České dráhy nakoupí dalších 33 motorových jednotek od Pesy za téměř tři miliardy korun
Nové motorové jednotky Pesa pro České dráhy. Foto: Pesa
Nové jednotky z další smlouvy zamíří do Královéhradeckého kraje.
Nové jednotky z další smlouvy zamíří do Královéhradeckého kraje.
Zvláštní je, že na některé tratě se nakupují nové vlaky a někde jezdí šroty jako jsou 810 a 814. V normální zemi by už dávno byly vyřazeny. Tady budou jezdit do té doby, než se rozpadnou. A ČD ještě toho nechutně zneužívají.
Samozřejmě že se zase nacpou do Čech a na Moravu se přestěhují ty nejhorší šroty které se nikam nehodí, že? Kdyby už se konečně zbavili všech těch protivnych chcipaku 810+010 a všech jejích rekonstrukci a odvozenin s těmi odpornými hranatými pidisedadly a nevetratelnymi ‚vetrackami‘!!! Jak dlouhou dobu budou ty hnusné pidisedadla ještě na kolejích kysnout??!! A co takové střely, jako Domažlice – Tachov – Planá, Opava – Bruntál – Rýmařov a tak podobně? Tam by měly být nasazeny Pěsy jako první!!! ČD si je samozřejmě nasadí na trasy Praha – Kladno a tak podobně a na okraje republiky zase strčí… Číst vice »
A zkusil jste napsat připomínku na váš krajský úřad, kde byste požadoval vyšší kvalitu vozidel provozovaných ve veřejné dopravě?
MSK si vysloveně žádal rekonstruované Šukafony do Rýmařova a Vítkova a Budišova. Prý to stačí. A myslím že ano. Bylo by krásné jezdit třeba Žralokem, ale cena by byla jinde. Holt,koho jsme si zvolili ten nam vladne. Brečíte na špatném hrobě. Za to opravdu Pražáci nemůžou.
Na vině jsou v prvé řadě ČD, které všechny vlaky hází do druhé třídy.
Níže v diskuzi DNES (po mém odchodu z těchto diskuzí) diskutér Karl v B. patně ve zlém úmyslu mě nařknul z „udělá/ řekne/ napíše kravinu (…) napadáním osobní železniční dopravy“ … a pan Karl v. B. to napsal v situaci, kdy VČERA mě patrně fanatický pasažérský nádražák vyhrožoval vraždou mé osoby … „Smrt Axelovi!“ … A řada zdejších čtenářů jeho výhrůžku podporuje svým „+“…. pan Karl v. B. neuvedl žádný příklad, že bych napsal nepravdu. Ano, nevylučuji, že bych se někdy v něčem upsal, neboť jsem jen člověk, čili tvor chybující… Ale v naprosté většině jsem vycházel z veřejně dostupných… Číst vice »
Doporučuji Vám, abyste se obrátil na Policii České republiky.
Jak to mohlo být po Vašem odchodu, když jste pořád tady???
Běžte už konečně do háje. Jdete už trapný svými kecy.
No jestli to budou tak „kvalitní vozidla“, jak se představila ta první várka … tak to se máme na co těšit …
Vážený pane Axel, každému z nás se někdy stalo, nebo stane, že udělá/ řekne/ napíše kravinu . Může to být buď z důvodu nedostatku informací, z důvodu špatné formulace a následného nepochopení dobré myšlenky, nebo ze špatného vyhodnocení dostupných informací. Na takový počin okolí zareaguje, buď nesouhlasem, nebo ignorací. Vám se zde v průběhu mnoha měsíců neustále dostávalo obojího. Bohužel jste tuto zpětnou vazbu vyhodnotil velmi subjektivně a dále jste se držel vaší role misionáře nesoucího světlo do temného pralesa. V minulosti se těmto dobroserům na jiných kontinentech stávalo, že v případě neodbytnosti je naštvané původní obyvatelstvo paralyzovalo a oni… Číst vice »
Vážený pane… taková litanie a opět protkaná spoustou nepravd/polopravd… Pár z nich si dovolím vyvrátit (viz níže a) až c). Nicméně předně si dovolím se ohradit proti Vašemu nepochopení: Já nekritizuji RegioShark a částku za jeho nákup (a náklady během služby)…. Já kritizuji, že pasažerská ČD evidentně má malou schopnost investovat rentabillně… Jde o dlouholetý, systémový problém viz kapitola 14.1. Ztráty ze snížení hodnoty vykázané v účetním období z poslední výroční zprávy, zejm. podkapitola 14.1.2. ostatní ztráty ze snížení hodnoty… cituji: “ Proto zpětně získatelná částka těchto kolejových vozidel byla určena bez ohledu na penězotvornou jednotku, k níž vozidla náleží.… Číst vice »
Disertační práce své obhajoby. A to slíbil, že už nic nenapíše. A plácá páté přes deváté i z odkazniky. Chudák jeho žena a děti.
A nedá pokoj a nedá pokoj..
Co je? Už zase porušujete slib a přispíváte? …. No to jsem skutečně nečekal : – D
Honzo, nebylo by prosím možné ke každému článku udělat dvě diskuze? Jednu bez Axela a druhou s Axelem (pokud ho tedy není možné natrvalo vybanánovat)? Už mě od toho rolování přes flamy, které začne, zase bolí palec.
Spíš jednu pro Axela a druhou pro všechny ostatní…
Já bych axelovi nadělil vánoční dárek v podobě webu zdopravičky.cz, který by byl jen pro něj a v diskuzi by si mohl psát co chce
K níže uvedenému názoru – cituji: „Smrt Axelovi!“ od pana Luke, který dokonce získal + od čtenářstva…
aha… tak už Vaším snem není abych zmlknul na tomto webu… teď už je to volání po krvi, abych zmlknul na tomto světě
Tož to ne. A dost !
Aby např. pasažérští nádražáci z ČD usilovali o můj život, za to mi nestojí, abych poskytoval zpětnou vazbu
Jestli se má paní plně neuzdraví, tak kdyby opravdu nějaký kámoš od pana „Luke“ či podobné „individium“ mě zabil/zmrzačil, tak by se neměl kdo postarat o naše prcky.
Končím s názory na tomto webu.
Howgh.
Jupí, sbohem : – )
Samozřejmě ze Vam neverim ze uz prispivat nebudete, tuhle pohadku jste tu napsal uz několikrát. Ale pokud by to nahodou byla pravda, tak to nebude určitě kvuli tomu co jste napsal, ale spis Vam SZ uz dal nehodla platit wifi na stavedle v Koryčanech.
Pokud by to nahodou nekdo nevedel, tak pan Axel je zamestnanec SZ.
Stavědlo v Koryčanech? Jsem místní a nevím co se doma děje.
:-DDD
Jojo takové talenty tam mají, a dají je na stavědlo do Koryčan. Na Nábřeží by měl takový člověk jít!
Tak já bych nevolil tak hrubé metody, ale konečný výsledek mě potěšil. Běž mudrovat někam do nádražky, i když tam po třetím vyslovení výrazu „pasažérští nádražáci“ asi taky dostaneš židlí po makovici. Pa a už se nevracej.
„Končím s názory na tomto webu.“
Děkujeme a pokud nejste tlučhuba, lhář nebo pokrytec, tak už sem fakt nepište. Kdybyste tady rozumně počítal +/-, tak byste už dávno zjistil, že tu na vás nikdo není ani pasažérsky, ani nádražácky zvědav…
Bude to jak přes kopírák? Nové vagonky = pokles cestujících? Nebo pasažérští nádražáci ČD se přestanou zabývat sami sebou, nýbrž se vzbudí do reality = že jejich obižovou JE SLOUŽIT CESTUJÍCÍM? Tj. např. už teď řadovípasažérští nádražáci z KHK tlačí na vedení ČD, aby PESA „vylepšila interiér“ dieslvagonků na míru cestujícím? „(…) na nákup vlaků pro linku ha ostravské letiště. V nm ČD počítaly s nárůstem cestujících o deset procent za pět let. Místo toho ale došlo k poklesu počtu cestujících o 16,41 %. „ČD k poklesu uvedly, že byl ovlivněn několik faktory, mj. změnou koncepce dopravy v rámci Moravskoslezského… Číst vice »
Ne, vaše blaboleni nebude poslední slovo v teto diskuzi …
Aha, takže věcná reakce na to jak ČD nabízela cestujícím nové vagonky: „… ČD počítaly s nárůstem cestujících o deset procent za pět let. Místo toho ale došlo k poklesu počtu cestujících o 16,41 %.“
A co se vam nezda na tom oficialnim zdůvodněni? Já osobně se divim ze na to letiste jezdi vubec nekdo.
Jistota „dosypání“ peněz ze společné kasy je výrazně kratší než zbývající životnost vagonků…
Na plnou či na prázdnou společnou kasu voliči reagují každé 4 roky. A to metodou zvanou volby.
Jak zareaguje ČD, když dosyp ze společné kasy skončí = spolu s téměř nevyužitelnými vagonky s životností 20 až 30 let zůstanou pasažérské ČD také ty desítky miliard dluhů (a to v době, kdy úroková sazba stoupá) = kombinace která dost často znamená konec firmy.
A tohle to je Váš hlavní problém. Místo skutečných argumentů stočíte vždy diskuzi do těch absurdních stále opakujících se keců bez reálného základu …
Reálným základem je to, že právě řadoví pasažérští nádražáci z konkrétního regionu (z KráloveHradeckého kraje) by měli řešit do naprostých detailů jak co nejlíp vypiplat objednané dieslvagonky. Z Prahy to za řadové nádržáky nikdo neudělá…. Nejbližší pomocnou ruku v nynější mizérii (=nezájem cestujících) najde člověk na konci svého ramene…. Kdy se člověk dočte, že řadoví pasažérští nádražáci se dohodli s vedením a vybraní lidi z regionů testovali (jako cestující) používané vláčky od téhož výrobce? Aby odhadlili co je blbě. Co udělat jinak. Co by asi ocenili současní cestující ČD: A co by ocenili cestující na konkrétní lince, aby přesedli z… Číst vice »
To je totalni nesmysl. Lide v HK maji jine požadavky na cestovani nez lide treba ve Zlíně? Kdo konkrétně by mel co piplat? Jako ze jeden zeleznicar rekne ze on ma radsi svetly interier a druhy mu bude oponovat ze solventní zakaznici maji radisi imitaci dreva? : – D
Pokud si myslíte, že obyvatelé jsou reagionálně totožní, tak stačí se podívat např. na mapu exekucí, jak velké rozdíly jsou mezi jednotlivými regiony.
