lot
Dopravci Železnice

Železniční odboráři píší ministrovi. Nelíbí se jim výběr dopravců pro tři rychlíkové linky

Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy
Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy
Podle odborářů je na postupu státu viditelná snaha o výměnu dopravce.

Dvanáct odborových organizacích působících na české železnici se podepsalo pod dopis, ve kterém vyzývají ministra dopravy Karla Havlíčka k jednání o výběru dopravců u tří rychlíkových linek. Podle jejich názoru podmínky diskriminují České dráhy. Ministerstvo bude rozhodovat mezi nabídkami od společnosti Arriva vlaky a Českých drah.

V dopise zveřejněném na stránkách odborových organizací (například  Federace vlakových čet) uvádí, že dosavadní postup neumožňuje Českým drahám ucházet se o provoz na těchto linkách za rovných podmínek.

„Dosavadní postup odpovědných úředníků ministerstva dopravy při výběru budoucího dopravce nejeví znaky úsilí o zvyšování úrovně služeb a technologické úrovně zabezpečení bezpečnosti provozu na těchto linkách. Je z něj naopak podle našeho názoru zřejmá maximální snaha o výměnu dopravce,“ uvádí odboráři.

Odboráři proto vyzývají ministra k urychlenému jednání. V dopise upozorňují na problémy, které už dříve otevřel Jindřich Berounský ze Svazu odborářů služeb a dopravy (Sosad). Jde například o vypuštění podmínky zajištění osobních pokladen nebo naopak podmínka vozů s uzavřeným systémem toalet. Ty motorové vozy řady 843 Českých drah nemají, zatímco nabízené vozy Arriva vlaky ano. Současně upozorňují i na problematiku takzvaných závěsů, tedy vlaků z Pardubic do Chrudimi, které jezdí z Pardubic do Rosic nad Labem společně s rychlíkem.

Ministerstvo dopravy bude v takzvaném rozstřelu vybírat provozovatele vlaků linek R14A (Liberec – Pardubice), R14B (Liberec – Ústí nad Labem) a R27 (Olomouc – Krnov – Ostrava). Výběr nechal stát na poslední chvíli, smlouva končí letos v prosinci. Zájem projevily Arriva vlaky a České dráhy. V případě linky R14 jde o stejnou linku, kde České dráhy za svůj postup při soutěži v roce 2005 dostaly pokutu od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve výši 368 milionů korun. Osobní dopravu státní firmy tehdy vedl nynější šéf Drážního úřadu Jiří Kolář. České dráhy tedy z obav z konkurence nabídly naprosto podnákladové ceny.

Velmi rozdílné nabídky

Podle informací deníku Zdopravy.cz se první nabídky liší poměrně zásadně jak kvalitativně, tak finančně. Arriva má být levnější, po celou dobu sedmi let počítá s provozem motorových jednotek řady 845 po modernizaci. Jde o stejné jednotky, které nasazuje nyní na rychlíky. České dráhy zprvu počítají s pokračováním řady 843 a pak s nasazením úplně nových motorových jednotek. Ale za vyšší cenu. Rozdíly potvrdilo i ministerstvo. „Protože nabídky obou dopravců se značně liší, je vhodné, stejně jako v minulosti u obdobných linek, požádat dopravce o předložení nabídek, které budou vycházet z nastavení rovných smluvních podmínek, tedy při nastavení totožného návrhu smlouvy o veřejných službách,“ řekl minulý týden mluvčí ministerstva František Jemelka.

Ministerstvo samo připouští, že se dostalo do časově nepříznivé situace. „Ministerstvo samozřejmě aktuální stav nepovažuje za ideální a je si vědomo časového prostoru pro přípravu rozjezdu provozních souborů. Toto časové pnutí vychází ze vzniklé situace,“ řekl minulý týden mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka

Ministerstvo po obou dopravcích požaduje, aby u linek R14 předložili smlouvu na sedm let s možností výpovědi po čtyřech letech. U R27 jde o smlouvu jen na dva roky.

Odebírat
Upozornit na
guest
298 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

Jen at si tam dají Arrivu a zapláčou. Vůbec nechápu, kde u tohodle a podobných dopravců je nějaká přidaná hodnota k lepšímu. je to stejné, jako když letíte se Smartwingrs. Cestování o ničem

Apten

Kdo jel trasu Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc tak ví, že je to lokálka s potenciálem zážitkové cesty. Jede pomalu, krásným údolím Bruntál-Olomouc. Tak mluvit o 1 třídě je dost mimo. Z Opavy do Olomouce je to přes Ostravu o hodně rychlejší než přes Bruntál.

Ondřej Raška

Máš pravdu je to hezká dráha,sám někdy tudy jezdím,1.třída jezdila tak cca.6 let zde jezdily řídící vozy zvané Velký řidičák,kdyby to ta pitomá Arriva vyhrála,zajímalo by mě jak by s těma Limetama vyjela Jívovou.

ušatá

Hlavně už by konečně rychlíky měly vypadat jako rychlíky, mít pohodlné sedačky s možností mít u sebe pověšené kabáty, místo na zavazadla, mít všude 1. třídu, která odpovídá 1. třídě a ne jen přečíslovanou dvojku, nemít sedadla směrovaná ke zdi namísto okna, dostatek WC (min. na jeden vůz jedno, lépe 2 apod. To je důležité.

Bram

Ale jdi ty brepto s oslíma ušima. Ne všichni mají potřebu sedět v přetopeném voze, kdy je třeba se svléknout do trenek. Správný teplotní stav ve voze je takový, že lidé zůstanou sedět v kabátě. Není třeba ho pak nikam odkládat.

Dominik

Ne všichni mají potřebu mrznout ve voze, protože si pár cestujících neumí svléknout kabát, ideální je teplotní stav kolem 18°C

Dalibor

plne s vami souhalsim! Do vaku vyhradne s kabatem, a to i v Srpnu!!

Dalibor

pravdou je, z v mnohych vlacich premejslim, v cem onen benefit 1. tridy je. leckde je to tezko poznat, krome barvy sedacek (pantery a spol) soukromi 0, nejaky sluzby navic 0, tvrdosy stejna jako ve 2, jen jsou ty sice dal od sebe.

Netris

Často je největší benefit v úrovni spolucestujících.

Leinad

Neotravují tam kaštani, jsou tam je on režimkáři

Leinad

Lícování sedaček s okny souhlasím.
Věšák na bundu se hodí.
2 WC na vůz proč?

ušatá

Protože jeden nestačí. Stačí sledovat za jízdy provoz a často se stává, že jeden nefunguje. Už jsem často zažil, že v 6 vozové soupravě fungovaly jen dvě WC, ostatní v poruše. A to je zážitek. Těch 30 – 40 sedadel na jedno WC bylo vymyšleno rozumně. Dnešních 120 sedadel na jedno WC dle MD, je výsměch. Chtělo by to, aby si dotyční to museli vyzkoušet, zejména po litru šaratice, bez možnosti vystoupit. Snad by se jim v hlavách rozsvítilo. Na tomto se prostě šetřit nesmí.

Leinad

Takže je problém nefunkční WC? A raději než pokutou dopravci byste to řešila předepsáním WC navíc..

Jen tak to tu čtu

Koukám na těch 12 odborových organizací a vše to jsou organizace zaměstnanců ČD/ČDC, není to nějak hodně na jednu firmu?

Bob

Aspoň vidíme, proč ČD jsou tak drahé a neefektivní, když na 20 zaměstnanců musí živit jednoho odborového předáka, jinými slovy příživníka.

Vašek

Kdo je živí, členská základna, nebo vy, Bobe?

Jiří Kocurek

Dost často si vydupou nemalý příspěvek od zaměstnavatele.

Vašek

Myslíte, jako koupená loajalita? Často to tak vypadá.

Axel

Dotaz na redakci – bylo by možné tedy laicky vysvětlit jaké je AKTUÁLNÍ zadání Ministerstva dopravy? Délku smlouvy (7 let resp. 2 roky přes Krnov) jsem pochopil. Ale zbytku článku nerozumím….

Nebo snad smyslem článku je popsat, že dosud není finální zadání co chce Ministerstvo dopravy, neboť nyní probíhá lobbystický (?stávkový?) nátlak, aby zadání dotované železniční veřejné dopravy bylo přizpůsobeno „na míru“ možnostem jedné konkrétní dopravní firmy?

Děkuji.

Axel

Děkuji.

Honza

České dráhy jsou diskriminované záchodkama. Smutný konec.

Luboš Beneš

Škoda že nepožadují specifickou šířku dveří….

Jan K.

Arriva dokud si nesežene lepší vozidla tak by neměla dostat žádnou další trať spíš naopak měli by ji odebírat ty tratě kde jezdí. Ten motorák 845 to je hrůza s tím jet. To ten motorák 843 je mnohem lepší. Má to pohodlné sedačky otvíratelná okna a normálně rozmístěné sedačky tak jak to má ve vlaku správně být a né žádný autobus jako je v arrivě. Arriva ta má motoráky bez klimatizace v létě je to pojízdná sauna a ten motorák ani nemá dost výkonu na to aby jel tak rychle, že by jel stejně rychle nebo i rychleji než 843.… Číst vice »

Martin

Bla bla bla … hodnotíte subjektivně. To je reakce na tu Vaši poslední větu.

