Centrální komise schválila další dva obchvaty na I/19, celkem za 1,5 miliardy

Silnice I/19, obchvat Chýnova. Pramen: ŘSDSilnice I/19, obchvat Chýnova. Pramen: ŘSD

Silnice I/19 je důležitou spojnicí ve směru západ–východ, která mimo jiné propojuje města Plzeň, Tábor a Pelhřimov.

Řidiči využívající frekventovaný tah I/19 mezi Táborem a Pelhřimovem by se na území Jihočeského kraje měli ještě před koncem dekády dočkat dalšího výrazného vylepšení této silnice. Centrální komise ministerstva dopravy, skrze kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby, aktuálně schválila záměry na stavbu dvou na sebe navazujících obchvatů: Kladrub a Lejčkova.

Celkem půjde o 6,5 kilometru nové silnice, která naváže na loni dokončený obchvat Chýnova. Stavby dohromady vyjdou dle dnešních odhadů na 1,5 miliardy korun, stavět se mají současně v letech 2028 až 2030. Výběrová řízení by měla být vypsána v roce 2027.

I/19, Kladruby, obchvat. Pramen: ŘSDI/19, obchvat Lejčkova. Pramen: ŘSD

Téměř tři kilometry dlouhý obchvat obce Kladruby naváže na obchvat Chýnova. Odhadované náklady jsou 554 milionů korun. Přeložení silnice mimo Kladruby vyřeší mimo jiné dnešní nevyhovující křížení s železniční tratí Tábor – Obrataň, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá pro hlavní trasu s vybudováním nového podjezdu.

Nové podjezdy pod tratí přitom v rámci stavby vzniknou hned dva. Druhý vznikne o sto metrů dál na obslužné komunikaci (silnici III. třídy), která spojí přímo Chýnov a Kladruby. Tato pomocná silnice z velké části využije stávající I/19. Součástí nového obchvatu bude i kilometr dlouhý přídatný pruh ve stoupání směrem na Pelhřimov.

Navazující obchvat Lejčkova bude dlouhý 3,6 kilometru, náklady se odhadují na 916 milionů. I jeho součástí ve stoupání směrem na Pelhřimov bude 800 metrů dlouhý přídatný pruh.

Silnice I/19 je důležitou spojnicí ve směru západ–východ, která mimo jiné propojuje města Plzeň, Tábor a Pelhřimov. ŘSD na ní předloni v únoru otevřelo obchvat obce Kámen, loni pak zprovoznilo obchvat Chýnova. Silnice podle ŘSD na řadě míst nevyhovuje „z hlediska směrových i sklonových parametrů“, cílem je také vyvést tranzitní dopravu z obcí.

Už před rokem schválila centrální komise i obchvat Čížkova (stavba 2029 až 2030), nejdále v přípravě je zřejmě obchvat Starého Pelhřimova, který by se měl stavět v letech 2025 až 2027. Tato stavba má probíhat v souběhu s budováním západního obchvatu Pelhřimova na I/34, který nedávno získal první stavební povolení.

Tagy centrální komise I/19 Kladruby obchvat Lejčkov obchvat ŘSD
31 komentářů