ČD Cargo řeší, co se starými brejlovci. Čeká je oprava, modernizace, nebo šrotiště?
ČD Cargo začalo řešit budoucnost posledních lokomotiv řady 750, které v minulosti neprošly modernizací. Kvůli vysoké poruchovosti, nedostatku náhradních dílů
ČD Cargo začalo řešit budoucnost posledních lokomotiv řady 750, které v minulosti neprošly modernizací. Kvůli vysoké poruchovosti, nedostatku náhradních dílů i nákladům na provoz je ve hře i možné vyřazení z flotily.
„Rozhodujeme se, zda je ještě nechat a opravit, modernizovat, nebo zešrotovat,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik. Jde celkem o šestnáct strojů.
Nákladní dopravce už na profilu zadavatele zveřejnil informaci o průzkumu trhu. „Zadavatel uvažuje o doplnění svého vozidlového parku o 6 až 16 lokomotiv nezávislé trakce pro nákladní traťovou službu,“ uvádí ČD Cargo na svém profilu zadavatele. Podle firmy jsou ve hře tři varianty: dodávka nových strojů, dodávka zánovních strojů se životností nejméně 25 let a modernizace lokomotiv řady 750.
ČD Cargo vysvětluje průzkum trhu tím, že chce oficiálně znát aktuální možnosti trhu, proto tímto vyzval všechny potenciální zájemce o předložení nabídky do 25. února. Ta bude zcela nezávazná. Po vyhodnocení nabídek ČD Cargo zvolí další postup.
Státní dopravce postupně modernizuje svou flotilu. Po dokončení dodávek lokomotiv Siemens Vectron má začít přebírat nové elektrické lokomotivy Bombardier Traxx. Velkou akcí je modernizace až 50 lokomotiv řady 742 za více než 2 miliardy korun. Zakázku, jejíž součástí je i vybavení systémem ETCS, vyhrála společnost CZ LOKO ve sdružení s Bombardierem. Firma loni zrušila výběrové řízení na velké dieselové lokomotivy, rozhodla se jít cestou nákupu menších strojů, především z důvodu aktuálně příliš vysokých cen nových řad velkých dieselů.