lot
Dopravci Železnice

České dráhy jednají o koupi Leo Expressu, potvrdil ministr Havlíček

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: Leo Express

Po dvou letech se opět otevírají jednání o koupi soukromého dopravce Leo Express státní společností České dráhy. O jednáních se mluví několik posledních dní, dnes pro deník Zdopravy.cz tuto informaci potvrdil ministr dopravy Karel Havlíček.

Jedná se zatím o indikativni jednání mezi oběma subjekty. Dostávám průběžné informace,“ řekl Havlíček. Předseda představenstva Leo Expressu Leoš Novotný st. v úterý na dotaz deníku Zdopravy.cz uvedl, že dokud není dohoda podepsaná, není co komentovat. Na přímý dotaz, zda může jednání vyvrátit, odpověděl stejně.

„Jako obchodní společnost podobné spekulace nikdy nekomentujeme. Obecně lze ale říct, že sledujeme dění na trhu a pokud najdeme příležitost pro další rozvoj našeho byznysu, zlepšení a rozšíření služeb, budeme se o takovou možnost zajímat. A to nejen v segmentu osobní železniční dopravy, ale například také v segmentu dopravy autobusové. Může jít třeba o vstup na zahraniční trhy cestou akvizice nějakého zahraničního dopravce, jiné obchodní příležitosti se objevují v rámci České republiky. Každé takové obchodní rozhodnutí musí být vždy podrobeno důsledné analýze, bude v souladu s firemní strategií, bude pro České dráhy výhodné a ve finále ho budou schvalovat nejvyšší orgány společnosti,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Podobně neurčitě se vyjádřil i mluvčí LE Emil Sedlařík. „Leo Express dlouhodobě jedná o vstupu strategického partnera, který by umožnil další růst úspěšného projektu. Jednání probíhají s mnoha zájemci a vzhledem ke smlouvám o mlčenlivosti je nemůžeme blíže komentovat,“ sdělil.

O koupi Leo Expressu Českými drahami se mluvilo naposledy před dvěma lety, jednání ale nedopadla. Leo Express byl tehdy v jiné situaci: firma ještě vlastnila své elektrické jednotky Stadler Flirt. Teď už vlaky patří bance, dopravce si je pronajímá. Není tak úplně jasné, k čemu by taková koupě Českým drahám byla. Leo Express má smlouvu na závazkovou dopravu v Pardubickém kraji, jezdí ale s pronajatými motorovými vozy.

Týdeník Hrot na svých stránkách s odvoláním na dva nezávislé zdroje uvedl, že odkup Leo Expressu státním dopravcem má zajistit, že čínské jednotky Sirius, které procházejí v Česku již několik měsícům schvalováním a které si objednal Leo Express, budou v Česku mít u koho jezdit.

226 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zelenaqeq

Здравствуйте друзья[url=https://prime-granit.by/]![/url]
Наша компания занимается свыше 10 лет изготовлением памятников из гранита в городе Минске.Основные направления и виды нашей деятельности:

1)[url=https://prime-granit.by/]памятники из гранита минск[/url]

2)[url=https://prime-granit.by/]изготовление памятников минск[/url]

3)[url=https://prime-granit.by/]ограда на кладбище минск[/url]

4)[url=https://prime-granit.by/]благоустройство могил минск[/url]

5)[url=https://prime-granit.by/]благоустройство захоронений минск[/url]
Всегда рады помочь Вам!С уважением, PRIME GRANIT
http://www.climbing.org/member.php?u=1028368
http://www.moy-recept.ru/rec/2266
http://pcxk.orensau.ru/index/8-42618
http://vancouveredu.com/space-uid-7851.html
http://www.zhuanqituan.com/bbs/home.php?mod=space&uid=324767

ViliamS

A možno to kúpi Žluťásek 😀 ????

Ústečák

Ať to rovnou vezmou i s paštikami.

Pepa

Snad to vyhraje jiný investor než ČD, už jen ta představa,že se na to dostane ubrečené Bohumínské děcko mě děsí. Nebo arogantní mistr světa pan cvičný se žvýkačkou v hubě. Blééé

Petr Novotný

Nebude za zájmem koupit Leoška protlačit do provozu čínské jednotky za každou cenu? Lidí co chtějí jen protěžovat čínskou výrobu za každou cenu tu máme ve vládě dost.

Robert Šalda

Z toho záměru to čouhá jak sláma z bot…😒

BoH

Nějak nerozumím, jaký by byl rozdíl mezi tím, jestli by ten čínský vlak jel pod značkou ČD místo Leo.

eLKá

Možná si někdo myslí, že schvalování pod ČD bude jednodušší, než pod LE. Že to ERA nějak rozlišovat, tomu mnoho nevěřím.

Petr Novotný

To jsem nemyslel, když Leošek ukončí provoz, tak čínské jednotky to mají ve hvězdách. A pokud to vše převezmou ČD, tak čínské jednotky zahájí provoz v EU. Vychvalovatelé této asijské země budou spokojeni… hlavně na hradě

BoH

Ale pokud by bylo zadání, že čínské vozy u nás prostě vyjedou, tak proč by ČD stále tak zarputile kupovaly vozy od Škody a ne rovnou z Číny?