Mě spíše šlo o typickou situaci, kdy je maminka na mateřské s větším prckem a s menším prckem který ještě nechodí… A některý z prcků onemocní (babičky/dědečkové nejsou k dispozici/nemůžou,
předpokládejme)…
Tj. už jen z umístění zdravotnických zařízení, školek vůči vláčkovým zastávkám je různá pravděpodobnost že vláček by mohl být reálnou alternativou za autíčko pro jednoho dospělého a 2 prcky (z nichž některý potřebuje přebalovat)….
Čili ano, regionální podmínky promlouvají do výbavy vláčku
Prostě blázen!
V jednom regionu vozí děti vlakem a v druhém ne a je potřeba tomu přizpůsobit vlaky a tím přitáhneme solventní cestující … to jsou vaše bláboly ve zkratce.
Tak stačí se podívat na parkovišti u nějakých podobných sámošek jako třebas Kaufland/KIK/Deichmann/JYSK … a je zřejmé že velikost/výbava autíček se regionálně liší.
A jak by se to konkrétně melo projevtit v te pese?
Vždyť píšu = na některé lince bude spíše předpoklad většího počtu kočárků (plus něco jako dětský kousek kam vypustit prcka). Zatímco na jiných bude větší počet kolařů… A na některých bude větší poptávka po nějaké lepší vlakové třídě (nemyslím ten zmatený „standard 1: třídy“ co má různý obsah)…Myslím spíš takové to co má LEO Express.
Zatíco na jiných linkách bude větší poptávka po kratších jízdách = sklopné sedačky, drážáky u stropu jak v šalince
Ahaaaaa. Takze finta jak pritqhnout solventní zakazniky je v tom, jaky piktogram nalepit v multifunkčním prostoru – kolo vs kočárek : – D
To bude tím, že u těch obchoďáků nejni zastávka vlaku .
Vole, na Mošnov jsou dráty a jezdí tam Regio panter.
A kdy začnou takto hodnotit ostatní dopravce a použití veřejných zdrojů.
Já jen doufám, že kupují i nákladově efektivní stroje. S malou spotřebou i malými servisními náklady na km a cestujícího.
Protože ono se opravdu může stát, že nějaký zelený mozek si řekne, ať už z EU, nebo objednavatele. Že nafta je fuj. A že budeme podporovat nějaké čínské bateriové nebo vodíkové … nesmysly. Taky se může stát že EU ještě disel zakáže:-)
Ano, převážně značek SOR a Iveco.
To se stát samozřejmě může, že EU diesel zakáže, ale to je ještě poměrně daleko.
Samozřejmě dobrá zpráva pro nás, co využíváme vlaky. ALE. Na silnicích nám EU nařizuje elektroauta, topit máme Bůh ví čím, ale jak je vidět v jiných oblastech …..lodě, vlaky,armáda…tam takový tlak není……lepší je tlačit na občana…..
No snad byste nechtel u armady davat prednost ekologii před funkčností : – D
Takový bateriový tank… 😀
To není aprílový vtip:
Šéf NATO: Tanky se solárními panely by mohly pomoct naší planetě i armádní logistice https://vtm.zive.cz/clanky/sef-nato-tanky-se-solarnimi-panely-by-mohly-pomoct-nasi-planete-i-armadni-logistice/sc-870-a-208403/default.aspx
Běžný občan ČR nemá šanci se setkat s normou na HFO, která definuje max. sirnatost paliva pro námořní lodě. Především z toho titulu, že v ČR takové lodě palivo netankují.
A tak nebyde mylného dojmu, že když se s tím nesetká on, tak nikdo.
Lidi prijde mi to nebo jsou ČD ujetý na číslo začínající 3x? Kdysi objednali 31 Sharků a teď 2x po 33 ks🤣🤣
To bude nějaká nostalgie po třípísmenné zkratce ČSD 🤔
No aspoň už upustili od čísla 7
Níže v diskuzi zazněl návrh, že pasažerští nádražáci u ČD si radši mírně utáhnou opasek, když sem přestanu psát.
Tak když pasažérská ČD vrátí to co připadá na jednoho zaměstnance ČD ze společné kasy, tak se o tom můžem bavit.
Přímých peněz ze společné kasy, přepočteno na jednoho zaměstnance šlo cca 1,1 milionu Kč ročně…
Když uvidím doklad o odeslání peněz na bankovní účet státu včetně darovací smlouvy, tak budu reagovat.
Pozn.: Hotově to zaplatit do státní kasy asi nejde, kvůli limitu dle antiteroristickému zákonu
Těším se.
Ještě doplním – já osobně ze státní kasy nedostávám ani kačku… čili z peněz, které pasažerští nádražáci pošlou státu, já neuvidím ani kačku.
Což není pravda, protože jako zaměstnanec SŽ jste placený ze státní kasy …
Lžete. Nikdy jsem neživil, neživím se a neplánuji si živit jako nádražák.
Nelžu, mnohokrát se tady o tom psalo : – DDDDDDDDDDD
ani na stavědle v nemoticich – korycanech
Chudáci místní v Koryčanech. Až šotoušci „v náladičce“ si zaplatí sólo šotovláček do Koryčan, aby mi pěkně od plic do očí vyjevili svůj názuor.
Bo, to s mým výskytem v Koryčanech se má asi tak jako s Elvisem, za kterým furt fanoušci jezdí do Graceland v naději že Elvis se objeví. A furt nic…
Axeli, nežvaň na internetu a běž zkontrolovat drátovody, příští týden se očekává manipulák.
Ty dostáváš ty dotace na obslužnost,protože jsi závislý na dopravci ČD. Až tě zavřou do ústavu, nebudeš jezdit s ČD, ale zase nás budeš stát mnoho na nemocenském.
Já nějak nerozumím tomu, proč má být ČD nějak znevýhodněno oproti jiným dopravcům, kteří ty dotace mohou pobírat … to mi hlava nebere.
Prosím o seznam firem nebo živnostníků, které ročně pobírají dotace 1,1 milionu Kč a víc přepočteno na jednoho zaměstnance.
Já z hlavy o žádné takové firmě nevím.
Snad s výjimkou SŽDC, kde jsou asi tak „rozmařilé poměry“, že pasažérská ČD si troufla vyžadovat, aby přes SŽDC bylo firmě ČD vyplaceno v průměru 500 Kč/m2 pozemků v majetku firmy ČD…
Což je zajímavé, když víme, že z Hevlína se 7 kilometrů železniční tratě tj. nejen pozemky, ale taky včetně baráčků, kolejí atd. prodalo cca za 5 Kč/m2.
Holt ta „jistota stonásobku, když to má správný odstín modré“, nebo nevím.
Na měřítko Kč na zaměstnance jste přišel kde? Už Vám to tu někdo psal, stačí přijmout více zaměstnanců a tento Váš absurdní ukazatel klesá a na tom vidíte jaká je to blbost : – D Takže pořád platí, Kč na km … a to je úplně o něčem jiném že.
Tak o tom jaké jsou na SŽ poměry víte určitě mnohem lépe, já na rozdíl od Vás nejsem jejich zaměstnanec.
Ano Hevlínka to je přímo etalon : – D
Vy jste jak kolovrátek. Pořád nám tu vucujete svoji pravdu. Jste demagog. A ti jsou nebezpeční.
Promiňte, ale demokracie je diskuze… Uplatňování opačné zásady Stalinem od 30. let („Není člověk = není problém“) vedlo ke smrti možná až desítek milionů obyvatel tehdejšího Sovětského Ruska.
Nic Vám nebrání, abyste napsal svůj názor. Nebo abyste pomocí faktů vyvrátil tento můj názor k tématu článku, přičemž mé tvrzení vychází z oficiálních údajů zejm. od firmy ČD a.s.:
„Jojo, dává „perfektní smysl“ nabízet cestujícím za jízdné necelou kačku/km svezení na JEDNÉ sedačku vagonku PESA, která je dražší než CELÉ autíčko MERCEDES.
( ironie )“
Pravda, i z hlediska svého vyjadřování mentálně retardovaný jedinec nebo patrně duševní jedinec může v demokracii vyjadřovat slovně své bludy …
Jak říkám. Kolovrátek. U každého článku o ČD melete ty svoje chytré řeči. Jste jak posedlý. V hospodě by vám po několika takových vylevech dali přes hubu, protože se to nedá už poslouchat. Vy si myslíte, jak jste informačně navýši. Viz odkazy na články. Hodně lidí tady je, aby se dozvědělo, co je nového v dopravě. A vy ve všech článcích o vlacích trolite ty svoje pravdy. Asi si nemáte doma s kým pokecat, protože jste schopen reagovat na všechny své blbě kecy obratem. Inu asi důchodce.
No jo… to je jak ve vtipu: že fanoušci military řeší „bojový vzhled, zatímco vojenští profíci řeší logistiku. A určitě ZPRÁVOU DNE o dalších miliardách, když ze současných dluhů platí pasažérská ČD na úrocích něco přes 2% p.a. Jenže úroková sazba obecně na trhu silně roste. A není náhodou, že na konci 2020 pasažérská ČD uváděla pravděpodobný odhad budoucna ve výši až 7,69% p.a. (viz str. 169)… A pro lidi kdo ví co je život s dluhem na „hrbu“, tak čtení o vývoji úrokové sazby následuje hned po výsledcích fotbalu resp. po přečtení které celebrity „vykoukla“ která část těla. A… Číst vice »
Hevlínka byla za korunu předražená …
Pasažérská ČD neexistuje, marně ji hledám v obchodním rejstříku …
Fakt vás moc prosím, běžte být Axel někam jinam…
A co Vectrony? Po nákupu lokomotiv se úplně slehla zem..
A co by se jako mělo dít?
Jak pomohou Vectrony (v jakémkoli počtu) třeba na Liberecku, severu HK kraje nebo jihu Vysočiny?
Hergot těch vlaků se kupuje nějak moc, přitom kvalita vlaků je v Česku dobrá, socialistické šroty už vymizely. Nemělo by se raději šetřit?
Třeba vozy řady 814 nebo 843 už jsou sice „kapitalistické šroty“ ale dněšní standardy nesplňují.
V prvním případě jde o nedostatky v chodových vlastnostech, nízké maximální rychlosti a poměru adhezní hmotnosti.
V druhém případě vadí 100% vysokopodlažnost, gravitační WC a hlučný motor.
U obou zmíněných řad je pak problém absence klimatizace a do budoucnosti bude problém i absence ETCS.