Jak můžete tvrdit, že je to pro cestující lepší? Četl jste někdy názory na vozidla jiných diskutujících?

Existují i tací, kterým jízda vyhovuje a naprostá většina, který je jedno, čím jedou, protože prostě „jen“ chtějí dojet bezpečně! a včas.

Růža

Pane jste mimo. Možná jet jednu zastávku. Ale asi jste tím nejel.

Gwann

Jel jsem obojím. Ráda 628 není úplně špatná, jen do ní nenastoupite málem ani s větší krabici… Výkon je nižší než u 843, je ale tišší. Místa je dle mého v628 min, vč. Místa na zavazadla. Má trochu níž podlahu.

Osobně si myslím, že by na R14 a R27 mohla ráda 843 zatim zůstat.

ušatá

Jen konečně tam dostat odpovídající 1. třídu. Tedy konečně buď nové vozy nebo reko, ale poněkud jiné než dosud bylo.

4918

ABfbdtn by stačil

David

Kdo je to ta „Ráda“?

Ketchup1970

Řada kolego Řada, automatické doplňování slov. Neznáte ? Praktické a občas zrádné.

ušatá

Ano, cestující se s předchozím příspěvkem ztotožňují. Jezdíte vůbec vlakem, že nevíte, jak se v čem jezdí? Vlak musí mít pohodlí, klidnou jízdu, komfort cestování po všech stránkách. Ano, dnes se z vlaku dělá autobus nebo tramvaj a to je cesta hodně zpátky nebo spíše do pekel.

Jaaa

Přesně tak, v 845 se moc jako ve vlaku necítím. Spíš jako v tom autobuse…

Pe.tr

Leda SOR. Rychlík jako dálkový bus je někde jinde .

KarelF

Pokud by jste chtěl odpovídat šotoušema a modrejma a jinak jak tu bývá v diskuzi zvykem tak vás uklidním jsem normální cestující využívající VHD bez lítaček šalinkaret in karet tedy na normální jízdenku a mohu vás tedy z pohledu cestujícího ubezpečit, že třebas to čím jezdí arriva na relaci praha liberec je čistá hrůza srovnatelná s těmi čugálky regiomouse nebo jak se to jmenuje. Vlaky Arriva bude tak 30 let starý a více takže.. dále málo místa, nepohodlné sedačky, méně wc a to navíc často nefunkční, absence klimatizace v kombinaci s minimální možností vyvětrat, provozně pak nemožnost jízdenky v rámci… Číst vice »

Jakub

Jeden tábor bude opakovat stáří vlaku, málo prostoru, německý původ – to je kámen úrazu každého vlastence, nepohodlí, autobusové rozložení, hluk, nevyvětratelnost, nevýkonnost
Druhý tábor a daleko větší – běžní cestující ale vidí navenek starý vlak, nicméně – nové a pohodlnější sedačky, moderní rozložení, tichost, Wifi, prostorné stolky a vodu zdarma.
Tak kdo má pravdu?

David

Ve kterém vlaku Arrivy v rámci PID neplatí jízdenky PID? To by mě zajímalo.

koleyy

Myslíte ty prosezelé nízké sedačky 843 vs. nové s vysokým polstrem u 845 nebo tu rychlost 110 u 843 vs. 120 u 845?
Nejspíš to bude ale ta špičková klimatizace v 843.
Chápu… v 845 neplatí režijky.

Jakub

Ať se to šotouši snaží obhájit jak chtějí, nemají čím. Chápu ale jejich vazbu a vztah k těm starým motorákům. Pamatuji si jak se těžko přijímaly Elefanty. Dnes si je fírové a většina cestujících chválí (když fungují jak mají).

Jan pesina

A co taky počet sedadel 4 vagóny někdy 5 v 843 nebo dva v 845 kam ty lidi nacpete a co větrání stolky každý vagon záchod ale funkční a co poradny koše na zavazadla nad sedačkou kam narvu v845 vandr bagl jak se narvou turisti ve dvoře do 845 jak v Hradci pojedu už z Liberce jak sardinka jezdím často celou trasu Liberec Pardubice natáhnu sbnohy da
M si pivo na stolek když je plnej jeden záchod dojdu na druhý stačilo by v 843 akorát trochu z visit výkon a udělat malou rekonstrukci a vloženého nízkopodlažní vůz ale ne 845

Ketchup1970

Prosím příště o diakritiku , čárky alespoň někde potřebuji pro pochopení textu… děkuji .

Martin1

Koleyy pobavil, díky. 🙂 Čím to, že rychlíky na Tanvald jezdí s menší obsazeností? Že by cestujícím ten pojízdný skleník ve vedrech nevyhovoval?

Ryk Mat

Kdo se má koukat na ty xichty? Sedačky za sebou jsou nesrovnatelně lepší výhled, než váš obličej. Jsem si tím jist, ačkoli jsem vás nejspíš nikdy neviděl.

Jara 16

Ryk:
Tohle není výrok úplně zdravě vyrovnané osobnosti…

ušatá

Máte nějaké problémy s lidmi? To se ale neřeší sedačkami za sebou, které jsou opravdu z mnoha důvodů nevyhovující.

David

A z mnoha důvodů zase vyhovující. Proto si v řadě 845 můžete vybrat co vyhovuje vám.

Dalibor

Presne tak, je to Nemecky srot, kram, vrak! Ale takova regionalni mys je uplny welness.. stolecky, klimatizace, vakouvy WCn luxus kam oko dohledne!

Hanzi

Nejvíce ukvičená skupina zaměstnanců – nádražáci. V této době by měli kvičet třeba piloti, řidiči zájezdových busů ATP ale to se nějak extra neděje. Tak holt po vámi nabízených službách není evidentní poptávka nu.

ušatá

A kdo potřebuje přebujelou leteckou a silniční dopravu, která má více negativ, o kterých se ale nemluví?

Hanzi

Zatím všichni kdo žijí v normálním modernim světě a je jich většina. Ale tenhle svět je od světa šotouše a nádražáka naprosto jiný a vzdálený.

MiKi

Hmmm, já mám auto, pohodlné, takže zájezdový autobus jsem použil naposledy za socialismu a letadlo po Evropě taky nepotřebuji.

Inspektor státních drah

Nebojte.
Svědkové sv.Gréty vám brzo používat soukromý automobil zakáží.
Když budete hodný a správně ideologicky ukotveny tak dostanete osla , možná na vás zbude i žebřiňák abyste toho oslíka mohl zapřáhnout.
A budete si moci vysherovat kolo.
Auta na baterku budou jen pro elitu a Vládce, lůza marš do vlaku.
Tedy jen s bumážkou povolující vám cestu jinam než do práce samozřejmě

Vašek

Vy jste se právě vrátil odněkud hodně z východu, ne? Nebo z Bruselu? To vyjde na stejno.

Vašek

Jestli by si odboráři neměli všímat třeba pracovní doby strojvedoucích, která je před změnou max 13 hod a po změně 13 hodin, doba odpočinku před změnou 6 hod. a po změně 6 hodin, povinná vymahatelná přestávka nikde, atd.

Dominik

13 a 6 hodin je v pohodě, často jsou problémem skladby směn.

Vašek

Nejde mi o to, jestli je to v pohodě nebo ne. Jde mi o to, že pan ministr hřímá za řečnickým pultíkem a prosazuje změnu, která nic nemění. A k té skladbě směn, hodně závisí na tom, jak si člověk nechá vykonávat potřebu na svou hlavu. Já vidím problém v jednotlivých směnách, kdy si člověk ani neutře nos a právo na přestávku prostě nemá. Jezdím 40 let.

Dominik

To pak záleží, jak si člověk umí hodně dupnout, znám fíru, co prostě oznámil, že tu pauzu si vybírá (oznámil asi 20 minut) a nikdo s ním nehnul.
Dobře, já tak dlouho nejezdím. A nebyla by změna, zkrácení směn a prodloužení přestávek spíš změna k horšímu, aby to víc nerozhazelo směny?

Vašek

A právě tohle je ten špatný pohled na věc. Oni si museli pauzu vydupat! Pokud dojde ke zpoždění, pak to ten člověk jistojistě pocítí.
Kamioňák, pokud nedodrží pauzu, je pokutován. Autobusák si ji nedodržet ani nedovolí. Zajede na benzínku a pauzu prostě udělá. Jen strojvedoucí může teoreticky jet nepřetržitě 13 hodin. Může někdo vydržet být maximálně soustředěn 13 hod v kuse, jak se po nás požaduje? Já tedy ne.
A od toho jsou odbory. Aby se zasazovaly o tyto věci a né stříleli špuntovkou po letadlech, jako je popsáno v článku výše.