Petr Novotný

Není zadání že nevyjedou. Ať si je někdo nakoupí a uvede do provozu, když má o ně zájem. Leošek se tímto nákupem rozjel na čínské vlně, tak ať si to dokončí. Problémem je, jak tu před nedávnem někdo napsal.. když Novotný senior dával juniorovi peníze na vláčky, že mu zapoměl říci aby je nakoupil v hračkářství nebo u Masaryčky v menze na burze… Není jedinný důvod aby tento krok převzali ČD. Státní dráhy nedávno např. odmítli část dodávky SVC Railjet a že by se hodili. Tak když je nepotřebují nemusí aní sanovat kšeft pana Novotného. To polezeme furt někomu do… Číst vice »

BoH

Pořád nějak nerozumím tu souvislost mezi tím, že ČD chce převzít Leoše, protože se jim zmenší konkurence a zároveň pár „levných“ souprav se jim může hodit s tím, že se jedná mimo jiné o soupravy z Číny. Prostě nerozumím, pokud by to mělo být takové spiknutí, proč by to dělali tak zbytečně komplikovaně. Tady nejde o žádnou sanaci kšeftu, pouze o akvizici.

Původní Pražák

No nejspíš velmi vážně hrozí, že pod značkou LE to nevyjede ani v případě schválení.

serpimolot

Na tretim nastupisti nastupujte do vlaku SC Pendolino spolecnosti Ceske drahy do Ostravy, pravidelny odjezd 11:30.
Na nastupisti 1b nastupujte do vlaku LE Leoxpress spolecnosti Ceske drahy do Ostravy, pravidelny odjezd 11:40.

Jiří Kocurek

A kde je problém, když budou vyprodané oba?

Ikarus

Oni pravděpodobně LE nechají jako svou dceřinou společnost s jiným názvem.
A asi ji lehce přejmenují… Třeba jenom na černý express nebo co já vim

serpimolot

Cerne drahy (CD)

Tuzemák

Černá Díra?

Luděk S.

To se najbrtizuje!

Lux

jen pro boha NEKUPUJTE spolek ARRIVA!!!! Česká republika již jednu firmu KOVOŚROT má, bohužel, firmu kam by měla urychleně celá, celičká ARRIVA po vlečce i na útraty Kovošrotu zajet a zaparkovat.

Leinad

Platí na firmy vlastněné ČD zákon o výběrkách, mohl by LE něco dělat aniž by to konkurenci vyzradil? 🙂

Jan Chroust

A celý to pak koupí Radim 😀

Hezky česky

Chápu, že novináři mají těžké období, v titulku leo vždy zaujme…

Alex

S tím, že vašeho oblíbeného dopravce pravděpodobně koupí jiný, se dát dělat hodně. Tak se s tím zkuste nějak poprat a nebrecet tady. Už se to řešilo hodnekrat.

Hezky česky

Pravidelná dvouměsíční kachna na nahnání čtenosti. Článek jsem nečetl.

Novák

EU si trh moc nechrání. Některé národní státy ano – Německo, Francie …. ale pokud bychom pod vlajkou ČD umožnili Číně, která nerespektuje žádné úmluvy, oficiální vstup na evropskou železniční síť, … je to až na zvracení…

Laik

To je ale nesmysl.

jan

Vždyť ty čínské vlaky nejsou schávlené? A otázka. Budou?

Dáda

budou

eLKá

A kdy to vidíte?

BND30

Do švestek….

X 1

Do kterejch? 🙂

Lovosičan

Trondo? 😂

Zdeněk

Tatínkův mazánek a frajírek dopodnikal …..

TPal

Komentář hodný úrovně fanouška dopravy…

Zdeněk

A co ten kluk vlastně dokázal ? Rozfofrovat fotrovy prachy a být neustále v mínusu, jeho vlaky jsou v celé konkurenci naprosto nejdražší co se jízdného týče. Takhle podnikat bych uměl taky .-)

pejan

Ty bys uměl….ty nejspíš umíš kulový howno, frustráte…

Zdeněk

jasně urážení a vulgární slovník, to tě perfektně vystihuje .-D

Lovosičan

Ale, ale…“Fýra“ Janáč se vrací jako falešný pětník.

navratp

Viz výše. A ještě jinak.Naučil mne jezdit vlakem. A taky mé známé. I když jsme majiteli vozůpremiových značek.

navratp

V podstatě dokázal víc než AB

Daniel Mach

To zas není takový problém. Leoš alespoň svoji firmu neukradl.

pejan

Ty jsi ale debílek co? Sám jsi nic v životě nedokázal, ale jak se tetelíš, pokud by se někomu, kdo něco dokázal, nezadařilo, komoušský hlupáku

Pečlivý pozorovatel

Komentář hodný hulváta ale pravicového :-).

šotákTom

Leoši mlč, nebo snad máš na tuhle práci někoho? koho? nemáš ani floka, všechen majetek jsi převedl na Veroniku … dlužíš kam se podíváš a víš co je nejsmutnější? nikdo tě nemá rád. Nejsi podnikatel. jsi nula.

Lovosičan

Obávám se, že Fýra Janáč může tak maximálně převádět dluhy na své fretky.

navratp

Zdroj z ČD: LE má bonitní klientelu na kterou ČD jen tak nedosáhnou a moderní vozový park. To mluví samo za sebe Zdeňku,
ať už si myslíte cokoli.

Zdeněk

má bonitní klientelu a je pořád ve ztrátě, gratuluju. Měli by mu dát metál .-)

K.S.

To se nemusí vylučovat, nějaké náklady máte režijně bez ohledu na velikost společnosti, možná neodhadl „kritickou masu“, která bude třeba atd., takže i kdyby vozil denně plné vlaky Rothschildů, tak mu to nevyjde.