Nízká maximální rychlost? Většina 814 hrká po tratích s maximákou menší než 80km/h, akceleraci využijete hlavně v místech s četnými zastávkami, to také není všude potřeba a spotřeba je čtvtinová. Ono tento produkt určitě nelze paušálně zatratit.
Kapacita u 814 je sice nižší než u 844 ale 1/3 spotřeba a to že se tam neleje Adblue je velké plus.
Co se týče akcelerace tak tam 844 dohání to co ztratí proti 814 zasouváním schůdku a zavíráním dveří. Samozřejmě 814 má spoustu chyb, ale jak píšete, paušálně nejde zatratit.
Možná bych počítal spotřebu na sedačku a tam se budeme poměrem pohybovat zhruba tam, kde píšete. 814 je někde kolem 30/100, moderní mašiny typu 848, 846, 844 se pohybují nad 100-120/100 i víc. A řekněme si to na rovinu, mimo špičku to jezdí plné tak z 1/4.
A Lint 27 = typ 832?
832 – 68 míst – 43/49t – 60/100
846 – 126 míst – 68/80t – 100/100
Díky. To fakt má Lint27 spotřebu 60 litrů na 100 km?
Jedná se o průměrnou spotřebu včetne netrakční nafty.
Ještě jednou díky za info
Jednoduchý výpočet – prázdný 41 tun, s cestujícími 47 tun … při předpokládané měrné spotřebě trakční nafty 10 l / 1000 tkm to vyjde na 47 litrů + něco na protáčení, posun …
Spotřeba hnacích vozidel se počítá v litrech / kWh u elektrických vozidel na 1 000 tunokilometrů … nikoli na „sedačku“ …
Pro laika, kterého nezajímá kolik jednotka vozí „železa“ je taková hodnota nezajímavá. Představitelná je hodnota spotřebované energie na množsví odvezeného nákladu, popřípadě sedačku.
Regiofony jsou nejhorší vozidla, která ČD provozují. Původní šukafon je na hranici snesitelnosti. Do regiofonu ale nenastoupím a raději přežívám nutnost řídit.
možná jak kde hrká jen po lokálkách. Třeba ve Zlínském kraji jezdí běžně i po koridoru.
Líbí se mi, jak každý umí říct jen to, co se mu hodí. Jezdí po koridoru hlavně v okrajových částech dne (nepočítám li úsek Otrokovice Hulín), kde dál do Kroměříže nebo Zlína/Vizovic není potřeba nic většího. Takže by podle Vás spoje ve 20-1 mělo jezdit co? Tušíte, kolik s tím jezdí lidí? Dá se to často spočítat na prstech rukou jedné či dvou odob. Takže buď bude kraj doplácet naprosto nesmyslné částky za lepší a novější spoje, nebo si vystačí s rozumným standardem nebo to celé zruší.
Ve špičkách pracovních dnů sólo Regionova totálně nestačí, už z Lípy jezdí natřískaná. Zde by se hodila k provozu Regionova trio.
Ale kecy. Nejsme tak bohatý národ. A že si nějací pitomci vymysleli nizkopodlažnost jako náboženství je druhá věc. Měli to obědnat už tehdy nízkopodlažní nebo tady nesmysly dneska netahat. Tramvaj taky není každá nízkopodlažní.
Tramvaje všechny nízkopodlažní brzy budou. A my jsme ve světovém srovnání zemí velmi bohatou. Šukafony i Regiofony končí, protože je volení zastupitelé odmítají platit a raději utratí více peněz za vozidla nová. Na rozdíl od vás ti lidé totiž neignorují realitu, která říká jasně – moderní vozidla zvýší procento lidí využívajících veřejnou dopravu.
814 je tak na půl, protože to je předělávka a ono i 843 je v podstatě socialistický šrot, akorát postavený v kapitalismu, je to facelift řady 860, koncepčně už to v době výroby bylo zastaralé i když se tam použily poměrně moderní technologie
843 je 842 s pojízdnou elektrárnou. S 860 má společné akorát to, že obě mají elektrický přenos. Ale na rozdíl od DC/DC 860 je 843 už AC/DC, 860 je jednoagregát, 843 dvouagregát atd.
Taky si myslím. Měly by ČD kupovat maximálně nákladově efektivní vlaky. Včetně provozu.
Neměl byste si dojít na oční?
To je neuvěřitelné, dřív jsme si byli schopni vlaky vyrábět sami a ještě jsme je vyváželi. A dnes už nevyrobíme ani motorák! Tyhle polské motoráky navíc nejsou nic moc, ani vzhledově, navíc je z nich docela horší výhled.
Tak dlouho u nás byl hájen monopol a dvorní dodavatel, až jeho výrobky nesnesitelně zastaraly a on neměl co nabídnout (co se týče motoráků). Na druhou stranu Škodovka (se Siemensem) teď dokončuje rychlíkové vozy a dříve jsme vozili tyto produkty od soudruhů z NDR.
Poprosím o připomenutí, který vývoz máte na mysli?
P.S. Nepočítám variantu typu 810 pro Maďarsko, neboť o spokojenosti maďarského dopravce svědčí např. že u zánovních maďarských 810 došlo k výměně motoru za jiný typ a to už dávno v minulém století (tj. dřív než došlo na remotorizaci v rámci „výroby“ typu RegioNova)…
16ks Dm12 varianta 842 pro Finsko.
Děkuji. A to je vše?
S ohledem např. na spoustu elektrolokomotiv ze Škody nebo s ohledem na spoustu diesllokomotiv z ČKD určených mimo ČSSR.
Ne, ještě nějaké studénské AČ 2 do SSSR.
Dm12 byla po všech stránkách zvláštní výjimka, nedošlo ani k plnění 20ks opce. Pak už to nikdy nikdo nekoupil.
To není pavda. Vyrábíme „si“ dízlové lokomotivy a dokonce je vyvážíme (CZ LOKO do Itálie,Srbska,Polska,podaltí atd.. ).Vyrábíme si elektrické jednotky a dokonce je vyvážíme (Škoda do Německa,Slovenska,Litvy,Lotyšska,Estonska,Ukrajinu…).
Jen bych připomenul stopnutí výroby Pomerančů a nákup Sergejů. To vše v rámci RVHP, rozhodnuto v Moskvě.
tak já nevím…ale vyrábět kolem roku 2010 vergl rady 814…takdost soupu nohama a držím hubu
Z dnešního pohledu jistě, nicméně se jednalo o reko 810 od roku 2005, čili projekt zhruba z roku 2004 … před 17 lety byl pohled jiný …
Už před 17 lety byl ten pohled také zpochybňován, minimálně co se týče množství vozidel. Ona ta cena nebyla zase tak nízká. Mnoho lidí uvažovalo nad tím, kolik by za 6 miliard bylo spolehlivějších a modernějších jednotek a jak by to pozvedlo cestování oproti „zacementování“ technologie pojezdu z osmdesátek, který je možná tolerovatelný na úplně odlehlé lokálce kde se jezdí půl hodiny 40 km/h (ex 810), ale ne na výkonech kde Regionovy slouží dnes.
Vagónka ve Studénce byla „moudře“ zprivatizována …
Kdo vám brání si opět začít vlaky vyrábět?
Proč on? Vláda to má přece přikázat „někomu“. Někteří jsou dodnes přesvědčení, že vláda má naplánovat i výrobu ponožek…
Prosím šlo by dát uživateli AXEL ban, otravuje tady každou diskuzi a myslím že nejsem jediný kdo si to přeje.
A když ne Ban, tak alespoň svěrací kazajku. 🙂
Né, to by nebylo demokratické a navíc někteří z nás ho rádi občas trolí 🙂
Sím, já se hlásím!
Ale bez těch jeho infantilností a blbostí by byl svět takový, jak bych to jenom řekl, …více prosluněný.
Ale nudný 😀
Pane Tomariero, Váš názor respektuji. Nicméně si dovolím poukázat na jeden rozdíl… Já nestojím společnou kasu našeho národa ani jednu kačku. Za to např. na jednoho jeden pasažérského nádražák z ČD (včetně odborníků z DPOV,…) ze společné kasy ročně putuje cca 1,1 milionu kaček… Zdůrazňuji – nejde o dotace kvůii čínskému viru (tyto mimořádné dotace jako „Antivirus“ jsou extra)… A vzhledem obrovským investicím, ke kterým ČD nenašla dost solventních cestujících a vzhledem k růstu úrokové sazby se jeví, že pasažérská ČD z kojence závislého na naďru maminky promění v OTESÁNKa, který nakonec „zkonzumuje“ i své rodiče. Neboť jestli provozní dotace… Číst vice »
A o takovéto zábavné počtení byste se tím banem připravil. No nebyla by to škoda? 🙂
Z logiky věci při poklesu počtu zaměstnanců bude ta vaše jednotka „dotace na zaměstnance“ růst. Takže abychom Vám vyhověli, bude třeba nabrat do ČD dalších 1000 zaměstnanců a průměrná dotace tak klesne. A všichni „ušetříme“. Spokojený? 😄
Dovolím si nesouhlasit, neboť jedním z důvodů je i zvyšování požadavku na dotace firmou ČD. Např. krajům firma ČD od 2018 do 2020 zdražila cca o 21,95% (=vycházím z předpokladu, že vlaky ČD kategorie Os a Sp jsou dotovány krajem, zatímco vlaky R, Ex, EC, IC, EN a SC nejsou dotovány krajem)
Pokud jde onu „statistiku“ … chápu jak to myslíte. A proto ve výpočtu jsou zahrnuti nejen pasažéřští nádražáci přímo v ČD a.s., ale taky jiní odborníci z jiných firem skupiny ČD, např. odborníci z DPOV.
Máte pravdu, jen ji chybně interpretujete. Opravdu zdražili, ovšem s tím, že slíbili nová vozidla, která něco stojí. Osobně bych spíš spekuloval, jak férová byla ta původní cena. Ty „nové“ ceny mi přijdou výhodnější pro obě strany. I ČD se musí aspoň trochu snažit, což je správně. Viz nedávná reorganizace a propuštění části úředníků.