Dominik

Ale to je to, že tu jsou stále „zachraňovači“ dráhy, prostě to zapíchnout, klidně na první staniční, a oni by se to pak rychle naučili.
Já nemám problém udělat něco navíc ale v rozumné míře, ne že se na posunu ozve Fíro jedeme a nic víc.

Vašek

Vy tomu stále nerozumíte. Vy dnes nemáte právo to zapíchnout. Nemáte oporu v zákoně. Až bude ze zákona povinná přestávka kupř. po 6ti hodinách třeba 15 min. a někdo vám ji upře, pak máte právo na to to jak říkáte zapíchnout . Dnes ne. Dnes děláte max hrdinu s tím, že si ponesete všechny důsledky.

Dominik

V KPS stojí toto: Zaměstnanci čerpají přiměřenou dobu na oddech a jídlo ve vhodných provozních dobách,
zaměstnavatel umožní zaměstnanci nejdéle po 6 hodinách čerpání alespoň části přiměřené
doby na oddech a jídlo, přičemž každá část musí činit nejméně 15 minut. Dobu čerpání zvolí zaměstnanec dle provozní situace tak, aby čerpáním této doby nedošlo k ohrožení bezpečnosti
zaměstnance nebo dopravy.
Tudíž z KPS vyplívá, že nato nárok mám.

Vašek

Když myslíte, pak je vše v pořádku a není třeba nic měnit.

Berťa

Já bych chtěl zažít 13. hod. jízdu v kuse. To se na našich kolejích nemůže podařit.

Vašek

Mám tam slovíčko ,,Teoreticky“.

Ryk Mat

Není to v pohodě ani omylem. Je to zločinné ohrožení bezpečnosti provozu. Srovnejte to s povinnými přestávkami řidičů.

Dominik

Ohrožení je to možná v kombinaci 13 – 6 (pauza) a 13. To uznávám, že by to třeba chtělo definovat maximální délku směny po zkráceném odpočinku (i když mě osobně by nedělá problém ani tato kombinace, ale jsem mladší a 5 hodinový spánek je pro mě dostačující, ale chápu, že ne všem kolegům, to vyhovuje). Pokud ale jezdím třeba 11 hodin, pak mám zkrácený 6 hodinový odpočinek, a pak jezdím ještě 6 – 7 hodin, tak v tom ohrožení nevidím.

Vašek

A co takhle nástup v 1 v noci, pauza 12- 18 na vyhřáté nocležně bez závěsů a žaluzií a pak celou noc jezdit třeba do 3, do čtyř? Ničemu to neodporuje a je to se vším v souladu. Kolik hodin přes den uspíte, dvě? Budete odpočatý? A uznávám, ve 30, 40ti letech na to člověk kouká jinak, než v 60ti.

Dominik

Mě není ani 30 a ano, jsem schopný spát skoro kdekoliv, kde se dá lehnout a stačí mi pár hodin, nepotřebuji moc. Ale chápu, že ne všichni to tak mají. Takže já osobně odpočatý budu.

Cyklista

Tohle jsou přesně ty nebezpečné argumenty….

Každý normální zdravý člověk ztrácí po dvou hodinách schopnost soustředění. Po čtyřech už se dopouští chyb. Proto je obecně požadováno, aby zaměstnanci měli po 4 až 4,5 hodinách práce přestávku alespoň 30 minut na regeneraci organismu. Většinou se spojuje s obědem =) Na výrobních linkách, nebo náročných provozech je odpočinková pauza, nebo změna režimo co dvě hodiny.

Ale na dráze asi pracují nadlidé a bozi….

Dominik

Definujte normálnost, to nelze, pro každého to je něco jiného a natom padá celá vaše argumentace.
Pro mě je normální spát max 6 hodin běžně, i bez budíku se prostě po 6 – 7 hodinách (nejdéle) probudím, a dokážu normálně fungovat.
Pro druhého to je šílenost a potřebuje spát 9 hodin. Někdo se dokáže soustředit klidně i 7 hodin, druhý ani 2 hodiny.

Vašek

Takové lidi jako vy dráha potřebuje. Jen aby vám to vydrželo až do důchodu.

Oldřich Sládek

Žádné změny ještě nejsou, právě se o 589/2006 diskutuje, nešilte. Mimochodem, jsme jako ŽESNAD.CZ u toho.

pejan

Písnička pro odborové bafuňáře https://youtu.be/Q5elh2SXovU

Jadris

762 odborovym bafunarum se tohle video nelibi 😄

Krušnohorec

Jakákoliv diskuze je zbytečná. Bude to jezdit Arriva, neboť tu preferuje Půta se Svitákem.

Pe.tr

Myslel jsem si marně , že něco při trhání masa dají Jančurovi ale strach z něho mají brutální . Bohužel na Liberec z Pardubic to v případě Arrivy bude jen mírné zlepšení – budu trpět stále jenom jinak . Žádná sláva . Jsem pln očekávání co z toho vyleze ale zatím stále ke dnu .

Krušnohorec

Půta se vyjádřil v tisku, že by rád to měl pohromadě.

Krušnohorec

Pane redaktore vím co kdo objednává, ale cesty Páně a rozhodujících úředníků jsou nevyzpytatelné.

Rammon

Mně na všech zmíněných trasách chybí jedina věc..první třída..ale už jsem byl poučen,že to si určují krajské úřady..

Guláš

Do Rumburku první třída jezdila ještě loni.

Avlaky

Jakože ono to není problém Arriva má tichý oddíl tak se tam dá udělat 1. Třída

ušatá

1. třída musí splňovat nějaké parametry. O to se nikdo nestará a podoba řady 1.tříd je fraškou.

Jadris

ano, napriklad s CD v metropolitanu jedu radeji ve 2.Ta jejich slavna prvni trida totiz neodpovida rezervacim, ani pozadavkum na prvni tridu…

koleyy

A v ní většinou pašíci s jedničkou režijkou. To se vyplatí!

KarelF

Proč tu neustále musí mít někdo pocit, že vlaky nejezdí i normální cestující. Já si třebas rád za 1 třídu připlatím taky nebo premium a tomu podobné. A režijku, šalinkartu,inkartu atomu podobné fakt nemám jsem cestující platící si full jízdné. Takže to vám zde mohu napsat, aby jste konečně přestal závidět tu režijku nebo jiný kus plastu svému starému nebo staré a jsme si kvit.

Vašek

Konečně jeden normální člověk.

Cyklista

Já si taky připlatím, ale až po tom, co si ji v konkrétním spoji prohlédnu. Dost často u ČD je horší nebo stejná jako dvojka a klid v ní také nebývá, protože je málokdy „neprůchozí“

Původní Varák

Takže, když si koupím IN 100 za cca 20000 a doplatek do jedničky za 5000, to je téměř 25000 za rok, tak podle vás nejsem cestující platící full jízdné?

Vašek

Dejte si studený obklad na hlavu!

Kosmonaut

jezdí pořád.pesa i design ji ma

Kosmonaut

Desiro

ušatá

V Pese je 1. třída? Ani náhodou . Nepolohovatelná, nepohodlná sedadla, nejsou lampičky na čtení, není kam odložit u sedadla oblečení, malý prostor atd.

David

Vy máte pořád nějaký problémy s odkládáním oblečením nebo kabátů. Nejste nakonec ještě fetišista?

ušatá

A vy jezdíte jen v trenýrkách nebo jak?

Rammon

Máte pravdu,trasu Kolín Rumburk jsem před pár lety vyzkoušel a přesně tuhle jedničku jsem měl na mysli..
Každopádně z Liberce nejezdí s jedničkou NIC a tři hodiny z Pardubic do Liberce dvojkou je prostě hrůza..
Sám bydlím na trase Trutnov Kolín,kde do loňského prosince jednička na spěšném také jezdila a už nejezdí,resp. za celý den jeden,nebo dva spoje..
Nevadí mi připlatit si za klid a lepší sedadla.
Z Olomouce na Krnov jednička taky není..

ušatá

Přes Příbram také ne.

Dalibor

Rekni Rumburk, srabe!!!

Miky

Rybář odemyká stavidlo a kapry obešel strach.

Původní Varák

A odboráři všech zemí, vy**** si pr***……

Martin z Moravy

Trochu mi nejde do hlavy proč starší 842 mají uzavřený systém WC a novější 843 ne. Ani není v plánu reko?

Lesan

842 jsou po modernizaci, 843 ne.

kix

tak třeba ještě přehází 843 / 842..akorát 842 tuším nemají plošinu, takže to by asi nebylo reálné řešení..ale pořád můžou čd nabídnout 854+054+954 tam by uzavřený systém byl, těch pár kusů 854 co ho nemá by se samozřejmě nezařazoval, tam by byla jednička, uzavřené wc i plošina..

David

Proboha na co pokladny???

Dominik

Pro cestující? Ty fronty na nádražích dokazují, že cestující dávají přednost pokladně s obsluhou, jak nějakým automatem, e-shopem, či mobilní aplikací.

Leinad

A netto smlouva pokladny zakazuje?

Dominik

Nezakazuje, ale měla by být objednavatelem požadovaná.

David

Ale proč? Tržby jsou odpovědností dopravce. Jste truhlík co to ještě nepochopil.

