České dráhy se rozloučí s rychlíkovou linkou Kolín – Ústí nasazením InterPantera

Jednotka InterPanter. Foto: České dráhyJednotka InterPanter. Foto: České dráhy

Provoz na rychlíkové lince převezme RegioJet, který uspěl v poptávkovém řízení ministerstva dopravy.

Jednou z novinek, kterou v neděli přinese nový jízdní řád, je výměna dopravce na rychlíkové lince R23 Kolín – Ústí nad Labem. Ministerstvo dopravy výkony na lince na příštích osm let objednalo u RegioJetu, což znamená odchod Českých drah. Dráhy nicméně nechtějí z linky zmizet úplně po anglicku.

V sobotu 11. prosince nasadí na jeden z oběhů elektrickou jednotku InterPanter, a to z reklamních důvodů. „V rámci rozstřelu na budoucí osmiletý provoz na lince R23 z Ústí nad Labem do Kolína jsme nabízeli nasazení nových jednotek z rodiny Panter. Naše nabídka však v rozstřelu neuspěla. Přesto věříme, že naše moderní soupravy v budoucích výběrových řízeních uspějí,“ uvedl náměstek šéfa ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Jednotka InterPanter v sobotu obslouží rychlíky Střekov s odjezdy z Ústí nad Labem hl. n. v 10:33 a 16:33 a z Kolína v 7:16 a 13:16 (vlaky č. 794, 787, 788, 793). Standardně na linku R23 dráhy nasazují elektrickou lokomotivu 163 se třemi vagony.

„Sobotním provozem jednotky InterPanter na lince R23 chceme veřejnosti poděkovat za využívání našich služeb, seznámit s námi nabízenými službami na železnici a deklarovat, že se o tuto linku budeme v budoucnosti znovu ucházet a znovu na ní nabídneme moderní vlaky,“ doplnil Ješeta.

Regiojet se k výkonům dostal skrze poptávkové řízení ministerstva, když nabídl nižší cenu než České dráhy. Na linku nasadí třívozové soupravy se dvěma vozy druhé třídy a jedním s první třídou, v čele bude elektrická lokomotiva 162.

Nejpozději do roku 2024 by mělo dojít podle smlouvy k obměně části nasazovaných vozů za lepší. Jde například o nejméně jeden vagon s nízkopodlažním nástupem, tedy výškou nástupní hrany 550 až 650 mm nad temenem kolejnice. Smlouva neuvádí přesné typy vozů, které budou na trati nasazeny, neuvedl to zatím ani RegioJet. Dráhy počítaly s nasazením právě InterPanterů.

Stát za osm let provozu zaplatí 555,5 milionu korun. Výchozí cena 87,60 Kč za vlakokilometr je jednou z nejnižších, kterou ministerstvo za linky dálkové dopravy platí. Šéf Českých drah Ivan Bednárik na jaře uvedl, že cena RegioJetu je „mimo realitu“.

Tagy České dráhy GVD 2021/2022 InterPanter R23
152 komentářů