Naprosto souhlasím, že ČD se snaží. A je vidět zlepšení, zejména po nástupu RGJ, LEO a dalších. A také souhlasím, že příliv nové techniky znamená zdražení. Blbé je, že ty investice se budou splácet 20, 25 možná 30 let, ale politici budou vyměněni voliči třebas už po 4 letech, až se ukáže společná kasa je prázýdná. Akorát to nevysvětluje, proč své úsilí ŘADOVÍ pasažérští nádražáci nedávají na nalákání nových solventních cestujících, zejména těch kdo nyní jezdí sami ve svém autíčku (tj. 1 autíčko=1 cestující) … Z pražského nádražáckého ústředního papalášštatlu to nikdo neodpracuje za řadové pasažérské nádražáky v konkrétních regionech.… Číst vice »
Kdo je to řadový pasažérský nádražák jste zdejšímu obecenstvu ještě neráčil vysvětlit … ve Velkém slovníku spisovné češtiny (Academia Praha 1964) podobné výrazy nejsou ….
Co furt melete o dotacích pro ČD a.s. ? To co považujete za dotaci je platba za objednanou dopravní službu ….
Platbu za ostříhání u holiče považujete taky za dotaci holiče ? Taxikář taky nebere dotaci od zákazníka ….
Žlutý dopravce je podle vašich chorobných představ taky dotován … u paní Arrivy, DLB se taky jedná o dotace ….
Vy nechápete obsahový význam slova dotace a placení za nákup služby …
Už jste se konečně objednal ke svému psychiatrovi ?
Opravdu ?
Vy nejezdíte objednanou veřejnou dopravou (zaplacenou objednavatelem v veřejných peněz), pokud máte gumokol, tak kolik platíte „silniční daně“, pokud platíte elektronický mýtné na dálnicích, myslíte, že ten denní podíl něco přes 4 koruny pokrývá náklady vynakládané „společnou kasou“ na vše co je společného s dálnicí – například dálniční oddělení policie ČR …
Ano, je to jen a jen otravné. Nemá to nikdy ani hlavu, ani patu a pak ty zdrobnělinky. Já to již delší dobu přeskakuji. Zbytečné.
Patrně nestojí o věcnou diskuzi zrovna se mnou. Ale pokud třebas změníte názor, tak budu rád, když vyvrátíte např. toto shrnutí:
„Jojo, dává „perfektní smysl“ nabízet cestujícím za jízdné necelou kačku/km svezení na JEDNÉ sedačku vagonku PESA, která je dražší než CELÉ autíčko MERCEDES.
( ironie )“
Ovšem zapomněl jste do vašeho“příkladu“vložit množství km které najede ten mercedes a kolik ta Pesa. 500km za den bude spíše slabší denní proběh a i tak to dělá 150tis km za rok. Takže za dva roky je mercedes dávno u majitele, který nemá na pořádný servis, zatímco ta Pesa je lehce zajetá …
Tak jim tak nezáviďte a kupte si taky jednu sedačku..
Věcně diskutovat s jedincem, který si plete pojmy s dojmy a vytváří slova nedávající smysl, opravdu nejde.
Jestli ve vám nelíbí jeho komentáře, jednoduše je nečtěte 🙂
To bohužel skoro nejde, jeho příspěvky jsou prostě všude a ke všemu.
Pardon – nemáte pravdu. Ke stavbě silnic atp. se skoro nevyjadřuji.
Podobně téměř vůbec nic nepíšu ani k městské hromadné dopravě jako je pražský DPP.
Důvod je jednoduchý = na (dálkových) vláčcích ČD a.s. je dosud závislá moje rodina. Za pár měsíců se rozhodne, jestli risknem být i nadále být závislý na ČD nebo jestli se přestěhujeme.
Pane „Axle“, doufám, že se Vaše rodina brzy uzdraví ze závislosti. Většinou se závislosti léčí v ústavech, což doporučuji hlavně Vám. Určitě se Vám uleví a snad se nakonec dočkáte dobrého konce, jako v pohádce. Takže snad se přestěhuje co nejdál od signálu a do smrti Vás už nebude nic nutit se neustále vyjadřovat ke všemu, co jezdí po kolejích.
Ano, moje rodina má nachystáno řešení jak odstranit závislost na službách pasažérské ČD (zejm. na dálkových vláčcích).
Víte, ono pasažérská ČD trpí tak katastrofálním nezájmem solventních cestujících, že normální pasažérský nádražák by s radostí měl sloužit každému cestujícímu, pokud dobře platí… A jestli ten platící cestující říká osobnímu vlakovému vozu/soupravě/jednotce/….=vagonek, nádražáckému kupé=pokojíček, tak je to přece jedno.
Neboť není důležitá jestli kočka je černá nebo bílá, důležité je jestli chytá myši.
Snad kočička ty vo…, ne? Vagonům zdrobnělinu dopřeješ a kočkám ne?
Vagonky sponzorujem z našich daní.. Kočky ne
(vyjma jednoho tlustého vypaseného kocourka, kterému naordinuji patřičnou kůru aby se choval normálně, neboť už mi došlo trpělivost)
Hlavně si naordinujte na vánoce opakování českého pravopisu a kocourkovi opatřete nějakou sličnou kočku, které se bude věnovat a zhubne …
Ale kdepak… Jak pominou mrazy, tak z teplíčka v kuchyni etc. bude „transportován“ do normálních podmínek…
Však si kocourek brzo vzpomene, že papání nenosí dvounožci každý den, ale papání bude AŽ ten den, AŽ kocourek po usilovném hledání najde nějakou tu myšku…
Myšičky!
Závislosti na ČD se můžete zbavit snadno – Kroměříži, Havlíčkově Brodě, Praze, Dobřanech, Horních Beřkovicích (i jinde) jsou ústavy pro osoby s psychiatrickým nálezem, tam můžete bydlet do konce svých dnů, nezávisle na ČD a.s. – internet tam ovšem nemají …
„Za pár měsíců se rozhodne, jestli risknem být i nadále být závislý na ČD nebo jestli se přestěhujeme.“
Já se přimlouvám za Vaše přestěhování do ústavu pro duševně choré. Sice vagonky budou méně obsazeny o vaší osobu, která je závislá na ČD, ale snad Vás nahradí nějaký „solventní zákazník“.
Klidně, když pasažérská ČD vrátí část dotací, tak se o tom můžem bavit
Alternativou je že řadoví pasažérští nádražáci si ušetří dohadování s ředitelstvem… udělají sbírku a vysbírané peníze pošlou do státní kasy rovnou….
Těším se.
Proč by Ti někdo něco posílal? Zaplatíš 4 x větší jízdné na cestě do ústavu a tam se budeš léčit .
Já z vrácení části dotací neuvidím ani kačku !!!!
Z jakých dotací ….
do horních berkovic furt jezdí z vranan sukafon. do sternberka vám i natáhli pavučinku. černovice jsou kousek od zastávky (jakkoliv nevim zda tam něco stojí), kroměříž je taky pěkně na vlaku, i do dobran zajíždí vlak, dokonce rychlík…
tolik možností…proč to nevyužít.
Do Bohnic dokonce MHD a má tam několik zastávek ….
„Téměř vůbec a skoro nic“ potvrzuje, že se vyjadřujete … zjevně skutečně nechápete význam a obsah toho, co píšete ….
Pan Tomariero má pravdu …
Metoda lidového soudu?
Smrt Axelovi!
aha… tak už Vaším snem není abych zmlknul na tomto webu… teď už je to volání po krvi, abych zmlknul na tomto světě
Tož to ne. A dost !
Aby např. pasažérští nádražáci z ČD usilovali o můj život, za to mi nestojí, abych poskytoval zpětnou vazbu
Jestli se má paní plně neuzdraví, tak kdyby opravdu nějaký kámoš od pana „Luke“ či podobné „individium“ mě zabil/zmrzačil, tak by se neměl kdo postarat o naše prcky.
Končím s názory na tomto webu.
Howgh.
Děkujeme za váš poslední příspěvek.
Pane Sůro, fakt myslíte Luka?
Myslím kohokoliv, kdo má potřebu někomu vyhrožovat smrtí a mluvit vulgárně. A z jeho opakovaných pokusů sem proniknout pod jiným nickem a stupňovanou agresivitou vidím, že jsem udělal dobře.
Nedá mi to nevzpomenout příklad rakví – lokomotiv s přídavnou funkcí přepravy cestujících, vysokopodlažní motorák určený do nevratných souprav, které objednaly ČD na sklonku 90. let. V době, kdy na kreslících prknech (nejen) v Siemensu dokončovali nízkopodlažní ucelené jednotky. O pětadvacet let později tady dovezené ojeté Desiro stále přináší zvýšení komfortu, zato rakve už drtivá většina objednatelů kvůli vysokopodlažnosti a nevratnosti odmítá. Že by se ČD poučily? Ale vůbec ne. Dneska jsou za západ od našich hranic objednávány vlaky nezávislé trakce (téměř) výhradně bateriové nebo vodíkové. Není divu, když pravděpodobně v roce 2050 (rovněž po 25 letech) diesely nejenže nebude… Číst vice »
Na vodíkové vlaky jsou po Evropě asi dvě objednávky, na čisté BMU mě nic nenapadá, spíš jsou to kombinace BEMU pro částečný provoz pod trolejí. ČD (obecně dopravci působící v ČR) holt neměly šanci v nultých letech pořídít masivní flotily DMU, na nichž teď stojí místní tratě v západních zemích.
V KHK budou na elektrifikovaných tratích jen v nutné části (TnO – HK/Choceň, Jar – HK,…)
Obávám se, že tady narážíme na dnešní ekonomickou realitu. Já vím, ty vlaky tady budou minimálně 30 let, takže nějaké „dvouzdrojové řešení“ by se třeba za tu dobu na dotčených KHK tratích „zaplatilo“..
Vždyť v KHK je BEMU přesně to, co je potřeba, většina těch výkonů bude přinejmenším z části pod trolejí.
Ano. Tady je na místě se ptát na vedení kraje, zda tuto možnost uvažoval a zda se snažil si udělat nějakou představu, jak by to vyšlo nákladově (teď, za životní cyklus..).
Kubrt: Souhlas. Dle objektivních kritérií.
Pokud v úvahu připadaly ojetiny (neznám konkrétní linky v KHK), tak např. „nabídka DB“ viz: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?032,5934451
Většina určitě ne, čtvrtina až třetí a podle ramene
Většina určitě ano: Svoboda, Broumov, Letohrad, Choceň – Náchod, Kolín – Trutnov. Spíš naopak: Co vlastně částečně pod trolejí nebude? Z výkonů, kde se uživí DMU120 mě nenapadá nic, s přimhouřením očí 041, ale tam to bude kapacitně předimenzované.
