České dráhy nevysoutěžily včas provozovatele jídelních vozů, JLV mají přechodnou smlouvu
Bistro ve vlaku Railjet. Pramen: JLV
Soutěž na čtyřletou smlouvu dál běží, vítěz ještě není jasný.
Soutěž na čtyřletou smlouvu dál běží, vítěz ještě není jasný.
Moc nám chutná a cena je dobrá…
Byl jsem teď 2 dny Polsku.
Je tam zákaz konzumace alkoholu ve vozech mimo wars.
To by až tak nevadilo.
Naopak
Ale ve všech nádražních prostorech nekoupíte ani pivo, ba ani Radler.
O 100 metrů dále je Žabka kde je vše.
Zajímavý je systém povinných rezervací do IC/TLK.
Vyzkoušel jsem vše, dokonce i zkušenost že v Wroclawi čekal 30min IC do Gdynia na 40 min. zpo. IC z Premyszlu.
Kdo někdy viděl „catering“ u SNCF, Renfe, SJ apod., nedá na stále ještě funkční klasické restauráky v ČR dopustit….. a doufejme, že tomu tak i zůstane, ať už bude provozovatel kdokoliv……(Zn. k čemu je leckde v zahraničí bufet, ve kterém si koupíte colu, nějakou čokotyčinku a z teplého sortimentu tak maximálně kafe, jsem upřímně nikdy nepochopil…., neboť to vše můžete mít velmi snadno v kabelce/batohu už z domu/hotelu/nádraží za třetinovou cenu).
JLV maji v jidelnich vozech moc dobre palacinky :-). Ale ty velke voziky mi neprijdou uplne spravny koncept, me se vice libi ty male voziky s tim, ze pripadne pro atyp objednavku dojdou do skladu a prinesou pozdeji. Nebo model Regiojet, ze vse prinesou za chvili. Velke voziky mi prijdou trochu historizujici.
Není nic lepšího jak JLV
Tak doufejme, že si neřekne nový provozovatel za vodu 35 korun jako JLV…
Nebojte pod 50 to jinde nepůjde. 😉
A jak by jsi to na tak malém prostoru provozoval ty? Jen žvaníš…. Servis JLV je za odpovídající ceny špičkou mezi jídelními vozy v celé Evropě… Hodně jsem srovnal a ani v Německu ve Francii nemají tak rozmanitý servis, jako právě JLV. Za mně jsou super.
A jéje, na to je jednoduchá rada. Kupte si vodu v supermarketu, hlavně né na nádraží pro boha! To by Vás totiž mohla stát taky více jak 30 KČ. To bych raději neriskoval! Ono milý Anonyme nejde jen o to, že si koupíte vodu. Je za tím spousta práce, tu vodu musí někdo dostat na vlak, pak Vám jí dopravit na místo atd… No a za službu se proste platí😉
A to si nemůžeš jít načepovat vodu zadarmo na WC? Prosím tě, nauč se jezdit vlakem, pane socko.
Pan Anonym03 by ale mohl tu vodu čepovat pouze na WC ve vlaku, dost těžko by zaplatil 10 Kč za záchod na nádraží.
Jsem se málem pochcal smíchy,
Sorry
doufejme, že JLV zůstane….má zázemí, know how, funguje to.
jen nevím, zda jsou současné ceny udržitelné….
No funguje. Zažil jsem v Railjetu, že tam byl pouze jeden borec, když jsem tím samým vlakem jel i po obratu z Vídně, tak vypadal, že chudák mele z posledního (což se nedivím).
Ma nekdo prehled, jak je sluzba provozovana? Jestli treba vagon a jeho udrzba a provoz jde ciste za ceskymi drahami a samotny servis je pak veci JLV?
JLV provozuje pouze služby v Pendolinu a railjetu, jinak jsou to všechno franšízanti, kteří si „pronajímají“ jednotlivé vagony. Údržbu klasicky zajišťují ČD. Jednotliví franšizanti si nakupují zboží ze skladu JLV a riziko tržeb jde na vrub franšízantů.
A proč by to měl dělat někdo jinej, když JLV je firma přímo na to a navíc je dceřinou společností ze skupiny ČD?
Majetový podíl ČD v JLV je necelá polovina (38,79%)
Aby JLV neusnuly na vavřínech.