Zdeněk

jj, je to borec

Jiří Kocurek

Narozdíl od všech posunovačů, kteří by totéž dokázali taky. Jenom to nikdy ani nezkusili.

Frantisek

Tolik bohatých holt není, aby se pro ně vyplatilo denně několik hromadných prostředků na jedné trase. 🙂 Spíše naopak…

Petr

Odkdy bonitní klientela jezdí v tramvajích? :-)))

Leinad

Od té doby, co vlak zastavující v Praze a v Pardubicích je vysokorychlostka a přetahuje cestující z letadel Praha – Pardubice. Není to tak dávno, co nějaké EC ČD jezdil Elefant.

Daniel Mach

Takže poté, co mají ČD problémy s kvalitou nových elektrických lokomotiv, tak si chtějí uvázat na krk nevyzkoušené čínské jednotky? Mám pocit, že ve vedení ČD chybí lidé, kteří by se náležitě věnovali nákladům na provoz.

Princ Krason

Ty kraso, ja si taky zalozim prodelecnou firmu a pak ji chci prodat statu! Tohle je uz moc! Co je tohle za pokroucenou ekonomiku?

Lovosičan

Ryzí podstata a zároveň jediná berle, která ještě drží kapitalismus nad vodou: Privatizace zisků, socializace ztrát. 😉

Bram

Chytrolínům jako je Lovosičan se musí ještě vysvětlit, že zisky musí někdo vytvořit a to státní podniky z principu nedělají. Ty čekají na to, až jejich ztráty zaplatí daňový poplatník, což krom zaměstananců jsou hlavně firmy, které nevlastní stát. Ovšem nedělám si iluze, že by to Lovosičan a jemu podobní někdy pochopili…

Pečlivý pozorovatel

Pane Bram mám takový dojem že jestli někdo někoho nepochopil byl jste to vy .

Bram

Těžko pochopím jakéhosi Pečlivého pozorvatele, který dodnes nepřišel na to, že existuje interpunkce:-).

Frantisek

Praxe nikdy není takhle teoreticky černobílá, příkladů je nespočet. V každém záleží hlavně na konkrétních lidech.

Heki

Velice presnĕ definováno.

Jiří Kocurek

Jo, tohle je oblíbená mantra všech levičáků.
Zvlášní ale je to, že všude, kde „socializovali zisky“ (naposledy Venezuela) došlo k hyperinflaci a bídě.

Panda

* místo kapitalismus dosaďte korporativismus

Jiří Kocurek

Nebudete tomu věřit. Právě jete ve zkratce popsal historii železnice v Evropě. kapitalista postavil, stát odkoupil. A nebo rovnou znárodnil bez náhrady – Ringhoffera například.

Blacklist

Naprostou většinu soukroných drah převzal stát proto, že soukromník byl ve ztrátě a zachování železnice mělo pro stát vojensko strategicky význam. Viz třeba ÚTD.

BND30

Tak pokud jsme u Ringhoffera, tak ten byl znárodněn z důvodu, že od cca třicátého osmého pravidelně a rád ukazoval, kolik napadalo v Krkonoších (Riesengebirge) v zimě sněhu a jak vysoko umí skákat jeho psi….

Leinad

Prodělečná není totéž, co bezcenná.
Ale můžeš managery ČD udat za porušení povinnosti při správě majetku.

Vojtěch

Jak to bude s Leokredity?

Marek Janík

Dostanete za ně ponožky.

Robert Šalda

Nebo paštiky…

Leinad

Není rozhodnuto o koupi a už bys řešil závazky. 😀
Možná to nechají, dceřinka jako nízkonákladovka s jiným jménem a jiným tarifem může zůstat. 😀 Možná to nějak sloučí s inkartou.

Jenda

Zajímalo by mě, jestli by to případně znamenalo konec značky LE. Ale pro ČD by to byla příležitost ovládnout další hlavní tratě díky využívání dvou značek s odlišným brand positioning a tím i omezit expanzi RJ na této tratě. Mohli by i využívat společný systém prodeje jízdenek a vzájemně lépe naplňovat kapacity. Stejně tak by ČD mohli díky LE expandovat na zahraniční trhy (viz. Flixtrain), že by z toho mohla být taková „česká Arriva“. Musel by se toho také ujmout schopný management.

K.S.

Teď jste mi vnukl myšlenku, LE má nasmlouvaných licencí a naslibovaných spojů že těch pár jednotek honí jak zdutou kozu, pokud by jej koupily ČD, tak by nedostatek vozidel byl promptně vyřešen. Pokud vím, tak je snad slíbená a sjednaná linka až k hranici s 1520mm, pokud by to přešlo pod ČD, tak lze asi nasadit na vozy SUW2000 a zajíždět až do Lvova, pokud je tímto přechod vybaven.

Ale to je všechno daleko, prvně je třeba oživit ekonomiku a přestat s nelegálními postupy.

Mám jenom trochu strach aby v tom spíš nehrály roli čankajšky a ČD jak trojan CRRC.

Frantisek

Ach, tyhlety hrátky… 🙂 No hlavně, aby to zůstalo použitelné.

Bob

Tipuji, že se v tom bude nějak angažovat čínská ambasáda, Tvrdík a Nejedlý. Pro Číňany je to příležitost, jak najít velkého odběratele svých vlaků v Evropě a zároveň přitlačit na úřady k certifikaci svých vlaků. Uvidíme, co na to Kellner jako dosavadní hlavní dodavatel ČD.

vagonář

Ten nechutný hradní spolek se tlačí tam, kde to smrdí penězovodem. Pro nás to jsou možná velké peníze, v rámci Evropy to jsou jen drobňásky.