No třeba ve Švýcarsku žádná DMU nemají 😉
Přesně tak to taky vidim. Jako když pominu polskou nedomyšlenost skoro všeho, je to celkem pohodlný vozidlo. Ale už dnes oproti el. Panterům hlučný, spotřebou adblue a nafty 100l/100 km. U těch regionálních vlaků rozjezd na 100% z 80 tunama, a plný brzdy bez jakýkoli rekuperace. Nejčastější důvod neschopnosti vozidla se týká sp. motoru a pohonu. Tak že zas vozidlo, které už je teď mimo trend. A bude se jen čekat na to, až nafta bude za 50 litr, a EU ty vlaky ve městech zakáže, a můžete to odvézt do severní koree za cenu šrotu. Pak zas budem plivat… Číst vice »
K rakvi lze připojit nízkopodlažní vložák, podobně „modernizovali“ soupravy nejen SBB, ale i další dopravci provozující ucelené EJ …
Eventuálně se začne kombinovat 814 s rakví z hlediska zlepšení trakčních vlastností ….
Lze leccos, ale jaksi se to před dvaceti lety neudělalo a dneska už to nedává smysl.
Třeba bude možná přestavba na vámi zmiňované pohony.
Sice jsem rád, za tuto zprávu, jen se mi nelíbí to, že jak v současnosti tak v budoucnu jsou a budou tyto jednotky nasazovány i na elektrifikované tratě.
Jako jupí, je to super, těším se a jsem rád za nové.
Ale nemohu se zbavit dojmu, že ČD podceňují dovoz ojetin po vzoru ostatních dopravců v ČR. GTW a RS1 jsou upíchnuté a chce to další do výběrek. 843 a 814 se budou protlačovat čím dál hůř a 842 ještě chvíli přežijí asi jen díky ETCS …
… to já jen tak : – )
Jééééžiš, vy naděláte. Se k 843 koupí patrové řídící šrotwageny z Mukranu a máme z toho nízkopodlažní jednotku. 😂
Ví někdo, zda se tyhle nové sharky budou fyzicky i softwarově ,,kámošit“ se staršími?
Fyzicky to určitě půjde, to zvládl u Milavčí i herkules.
Vypadají dobře, odpovídají 21. století. Akorát nechápu Královehradecký kraj je kompletně nasadit z Týniště n. Orlicí do Chocně. Mohli objednat více Regiopanterů a rozdělovat je v Týništi a jeden by jel směr Choceň a druhý do elektrifikaci do Rychova n. k. jako to je u Sp Hradec Králové – Trutnov /Broumov
Jsem si celkem jistý, že kdyby byla trolej z TnO do Náchoda, tak by k tomu nedošlo. 😉
Tak tomu jsem ještě nedávno nevěřil a věřit začínám . Dodání bude jistě později ale i tak super. A najednou to jde. Jen aby se moc nekazily a mohli jít všechny šroty do výsluhy. Paráda . 👍
Nene, není pravdou, že „najednou to jde“…
Pasažérská ČD investuje z peněz, které VŮBEC si není schopna vydělat od cestujících …. holt spíše chování řadových pasažérských nádražáků připomíná princip „letadla“, které zhavaruje až dojdou prachy…
ČD mají na patřičné výkony slouvu s krajem, takže peníze mají, ale to ty buď nechápeš, nebo chápeš a celé tvé působení zde jen umělou snahou zvýšit provoz na diskuzích.
Promiňte, ale já jsem realista. Už nyní cca 80% tržeb pasažérské ČD je z dotací neboť pasažérské vláčky z 80% vozí vzduch nikoliv cestující
… A co je horšího tak pasažérská ČD investuje „jak vzteklá“ viz plán na investice 120 miliard Kč, když roční tržby z jízdné je několik miliard ročně….A není vůbec žádnou prioritou řadových pasažérských nádražáků sehnat další (zejména solventní) cestující.
Firmy stavící fotovoltaické elektrárny před 10 lety taky spoléhaly na pokračování přílivu peněz ze společné kapsy… Jenže „mávnutí kouzelného proutku“ příliv peněz ustal a cca 95% poctivých a kvalitních odborníků stavících fotovoltaiky se octlo „na dlažbě“….
Jestli v závazku bere DLB , ARR nebo ČD a RJ tak vždy volím to druhé. A pokud to vzejde ze soutěže a ne přidělením molochu tak je to ještě lepší. Rychlíky na páteřních tratích by MOŽNÁ mohli jezdit komerčně stejně jako u busů ale z Horní do Dolní to nikdo nezaplatí a pokud jede lidí na vlak tak OK , zbytek bus. Aby lokálku zaplatil solventní cestující tak by musel být magor , protože by si mohl koupit autobus a jezdil v něm sám a levněji. Ale i ta stará babka se potřebuje někam dostat. Ber to jako pojištění… Číst vice »
Dobře vzdávám to.
Řekněme že pracuji u ČD na nějaké řadové pozici, třeba dozorce depa. Jelikož nechci přijít o práci, tak chci přilákat ty nové zákazníky. Co bych měl konkrétně dělat?
Předem děkuji za konkrétní odpověď …
Každý snílek si myslí že je REALISTA … , lze jen připomenout ty nejznámější ULJANOV / LENIN, Stalin, Hitler, Gottwald, Břežněv, Suslov, Ulbricht, Husák, Jakeš, Biľak, Idra, Kapek …
To byli (možná, částečně) snílci za mlada, ovšem s věkem z nich zbyli jen čistí mocichtiví gauneři, případně v kombinaci s duševní poruchou.
A co dělá třeba RegioJet a ostatní soukromníci? 🤔😀
RJ kupuje to stejné a ostatní soukromníci jsou kdo ?
Jakési plány RGJ viz https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/
To je mi vcelku fuk, co přesně dělá RGJ s penězi svého majitele/jejich věřitelů, neboť RGJ bere výrazně menší provozní dotace než ČD…. Za minulý rok provozních dotací do ČD ze společné kasy šlo cca 1,1 milionu Kč/1 zaměstnance ČD (a to včetně zaměstnanců DPOV,…).
Zdůrazňuji, v tom 1,1 milionu ročně dotací na jednoho pasažérského nádražáka ČD nejsou dotace kvůli čínskému viru (=tyto čínskovirové dotace jsou extra)
Tak nějak aby to mělo hlavu a patu tak by bylo dobré říct kolik peněz ve formě dotací berou jednotliví dopravci na jeden ujetý km v závazku … jinak jde o nic neříkající čísla.
Axele, jdi už do prdele. Veřejná doprava je veřejná služba, taky neřekneš, že si zdravotnictví, důchodovej systém nebo policajti “na sebe nevydělaj”.
Nic takového neplatí. Předkládáte falešné dilema. ČSA skončila v insolvenci. SAZKA skončila v insolvenci. Tuzex skočil v insolvenci. Takže vůbec nic nebrání tomu, aby pasažérská ČD eventuelně skončila v insolvenci… nevím jestli nyní či brzo nastaly podmínky pro insolvenci ČD… Já akorát vím, že není vidět obrovské nasazení řadových pasažérských nádražáků, aby společně táhli za jeden provaz s cílem získat spoustu nových solventních cestujících = jestli nedojde k pozitivní změně u ŘADOVÝCH pasažerských nádražáků (=“náš zákazník, náš pán“), tak pasažérská ČD skončí v propadlišti dějin. Kdybych nevěřil v možnost prosperity ČD, tak furt dokola nemelduju šípkovým růženkám že už nastal… Číst vice »
A co se stane pak až ČD skončí v insolvenci?
Bude prodej, konkurz nebo rozprodej majetku, jako u jiných insolvencí.
Ale ne co se stane s ČD, ale co se stane POTOM.
SAZKA měla solventní zákazníky.
ČD solvetních zákazníků má dost málo…
Takže pohrobek po ČD bude vozit část těch solventních cestujících… A chudší cestující budou jezdit tak často a tak daleko jak jim kapsa umožní, patrně v maršutce, popř. na kole nebo v autobusku.
Tohle je taková blbost, že na to nejde fakt nic říct : – D
Viz příklad z praxe = pasažérská doprava v Kosovu atp.
Díky za objasnění … já to s tou Sazkou nechápal ale Kosovo to vysvětluje : – D
Človeče ty si tu z nás musíš robiť normálne prdel.
Dotaz zněl co se stane v případě insolvence ČD…
Já odpověděl: … Že v průběhu případé insolvence ČDskončí spoustaželezničních pasažerských linek, pokud do té doby nenalákají dost SOLVETNÍCH cestujících.
Takže i solventní zákazníci jsou k ničemu. Když nestačili na Sazku..
To si nerozumíme. SAZKA měla dost solventních zákazníků… A navzdory nástupu konkurence naprostá většina původních zůstala u SAZKy.
Takže nový majitel SAZKy firmu oživil po ukončené insolvenci… Akorát nový vlastník provedl obrovskou spoustu úsporných opatření.
Žádné Bentley pro papaláše, žádné letenky na výjezdí zasedání u moře, žádné sypání peněz do bezedných úroků z úvěrů za sportovní halu, žádné předdimenzované sídlo se spoustou „kamarádů“….
A zejména – SAZKA hledala spoustu nových zákazníků v tom v čem je dobrá… viz nový název SAZKY: AllWin
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-nejbohatsi-lide-sazka-se-prejmenovala-chce-byt-globalni-182979
Sazku položil megaloman Hušák a arena. ČD může klidně položit Bednárik a třeba i nákup přehršle nových strojů které nebude schopno splácet. ČD sama o sobě nic vyjímečného netvoří , tzn že rok od krachu si nikdo mimo firmu nevzpomene. Nahradí je kdokoli jiný s vlakem nebo autobus , byla by to situace jistě nemilá ale nebyl by to konec světa.
Stát, který by nechal padnout svého dopravce, čímž by způsobil dopravní gigakrizi (tolik spojů prostě nenahradite), tak takový stát si nezaslouží svou existenci. Byl by to vrchol českého lemplovství a diletantismu.
V Polsku existuje nějaký „svůj dopravce“?
A v Německu? V 2019 DB Regio tvrdila, že má podíl na trhu 64%…
P.S. Osobně si myslím, že nejlíp by pasažerská ČD fungovala, kdyby (většinovým) spoluvlastníkem ČD byli její zaměstnanci.
Prostě tak jak fungují např. sámošky Jednota.
