České dráhy poprvé otestují Siemens Vectron s naftovým motorem, vyzkouší ho na rychlících mezi Brnem a Jihlavou

Lokomotiva Siemens Vectron Dual Mode v čele vlaku IDS Cargo. Foto: Dušan Vacek / IDS CargoLokomotiva Siemens Vectron Dual Mode v čele vlaku IDS Cargo. Foto: Dušan Vacek / IDS Cargo

Testování probíhá v době, kdy České dráhy řeší náhradu brejlovců.

Po ČD Cargo,  Orlen Unipetrol Doprava a IDS Cargo budou České dráhy čtvrtým dopravcem v zemi, který otestuje v běžném provozu novou lokomotivu Siemens Vectron Dual Mode.

Její nasazení na rychlíky mezi Brnem a Jihlavou potvrdil deníku Zdopravy.cz člen představenstva Českých drah Jiří Ješeta. K testování dojde 13. a 14. června. „Chceme si vyzkoušet vlastnosti této lokomotivy. Bude vedena na vlaku jako první a za ní bude řazena naše lokomotiva, která zajistí bude sloužit i jako případná záloha,“ uvedl Ješeta.

Testování přichází dva měsíce poté, co dopravce zveřejnil své plány na obnovu flotily motorových lokomotiv. Připravuje soutěž až na třicet nových strojů.

Společnost Siemens Mobility dosud prodala 195 dvouzdrojových lokomotiv Vectron Dual Mode osmnácti zákazníkům. Vectron Dual Mode vychází z platformy a komponent Vectronu. Lokomotiva je navržena pro provoz na střídavém napětí 15 kV a v nezávislé trakci. V nezávislé trakci má výkon 2 MW, v elektrické trakci 2,4 MW. Objem palivové nádrže je 2 600 litrů nafty. Maximální provozní rychlost lokomotivy je 160 km/h. Prvního zákazníka pro Dual Mode získal Siemens koncem roku 2019. Detailní informace o lokomotivě jsou zde.

Tagy České dráhy Siemens Mobility Siemens Vectron Dual Mode
105 komentářů