Tadeáš

Takže, kdyby hradní spolek tvořil falešně křivohubý Drahoš, Fiala, Vondra a spol., takže by to jistě žádným penězovodem nesmrdělo…

K.S.

No ti by si nedělali asi papalášské rauty, nechodili v karanténě po Praze a tak. Ano, každá vláda bude nějak odklánět, krást, v každé zemi se trochu krade, otázka je jen jak moc a jak se při tom chová. Jestli pár kabelek a kauz za pár stovek milionů, nízké miliardy položily před deseti lety vládu a premiér rezignoval kvůli milence, tak to rozhodně nedává současné vládě bianko šek k tomu co předvádí.

A jenom pro zajímavost hodně těch mafiózních praktik a pro lidi ne moc vhodných zákonů a kroků spáchali právě za Zemanovy vlády.

Dan

Myslím, že jakákoliv jiná varianta, než to současné lezení do řiti Číně a chlastání s Rusama by byla lepší.

Anonymus

To jim nestacili slevy pro studenty a seniory, na kterych rejzovaly neskutecne???

Blacklist

Tu souvislost nechápu.

Tadeáš

Kdyby neměl příležitost škubat stát na slevách pro studenty a seniory a ještě za neomezeně drahé jízdenky, možná by už dávno dojezdil podobně jako Regiojet na Slovensku BA-KE.

Jiří Kocurek

Ano, ten zákonný nárok. To je něco jako dobrovné odborové příspěvky? Nezaplatílš, propíchají ti děcka z děcáku gumy?

Sitgestravel

Me snad picne. To jsou vsichni velci cesti podnikatele tak npokeni ma statni prachy. Bideme zachranovat miliardare Simaneho, ted tohohle exkonzervare. To snad ne.

Frantisek

Spoustě lidí vnukli myšlenku, že to vlastně dělají pro jejich dobro. 🙂 Praxi vidíme. A ještě ostouzejí ty, kteří za ně vzniklé problémy pomáhají řešit za almužnu ve svém volném čase.

Kosmik

To už by si ministr dopravy měl ujasnit, jednou ČD neřídí, podruhé zas ano.

Tom

Neee, jen to ne!

Tom

Neeeeee! Jen to ne!

Vlado

No je zde mnoho názorů ,tak se přidám.Přiznám se ,že při pohledu do obchodního rejstříku z toho nejsem moc chytrej ,ale také nejsem ekonom ,nebo bankéř či právník ale pouhý nádražák.Pokud ale Leoš již nevlastní své jednotky a má je zastavené u banky a pronajímá si je ,je trochu logické se spojit třeba s ČD co ty jednotky vykoupí od banky (to jsou největší lupiči) a zřídí Leoše jako dceřinku na kterou budou dohlížet ,aby nemohl dělat takové seky jako nyní a chtít jezdit s tramvají do Vladivostoku.Ty jednotky převést na kratší tratě kde postačují ,někam vhodně umístit ty nové… Číst vice »

noerf

Vlado: autobusy také nevlastní, pouze pod jeho značkou jezdí jiní dopravci (mimo tiger expres, který koupil). Množství těch autobusů není nijak výrazné oproti ostatním dopravcům. V německu vlastní lokomoce, které jezdí pod značkou flixtrain, nevím jak tam funguje ekonomicky, ale vzhledem ke stavu vozového parku, to také nebude nic extra.

Bob

ČD a RJ také nevlastní některé své lokomotivy/vagóny a pronajímají si je od bank či leasingových společností. Proč tedy ČD nevykoupí od bank své stávající leasované lokomotivy?

Avlaky

Je možné , že teď vám hlouposti, ale ELL lokomotivy jen pronajímá leasing nedělá

Nadseny cestujici

Jak vlastne dopadl prodej, udrzba, servis a a provozuschopnost lokomotiv prodanych z ciny do evropy naposledy?

Nadseny cestujici

Kdo schvaluje jednotky na okruhu?
Kdo vlastni spolecnost VUZ s okruhem?
Odkud prisla vetsina zkusenych zamestnancu na DU?
Komu by prospelo, kdyby cinske jednotky jezdily u narodniho dopravce?

Jerry

České dráhy jsou akciová společnost ne státní společnost nic takového není.proc by ten Leo express kupovali zda se mi to jako blábol.

Martin

Akciovka jsou,ale tu akciovku vlastní stát!

Jerry

Ano ale nejsou státní společnost..kdyby ano tak šou národní podnik.

Blacklist

Statni podnik jako je sž

BoH

😀

TPal.

Jsem fanoušek LEO Expressu… Ale jestli tohle nastane, tak jsem zvědavý, kam se Siriusy postupně přesunou. Bude určitě potřeba zaplnit díru, takže vlaky Ex mezi Prahou a Ostravou (a dále) by měly mít vyšší kapacitu o 2 vagóny druhé třídy. Otázka je kam. Trochu odvážný tip – Siriusy by mohly jít primárně na trasu Praha – Vsetín – Žilina a osobní vozy ŽSSK by mohly jít více na Praha – Ostrava – Žilina.

Zajímavé by bylo vyzkoušet taky trasu Praha – Bratislava přes Přerov. Jak to měl LEO v plánu.

SRR

ZSSR nemá vozy, to jsou stále dobýtcakú se špatnou udrzbou

Vlastimil Kocurek

Stát by se vůbec neměl plést do průšvihu Leo, v situaci, kdy jsou tam nevyzkoušené čínské lokomotivy, etc., nebo je to zase něco ve prospěch Číny, otevřít jim tady cestu, to ale nemusí jít přes nás. ČD ať dá od toho ruce pryč.

