil přesvědčení, že to je trochu zbytečné.
Nikomu to nenutím, beze všeho nesouhlaste. Ale jak sám píšete, je to veřejný web, na něm veřejná diskuze, no tak diskutuji 😉
Poslat na poslední den interpanter s ohledem na stav před několika týdny, kdy ČD nasazovali jeden vagón místo tři je z zarážející.
Vyjádření pana Bednarika o tom, že Regiojet podstřelil cenu má dva protiargumenty.
1) zatímco ČD provozovala určitou linku, pro Regiojet to znamená mimo standardních cestujících možnost propojit regionální linky v Ústeckém kraji s linkami s Brna a Ostravy s přestupním uzlem v Kolíně a zajištění určité síťovosti.
2) pokud ČD počítali do nákladů odpisy nové jednotky a Regiojet v podstatě odepsané pershingy a vagony po DB, tak budou mít výrazně nižší odpisy.
Jančura a jeho nohsledi logicky hledají „kšefty“, na čemž pochopitelně nic špatného není, je-li to „poctivá hra“, byť je to třeba na úkor dosavadního dopravce. Já ale zase nevidím nic špatného ani hodného poplivání na tom, že se ten, kdo „oficiálně“ prohrál. slušně rozloučí = naopak!
Jinak jsem docela zvědav, jak (a zda vůbec nějak) přivítá nový dopravce ty, s nimiž se ten dosavadní aspoň rozloučil (aby to nakonec nedopadlo třeba jako s výměnou autobusových dopravců na Teplicku, když už jsme do značné míry v Ústeckém kraji): sdělí nám SaulGoodman svůj názor i na to?
Kdo je Jančurův nohsled? Trošku to rozveďte.
S bodem 2 naprostý souhlas …
Nicméně to co uvádíte v bodě 1 je spíše hypotéza .. nejsem přesvědčen, že je takové poptávka po takových přepravách …
Pan Bednárik totiž asi nepochopil, že soukromý dopravce má daleko nižší náklady na backoffice, tj. na všechny ty představenstva, dozorční rady, řídící výbory, miliony odborů na GŘ a další „chovné“, jak tyto typy nevýkonných úředníků označil Kalousek. Pak se mu samozřejmě zdá nabízená cena RJ jako „mimo realitu“. Zaplatit na každého tažného tři chovné musí být logicky dražší než zaplatit jen ty tažné.
Jenže jde v první řadě o cestující. Buď jsou spokojení, nebo „to nějak přečkají“ a pokud nemusí, vlakem nejedou. Pantery cestuju celkem pravidelně a pozoruju u lidí docela spokojenost. Nejsou dokonalé, ale ani úplně marné. Spokojenost je něco, co rozhodně není málo. Proto chápu, že je ČD nabízí.
Klíčová otázka je, k čemu celý vůz A při průměrné obsazenosti na prsty obou rukou a současně se bude ve dvojce jezdit na stojáka ….zejména ve dnech špičkové přepravy …
K čemu celý vůz A? Třeba proto, aby měli cestující v 1. třídě dost místa a dost pohodlí. Co je na tom nepochopitelného. V rámci toho vlaku to bude prémiová služba, tak ať to podle toho i vypadá.
Ále prdlačky… protože nic menšího jedničkového než celé Ačko holt v kopřivách ten den nenašli… většina AB je ještě v horším stavu nebo už rozpadená.
A kde měli vzít menší ? V Německu nejsou
A argument za na tu linku jinak neměli chodit není na místě , smlouvu tím plní
A jinak je to vůz AB pokud si přečtěte jeho označení
InterPanter není odepsán, lok 162 se odepisovala v pořizovací ceně od FNM + investice do bohemizace + zhodnocení do dílenské opravy v „ŽOS“ (investice, která se odepisuje) …. odpisy promítnuté do ceny lokomotivního kilometru musí být nižší, než tatáž cena vozidla dosud neodepsaného …