Nebo taky návrh na reorganizaci – ty probíhají kontinuálně od 1.7.1989 kdy nastala účinnost zákona o státní organizaci ČSD s.o., před „rozdělení“ k 1.1.1993, přechod na divizionální řízení k 1.7.1993 > přes privatizaci vznikem a.s., oddělením SŽDC, Carga. Přesněji řečeno s každým novým generálním ředitelem se reorganizuje za účelem zvýšení efektivity … Mnohem efektivnějším řešením by bylo dosazení manažera od SBB a uplatnění metod „Swiss Travel System“, což by ovšem znamenalo přesvědčit ministra dopravy / vládu o tom, že čeští „ODPORNÍ DOPRAVNÍ FURIANTI“ svými pološílenými nápady veřejnou dopravu nezlepší … Jinak řešeno, zákon o drahách / veřejné dopravě stanoví pravidla,… Číst vice »
Máte na mysli socialistický TUZEX nebo TUZEX a.s. ?
Pasažérská ČD nemůže skončit v insolvenci, protože žádná firma „Pasažérská ČD“ neexistuje. To je váš BLUD … bludy jsou projevem závažné duševní choroby. Nemocný si to ovšem neuvědomuje ….
MAGORE, BĚŽTE SE LÉČIT … zatím jste neuvedl ve výčtu svých litanijí JEDINÉHO evropského dopravce, jemuž by jízdné vydělalo na investice … investuje se ze zisku po zdanění …
Možná tak GGB Zermatt – Gornergrat … ale tam se nejezdí za „běžné jízdné“ jako „do zaměstnání“ ….
Víc než 5 milionů osobních automobilů v ČR vyvrací Váš názor.
Tj. za 30 roků se počet aut víc než zdvojnásobil.
Zatímco z 5,5 tisíce vagonků ČD pro cestující v 1997 je kolik dnes? Třetina?
A co teprve kolik mobilních telefonů mají lidé dnes oproti roku 1997 : – D
A to je evropský dopravce ? Doložte jediného železničního dopravce který na sebe vydělá bez dotací a provozuje přitom ZDO. Zatím jste tu napsal akorát hromadu nesmyslů, bez jediného důkazu pro vaše tvrzení.
Aha, vy platíte z každého metru jízdy autem mýto?
Náklady na železniční mýto v pasažérské ČD tvořily 6,7% ze všech nákladů.
Jde o průměr za poslední 3 roky.
Je fajn mít nové vlaky. Ale ty ceny jsou už tak vysoké, že to vychází skoro na 100 milionů za 2 vagóny. Třeba počet lidí používající veřejnou dopravu bude narůstat a vlak pouze se 115 místy za takovou cenu nemusí stačit….
Takže navrhujete co? Koupit větší a ještě dražší soupravy? A pak kritizovat, že jsou moc velké?
Oni už jsou malé už teď. Na špičky nebudou stačit.
Na jakých výkonech?
Třeba Pardubicemi – Chrudim. Ale nemyslím jen Královéhradecký kraj, celkovou motorovou vlakovou dopravu u nás. Dobrý mít konečně něco nového, ale zdá se mi to prostě malý.. Je to 800 000 za sedačku.
Parduboce – Chrudim ale Králevehradecký kraj….
Železniční vozidla, a v důsledku osobní železniční doprava, je relativně nákladná – což logicky vynikne pokud se přepravuje pár desítek lidí v jednom vlaku. xMU120 dneska zřejmě představují to nejmenší ufinancovatelné železniční vozidlo. xMU se dají rozměrově škálovat v celkem plynulé řadě (viz různé délkové varianty jednotek Lint), na druhou stranu „univerzální“ xMU120 se dají spřahovat. Já vím, oproti jedné jednotce s vyšší kapacitou to má své nevýhody (náklady na kabinu a ETCS), ale i výhody – pokryju více vlaků mimo špičku. Toto „dilema“ asi nemá univerezální řešení – někteří dopravci kupují vozidla o různé kapacitě, někteří spřahují.
Ovšem je možné je velmi snadno a rychle spřahovat do vícečlenných souprav. Současné Sharky lze spojit až do 3 jednotek při obsluze jedním strojvedoucím. Stačí jen aby objednatelé dopravy se špičkami počítali a o toto posílení si zažádali. Dopravce nemůže posilovat spoje o své vůli..
Může, ale nedostane to zaplaceno. Pokud se nedohodne na zvýšení objednávky, smlouva by to měla umožňovat.
Uhodil jste hřebíček na hlavičku … ČD jsou kritizovány za přeplnění vlaku při různých akcích – proč nebyl R vlak posílen.
Protože to objednavatel -> MD – neobjednal a nezaplatil …
Vážený pane ministře, dne DD.MM.RR byly v důsledku akce ABC přeplněny R/Ex XXX, YYY, ZZZ a další …
Z jakého důvodu MD, jako objednavatel těchto vlaků neobjednal a zaplatil včas u dopravce ČD posílení vlaků, aby vážení občané zaplativší si nemalé jízdné nejeli jako sardinky v oleji ….
V úctě …
Si nějak odporujete ne? Nejdříve je jízdné směšně nízké – pod 1Kč na 1km a teď je nemalé.
Znovu Vám říkám, promyslete si ty nesmysly dopředu : – D
Popisujete situaci při brutto smlouvě nebo při netto smlouvě? On je mezi tím dost velký rozdíl.
On existuje takový trik – ty jednotky se dají spojovat.
Spřahovat se nedají?
Kolik stojí vlak je sice zajímavá informace, ale mnohem zajímavější a důležitější informace bude, kolik si budou ČD účtovat za 1 km dopravního výkonu objednateli. To totiž nakonec rozhodne o tom, kde má takovýto naplněný vlak smysl a kde (poloprázdný) ne a tedy kde je lepší ho nahradit autobusem.
Životnost 40 let, kolik stojí autobus … jaká je jeho životnost ?
Firma ČD uvádí životnost lokotek i vagonků 20 až 30 let
…A není to tak dávno, kdy pasažérská ČD uváděla životnost lokotek 20 až 25 let a životnost vagonků 20 let.
Životnost uvádí výrobce.
To si vyřidte v rámci pasažerské ČD, kde tvrdí to co jsem opsal z údajů ČD. Tj. z původní délky životnosti protáhli na 20 až 30 let u lokotek i u vagonku (nákladní vagonky prý mají delší životnost)
Mě by spíše zajímalo jestli budou odstraněny konstrukční nedostatky, například, malá životnost kol, proti plánovanému proběhu ,jízda na půlku plnou rychlostí a další, jestli na to někdo pessu upozornil . Bylo-li to vyřešeno ve smlouvě? Polská strana na tyto výtky bude reagovat že nejsou ve smlouvě, nejsou-li? Nevíte někdo. Vyřešení těchto konstrukčních věcí prověřených provozem zlepší spolehlivost, plnění grafikonu.
Plný souhlas. Do výčtu bych ještě přidal klimatizaci s nedostatečným výkonem
To ano a mnoho dalších, dosazení kolejnicovou brzdu ,možné zvýšení rychlosti až na 140 km/h , nemontáž zařízení , sifa a pzb ,zlobí ,probouzí se i ve zcela vypnutém stavu ,jezdí jen vnitro. A mnoho dalších technických nedostatků. Které povedou k menším udržovacím nákladům.
A můžu se zeptat na co potřebuje tahle jednotka kolejnicovou brzdu a 140km/h?
Kolejnicovou brzdu kvůli bezpečnosti. I třeba nepříznivé klimatické podmínky , na 140 km/h má převody, do Německa dodané kusy ji mají povinně. Vše má udělanou přípravu. Desira mají také kolejnicovou brzdu a to jsou lehčí.
Tak kvůli bezpečnosti může být to ne že ne … ale cca 150 brzdících % je více než slušná hodnota.
Pokud by to nezvedlo cenu tak klidně 140, ale aby to někdy někde tak rychle jelo. 120 jsem viděl jen na koridoru mezi Hulínem a Otrokovicema, ale možná to tak rychle jezdí i jinde.
A jaké zrychlení a jaká účinnost pohonné soustavy bude na většině našich tratí a u zastávkových vlaků ? Tam je vyšší rychlost na škodu.
Desira jsou lehčí, protože nesplňují současné TSI (proto se už nesmí vyrábět). A mají hliníkovou skříň,takže byly zase dražší.
Je neskutečné vidět, jak burantské ČD, a.s. okázale ignorují GREEN DEAL a s velkou pompou si dál nakupují smradlavé diesly v situaci, kdy třeba JMK již všude prosazuje buď pouze elektrické jednotky (EMU) nebo hybridní jednotky s akumulátorovou baterií (BEMU). Co na to stát jako vlastník ? A Havlíček, který všude vytrubuje, jak podporuje GREEN DEAL a že smradlavý diesl už na kolejích nemá co dělat ?
Magore
To se uvidí za pár let, co JMK bude „prosazovat“ místo stávajících 842 a 854 na „svých“ výkonech. Z nákupu EMU místo 242 se toho moc usuzovat nedá, v tomto směru.
Dušánku nauč se psát. A co za ekologické vlaky kupuje tvůj dopravce?
Emise je potřeba řešit prioritně v místech s vysokou koncentrací, tedy ve městech a při hustém provozu. Tam je nasazení elektrické trakce adekvátní. Mimo město je podle mě diesel naprosto OK, obzvláště při 1h-2h intervalech mezi vlaky.
Jak které emise, oxid uhličitý, k jehož omezení jsme se zavázali, se jaksi šíří v atmosféře město neměsto.
V JMK to má nahradit především jednotky 560 a soupravy Bdmtee s lokomotivou, nasadit je na elekritfikované tratě.
Víte vůbec co mluvíte? Pesy mají diesely se vstřikem adblue, plní vysokou emisní normu a jsou čímkoliv, jen ne „smradlavým dieselem“….
A taky je možnost použít bionaftu či jiné syntetické palivo. Nebo přestavět motor na zemní plyn. „Leader“, Německo, nahrazuje zemním plynem vypínané JE, s velkou slávou.
Dokonce je možná i přestavba po 10-20 létech provozu na bateriový pohon. Ikdyž to nepůjde jednoduše.
Myslím, že v klidu dožijou s naftou/její kapalnou alternativou. Na CNG v železničních vozidlech není místo (a environmentálně to nemá valný smysl vůči naftě) a přestavovat dieselhydraulickou jednotku na baterky by skutečně bylo dost komplikované.
Pokud se proklikáte do světa, zjistíte, že přestavby dieselových autobusů s hydromechanickou převodovkou na trolejbus už tu byly. Odstranili tím část s nejkratší životností. Tudíž přestavba dieselových jednotek na jiný pohon určitě někoho taky napadne. Netvrdím, že je to ideální, otázkou je i schválení, cena, návratnost i třeba nápravové tlaky. Ale určitě to někoho dřív nebo později napadne.