Lektor

Dost silně pochybuju, že by to prošlo přes antimopolní úřad. Už takto je síla ČD na trhu velká, a navyšovat ji byť nepatrně, není tímto způsobem možný.

Vlastimil Kocurek

Tady nejde o tržní podíl. Viz níže se o tom mluví.

Kouzelnik Zababa

Viděl jste kdo sedí v čele ÚOHS? Tohle projde ještě snadněji než tunel jménem odkup ČSA. 😉

Pečlivý pozorovatel

Já bych tomu neříkal jednání o koupi. Spíše by se hodilo jednání o převzetí firmy a jejich dluhu. Ta firma nemá vlastně prakticky žádnou cenu jen hodnotu svých dluhů.

Xapadlo

Nevím, kdo dal ČD mandát, aby za cizí peníze, tj. peníze daňových poplatníků vůbec o něčem takovém jednal

Jakub

CD má svoje orgány, které o tom rozhodují. Žádný mandát od nikoho jiného k tomu nepotřebují

Xapadlo

Karel Havlicek je ten organ o kterem mluvite?

Blacklist

Přímo neni. Ale md je zatoupeno v řídícím výboru, ktrrý právně predstavuje valnou hromadu akcionářů.kinak ale standarně většinu rozhodnutí schvaluje dozorči rada.

Dan

ČD jsou moudrá a tržní firma vedená odborníky. Jen houšť 😀 Radim, možná také prodá.

Jiří 24

Radim neprodá, ČD autobusy nezajímaj. Ale u LE by možná bylo lepší aby padl úplně, jelikož nic nevlastní jen má vše pronajaté a potom by se s majiteli vozidel ČD mohly dohodnout na pronájmu do dalších let.

Dan

RJ má jen autobusy? Aha, tak to jo milý Jiří. No, hlavně vedení ČD je plné „trafikantů“ různých barev.

Vlastimil Kocurek

I Švýcaři se k nim jezdí učit.

Leoš Konečný

A proc by mel furt Radim prodavat, Regiojet si vede dobre a CD by se mely rozprodat, mohl by to prevzit Radim aby to konecne fungovalo

Dan

Jablka a hrušky chlapče? Radim jede za svý (a samořejmě za nařízené slevy, jak se tu bude slintat). A ČD??? Mají 30 mld dluhů zaručených státem. A to z mého i z Tvého, aneb ze státního….. nikdo nemá za nic zodpovědnost… Moje predikce je – soukromníci tohle pravděpodobně neustojí (i když jim fandím)… zůstane tu ČD..a pak to teprve s jejich „odborníky“ rozbalí, jak na to…. co dříve trvalo 1 rok, bude trvat 5 let a za desetinásobek ceny!!! Už jsem zažil „unitární“ železnici… ale to fakt ne… no co už…

vagonář

Tak to je pro mě velké překvapení. Železniční doprava je prostě jiný byznys, nefunguje podle tržních pravidel a jede hlavně na dotacích.

Vlastimil Kocurek

Železniční doprava v Evropě jede z určité části na dotace, a z té druhé části je to i slušný byznys. Nebylo by špatné to popsat v nějakém dalším článku.

vagonář

Děkuji, aspoň někdo tu je schopný reagovat jinak, než mínusem.

Matěj

ČD nemá peníze na upgrade stávajících vagónů, ale má peníze na odkoupení konkurence. Wow, to je logika panečku. „Je vidět, že to tam vedou chytří a poctiví lidé.“

Anonymus

Super názor. Souhlas. ČD je podvod na lidi.

jan

Právě kvůli těm čínským jednotkám, které schválené zatím nejsou nevím k čemu by to státu bylo.

Pražák

Státu samozřejmě k ničemu, stejně jako saturování vůdcova businessu z veřejných zdrojů. Je to pomoc čínským soudruhům.

Lemmy

Jojo, jak je čínskej prvek, hned jede všechno jinak.

Kubrt

Nikdo netrvdí, že beneficient této transakce má být český stát, České dráhy, český občan.

vagonář

To je jen otázkou času, schválené nakonec určitě budou.

eLKá

Máte nějaké informace, jak to probíhá? VÚŽ nesmí ANI naznačovat a LE mlčí jako hrob.

Martin

Nechat padnout a vyžrat nějaké drobky.

Cyklista

No….. ČSA si svého času také nechaly dělat studii na převzetí Travell servisu a nakonec to skončilo naopak…..

Martin Ler

Tak Sirius je asi ještě dost daleko od toho aby vyjel na české koleje… Projel se vůbec ve Velimi?

Kubrt

Ve Velimi se projel, jakékoliv další info bych uvítal (asi nejen já).

Joe Silverra

Milí Martine, Sirius už se na okruhu VUZ (dceřinky ČD) prohání už od zimy. Nevypadá to s ním vůbec zle, jak by se na „Čínu“ čekalo.

TPal.

I já děkuji za informaci. Od CRRC očekávám, že by to s ním mohlo vypadat vcelku dobře. Přeci jen, ty Fuxingy musí něco vydržet. 🙂

a8n

Co se proslýchá z balkánu, mašiny nejsou úplně špatné, ale na náhradní díly se často čeká 1-2 měsíce.

czhunter

Pokud se nepletu, tak Leo na čelní sklo na Flirt taky čekal měsíc.
Tak to už není zas takový rozdíl …

eLKá

Díky za info. Můžete naznačit, kolik už ty dvě jednotky mají najeto?

eLKá

Prohání? Tak maximálně na malém okruhu, kde se opravdu moc prohánět nesmí. A kolikrát se tam dostal?