Dalibor

Týbrďo, tak u nás na Krpoli se fronta u poklady mnoho let nekonala.
„skoky“ kolem Brna řeším cvaknutím lístku na peróně (a doufám že i do vlaku dorazí pípák na kartu), plánovaný cesty dlouhý kupuju dopředu přes éšop…. tj pokladny podle mne by měly zůstat jako „okrajová služba“ pro zbytek cestujících, co éšop nepoužívají. A taky si myslím, že by to měla být služba ne dopravce ale infrastruktury (součást nádraží).
To proto aby cestující nemusel přemejšlet u jakýho „okýnka“ si ten lístek chce koupit.

Dominik

Soudíte podle jedné stanice? Znám dost stanic, kde pravidelně fronty jsou, samozřejmě, jsou i menší, kde to jsou spíš vyjímky.
To je blbost, aby výpravčí, či teda pokladní správce infrastruktury znali tarif 20 dopravců, trochu nesmysl.

noerf

Dominik: problematika 20 různých tarifů ČD (přeháním) ještě neznamená, že to mají všichni. V podstatě stačí prodávat SJT a krajské jízdenky. Jízdenky samostatných dopravců, nechť si řeší dopravci individuálně. Mimochodem Regiojet i LE udávají, že on-line prodávají 90 % jízdenek v nedotovaných spojích. Takže by bylo zajímavé zjistit číslo u rychlíků podle dopravců. Bohužel mám pocit, že myšlení vedení odborových svazů zůstalo hluboko před rokem 1989. Nikoliv ve 21. století. Vadí změna dopravce, ale nevadí minimální odpočinek mezi směnami. Pokud si pamatuji, tak zákoník práce obsahoval paragraf, že mezi smenami musí být minimálně 8 hodin pauza. Bohužel proti šesti hodinám… Číst vice »

Dominik

Špatně jste si to vyložil. Neříkám 20 různých tarifů ČD, ale tarify 20 různých dopravců.
Proč do dotované dopravy motáte nedotovánou.
Však těch 6 je minimální a následný odpočinek musí být o to delší. Já, jako strojvedoucí, nemám s 6 hodinami problém, on problém není ani v samotných 6 hodinách, spíš v tom, kolik hodin se pak ještě jezdí. Nevím proč se spíš nikdo nezaměřuje na skladbu směn.

Dalibor

vždy popisuji jen to, co dobře znám. Nemohu popsat situaci u Perníékářů, když do Pardubic nejezdím.
Na Krpolským a na Hlavákua a v Heršpicích su denně.
Dlouhých front u pokladen často nevidno ani na jedný z výšejmenovaných stanic.

Dominik

Tak to já jsem asi chytl skoro vždy špičku (v Brně na hlavním), v 6 případech z 10 docela fronta, ale zas tam nejsem tak často jako vy, takže situaci asi znáte líp.

Pe.tr

Tak já nestál ve frontě už několik let . Na lístek na vlak , v obchodě ano. Stejně tak jsem neviděl dvacet let jízdní řád , kromě minulého roku zde na stránce na fotce.

ušatá

Nejlépe to řeší předplatní jízdenky, síťové apod. Ale musí být výběr (i podle doby trvání) a hlavně s výhodnou cenou.

Gwann

Brno hlavní i Praha hlavní fronty často. ano, ve Slatinanech jsem byl v čekárně sám.

Dalibor

a prodavačka může znát „tarif“ všeho zboží??
a nemá taková pokladní k dispozici počítač?

Dominik

Srovnávat prodavačku a pokladní? Ta prodavačka zná to svoje, když už, ne ze sousedního obchodu.

pejan

Fakt nevím kde žijete, já ve městě s 50 000 obyvateli, ale když jdu, pokaždý vidím znuděnou bábu za sklem pokladny na PC otevřený karty a nebo nějakej chat…

Dominik

Tak je jasné, že tam nával není 24 hodin denně.
Tak já ve městě se skoro dvojnásobkem obyvatel oproti vám (92 tisíc), a ve špičkách je i 5 otevřených pokladen pomalu málo.

koleyy

Že by Jablonec? Tam drtivá většina jezdí autem, proto se bába nudí. Skočte vedle do nádražky na oběd a tam se obsluha nenudí… proč asi?

Kubin

Víte, proč tam nejsou fronty? Protože tam jízdenky neprodává výpravčí…

Dalibor

🙂 😀

Dominik

A třeba v Pardubicích snad jízdenky prodává výpravčí?

Leinad

Jojo, já bych radši „bezbarvé podkladny“, třeba s preferencí místního IDS.
A ne že když modrogumí pokladní v Berouně řeknu „do Prahy“ tak schválně vydá něco na courák Elefant, ne na PIDový rychlík vedený Arrivou.

Dominik

A co brání ROPIDU takové pokladny mít?
Tak nekronkretizoval jste to nijak a furt to je pokladna ČD nikoliv ROPIDu, takže je to logické.

MartinS.

Proč by tam měl Ropid pokladny, když si za výkony jakéhokoliv dopravce v rámci PID platí?

Dominik

Tak je to logičtější, než se zlobit, že mi dopravce vydal svůj lístek a ne IDS, když jsem si o něj neřekl. Ani Můj vlak neumí PID jízdenky a nikomu to nevadí. Tak ať si ROPID otevře svoje „bezbarvé“ pokladny a bude po problému.

Zapa

Automat PID hned vedle pokladen (mmch i Arriva tam má svůj), aplikace Lítačka, nic? Jo aha, Vy chcete ten kontakt.

Leinad

Pro mě to problém není, ale beru to jako tarifní past.
Jestli se pokladny zruší úplně, nebudu s tím mít problém. Jestli budou pokladny vydávat něco jiného, než cestující požaduje, je to neférové vybírání peněz.

Dominik

Požaduje jízdenku do Prahy, dostane jízdenku do Prahy, tak jaképak neférové jednání. Pokladní do hlavy cestujícího nevidí, čím chce jet.

R2R2

Navic se muze opravnene domnivat, ze zakaznik u pokladny CD, zada listek CD.

MartinS.

Zákazník u pokladny ČD žádá jídenku na vlak, který si objednalo MD nebo Středočeský kraj a má dostat nejvýhodnější jízdenku. ČD jezdí na málo linkách na vlastní riziko, aby cestujícímu prodávaly předražené vlastní jízdenky…

Dominik

Vážený, nejdřív si přepočtěte, kolik to vychází na km a pak pište blbosti o předraženosti. Já zapomněl, Čecháček by rád Šinkansen, ale za 50 haléřů na kilometr. Ale teď vážně, Vám přijde 1,5 Kč/km předražené? Jestli jo, tak je to jasné.
A taky záleží na smlouvě brutto/netto, jestliže nesou riziko tržeb ČD, tak proč by měli automaticky vydávat jízdenku IDS, když to od nich ani smlouva nepožaduje?

Leinad

Takový alibisticky přístup některých takyzaměstnanců škodí mínění o veřejné dopravě.
Mám si koupit jízdenku a následně zaplatit pokutu za jízdu načerno, z toho si udělat obrázek o veřejné dopravě a příště jet autem, nebo se mě má pokladní zeptat?
Navíc jet na tarif ČD v oblasti kde platí PID, k tomu mívám pár důvodů – PID neplatí v každém vlaku(Praha-Kolín, když mi vyjde R/Ex/EC beru místenku. První třída, tu se vesměs rozhodnu koupit když je dvojka plná nebo když chci nabít mobil. Skupinová jízdenka, ale to je vlastně taky místenka).

MartinS.

Požaduje jízdenku do Prahy tak má dostat nejvýhodnější jízdenku do Prahy, což je PIDlístek na 8 pásem za 62 Kč a kdyby jel jenom na Smíchov, tak 6 pásem za 46 Kč. A ne že mu prodá jízdenku za 73 Kč na hlavní nebo za 67 nebo 60 Kč na Smíchov, podle toho, jestli přes Řevnice nebo po hrbaté…

Dominik

To je takový problém si o ní říct? Jestliže smlouva neupřesňuje, co se má prodávat, tak je logické, že prodá dle tarifu dopravce.
Evidentně pokladní musí vše a nemusí cestující nic. A nemůže pokladní i za to, když chci jízdenku na další den a zapomenu to říct?

Leinad

Kdyby to nevěděla, může:
1) Vydat něco s větší platností (PID platí i v Os. Jelikož IC v Berouně nezastavuje, není moc možností jak jet něčím kde platí TR10 a ne PID).
2) Zeptat se.
3) Vydat automaticky co PID neumí (třeba místenku).
Takhle ta pokladní ví, že kupující jede modrým vlakem (ačkoliv první R je zelený)

Dominik

1) Vydá jízdenku, tam kam si řeknu, opravdu nemůže zato, že si cestující neřekl o konkrétní typ, zde by to mohla leda vyřešit smlouva, kde by bylo uvedeno, co má přednostně prodávat. Jestliže není, tak je logické, že prodá ČD.
2) A cestující si zas může říct, takže tento bod je plichta. To je opravdu takový problém, říct, chci jet rychlíkem?