U trolejbusu netřeba řešit kam dát baterky, že. Což bude ten největší oříšek, v případě pesy. Dát místo stávající převodovky elektromotor skutečně problém nebude.
Nebo modernizace v podobě dosazení trakčního vloženého vozu „se smetákem“ a může vesele rejdit po elektrifikovaných tratích …
Jako že bude lepší tam nechat jezdit hydry a spol nebo jak? Jestli v tom směru má něco stát dělat, tak urychleně pokračovat v elektrizacích tratí.
Hydry už mají dejme tomu odslouženo, ale rakve jsou sotva v polovině životnosti, tak není problém je ještě 20 let provozovat, než se i u nás prosadí bezemisní technologie v nezávislé trakci nebo dojde k té elektrizaci.
No 843 už jsou dost za půlkou … to že roky stály to nezmění. Ale hlavně pro 843 se buď zasmluvní nějaké výkony kde nebude vadit, že nejsou nízkopodlažní a provede se na nich rekonstrukce, nebo je čeká celkem rychlý konec.
Jenže proč to rekonstruovat… V segmentu ojetých vysokopodlažních motorů/jednotek jsou na trhu 628, které udělají tu samou práci za zřejmě mnohem menší peníze i přes prodělanou reko, moderní jednotku z toho stejně jentak neuděláte a nahrazovat tím 810 na lokalkach s ohledem na provozní naklady je blbost. 843 je koncepčně možná nová generace chrochtadla. Nic víc. Já se vždycky divím, jak mnohdy ti samí lidé, co posílají do šrotu řadu 854, opěvují řadu 843. Ano, 843 hydry logicky přežijí, páč plošina a kapku menší spotřeba, ale jinak ten motor nenabízí navíc vůbec nic. A logicky bude hydry následovat velmi brzo.… Číst vice »
Vždyť ano … proto jsem psal, že se buď na něco zasmluvní, nebo je čeká rychlý konec. Nepředpokládal jsem, že by někdo 843 zasmluvnil na nějakou“delší“dobu bez rekonstrukce – vakuové WC, WIFI, nový interiér, odhlučnění …
Provozvat je by jistě nebyl problém, je otázka, zda o jejich služby budou mít objednavatelé v příštích letech zájem. Majitel tomu (zatím) moc nevěří (nedosazení ETCS), tak uvidíme, jak se to vyvine.
mňo, buranské ČD jistě všude natáhne dráty, že, ty génie….a když kraj drahé a nejspíš i dost těžké BEMU nebude chtít platit, tak je zadotuje….
opravdu, kdyby blbost nadnášela….
Ale prosím vás, tohle divadlo jste si mohl klidně odpustit. Green Deal je sice pěkná věc, jenže se ukazuje, že cíle (a především termíny), které si nastavuje, nejsou reálné. Rozhodně neříkám, že se nemáme vydávat tím směrem, nicméně rychlý přechod na elektrické dopravní prostředky, které budou jezdit na elektřinu z uhelných nebo plynových elektráren, dané cíle nijak neplní. Jediné, co to způsobí, je ekonomická devastace Evropy. O čem vás ale můžu ujistit je, že i zmíněných 160 dieselových jednotek je pouhou kapkou v moři. Jestli chceme snížit emise, musí něco začít dělat i zbytek světa.
S tímhle přístupem si ten zbytek světa řekne to samé o nás a nestane se nikdy nic. Někdo holt musí začít a to, že to budou bohaté evropské státy, je poměrně nasnadě.
Blbost. Jak píšu určitě neříkám, že se tím směrem nemáme vydat, ale jen že to nemá smysl za cenu ekonomické devastace. Tím opravdu zbytek světa nepřesvědčíte o tom, že je to ta správná cesta. Navíc Evropa je v tomhle ohledu rozhodně napřed.
Čistě motorový vlak v životnosti dvacet let je ekologičtější jak stroj na baterie. A plácání , že vysloužilou baterii použiješ k FTV jako zálohu na večer je polonesmysl , protože se vyřazují hlavně proto že probíjí nebo tu kapacitu z nějakého důvodu neudrží. Smysl by měla jednotka na elektriku a motor k tomu. Bohatí ať zkouší , využívejme ověřené. Navíc některým cestujícím víc smrdí z pusy než v E6 z výfuku.
Jak hluboko jsme klesli. Ze státu, jehož průmysl v inovacích držel krok se světovou špičkou, jsme se propadli na montovnu, která čeká, co kde kdo vymyslí, aby to tady mohl za pár šušní vyrábět. A někteří tomu koukám ještě tleskají.
Zrovna u motorových jednotek nebo spíš motoráků jsme ztratili krok se světem už tak před čtyřiceti lety …
Ono i u lokomotiv. Po škodě 109E neštěkne v jiných zemích pes, protože za stejnou cenu máte spolehlivější Siemens Vectron
Promiňte, dovolím si nesouhlasit. Dieslvagonek 810 není špatný ve své kategorii… Blbé je, že se používá pro spoustu jiných úkolů pro které nebyl určen.
A jak to souvisí s tím co jsem napsal?
reagoval jsem na: „Zrovna u motorových jednotek nebo spíš motoráků jsme ztratili krok se světem už tak před čtyřiceti lety …“
Vagonek typu 810 např. v podobě RegioMouse je fajn jako náhrada za autobusek, pokud silnice v konkrétním regionu není OK, zatímco koleje jsou OK a pokud zastávky jsou blízko cestujícím
Jak souvisí to že se u nás 40 let nevyvinul konkurence schopný motorák s tím jak jsou daleko zastávky od cestujících?
O vývoji nebyla řeč. Já se celou dobu dívám z pohledu cestujících. A proto jsem napsal co jsem napsal.
Třebas pro přepravu cestujících..
Držel krok se světovou špičkou… Možná tak nekdy do 60. let… Pak nemohl západu vůbec konkurovat, což se naplno projevilo v 90. letech svou nekonkurenceschopností
My jsme jako stát nikdy nebyli na špici a to platilo už za Rakouska-Uherska. Tehdejší novináři přezdívali tomu soustátí Kakanie od K&K (německy C&K). Popisovali to tak, že v té Kakanii sice všechno je, ale vlaky nejsou nejrychlejší, lokomotivy nejsilnější, stroje nejmodernější atd, ale že si tady tak nějak spokojeně žijeme. Ano, R-U bylo rychlé v přebírání trendů a mělo na to vzdělané a šikovné lidi, ale nikdy nebylo lídr světového vývoje. Parní lokomotivy, benzínové a dieselové motory, letadla, telefony, žárovky, jaderné elektrárny atd. To se všechno vynalezlo jinde než v bývalém R-U, ale jsme rychlí v převzetí a dokážeme… Číst vice »
Taky jste tady vaším nekompetentním názorem pěkně zasmrděl.
Lepší nové dieselové Pesy, než ty stávající museální exempláře z 2. poloviny 20. stol.
Předpokládám, že pokud máte auto, tak pouze elektrické.
A co smradlavý diesel na trati Ústí nad Orlicí – Lichkov? Trať prošla před 10 lety kompletní elektrifikací a ČD tam do nástupu Leo jezdili převážně s elektrickou trakcí… To po nástupu Leo skončilo, to jako nevadí? Kdyby to byly ČD, to by byly články komentáře o nerespektování politiky EU Green deal, co?
ČD pořídily to, co požaduje kraj. Ty vlaky navíc Pesa deklaruje jako „Hydrogen ready“ takže do budoucna je možná výměna powerpacků atd.
https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210721140548aa2.jpg_900-528.jpg
Máte další mínus … proč kritizujete ČD … co mají ČD dělat, když elektrifikace tratí je INVESTICE o níž rozhoduje Centrální komise MD, které TO (neboli ta elektrifikace) ekonomicky nevychází ….
Kritizujte Centrální komisi, můžete napsat přes víkend dnes jmenovanému panu ministru dopravy, majícímu slovně smělé plány … Můžete taky napsat panu Stanjurovi, zda by nebylo účelné dosáhnout ve výdajích na dopravní infrastrukturu 2 % HDP = 140 mld ročně (jako součást výdajů na obranu) a to, co se dává do modernizace železnice / silnic šoupnout armádě … militantní paní Černochová vás bude milovat ….
No když vidím obecný odklon od spalovacích motorů: tohle má být nasazeno za 4-5 let, při běžné životnosti 30 let, to jsme u roku 2055…
To ukáže až čas, jak to s tím „obecným odklonem“ dopadne, v jednotlivých sférách použití spalovcích motorů. Každopádně regionovy a hydry je potřeba nahradit teď, takže alternativa schůdná pro české veřejné rozpočty?
U té Regionovy by se dalo uvažovat dle vytížení vozidla…
Tak jistě, ale v tomto článku se konkrétně píše o 33 pesách pro KHK, takže nutně dojde i na regionovy, 854 a 843.
V tomto nejsme v rozepři, ostatně motor v 854 bude mít v době dodání nových vozidel odslouženo cirka 1/4 století, takže je čas.
Není, hydry byly nahrazeny tak nějak samovolně jednotkami 628/845 a regionovy na konci životnosti ještě zdaleka nejsou.
Jsme u článku o KHK a KHK zjevně chce tyto řady nahradit – teď.
Tak ono je spíše k zamyšlení platit tak drahé dieslvagonky, když ojeté vychází výrazně levněji… 90 milionků kaček za 115 až 120 sedaček v RegioShark… Ono totiž RegioSharky před pár lety byly nakoupeny v částce něco mezi 60 až 70 milionů kus a to šlo o komplet… Teďka už provozní zázemí, školení atd. proběhlo… Holt výrobci dieslavagonků přestali vyrábět některé typy, takže zájemce o nový dieslvagonek má nyní výrazně menší výběr…., tož výrobci na „skoro- monopolní prostředí“ reagovali normálně = brutálně zdražili. No a Arriva tvrdí: „Za poslední tři roky investovala česká Arriva do nových vozidel přes 3,5 miliardy korun.… Číst vice »
A už jsme zase u toho … kraj chce nové a je ochoten je platit a Axeliček navrhuje ojeté, které kraj nechce a nechce je platit … ach ta logika : – D
Jo, kraj BYL ochoten platit. Při životnosti 20 až 30 let tohoto dieslvagonku je zřejmo, že prachy v krajské kasičce dojdou výrazně dřív.
„Při životnosti vozidla je zřejmé že brzo dojdou prachy“ … ta věta nemá ani hlavu ani patu
Jojo, dává „perfektní smysl“ nabízet cestujícím za jízdné necelou kačku/km svezení na JEDNÉ sedačku vagonku PESA, která je dražší než CELÉ autíčko MERCEDES.