Luděk S.

No a je to. Taky k čemu byl vlak, když tam neplatila režijka.

Krušnohorec

Ústecký kraj zavedl „režijky“ pro všechny zaměstnance a jejich rodinné příslušníky dopravců DÚK (vlaky, autobusy, lodě). Máte další téma pro fňukání.

Moza14

Vy trpíte posedlostí režijkama a režijkářema?

Luděk S.

Tak sám režijku samozřejmě mám. Ale v podstatě nevyužívám. Ona ta A8 s řidičem je přeci jen pohodlnější.

Pečlivý pozorovatel

Luďku a proč si myslíš že zkrachoval ? No právě proto že tam neplatili režijky. Nejsi ty náhodou přejmenovaný Tronda?

Jiří 3

Možná jeho mladší brácha.

Josef Kurfiřt

To je k tématu ??????????

Lada

Bohužel z investičního hlediska jediné zajímavé (ovšem možná, že hodně zajímavé) na LE je německá dcera jezdící pro Flixtrain. Jenže to by si ČD musely ještě před nákupem srovnat v hlavě, jestli chtějí konkurovat DB, nebo s nimi spolupracovat…

Ikarus

No je to těžké, ale DB už ČD konkurují. Nabízí se postupovat recipročně.

Tady na Moravě

Tak asi zalezi za jaky penize by se LE nechal prodat. CD na tom samozrejme muzou vydelat, jednak ziskaji par jednotek, potom se dostanou k provozu v PCE kraji a v neposledni rade budou mit o konkurenta mene na koridoru.

Kubrt

LE žádné použitelné jednotky nemá a kvůli provozu kolem Letohradu netřeba firmu kupovat, stačí počkat a ve vhodný okamžit se nabídnout kraji jako osvědčený zachránce dopravy babiček k lékaři.

Vlastimil Kocurek

ČD na tom může i hodně prodělat, když to bude mít technické chyby a nemluvě ani o cestujících, když ve vlacích ČD zpravidla něco nefunguje, ale jako skoro monopolní subjekt si to může dovolit.

Vlastimil Kocurek

ČD konkurovat s DB ?? Tedy DB je největší německý podnik s 300 000 pracovníky. No ale na trati Berlín – Praha :):):).

a8n

Samozřejmě, toho že tu jezdí Arriva jste si ještě nevšiml?

Jenda

DB koupil Arrivu (přišel o ni jen kvůli antimonopolnímu úřadu), která začala konkurovat ČD. Čili naopak LE může být takovou „českou Arrivou“, kterou může ČD použít na zahraniční trhy (pokud by se toho ujal schopný management).

frantam

Taktéž nevidím jediný důvod, proč by to ČD měly dělat. Trochu nešťastná situace, protože soukromíci železnici nesporně oživili. Leoš už tak dlouho balancoval nad propastí, až ho covid-19 dorazil. Tak snad to alepoň Regiojet ustojí.

Petr Nick

Lepší další ‚dospělý‘ vlak typu RailJet, než tyto příměstské soupravy, jen názor ..

Kubrt

Ty Flirty nejsou špatný vlaky, naopak jsou naprosto skvělý, když si uvědomíš co najezděj „bez zálohy“. Na jejich nasazení na dálkové vlaky se kafrá od počátku, mě osobně je to jedno, jejich služby nevyužívám, ale zjevně jsou, tedy spíš byli, cestující, kterým jejich služby vyhovují (asi jim nikdo neřekl tu strašnou pravdu, že je to – huh – tramvaj!!). Na nějakém jiném rameni můžou ještě dlouhá léta jezdit.

Kulový blesk

Největší problém toho vlaku je, že má v Economy rozteče sedaček menší než tramvaj. Stačilo by dát sedačky dál od sebe a pohodlí by bylo někde úplně jinde.

David

Vy jste to měřil? Nebo jenom kecáte?

Paja

Pohodlí není doménou většiny nových vozů, co tak mohu soudit. Ani RailJety nebo nové modernizované velkoprostory moc místa nenabízí.

Herold

Jezdí v byznysu, a je lepší než 95% prvních tříd ČD.

Jerry

Flirtem už nikdy ve 160km/h to má tendence vyskočit s kolejí.tri WC na celý vlak z nich fungují jedno nebo žádné děkuji opravdu už ne

Jiří Kocurek

Na příměsto přece stačí Tornádo, jednotka řady 460. Každý správný osožák přece ví (a zopakuje to i jeho pes), že leošovy _tramvaje_ jsou dobré tak na Praha – Benešov, pokud tam ty _švýcarské_ _šroty_ vůbec dojedou.
A minutu na to správný osožák nadává, že to švýcarsko nikdy nedoženeme.

Jerry

Takový blábol opakujete vy a většina nadrazaku by jednotku r.460 už taky ráda viděla ve šrotu.

TPal.

Přesně jak píše Kubrt, je to otázka vkusu. Mně náhodou připadá být Economy třídy ve Flirtech pohodlnější než v railjetu. Lepší sedačky, širší stůl, interiérový design. Jasně, railjet má mnohonásobně lepší jízdní vlastnosti, to ano.

Eda

Přesně tak, posezení v sedačkách je mnohem lepší v LEO, než v základu Railjetu.
Byť souprava sama asi bude bezesporu lepší Railjet. Aneb jak sedačky jsou na delší cesty skoro to hlavní..