Leinad

1) Vydá jenom část toho, co si řeknu.
2) Neznalý/občasný cestující není nachytán, nezaplatí pokutu za jízdu s blbou jízdenkou (někdy dražší než jízda autem).

Leinad

Kdyby to ta pokladní nevěděla, tak se zeptá.
Vzhledem k tomu, že v Berouně nezastavuje žádné IC, platí PID ve všech spojích Beroun – Praha, modrogumí jízdenka bez místenky/první třídy mi nepřinese nic navíc. Ale pokladní čte myšlenky, ví že cestující chce jet Os a za cenu větší než rychlíkem.

Dominik

Takže je chyba pokladní, že si cestující neřekl o správný typ jízdenky? Zajímavé, ale nedivím se, ČD jsou vždycky ty zlé. A nebude moct pak i za to, když si budu chtít koupit jízdenku až na další den a zapomenu to říct? To se přeci taky může zeptat, ne?

Leinad

Když kupuju PID jízdenku, se pokladní zeptá od kdy 🙂 nebo v trafice dostanu neoznačený lístek do cvakátka.
Jestli to dělá sama pokladní nebo má pokyn od nadřízeného nebo firemní pravidla, to nehodnotím – ale ano je to chyba vydat zbytečně omezený podtyp jízdenky. (Srovnání Praha-Beroun nepřinese TR10 proti PID nic, u Praha-Kolín přinese možnost jet EC).
A netýká se to jen ČD, když jsem zkoušel koupit jízdenku od Arrivy, taky mi chtěli vnutit nějakou neplatnou v modrém rychlíku a dokonce ani v Arriváckých busech.

Inspektor státních drah

Pokladna CD ti logicky prodá jízdenku ČD, maximálně nějakou IDSku.
Proč by měla pokladní ČD prodávat jízdenky na Arivu?
Tesco ti taky neprodá akční zboží z letáku LIDLu

MartinS.

Tady jde právě o tu IDSku, tedy PIDlístek, který pokladny ČD vydávají pouze na speciální přání cestujícícho, ale samotné je to nenapadne (pokud to tedy nemají zakázané, ptát se). A na PIDlístek se dá jet z Berouna jak modrým nebo žlutým (Regionova) osobákem nebo modrým či tyrkysovým rychlíkem.

Gale

Fronty jsou zavádějící, i kdyby jste psal o stanicích jen právě těch tří konkrétních linek.
MD (jako vlastník provozovatele pokladen) má poněkud lepší a přesnější přehled, proto je (jako objednatel) nepožaduje. Prosté.

Ryk Mat

Ty fronty jen dokazují, že ČD jsou zamrzlé KuK Staatsbahno a vybírají výpalné za nákup jízdenky ve vlaku.

Dominik

Tak přirážku za nákup ve vlaku, pokud je otevřena pokladna, mají snad všichni dopravci. A mám dojem, že to bylo u Leo Expressu, že dokonce to snad bylo ještě o 10,- víc, jak u ČD. A jaképak výpalné? Na tomto poplatku nevidím nic špatného, když vidím lokálku o 3 zastávkách v ranní špičce, kdy ve výchozí stanici není pokladna, tak průvodčí nemá šanci za 12 minut zkontrolovat celý vlak (a to to je malá 810), protože každému druhému prodává jízdenku.

Leinad

Já jsem pro příplatek za nástup ve stanici kde je otevřená pokladna nebo fungující automat.
A slevu za nákup v e-shopu. 🙂

Vadila mi akorát už zrušená praxe, jízdenky prodává výpravčí, zavře X minut před přijezdem, průvodčí to bere jako obsazenou stanici – to už skončilo.

švestka

Aby v nich seděli soudružky a soudruzi z ROH!

ušatá

Na prodej všeho možného, včetně jízdenek. nejsme roboti.

Jiří Kocurek

Tak je to ÚHOS nebo odborová organizace? Chovají se podobně. Napadnout prodloužení tramvaje by nechtěli? Diskriminace, nedá se tam jezdit s 810!

Kosmonaut

myslím,že už je vybráno….copak u nás dělají jednotky Desiro,kterým skončil pronájem na Slovensku a pročpak nabírá Arriva strojvedoucí?

Avlaky

Desira jdou na Liberec a do Prahy

Jaaa

Díky, díky, pánové na ministerstvu. Mám čím dál menší chuť tady pracovat. Ať si tu modernizaci drah vedou nějací Jemelkové, s jejich „pomocí“ budeme v 19. století ještě za 50 let.

Pe.tr

Tím chceš říct , že modernizace drah je již v plném proudu ? Ale super vtip.
Možná tak platy managementu ti mají úroveň jako TGV

Jaaa

Hm, já nemůžu za to, že nevidíš pod pokličku. Naše slavné tiskové oddělení stojí za starou bačkoru.

Táhne to pár lidí, jenže ti jakmile nabudou pocit, že se na ně se*e, tak vemou kramle a půjdou do soukromého za trojnásobek.

Já vám tady za těch pár šestáků šaška dělat nebudu. Pak si najímejte drahé konzultanty za miliony. Třeba to budu zase já, ale vy jako stát vypláznete desetinásobek.

Vnější pozorovatel

Pan ministr by jim měl zdvořile odpovědět že mají dělat hlavně svojí práci a neplést se do věcí po kterých jim nic není.

Jaaa

Ale ono je…

Jiří Kocurek

Odboráři jsou vedení státu, Proto chtějí rozhodovat o existenci samosprávy – krajů. To aby si kraj nemohl pořidit vlasní vlaky. To aby si Ostrava nemohla pořidit tramvaje dle vlastního výběru.

švestka

A taky aby kadibudky měli tu správnou barvu!

Guláš

Ona to jejich práce je

pejan

Lol :)) Koho zajímají nějací odboráři??

Guláš

Stát se všemožně snaží zlikvidovat vlastní firmy. Nejlépe rozdat všechno Němcům. Za to co ČD provozuje může jeho majitel. A tím je Česká republika

Jiří Kocurek

Jasně, všichni dráze ubližují. Požadovat záchod „ve stanici lze“ v roce 2020 je příliš.

Krušnohorec

Nové motoráky, které nabídnou ČD budou s gravitačním WC?

David

Myslíte ty slíbené moderní motoráky co jezdí na trati Praha – Kladno?

švestka

Tam jezdí takové moderní motoráky, které svět ještě neviděl!

Krušnohorec

Ty na které je vypsáno výběrové řízení.

Dalibor

které se x krát zruší předělá obnoví zase zruší…
Až to bude stát na kolejích, pak to budu brát jako argument. Takhle to jsou těšínský jablíčka.

Gwann

Hlavní kritérium vakuove WC připomíná to vyberko na vlaky s velmi širokými dveřmi…co vyautovalo všechny krom Škodovky…

Guláš

Jo jasně arriva z říše má uzavřené hajzl ale na Jedlovou od Rybniště jede pomaleji než když tam jezdily dvaašedesátky s dvěma balmama. Tak že pokrok jak noha, hlavně že je z říše.

Poutník99

030 (alias 508) je sklonově mnohem přívětivější, než Jedlová. Maximální sklon je jen 17,9 promile, kdežto Česká Lípa-Rumburk má 25.

Leinad

Ono to nedodržuje jízdní řád?

koleyy

Nebude to tím, že existuje něco jménem jízdní řád?

jidáš

a co to je uzavřený „hajzl?“ Kdo ví, odpoví!! Já jsem se ptal přímo „řidiče“ vlaku arriva, co že to je ten uzavřený hajzl. Odpověď z něj lezla jak z chupaté deky! Občas však čteme i zde že vlak Arriva má dva záchody, z toho bohužel jeden nefunkční – tedy „uzavřený“. Je to přepych, jak jsem dověděl od řidiče vlaku arriva, přepych, který ČD bohužel nenabízí! Jedná se skutečně o jeden ze dvou uzavřených „hajzlů“ – vyhrazeného WC pro řidiče a stevarda vlaku!!! tak mi bylo odpovězeno řidičem vlaku Arriva. No a ten druhý – volný je pro zbytek těch… Číst vice »

Dalibor

Přesně tek. A Němci tu v tom bordelu konečně udělají ordnung

Guláš

Organizátoři Evropy. Proč se tu 70 let po válce roztahujou, já vím protože musíme pořád někomu list do zadku.

Marek Janík

List?

Herold

Pán je vlastenec, to se hned pozná.

Dalibor

Ferenc?

koleyy

Jo, lopuchu… když nemáš nic jinýho i lopuch je dobrej.

R2R2

Zejmena s beruskou.

Jadris

Protoze nas „narodni“ dopravce neni schopen. U nas ve Zlinskem kraji Linty a Stadlery GTW, zmena od rozvrzanych 814.
Pokud CD za 10 let budou mit nove jednotky, tak prosim. Ale hlavne at to nedopadne tak, jak s jejich GTW pro Olomoucky kraj. Nedodrzeny termin, 750mm narozdil od 550mm, ktere ma Arriva..