( ironie )
P.S: A ty žvásty o životnosti 40+ let nechť si řáčí ověřit u firmy ČD, která uvádí životnost lokotek i vagonků 20 až 30 let
…A není to tak dávno, kdy pasažérská ČD uváděla životnost lokotek 20 až 25 let a životnost vagonků 20 let.
A co navrhujete aby to davalo smysl?
Pro začátek udělat vše proto, aby se v pasažérské ČD zvýšilo využití sedaček z nynějších 20% = 80% sedaček vozí vzduch …. Jo, jo, to bude jiná pasažérští nádražáci ČD si uvědomí, že cestujícím poskytují SLUŽBU = „náš zákazník, náš pán“…. Protože pak budou poskytovat služby odstupňované dle peněženky cestujících jako např. 4 třídy ve FLIRTech LEO Expressu, přičemž prioritou budou solventní = schopní a ochotní platit částky jako když sami jedou ve svém autíčku. Jenže někteří nádražáci se vytvale dožadují života v minulosti/v nostalgii, kdy se příliš nerozlišovalo jestli nádražáci vezou uhlí či lidi viz vzpomínky pamětníka na „zlatý… Číst vice »
Možná jste si toho nevšiml, ale i ČD mají dvě třídy ve vlacích …
Ano, v tomto se shodneme. Základ je slušný, teď už jen:
– začít odstraňovat „tisíc malých bolestí“ kterými trpí/jsou odrazováni cestující a
– radovat se z příložitosti SLOUŽIT dalšímu/další cestující, až pasažérské ČD přibude nová/nový cestující….což mám naději, že přibude, byť možná má naděje je naivní.
Myslíte ty malé bolesti jako ten skvělý příklad před pár dny, že lidé nekupují IN100 protože na stránkách ČD není uvedena cena? A to přestože tam je? : – D
Není v tom zmršeném ceníku pasažérské ČD, co se zove jak kosmická raketa.
Jako že někdo se na IN100 neptá v ČD centru, nebo na pokladně nebo na stránkách ČD ale hledá tento produkt v předpisu, který slouží pro interní potřeby zaměstnanců ČD?
Není má vina, že ČD tak velice mizerně nabízí služby, které vesměs nejsou špatné
… Určitě služby pasažérské ČD nejsou tak špatné, jak nedobrá je pověst ČD u autíčkářské veřejnosti.
Zase bez argumentu …
Mši SLOUŽÍ vysvěcený kněz v různé církevní hodnosti ..
Axela ještě někdo čte nebo už jen automaticky minusujete? Za jazykovým paskvilem je paskvil myšlenkový…
Za B. Číst to fakt většinou nedám. Mám už nějaký věk, k tomu 3 děti, ženu a tchýni. Nepotřebuju ještě Axelíčka s jeho lokotkami, vagónky, vláčky, autobusky, trolejbusky, autíčky……
Tak ono normální člověk by čekal, že s jízdným míň než 1 Kč/km se neobjeví zpráva o nákupu techniky pro jednoho takového „chudého“ cestujícího, a to za částku za kterou je CELÝ nový Mercedes.
A pokud už se taková zpráva objeví, tak leda na Apríla, jako dobrý žert.
P.S. Nekritizuji samotný RegioShark a jeho cenu. Kritizuji, že řadovými pasažerskými nádražáky zjevně nebylo odpracováno tolik, aby existovala reálná šance na dostatek cestujících, ochotných a schopných zaplatit tak vysoké jízdné, aby stačilo poplatit nákup a provoz RegioSharku.
Reinkrenace týdeníku DIKOBRAZ …. náramně se bavím …. nicméně k povídkám Grossmana & Šimka to má ještě daleko …
Možná jste to ještě nepochopil, ale osobní doprava jezdí na objednávku. Pokud si kraj objedná vozidlo pro 120 lidí na spoj, kterým jezdí 10 lidí, tak na to má právo, když to dopravci zaplatí.
Ono z logiky věci máte obsazenost sníženou na cca 50 %, protože ve špičce jezdí vlaky obsazené jedním směrem, ale druhým je to špatné. Další snížení jsou sedla, víkendy. A další snížení okrajové spoje brzo ráno a večer. Takže reálně se jen těžko dostanete k průměrné obsazenosti přes 30 %.
Váš předpoklad o nesmrtelném „osličku otřes se“ (=společná kapsa) naznačuje, že jste“neinformovaným pošetilcem“….
„Osliček,otres se“ zkolaboval už letos v červenci, kdy ve společné kase bylo míň než 20% kaček požadovaných pro dopravce
https://zdopravy.cz/vlada-slibila-krajum-750-milionu-korun-na-ztraty-z-verejne-dopravy-84651/
A vzhledem k demografii ČR je zřejmé, že za 5 až 7 let „Oslíček,otřes se“ už odejde „do věčných lovišť“ než bude vyždímaný až na kost….
Jenže konec civilizace nebude za5-7 let jak píšete, ale přece už za 5 měsíců, kdy Axelovic rodina přestane používat železniční dopravu : – D
Maršrutka,spolujízda,sdílené autíčko-to je recept Axelíčka. Nemusíš tu pořád mlít tu autistickou mantru o 80 neobsazených sedačkách,solventních pasažerech a další koniny.
Váš názor Vám neberu. Pouze si dovolím upozornit, že já nestojím společno kasu národa ani jednu kačku.
Zatímco ze společné kasy na jednoho pasažérského nádražáka v ČD šlo cca 1,1 milionu Kč ročně (a to nejde o mimořádné dotace kvůli čínskému viru, které jsou nášup k těm 1,1 milionu Kč)
Autisti spolknou ze zdravotního pojištění také hodně peněz.Ale já to rád různým Axelíčkům přeji,protože nemoc si nevybírá.
Do zdravotnického zařízení chodím leda jako návštěva (za mojí paní)… Jako pacient nee. Zatím.
Skutečně? Vy platíte u doktora cash,nebo máte privátní zdravotní pojištění?
Karl vB….Promiňte, nerozumím Vám… Zde je web o dopravě. A řešíme novinku o nákupu ukrutně drahé techniky nabízenou výhradně pro relativně nezámožné cestující… tj. řešíme novnku která vypadá že jde o aprílový žert
No právě, měl byste být konzistentní a u doktora se chovat jako solventní zákazník, tedy úplně stejně, jako to, po čem voláte v osobní železniční dopravě. Pokud vám ta analogie není zřejmá, požádejte pana Výkolejku o vysvětlení. Ten je snad jediný, kdo s vámi má ještě trpělivost.
Ale já zdravotní péči nečerpám. Zatím. Tak nerozumím. Fakt.
Ale měl byste… Toto není terapeutický web.
A už se připravujete na situaci, kdy z „oslíčka …“ přestanou padat peníze na váš důchod …
Dříve přestanou padat peníze na jeho výplatu u SŽ
Proto jsme si utáhli opasek, abychom neodmítli druhého, třetího a čtvrtého prcka do rodiny.
A když to půjde a bude-li nám dopřáno, tak klíďo i pátého (ale o tom já sám nerozhoduju).
Nemusíte psát „možná jste to ještě nepochopil“ … to je přece evidentní že to nepochopil : -D
Pane Axel ,melete už asi rok dokola páté přes deváté, baví Vás to?
A jakpak se to má dělat ? Třeba v příměstské to jezdí ve špičce jedním směrem skoro prázdný. A druhým plný.
Přeci jezdit jen jedním směrem. 😂
Proč jste se nehlásil do výběrového řízení na GŘ ČD.
Co kdybyste napsal novému panu ministrovi – dnes jmenovanému – že jste Mesiáš spasící ČD a chcete, aby vás posadil do křesla v kanceláři v níž seděl a škodil Vasil Biľak …
Zítra se sejde se šéfy, tak se můžete postavit před barák na nábřeží a počkat na něj, až půjde do úřadu a objednat se na audienci se složkou opatření, jak získat cestující do těch vašich vláčků a vagonků pasažerké ČD …
Doufám ale, že budou vypadat jako na původním návrhu. Na tomhle novým obrázku je ten vlak neskutečně hnusnej. 😀
Upřímně se mi taky víc líbí design první série. Ty nové už nebudou žraločí 🙁
Z Prahy do Kladna už přece tyto jednotky jezdí 4 roky. Tak neví se na které tratě půjdou jednotky zmíněné v článku?
A vlastně, kde skončili desiry, která jezdili mezi lety 2009 a 2019 s rychlíky po Protivínce? Nějak mi to uniklo.
Kokik uz ČD zaplatily penale za nenasazeni tedh jednotek?
To by mě také zajímalo.
Asi bude záležet na tom co je ve smlouvě …
Nebo jim to penále Burešovi poskokové odpustili.
A můžete to nějak doložit nebo to píšete protože nemáte rád ČD a Babiše?
Těch zpráv, jak to ČD nasadí byly plné zprávy, tak si to najděte.
Já si mám hledat zprávy? Vy argumentujete, že tam mělo něco jezdit, to že jste četl něco nepodloženého neznamená, že to tak mělo skutečně být.
Když tiskový mluvčí ČD něco tvrdí do novin, je to nepodložené? Máte čist noviny.
Žádná smlouva na Desira na rychlících na 200 nebyla …
O jakých Desirech na 200 „blábolíte“. Ta Desira tam nikdy nejezdila, existovala jakási úvaha, že by se Desira pronajala a nahradila tehdy nasazované lok 749 (ex T 478.1). Podobné ekonomické výpočty (s použitím metodiky SBB) došly ovšem k závěru, že při zachování intenzity provozu (během let počet vlaků PHA – Příbram – ČB klesl) by se náklady na pronájem dostaly ve srovnání s provozními úsporami (nepatrně nižší spotřeba nafty u Desir) na NULU za 10 let provozu … a předpokládat v roce 2009 že bardotková trakce bude ve stejném rozsahu fungovat o 10 let později by byl projev naivity …… Číst vice »
Nebyla to úvaha, ministerstvo dopravy a ČD se tím chvástali do novin a pak skutek utek.
Opravdu pro cestující bylo správné jezdit v ojetých 40 let starých B šrotech, kde WC smrdělo přes 3 kupé, místo Desira.
Není to k tématu ale není pravda že Desira na těchto vlacích nikdy nejezdila. Poslední dobou občas Desiro na R26 zahlédnu, někdy i ve dvojici. Akorát to není ČD 🙂
Ty původní návrhy s celomodrým čelem mi přišly zajímavější. Ale kdo ví, jak nakonec přesně budou vypadat.