Honza D.

Takže ono slavné trio M&N&T v Číně mj. dojednávalo i to, aby ČD byly prodlouženou rukou CRRC v Evropě? Svou logiku to má, pootevřít vrátka na evropské koleje. Ale proč by měly mít ČD ve své stáji exotické jednotky, když už jsou zavedeny na Pantery? Z provozního hlediska nesmysl, ale tady půjde o víc.

No design

Nekupovat! Maximálně od banky ty soupravy pokud to má smysl.

Armin

Rekapitalizace strategických podniků, podpora inovativních projektů a nový Marshallův plán/Green New Deal pro rozjezd ekonomiky je podle mého názoru správná cesta. Jen mě fascinuje, jak špatně to naše vláda provádí. Šimáně Servis ani tahle garážovka nejsou ani strategickými, ani inovativními podniky, proč by je měl stát zachraňovat mně fakt uniká.

Potěmkin

Grýn ňů dýl je správná cesta tak akorát mezi půlky.

Armin

Nejlepší ze všeho je totiž zavřít oči, ignorovat změnu klimatu a její dopady, ignorovat suché lesy a vyschlé studny, a podporovat z eráru zastaralý průmysl, jehož produkty sice za 10 let nebude nikdo kupovat, ale zase si budeme teď moci říct, jak jsme nejchytřejší ze všech. S touhle logikou budeme levnou montovnou a zaostalou zemí na věky.

J.K.

Nejlepší je si myslet že poručíte větru dešti… (A ekonomice, jak vidím)

Armin

Nejlepší je ignorovat vědecké poznatky, ale mít silný názor. 🙂 Jinak keynesiánská protikrizová opatření jsou úplně běžným ekonomickým nástrojem.

Dalibor

Mám obavy, že kejnesovy modely už nestačí, chtělo by to nějakýho dalšího ekonomickýcho génia, kterej by to popostrčil někam dál. Motáme se už dlouho v kruhu.

Dalibor

Dobrá studna má vody dost.

Potěmkin

Ano, nic z toho ale grýn ňů dýl neřeší. Je to perfektní plán na zdecimování střední střídy a další zbohatnutí bohatých, profitujících na tomto „ekologickém“ byznyse, že soláry proti tomu budou plivanec do moře. V konečném důsledku to bude stát Evropu ztrátu konkurenceschopnosti a ani papírky natištěné ECB na tom nic nezmění.

Paja

No když už to chcete vztahovat na náš stát, tak asi značně přeceňujete jeho vliv na globální klimatickou změnu.

K.S.

Chcete agilní myšlení a politickou vizi po naftalínovém (ex)podnikateli. Na úrovni EU to vzniká, u nás se jenom sní sny o přehradách a zastaralém zemědělství a technice.

Nicméně možná pokud to ČD převezmou včetně nových jednotek, nemuselo by to být až zase tak špatné řešení.

Dáda

strategicky zajímavý jsou hlavně ty čankajšek vlaky co se teď testují…

K.S.

Pro někoho ano, pro ČD spíš jako rozšíření vozového parku. Ni víc a s tím by se k tomu mělo přistupovat.

Dáda

dotat čankajška na trh v evropě, to je slušenj cíl…. pomoci mu s testováním…. pro CRCC dobrá a výhodná zpráva by byla „překup od LE do ČD“

Armin

No strategicky zajímavé možná jsou, akorát ne pro Českou republiku.

K.S.

No právě…

Robert Šalda

Kdo vymyslel takovou kravinu? Je to snad z Taiwanu aby se tomu říkalo Čankajšek?

K.S.

Právě proto tomu říkají Čankajšek. 😉

Jiří Kocurek

Není náhodou Čankajšejk v Číně sprosté slovo? Něvo jako řícť Baťa na srazu KSČM? (podle mladých komunistů jsou Baťovy domky něco jako Buchenwald, to abyste byli v obraze)

K.S.

Proč myslíte že tomu tak někteří říkají?

Marek Turnovec

Protože jsou nevzdělaní a neví nic o historii vztahů mezi pevninskou Čínou a Tchaj-wanem?

Vít Jůza

Při politice jedné Číny to je jedno, ze které části.

Dalibor

právě jste to, byť nevědomky, uhodl.

ABC

tak to asi půjde schvalování čínských jednotek najednou jak po másle…

Ikarus

no já nevím. Zrovna o tom, že by si VÚŽ počínala nespravedlivě vůči někomu jsem nikdy neslyšel….

milan

Aspoň z „českých“ kolejí ubude jedno vozidlo v dost strašném a negativně vnímaném barevném schématu.

Haha

Hlavně by to ČD řešilo vozidlový park na R20, pokud by se s bankou dohodly.

Haha

Případně hasit průšvihy s prodlouženými dodávkami vozidel (třeba RegioPanterů).

Armin

Pokud mají na nábřeží dojem, že jim chybí vozidla na nějakou linku, bude mnohem efektivnější si je řádně vysoutěžit.

Haha

To by mi zajímalo, co vysoutěží a co jim kdo dodá do 12/2020.

Armin

Tak to měli řešit dřív. Na tomto postupu je špatně úplně všechno.

Marek Janík

Proč kupovat firmu, která nic nemá? Teda dluhy má, to zas jo.

Jiří Kocurek

To je otázka. Kdyby by ten vlak za 1 Kč, nechali by ho odboráři raději sešrotovat, než by s nim sami začali vozit lidi?