Pe.tr

Ani s jedním přihlášeným dopravcem to asi nevytrhnem. Udělat pořádně výběrové řízení , smlouvu na dvacet let , nové vlaky s kompletním vybavením a smlouvu připraví MD a vítěz to podepíše nebo ne . Tohle jde jen na ruku ČD nebo sestřence Arrivě . A oslovit všechny dopravce .
https://www.youtube.com/watch?v=Q5elh2SXovU – písnička o modrovlakách

Leinad

Snad byste nechtěl, aby ministerstvo pořádalo vyberko včas, a byla by nějaká lhůta mezi podpisem smlouvy a výjezdem.

Pe.tr

Myslím , že by to tak být mělo .

Martin

Jde například o vypuštění podmínky zajištění osobních pokladen nebo naopak podmínka vozů s uzavřeným systémem toalet.

A to je jako spatne?

Martin

Samo-osobě je to v pořádku, problém je v tom, že tyto podmínky jsou až dodatečné a přidané jen pár měsíců před spuštěním provozu.

Pe.tr

A teď si vem , že ČD neumí vyřešit v dnešní době záchod a i ta Arriva je schopna za stejnou dobu sehnat vlaky i personál. Toto bylo připraveno pro jediného správného dopravce a Arriva v tom dělá problém. To bych jim vrátil a začal v Německu provozovat na běžných linkách retrojízdy , které si zde užíváme my

ModráGuma

Omyl, to sezenou ze srotiste materske DB

MartinS.

Jsou-li na šrotišti DB lepší vozidla než mají ČD v plném provozu, je někde něco špatně.

Jaaa

Ano, a může za to ministerstvo.

Pe.tr

Za to můžeme všichni . Musíme poslat na ČD miliardu , kluci na nábřeží na to juknou , něco rozeberou , udělají tržní konzultace , zjistí že potřebují víc a mají málo ,výběrko zruší nebo koupí dvě navoněny šlupky za 200 a s možným ukápnutím odborářům zbytek dorozeberou . Jezdíme za hodně podobné ceny jako v Německu , máme stejné náklady jako němci , máme nižší náklady na práci a jezdíme ve zgarbech co mají ze spodu říšskou orlici . Chce to jednoznačně změnu strojů případně dopravce , když to doposud nešlo. Horší to být nemůže , to snad ani… Číst vice »

Nováček

Ale nemají, to je právě ten paradox, ta hra.

pejan

Paradox, že mají, kdejaký šrot z Německa z osmdesátých let je na tom technicky i morálně lépe, než většina šrotů co provozují ČD…

Zapa

Jenomže to není vizitka ani tak ČD, jako stavu do kterého je nechal dojít stát. Do DB šly asi jiné prachy.

Pe.tr

Stát do drah od nepaměti sypal co mu síly stačily . Jenže modrá armáda neschopů a všehoschopů to stihla rozebrat na prebendy než to dopadlo na zem .

Dominik

Sypal? Po 89 byla dráha dlouhá léta silně podfinancovaná.

Gwann

I před 89…

ušatá

Přesněji řečeno naprosto nefinancovaná a vedená k úpadku. A dodnes se za to nikdo nezodpovídá a škody jdou do desítek miliard.Zato pak máme tisíce kamionů na silnicích, zničenou krajinu, klima, zdraví lidí a tomu se říká pokrok a koncepce.

Leinad

Tak podfnancovaná, že se vymyšlelo Pendolino tržně do Drážďan (bez DB Fernverkehr).
Po vyjmutí Ex1 z objednávky došlo ke snížení cen jízdného, jako u správně podfnancované firmy.

ušatá

A na to jste přišel jak? Třeba tím, že na trať se 90 let nedala do údržby ani koruna, že se nedaly peníze na výrobu potřebných a kvalitních vozidel, že dnes se musí kupovat šrot z ciziny namísto toho, aby to požadované a kvalitní vyrobily naše firmy a navázaly na minulost? Že se neopravovala nádraží a nechala se rozpadnout, že záchody byly na řadě z nich ještě před pár lety suché z doby císaře apod. Nebo jak to myslíte?

Martin

To nechci rozporovat, na to si nestezuji (myslim), proste kdyz budu chtit moderni vlaky a CD je mit nebude, tak proste nemuze padnout stiznost, ze je nekdo diskriminuje, protoze chteji jezdit sukafonem…
Me ta podminka proste prijde normalni,… a nevim proc trvat u dopravce na pokladnach, to me zase prijde jako podminka co predem vylucuje jine dopravce nez CD… Vypusteni podminky v tomto pripade nebrani CD pokladny provozovat,…

Luděk S.

Každý přece chce hnojit trať. A v každé zastávce pokladní. I kdyby prodala 2 lístky za den. 810 forever! A železniční poštu a čekárny. A hlavně nádražky.

-TR-

Nádražky jsou fajn, to ostatní je zbytné.

Martin

Misto nadrazky muzete mit i automaty… ty dokonce mohou byt i ve vlacich…

-TR-

Na pivo? Vy blázne.

Martin

Pravda, na Pivo uz byt nesmi, ani na obcanku, to u nas nejde…

ušatá

Děkuji, nechci. Guláš mně nedají.

ušatá

A v nich lze prodávat třeba i jízdenky.

Vnější pozorovatel

Tak aby měl nostalgicky sotous vyžití

Miky

To hnojení není jen tak, vsadím se, že Berounský má akcie v Monsantu (výrobce to Roundupu).

ABC

roundupu už dávno vypršel patent a vyrabí ho kde kdo za čtvrtinu ceny

koleyy

Monsanto aktuálně prosazuje jeho zákaz, protože už má dobu vyvynutého něco jiného.

Marek Kováč

Pokud by byly stejné podmínky od začátku, potom v pořádku, ať vyhraje lepší 🙂

Výběr běží s nějakými podmínkami až si v červenci Arriva vzpomene, že by chtěla tyto linky jezdit (potud v pořádku) a MD najednou vytasí nové podmínky výběru (a to je ta podivnost). Jenže, vzhledem k tomu, kdo nyní Arrivu vede, se tomu zase asi až tak nelze divit, on měl vždy dlouhé prsty 🙂

A nejde jen o odboráře. Co vím, tak se postup MD dvakrát nelíbí ani Pardubickému či Královéhradeckému kraji, kde jsou rychlíky zapojeny do IDS. A je zde i zmíněný problém chrudimských závěsů.

Avlaky

Jakože zase je to možná proto že že ČD není schopna tyto nabídnout ale je tu někdo jiný tak proč to do podmínek nedat

Gwann

A protože pokladny umí jen CD, tak to vypustime, at to nevadí Arrive. Fér vyberko by bylo – jakékoliv WC, nemusí být pokladny a sjednotit stáří vozidel.

VTT

V některých stanicích (Turnov, Železný Brod,…) umí pokladnu i Arriva.

Týna

No umí… To je trochu silný výraz. Ano, sedí tam zaměstnanec Arrivy…

švestka

Odbory by se především měli věnovat kolektivnímu vyjednávání. Je to stejné, jako kdyby odbory Škody Auto vytvářeli nátlak na jejich firemní/státní zákazníky aby v tendrech koupili právě Škodovky a ne třeba Hyundai.

Jaaa

Jenže stát je jejich koncový zaměstnavatel.

Dalibor

proc odborari nestezuji si na mizernou pozdni pomalou a chybovou praci zamestnancu na ministrstvu? Resit hajzlik ve vlaku mi prijde az druhotnym problemem. Kdyby se soutezilo transparentne a dost dopredu mohl byt pro vsechny pozadavek na „spravny“ typ hajzliku ve vlaku uplne v pohode. I pozadavek na fungl novy vlaky by se dal akceptovat, pokud ba na jejich porizeni mel vitez vyberka patricny cas. soutezit dopravu „za dva mesice“ je uplnu kokotismus a Superministr by ten povl, ktery too takto „nechal vyhnit“ mel vyhodit okamzite a sam pak odstoupit.

Nováček

V rámci „systému“ máte samozřejmě pravdu. Potíž bych spatřoval v tom, je-li správný, správně nastaven systém. Momentální hra na cosi, co má být jakože konkurencí v režii státu, který navíc do „boje“ vysílá i vlastní tj. státem vlastněný subjekt(y), je absurdní hned v několika ohledech. Podobný model například „úspěšně“ funguje už léta v sociálních službách, kdy se jejich provozovatelé za neustále se průběžně měnících podmínek perou o služby, které stát sice občanům garantuje, není za ně však ochoten platit přiměřené částky. Výsledkem je, že stát předstírá před občanstvem komplexní pokrytí služeb, děje se tak ovšem za cenu často naprosto nepřijatelných… Číst vice »

ušatá

Jen tak mimochodem, To WC je ve světě (tedy aspoň trochu vyspělém) samozřejmostí již několik desítek let. Takže co je na tom požadavku divného? Spíš jde o jeho cenu a jeho bezchybnou funkčnost. A v tom je dost velký problém.

J.K.