Kocur, záleží!
Jako u mě JLV jsou nejlepší jídelní vozy co znám. Koneckonců si to už i v Evropě uvědomují. Výborná nabídka, výborná úroveň. Akorát ty nové pseudovozy celý zážitek trošku kazí.
Myslím, že na železnici nie je lepší poskytovateľ občerstvenia vo vlaku ako práve JLV. Vždy keď idem do/z CZ sa teším, ako si dám v reštauráku niečo dobré. Fakt skvelá kvalita.
Nejlepší mají tu svíčkovou…
Taky doufám, že zůstane JLV, kromě Maďarska snad nejlepší catering na železnicích v širokém okolí. Když jede, skoro vždy využiju a mám štěstí na mimořádně ochotný a milý personál.
Škoda, že hygienické předpisy nedovolují dělat to, co srbské jídelní vozy či kdysi Urblík, bylo to takové domácké a chutné.
JLV to dělají dobře a levně.
Zdražení se stejně nevyhnou.
Dobře že píšete o hygienických předpisech.
To co vám v Utaselatto dají na talíř, by se vám rozhodně nelíbilo v jejich přípravnách/kuchyní.
A Urblika bych už sem vůbec netahal.
To je tak na samostatný článek z rubriky retro.
Líbilo.
Podle mého názoru jsme v zabezpečení a hygieně zcela zešíleli, snažíme se minimalizovat jakékoli představitelné riziko za cenu extrémních nákladů a nepohodlnosti a není to správná cesta.
Dtto současná pandemická hysterie.
Tzv. Pandemicka situace, žádná epidemie, natož pandemie, v CR neni
Pošlete e-mail
Mám těch fotek spousty, a nejsou vůbec pěkné.
Za sebe doufám, že si to udrží JLV. Jejich jídlo je obecně hodnoceno jako jedno z nejlepších na železnici v Evropě a ceny a nabídka jsou suprove… Bojím se, aby to nevyhrál někdo, kdo se z toho bude snažit udělat „moderní a progresivní restaurační zařízení“, tedy slovy jednoho nejmenovaného cestovatelského youtubera, nějakou predrazenou „veganskou mr*ku“ a podobně…
Souhlasím JVL je super ! Railjet, Pendolino vždy se dobře najím a napiju. Ceny jsou OK
Ono ohledně cen je otázka, jak by se ceny změnili, kdyby ceny nedotovali ČD 120 miliony Kč ročně.
To snad není téma ne? Ta dotace by fungovala i u dodavatele jiného
S kdyby to ČD nedotovali vůbec?
tak třeba žádné jídeláky nejedou….ale…co pak s tím, když objednatel třeba jídelák požaduje?
na komerci je to na úrovni marketingového nástroje.
a u zahraničí to bývalo „ohodnoceno“ spoustou „zúčtovacích jednotek“ pro vyrovnávku výkonů mezi železničními správami, což se ČD údajně velice vyplatilo. zda to tak funguje furt, netuším.
No tak ať ten jídelák zaplatí s plnou parádou … včetně personálu ….
Vždyť ho platí. Požadavek je na nějaké složení vlaku včetně jídeláku, podle toho ČD dělaj nabídku, za kolik to budou jezdit.
Pokud je jídelák ztrátovej a z požadavku zmizí, můžou nabídnout cenu nižší bez něj.
Tak ceny jsou jakštakš přijatelné, díky Happy Hours, které většinou platí po celou dobu jízdy vlaku na našem území.
mnohdy už ze zahraničí – na railjetech to bývalo už z Vídně. ale na Berlinerech až z Aussig, což nebylo ideální, když jsem se do vlaku neplánovaně dostal po mimořádném zastavení EC v Bad Schandau…
Neumíš ty názvy česky?!!!
Bad Schandau fakt ne. jakkoliv Aussig je obvykle známo jako Ústí nad Labem.
Na Berlinerech to neni ani z Bad Schandau, ani z Ústí ale z Děčína.
Chce bejt prostě vtipné za každou cenu ale je tomu naopak
A ty německy?
Vždycky tak platí, je ti nastavené tak, aby v Česku byly ceny nižší… Proto je tam i uvedeno, že v případě zpoždění se čas happy hours prodlužuje právě o toto zpoždění, pokud vlak jede směrem mimo ČR.