Dan

Když podmažete toho správného v ČD (anebo ve vládě), tak se peníze jen posypou. Samozřejmě ze státní do soukromé kapsy. A místní modro-idioti tomu budou ještě tleskat. Nakonec udělá starý Novotný nejlepší byznys svého života 😀

SaulGoodman

Hmmm. Ta úvaha se Siriusem je zajímavá, ale zajímalo by mě, jak by tohle prošlo – byla by to přímá konkurence pro Pantery od Škodovky, a ta jak známo má na ČD v podstatě monopol. Možná nějaké konsorcium pro další výrobu případně? Pantery regionální, Siriusy dálkové?

noerf

SaulGoodman: Pro LE zisk, pro ČD náklady (leasing jednotek Flirt, Lint, otázka je, zda-li operativní nebo finanční), jednotky Sirius ve dvozu kusech to nevytrhnou (navíc stále nejsou schválené). Ve směru Praha – Ostrava by zrušením mohli ČD přibýt cestující, stejně jako Regiojetu, ve směru do Starého města je otázka, zda-li nebudou následně chtít MD po ČD zrušit nedotovaný spoj, když objednává do Luhačovic rychlíky.

Armin

Neexistuje jediný důvod, proč to dělat, pokud za tím není nějaká zákuisní dohoda ohledně pomocí CRRC. Pokud nemá LE peníze, ať zkrachuje.

Pražák

Řekl bych, že přesně o pomoc čínským soudruhům jde.

SaulGoodman

Však já to nijak neobhajuju, jen jsem narážel na to, co stojí na konci článku, že jde o to, aby „měly u koho jezdit“ schvalované čínské jednotky.
Tak co si představit pod touto větou? Že by jezdily u ČD. No a u ČD by tím pádem vznikl (samozřejmě po jejich schválení) případně prostor tu flotilu rozšiřovat. CRRC by dost možná byla schopna nabídnout levnější cenu než Škoda v dalších výběrkách. Což by přímo konkurovalo Škodovce a jen jsem poznamenal, že mi přijde zvláštní, že by to bylo v zájmu státu, resp. ČD, když dosud naopak Škodovka měla vše jisté.

K.S.

CRRC dále nekupovat, víte proč. Maximálně v současnosti pokud hodlají dodávat zdarma.

Dan

Přesně. Za ten bordel, co udělali po světě, nebrat od Číny ani špendlíky.

Dalibor

Na jaký klávesnici to píšete?

Dan

No dostal jste mě. Ale já myslel do budoucna. I když ani to nebude úplně jednoduchý.

ondra

To se obávám,že je v současné době nereálné,minimálně ,jak jsme se přesvědčili,když jde o zdravotnický materiál,drží v šachu zbytek planety. Ten odporný vítací výbor v podání naší vlády na letišti u Ruslanu mi to jenom potvrdil

Dáda

No a do rovnice doplňte čínský supervlak který je ve procesu schvalování…. už vidíte tu „připravenost“?
Jenže mi se nevěří….
Leo vše zkasíruje, ČD mají čím jezdit – nový schválený vlak, nastříká se na modro a hurá!
Jako státní podnik by nikdy nic takového nezvládl…

Pražák

Tedy nejde ani o záchranu firmy, ani o zajímavou investici pro ČD, ale způsob jak za veřejné peníze pomoci čínským soudruhům proniknout na trh železničních vozidel v EU. Nevím jestli se mám smát nebo plakat. Ale co chtít od vlády, která není ani schopná vydávat nouzová nařízení dle správných norem..Za to saturovat z veřejných prostředků business svého vůdce, případně čínských kamarádů našeho slovutného prezidenta, to zvládá na jedničku.

Radek

Přesně, bohužel.

David

Přesně napsané. Bohužel.

Martynick

To vám kdo nakukal? Bartoš? Kradúsek? Nebo snad „nezávislý“ minář? 😀 ale jako vtip je to jinak dobrý..

Kubrt

Tak uveďte nějaký důvod, proč by měl kdokoliv, nejen ČD, kupovat dnes LeoExpress. V čem je hodnota té firmy?

Petr Šimral

CZ, SK, PL, DE přístup na trh. Možnost konkurovat zavedeným dopravcům, se kterými jsem zároveň kamarád.

Prostě Low cost divize ČD.

Na toto téma jsem se s jednou paní, co už tam nepracuje bavil již v roce 2005 🙂

Axel

Pro Petr Šimral: Myslíte, že by převzetí firmy Leo firmou ČD povolil antimonopolní úřad v ČR?

Kulový blesk

To je nějaká duševní nemoc, zatáhnout do každé diskuze Kalouska?

Jiří Kocurek

To možná bude… stranický úkol?

Dalibor

No jasně, přece, Kalousek může za všecko, to je jasné!

Vít Jůza

Ale … Kalousek nebyl zmíněn!

Pražák

Ne, pouze reaguji na informaci v článku, že jediným důvodem proč se ČD zajímají u koupi Lea je snaha dotáhnout homologaci čínských jednotek do konce. Pokud narážíte na skutečnost, že vláda neumí ani používat ty správné normy, stačí otevřít internet a prostudovat rozsudek Městského soudu v Praze. Jinak ta obsese koblih z Kalouska je úsměvná.

TPal.

Prosím, neplést sem nařízení vlády a akciovou společnost. Pro mě je to do očí bijící. Děkuji. I když mě trápí, že jeden můj oblíbený podnikatelský subjekt krachuje.

Viktor

@Jan Sůra Nevíte jak by dopadl flixtrain v Německu?