Oni už vědí výsledek?:-)

UBolt958

To ví už všichni.

Vnější pozorovatel

Rvou aby vykázali činnost.

tgurecky

Jsem zcela neznalý v oblasti železniční osobní dopravy, vlakem jsem jel naposledy asi před 25 lety, ale jak mám chápat že ty vygony ČD nejsou vybavené systémem uzavřených toalet. To jako sedím na WC jako v open space kanceláři??
Před 25-ti lety se dalo jít ve vagonu na WC a zavřít za sebou dveře.

Miroslav

Uzavřený systém – produkt nehnojí porost v kolejišti, ale je uchováván v nádobě, kterou někdo někdy vycucne 🙂

Mirek

😂😂😂 Jako vtip dobrý 👍

V případě vážně myšleného dotazu – uzavřené WC znamená, že „výsledek“ po použití nepadá do kolejiště, ale je separován do jímky. Proto také zmizely tabulky typu „Ve stanici nelze“ 😉

Martin V.

A naopak v „klasických vozech ČD“ se tabulky rozšířily na „Ve stanici a v tunelu nelze“. Já osobně mám gravitační WC (což je eufemismus ČD pro pojízdnou latrínu) spolu se zalamovacími dveřmi a litinovými brzdovými špalíky na seznamu vlastností, které by měly ZCELA DISKVALIFIKOVAT takové vozy z veřejné objednávky, ať už od MD ČR nebo krajské. Ale protože nejsu zadavatel, tak moje podmínky nejsou směroplatné (a železniční odboráři by je beztak označili za diskriminační). 🙂

Jaaa

Jj, takže i Arrivu při zahajování dopravy. 😀

a8n

A Regiojet by mohl na R8 jen s jedničkou.

Martin V.

Však on by se Regiojet přizpůsobil! Pokud něco kritizuji u ČD, tak to samozřejmě neschvaluji ani v barvě jiné firmy. Díra na koleje není řešení roku 2020 ať už je modrá nebo žlutá.

Ketchup1970

Zurych 2018 jsem jel soupravou SBB do Bazileje. A měla gravitační záchodky ! A vypadala , že ji vyndali z muzea. Vyndali ji proto , že nejelo ICE od DB.

Dominik

Litinové špalíky je k brzdění defakto to nejlepší, od těchto brzd člověk tak nějak vždy ví, co čekat. Kotoučové nejsou špatné, ale taky mají své záporné vlastnosti s pohledu brzdění. A nekovové špalíky? To je to nejhorší co může existovat, to se na dráhu vůbec nemělo dostat.
Tak litinové trošku zaskřípou, to je toho.

Martin V.

Právě, že hluk nedělají jen když pískají při brzdění, ale hlavně při odvalování drsných ploch po kolejnicích. To sice není na první poslech tak nápadné, ale ve výsledku o dost horší. A není to brzdění spíš o zvyku? Někteří dopravci už jsou skoro úplně bez litiny.

Dominik

Tak to je ale taky o zvyku ne? I na hluk se dá zvyknout, a když Vám za hlavou rachotí mašina, tak nějaké brzdy už jsou detail. Ano, asi to souvisí částečně i se zvykem, na kotouče se skoro vůbec nedává, teoreticky mají neměnné vlastnosti, realita je samozřejmě jiná, třeba při vlhkosti, se musí zahřát (vysušit) aby teda brzdily, ale uznávám, že pokud bych si mohl vybrat kotouče – nekovové špalíky, tak sáhnu po vozech s kotouči, to je jasné, ale jak bych měl na výběr litina – kotouče, tak spíš sáhnu po litině, ale to spíš ze zvyku. A… Číst vice »

MartinS.

Horizontálně je WC uzavíratelné v každém vlaku. Zde jde o uzávěru vertikální 😉

Vbb

Když už ČD nejsou „open access“ dopravce, tak aspoň mají „open access“ WC 🙂

Martin V.

Ale tohle je spíš „open outlet“. 🙂

David

You made my day! Super příspěvek. Díky za něj 😀

Miky

Notorický kverulante! Před 25 lety jste si určitě stěžoval, že dveře WC nejdou otevřít a teď Vám zase vadí, že nejdou zavřít, tak co vlastně chcete, chlape?!

ABC

Klid na práci!

ABC

Jo v regínách to tak prý zpočátku bylo než lidi pochopili intuitivní systém zamykání 🙂

tgurecky

Děkuji Všem za kvalifikované odpovědi.
Teď už si budu pamatovat co je to ten uzavřený systém WC ve vagonu.

Nicméně jsem hledal na internetu něco k WC ve vagonech a našel jsem spíše definici Unisex toalet kde se píše:
Unisex veřejné toalety mají různé podoby. Mohou to být zařízení pro jednu osobu, kde je k dispozici pouze jedna samostatná místnost nebo zastřešení, nebo zařízení pro více uživatelů, která jsou otevřená pro všechny.
Tak jestli se na to ti páni odboráři nekoukají z jiného pohledu a to genderově neutrálního a proto napadají uzavřený systém toalet.

Luděk S.

To sou moji kucí!
Díky a nebojte, připlují.

koleyy

Hlavní argumentem je to, že odborovým bossům posílají jejich ovečky každý měsíc nemalý peníz. Jenže Arriva má jen malou odborářskou buňku a těch pár členů neodevzdá tolik.
No a co bude, když nebudou penízky na dost pohodlných trafik bossům?
Snad nás nebudete nutit jít zpátky makat!

watslaw

Ty argumenty (citované zde v článku, možná že to v originále bylo lepší) jsou mimo. Nic nebrání ČD provést úpravu toalet (Arriva na 845 dělala větší úpravu toalet), ani zavřít ztrátové osobní pokladny. O diskriminaci se tedy podle mě nejedná. Druhá otázka, co bych jako „akcionář“ státu a zárovň cestující chtěl, aby stát objednal: Staré vozy nahradit novými nízkopodlažními a s klimou a ETCS co nejdřív ve splnitelné lhůtě (objednací doby dodavatelů), a pokuty, pokud nebudou včas (ČD zase zruší výběrko). Preferovat vozy se čtyřsedadly symetricky u oken, než sardinkové sezení u sloupku, a vozy, co se nerozjíždí jak šnek… Číst vice »

ModráGuma

Jenže nic podobného se tady nekoná. Bohužel žijeme v Česku.

Jaaa

Jenže tohle je všechno přesně naopak. Nesmyslné podmínky dodané na poslední chvíli, aby se upřednostnil ten, co dal úplatek.

Herold

Kdo dal úplatek? Víte o tom něco konkrétního? Tak šup na policii? Anebo jen tak žvaníte?

Gwann

Ano, to tyhle podezření vytváří.
A je jedno, zda někdo dal či nedal, ten smrad stačí.
V práci se nás u otevírání nabídek najednou schází 6 že 4 oddělení. Ze nikdo nesaskuje s obálkama…

M H

Jenže úprava toalet nejde udělat za 2 měsíce. Stejně tak dodání nových vozů za 2 měsíce je nesmysl…

watslaw

O dodání nových vozů za 2 měsíce jsem nepsal (psal jsem o splnitelné lhůtě). Jinak ano, požadavek se vyskytl pozdě, ale jednak do grafikonu jsou to 3 měsíce, což by se technicky snad zvládnou dalo (pokud to bude pod limit pro opruz s výběrovým řízením). A třeba tam dočasně dát ty 842 od jinud, nebo holt počítat s tím, že za první měsíc provozu budu platit pokuty (což si myslím, že v případě vítězství Arrivy budou ze začátku padat pokuty za vážnější nedostatky) a započítat si to do ceny.

Gwann

Prisne pokuty buď končí tím, že:
A) se skoro nikdo nepřihlásí anebo za šílenou dardu
B) objednatel si musí vybrat mezi odpustit pokutu (což je na klepeta) nebo napálit pokutu, nechat pachatele zkrachovat a zrušit službu či pracně a velice draze hledat jakoukoliv náhradu.

Když vidím ten bordel ve VR…Tak by si měli kraje provozovat dopravu sámy…nebo alespoň vlastnit ty vlaky…a od toho k samostatnému provozování už daleko není.

Problém je státní objednávka, bo stát by to snad mohl provozovat akorát pod hlavičkou nového Ministerstva železnic xi nějaké příspěvkové organizace…

watslaw

Samozřejmě že přísné pokuty cenu zvyšují. Ale pokud je cílem, aby dopravce (jakýkoli) měl zálohy a spolehlivá vozidla i personál, tak to stojí hodně peněz (proto taky vyhrávají ti, co to nemají), a logické je chtít, aby investovat do tohohle pro ně bylo výhodnější, než platit pokuty. Pokud se dá požadavek jen na dostatečný počet vozidel ve stavu, tak levnější budou vozidla co stráví 30% času v opravě a často se zaseknou na trati. Samozřejmě to ale chce realistické požadavky a přiměřenou dobu na přípravu. Aby se zabránilo krachu dodavatele kvůli pokutám, může být požadavek pravidelně prokazovat finanční stabilitu. Kde… Číst vice »

Robert

Aha. Takže podmínky, co by ČD splnily, tam nechte, a co splnit nedokážou, vyhoďte. Tomu říkám rovný přístup.

tondovo

Aha. Takže ČD v roce 2020 nedokážou splnit systém uzavřeného WC? To odborářům nevadí?

