Dráhy mají první nový typ bistrovozu. Ustoupily kritice, kuchyň bude na konci vagonu
České dráhy ustoupily kritice cestujících a personálu, u dalších bistrovozů změnily vnitřní uspořádání.
Dceřiná firma Českých drah DPOV dokončila prototyp modernizovaného bistrovozu ARmpee 832. Jde o přestavbu vozidel stejné řady, které vznikly modernizací vozů řady BRcm na BRm a pak ARmpee
Původní modernizace vzbudila loni velkou kritiku od cestujících i posádek vlaků Českých drah. Nový typ bude mít větší oddíl 1. třídy než stávající.
České dráhy tak budou mít ve flotile dva typy modernizovaných vozů řady ARmpee. Více bude těch, které na začátku sklidily velkou kritiku: celkem 18, jde o vozy řady ARmpee 829. Podle mluvčí Českých drah Gabriely Novotné ale už připomínky zmizely. „Po prvotní vlně diskuzí již žádné připomínky k uspořádání těchto vozů neregistrujeme,“ řekla Novotná. Podle ní se už další změny ve zmodernizovaných vagónech nechystají.
DPOV aktuálně modernizuje 6 vozů. „V těchto vozech je zázemí bistrooddílu na kraji vozu, tedy všechna místa 1. třídy budou v jednom oddíle a nikoliv rozdělená jako v případě vozů ARmpee 829, kde se nachází kuchyně ve střední části vozu,“ řekla Novotná. Vozy jsou v bohumínském depu, obsluhují linky z Ostravska do Prahy. „První prototypový vůz ARmpee 832 (č.002) je před předáním. Aktuálně probíhá schválení u Drážního úřadu,“ dodala Novotná. Modernizace bude probíhat postupně do roku 2022.
České dráhy loni čelily velké kritice za uspořádání nových modernizovaných bistrovozů. Cestujícím 2. třídy do nich zakazovaly si sednout, nutily je vzít si jídlo pouze s sebou. Nakonec České dráhy pravidla mírně změnily, část první třídy vyhradily i pro hladové a žíznivé klienty z 2. třídy.