Dopravci Železnice

Ubytovací vozy Českých drah bude další čtyři roky provozovat JLV

Lůžkový vůz společnosti JLV. Foto: JLV
Lůžkový vůz společnosti JLV. Foto: JLV

Společnost JLV uhájila provoz lůžkových a lehátkových vozů pro České dráhy na další čtyři roky. České dráhy zaplatí za provoz 161,8 milionu korun bez DPH.

Vítězství JLV vyplývá z věstníku veřejných zakázek. JLV byly jediným uchazečem, nakonec se nikdo jiný nepřihlásil.  Vysoutěžená cena je zhruba o šest milionů korun nižší, než byl odhad.

JLV se bude starat od ledna 2020 o provoz celkem 21 lůžkových a devět lehátkových vozů a několik starších vozů východoněmecké provenience. „Zájem o ubytovací služby v nočních spojích stále přetrvává, proto službu chceme i nadále poskytovat,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Detaily o využití vozů ale nechce z obchodních důvodů uvést.

České dráhy v minulých letech po zrušení objednávky ministerstva zredukovaly provoz nočních vlaků na Slovensko, další škrty chystají od nového grafikonu, kdy zruší noční vlak Bohemia z Prahy do Košic.

Základ vozidlového parku ubytovacích vozů ČD aktuálně tvoří 12 lůžkových vozů WLABmz (Siemens, 2006/2007, rychlost 200 km/h, komfortní vybavení včetně oddílů De Luxe), devět vozů WLABmee (modernizace MOVO Plzeň, 2000/2001, rychlost 160 km/h) a devět lehátkových vozů Bcmz (ex ÖBB, Vagonka Jenbacher, 1981, modernizace 2004-2010, rychlost 160 km/h) a několik starších vozů bývalé východoněmecké produkce.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Bjorn
Host
Bjorn

Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 49/69 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu, nočním vlakem Nattag do Laponska či spojem IC do Norska. Já to využíval velmi často při pracovních i soukromých cestách do Skandinávie… Číst vice »

Panelák
Host
Panelák

Ubytovací vozy ČD bude JLV provozovat navždycky, to už si kamarádi pohlídají. Proč tu řešíte nějaké čtyři roky?

Ic540
Host
Ic540

Zdravím.
Vnitrostátní doprava či kvalitní noční taková Československá přeprava skončila s ukončením Excelsioru.
Pokud by měla nadále existovat musel by se svými časy kompletně vrátit vlak v čase Excelsiora.
Kudy a jak přesně jezdil Excelsior věřím že všichni vědí.
Na něj by mohly podle možností navazovat i další destinace jako např. Košice České Budějovice, Brno a podobně.
Nic víc a nic míň…

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Ic 540: ten Excelsior naprostý souhlas. Díky bohu že jezdil přes Karvinou a né přes Havířov.
P.S. sice se asi neznáme, ale vim, že jste z Havru 🤣😂😁🤣😂😁 a já su karviňok 😃🤣😂

Ic540
Host
Ic540

Zdravím pane Svačina. To nevadilo že jezdil přes Karvinou. Ve Svinově i Těšíně měl přípoj. A zdravím do Karviné….👍😁

MartinS.
Host
MartinS.

Kdyby existovala poptavka, aby Excelsior jezdil, tak by asi jezdil. Neumim si uplne predstavit, jak by se v Budejovicich a Tabore naplnil vuz, ktery by bylo potreba v Praze pripojit k vlaku na Slovensko. A kdyby se nenaplnil, proc by se to melo objednavat z verejnych penez pro par lidi, kteri by tim chteli jet? Umim si predstavit lepe vynalozene penize na verejnou dopravu… treba, aby se desitky ci stovky pracujicich dostaly do prace a desitky ci stovky zaku a studentu do skol.

Ic540
Host
Ic540

Kdyby se nenaplnil z Jižních Čech tak by se doplnil v Praze či Kolíně Pardubicích…? Třeba…

Pletete hrušky s jabkama.
Ubytovací vozy versus jinam vložené peníze. Ale souhlas…

A když jsme u toho.
Já si zase umím představit.
Že by pan Kupec když má opustit funkci. Tak prostě půjde.
A ne že se mu vytvoří umělé místo oborového specialisty či co to přesně má dělat. Stejně jako pan odborář Pejša něco podobného…

To jen k těm představám…

Paja
Host
Paja

No jen je tu taková drobnost – To lehátko+vůz k sezení jezdil na rychlíku Radegast z Plzně přes Budějovice, Brno, Ostravu do Bohumína, kde ho přepřáhli k Excelsioru z Chebu přes Prahu, Pardubice a pak se pokračovalo na Žilinu, Košice. Takže by se to lehátko v Praze, jak píšete, nenaplnilo…
Nicméně rozhodně bylo sympatičtější rovnou okolo 18 nastoupit do lehátkového vozu v ČB a ráno vystoupit v Tatrách, než jet do Prahy rychlíkem (nejlépe ještě s předstihem, aby Slovakia náhodou neujela v případě zpoždění) a přestupovat v Praze.
🙂

BLackList
Host
BLackList

Pokud vím, tak Excelsior jezdil z Chebu do Koši a to půlka přes Plzeň a druhá přes Ústí. Z K.Varů vozil ruská lůžka do Moskvy. V Praze se spojoval do jednoho. Tak nevím, kde se tam najednou objevují Jižní čechy?

Ic540
Host
Ic540

Zdravím. Kde se berou jižní Čechy? Berte to případně jako novou nabídku k bývalému Excelsioru.
Lecos by se dalo změnit po těch letech třeba a to je jedním z několika možných věcí…

Jirka
Host
Jirka

Nevíte, kam všude se s nimi dá dostat? Na stránkách luzkovevozy.cz vidím jen curych a budapešť a to mi na ten počet vozů nesedí. Nedávno jsem si udělal takto poprvé výlet právě do curychu a byl jsem hodně spokojený. Zvažuji Itálii s OBB, ale pokud by byla ještě nějaká jiná zajímavá destinace přímo z Prahy, bylo by to lepší.

Dodo
Host
Dodo

Ono těch lůžkových destinací už moc není. Konkrétně vozy ČD s JLV jezdi snad jen do Zurichu a Budapešti. Poté je ještě spojení s Polskem, ale tam jsou polská lůžka a na Slovensko zase slovenská. A dále pár lůžek jednou za týden do Moskvy a Nice, ale to je opět v režii pro změnu Ruských železnic. K tomu ještě spojení Rakouska s Německem přes ČR a Polsko mají v rukách Rakušané.

Dominik
Host
Dominik

Na Slovensko jezdí i naše lůžka.

Jarda V.
Host
Jarda V.

Z prahy snad jen Moskva a Warszawa plus další destinace v Polsku.. Přes Moravu projíždí rychlík Moskva – Nice a Vídeň – Berlín

Pavel
Host
Pavel

Vypíšu zajímavější cílové destinace, kam jezdí JLV s českými vozy: větev Osvětim-Krakov-Varšava (lůžko + lehátko), větev Bratislava-Budapešť (lehátko + lůžko) a pak Curych (lůžko). Dále ještě jezdí Slováci (WGS) s našimi lůžkovými vozy do Košic a Humenného (plus se svými vozy).
Dále „cizí vozy a cizí posádka“ již zmiňovaná Moskva + Nice v režii Rusů, Vídeň-Berlín přes ČR, a já ještě přidám noční linku z Bohumína k polskému Baltu – Hel/Leba s českými vozy na sezení a polským lůžkem.

Partneři



CSCARGO