švestka

V případě, že koleje hnojí vozidla ČD samozřejmě ne!

Y.K.

Předpokládám, že tohle jim opravdu nevadí.

Martin V.

Takže když mi vadí WC typu „hnojič“, tak všichni hned poznají, že nejsu odborář? Aha…

švestka

Ale jen v případě, že vozidlo je natřené modrou barvou.

Apollo17

A jakou modrou?Arriva i ČD mají vozidla natřená modře 🙂

švestka

Samozřejmě tu správnou modrou od Najbrta.

Paddy

Sleduji tvé výplod již delší dobu. O ničem než o hov.ě stejně diskutovat neumíš.

švestka

Takže když nemáš argumenty vypldíš hov.o, které s tématem nemá nic společného.

M H

Do 2 měsíců ne…kdyby se podepsala smlouva rok dopředu, nebylo by problém něco upravit. A průběžně se do vozů neinvestuje, protože nemají dlouhodobou jistotu provozu.

Gwann

Přesně tak…podmínky jsou usite pro trakcne horší klumpr stejně starý či dokonce starší než tam jezdí.

Čímž úspěšně zlikvidujeme na 7let možnost zrychlení jízdních času. Ale nebude latrina. Fakt přínosný nápad…

Jarda Š.

Nepovažuji za správné, aby odbory hájily zájmy některého ze zaměstnavatelů proto, že je větší a tudíž u něj mají víc členů, jak mi to přijde v tomto případě.

Dominik

Takže vlastně hájí i své členy, jelikož bude objednávka, bude práce pro jejich členy. A navíc, od čeho jiného má být podnik vlastněný státem, než k zajištění ZDO? Chyba byla změna na akciovku, mělo to zůstat státním podnikem s jasně definovaným účelem – mobilita občanů.

Leinad

Pokud vyhraje někdo jiný, taky bude potřebovat zaměstnance.
Jenže odbory u soukromníků řeší svoje pracovní podmínky, ne plat bosse a režimky.

Dominik

Jenže zde jde o současné zaměstnance, ne budoucí.
Neříkám, že odbory jsou ve všem dobré, jsou věci, kde by se měli snažit víc, ale toto mi mimo mísu nepřijde. A i režijka je součástí benefitů zaměstnance, tak proč je špatně, když ji řeší?

Leinad

Špatné jsou například požadavky odborů na zákazníka, šaškovaní s IDS JMK.

Dominik

Proč? Proč jako kraj trestá zaměstnance, že mají benefit? Neřeknu, kdyby si řekli o kompenzaci, ale hned zákaz? Obecně jakýkoliv zákaz tarifů dopravce je jen trestání, že si někdo dovoluje jezdit za jiný, jak krajský tarif.

Leinad

Kraj nikoho netrestá, kraj prostě má vlastní tarif.
Velké množství dopravců se zvládlo připojit k režijkám IDS JMK.
A výše kompenzace byla v jednání. Pořád je možné po kraji jezdit na IN100, a nevidím důvod aby za vlastního zaměstnance „platily“ ČD míň než za cestujícího s in100.

Dominik

Ale trestá, k čemu mi je jízdenka s časově omezenou platností (x minut), když mě stačí čistě na vlak, která platí 24 hodin, když nepotřebuji MHD ani bus? Nehledě nato, že část lidí měla i In kartu, která jim je k prdu v tu chvíli. No, to až později, když se odbory ozvaly, z počátku tam byl celkový zákaz. In100 či Business je zřejmě jasné, proč to zachovali, někdo na kraji je evidentně má (nebo někdo vlivný), o jiném z počátku nechtěli ani slyšet, a pak to ještě rozlišují na zaměstnance v JmK a neJmK (a ještě ČD a ne… Číst vice »

Chronosphere

Potrestaný se může cítit pouze ten,kdo dosud žil v pokřiveném světě státní firmy,a plete si tržní hospodářství s komunismem, popř.považuje ČD in Karty za jízdenku na všechny vlaky, které potká. Ale ani doktor vás nebude vozit – pardon léčit,pokud nebude mít smlouvu s tou pojišťovnou,od níž máte kartičku. Už se konečně vzpamatuje.

MartinS.

Jestli si chce dopravce jezdit za vlastní tarif, tak ať si na vlastní riziko jezdí. Jestli chce jezdit dopravce na objednávku, tak se prostě musí přizpůsobit požadavkům (tarifu) objednavatele, který to platí. Náš zákazník, náš pán. Není to trestání, pouze prostě chce zákazník dostat to, co si objednal a ne něco jiného.

Chronosphere

Podnik měl být rozprodán rychle,dokud měl nějakou cenu. Ve státních rukou tu cenu dříve či později ztratí, nehledě na to,kolik jeho existence stojí daňové poplatníky. Mobilitu lze výrazně levněji zajistit tržně,popř.státními objednávkami u soukromých společností.

Radiátor

Mě to přijde v pořádku. ČD nemají teď co nabídnout a až za pár let budou mít nové stroje. Pokud ale objednavateli stačí starší stroje po reko a za nižší cenu tak proč by nevybral Arrivu.

Martin

Mě by to přišlo v pořádku, pokud by se podmínky neměnily. Pokud jsou nastaveny od počátku, tak není co řešit, pokud se však mění pár měsíců před začátkem provozu (WC, ETCS apod), tak to moc čisté od ministerstva není.

Juraj

Podmienky práve nastavené vôbec neboli, pretože sa nepočítalo so súťažou. Až keď Arriva reagovala na notifikáciu a podala vlastný návrh, musel sa nastaviť nejaký spoločný rámec.

Jaaa

Až na to, že tady se podmínky na poslední chvíli pokroutily tak, aby zvítězil ten, co dal úplatek.

David

A vy jste u toho předání úplatku byl a pro jistotu jste to vyfotil, že jo?

-TR-

Železniční odboráři by se měli starat o pracovní podmínky svých zaměstnanců, a ne bojovat proti soukromým dopravcům.

Největší modrofanatici se nachází v SOSADu a FSČR.

Pokud by odbory fungovaly správně, tak by prováděly kolektivní vyjednávání i s jinými dopravci, namísto jejich bojkotu.

Grossák

Arriva není soukromý dopravce.

-TR-

Dobře, tak jsem měl napsat jiný dopravce, ale na podstatě věci to nic nemění. Práskači z FSČR se před dvěma lety mohli přetrhnout na Šumavě.

Jakub (easydrink)

Je to stejné jako když odbory ve Škodovce (auto) chtějí bránit možnému přesunu výroby do jiného státu. Jejich úkolem totiž je hájit zájmy svých členů (ale nejen těch). Takže reakce těchto odborů v případě železnice mi přijde zcela v pořádku s ohledem na úkoly odborů. Neposuzuji, jestli odbory mají nyní pravdu nebo ne, jen činnost jako takovou.

-TR-

Aktivita odborů ve Škodovce je správná. Ale u železničních odborů nehrozí, že by se třeba vlaky přesunuly do jiného státu, budou na stejné trase jezdit pořád, akorát to může být pod jiným dopravcem.

Jiří Kocurek

Ne, to je něco úplně jiného. Čd nikdo nepřesouvá do Rumunska. … ostatně pohořely by tam.

Je to totéž, jako by obroráři ze Škodovky napsali na ministerstvo vnitra, že požadují zrušení soutěže na policejní vozy a vypsání přímé zakázky. To proto, aby nevyhrála fabirka z Kaldna nebo z Nošovic, protože není dostatečně česká a nepracují tam dostateční čechové.

Iveta

Ještě jsem neviděl ,aby odbory měly své zaměstnance.Ti pouze zastupují zaměstnance organizace ,popř,organizací,to znamená že jsou nejen pro modré gumy ,ale působí i jinde na železnici.A dokonce nemusí být zaměstnanec členem a nejsilnější odborová organizace se jej v případě problému zastane.Dále je jejich úkolem chránit zaměstnance před nenadálím propuštěním a jiným změnám v pracovněprávním poměru ,což by v případě předání výkonů na vyjmenovaných tratí došlo.Dále vyjednávání s jinými dopravci probíhá a u některých i tyto odbory aktivně působí .Chtěl bych vidět jak v listopadu budete nadšen jak po x ti letech jako fíra na lince Ústí -Liberec ,měníte zaměstnavatele ,nevíte… Číst vice »

koleyy

Vy jste dost mimo mísu… odborářsští bossové i se svými nejbližšími jsou uvolnění zaměstnanci, kteří si naoko udržují seznání atd. ale ve vlaku je uvidíte max. když jedou z kolektivních vyjednávání, která byla jako každý rok náročná, zejména na játra.

Dalibor

Ministerstvo připouští, že svou liknavostí samo sebe dostalo do časově nepříznivé situace.
Se – krásné alibistické slovo.