umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice

ČD Cargo převzalo poslední pronajatý Vectron

Siemens Vectron pro ČD Cargo od MRCE. Foto: ČD Cargo
Siemens Vectron pro ČD Cargo od MRCE. Foto: ČD Cargo
Sedm lokomotiv pokrývá zpoždění dodávky nových strojů od Bombardieru i expanzi do zahraničí.

Společnost ČD Cargo zařadila do provozu poslední ze sedmi lokomotiv Siemens Vectron, které si pronajala od tří různých leasingových společností.

Poslední lokomotiva s číslem 193.627 je od společnosti Mitsui Rail Capital Europe (MRCE). Ta zůstala v červeno-bílých barvách, přibyla na ní ale loga ČD Cargo. V Česku měl stejnou lokomotivu v minulosti krátkodobě vypůjčenou například RegioJet. Důvodem dočasného polepu je skutečnost, že by měla být během pronájmu vyměněna za novou.

ČD Cargo si půjčuje celkem pět lokomotiv od Alpha Trains, po jedné od ELL Germany a MRCE. Firmy si vybrala ve veřejné soutěži elektronickou aukcí.

Důvodem ročního pronájmu je zpoždění dodávky deseti interoperabilních lokomotiv Bombardier TRAXX MS3. Ty jsou hotové, ale zatím ještě stále nemají všechna potřebná povolení. Na twitteru se Bombardier tento týden pochlubil, že lokomotivy pro ČD Cargo ve zkušebním provozu najely již přes 160 tisíc kilometrů.

Interoperabilní lokomotivy si ČD Cargo pořizuje i díky novým zakázkám v zahraničí. V posledních třech letech získalo licence pro provoz ve všech okolních zemích, vlaky mohou od října loňského roku zajíždět i do Maďarska. Státní nákladní dopravce tím získal výhodu na přepravu ucelených vlaků napříč více zeměmi.

Lokomotivu ELL zdobí znaky v loňském roce založeného Nadačního fondu Skupiny ČD – Železnice srdcem, který pomáhá železničářům v těžkých životních situacích.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kkarel

Je dobře, že má cargo tolik výkonů, že potřebují si pronajímat loko.

Libcha

Je to dobře, nebo je to jedno? Je to jeden z několika nákladních dopravců u nás, kdyby nebyl úspěšný tento, tak by byl úspěšný jiný.

Adrián

Myslím, že to nie je jedno. Keď sa pozriem k nám na Slovensko, ZSSK CARGO je na tom pomaly rovnako (ak nie horšie) ako Bulharské Cargo, čiže sa vo veľkom prepúšťa a spoločnosť prichádza o výkony. A niektoré naozaj preberú súkromníci, avšak aj tak ide väčšina cestnú dopravu. A to nie je dobre. A navyše otrasná vlečková politika…

Stanley

Slovenské Cargo teď pronajíma v ČR soukromníkům „dvojčata“ a vozy Shimms a Rils

Frantisek

Offtopic trochu – pred chvili jsem sel okolo nadrazi a zrovna se rozjizdel rychlik s tim Bombardiem Traxxem CD Cargo. Co ta lokomotiva vydavala za zvuky v ruznych toninach … to je tak normalne ?

Apollo17

“ Co ta lokomotiva vydavala za zvuky v ruznych toninach … to je tak normalne ?“

No je.Asynchronní třifázové motory krmí trakční měniče různými frekvencemi proudu.

Vašek

Jde to i potichu a říká se tomu Vectron.

Vladki

To jste neslysel nektere modernizovane tramvaje (saliny) T3? Ty to maji vyladene ze hraji pri rozjezdu akord. (zivijoooo, zivijoo, …) A to teda krmi stejnosmerny motor, takze je to jen tyristorova regulace.

Karel

Nebo jedno systémové taurusy.

Kubrt

A další vectroni od S Rail Lease zamíří do pronájmu k ČD.

noerf

Zajímavé je, že EP Cargo, ČD Cargo a Regiojet začínají jit cestou nákupu lokomotiv do vlastnictví (byť kvůli zpoždění dodávek od výrobců si některé lokomotivy pronajímají, kdežto ČD jde zatím cestou leasingu. S tím, že nějaké lokomotivy možná koupí.

Tadeáš Rybka

Dopravci typu ČD se lokomotivy, kromě toho že by eventuálně v ní držely kapitál, nevyplatí. Regiojet v dlouhodobém výhledu nepřejde na EMU, za to ČD výhledově určitě na EMU přejde a do té doby klasické vlaky krásně pokryjí pronájmy a až budou mít koncepci, kde standardní vlaky a kam EMU, tak si ten zbytek lokomotiv mohou průběžně dokoupit.

Avlaky

Přejde na emu a proto nakupuje vagóny….

Já, kdo jiný

Rybičko, na ty EMU u ČD jste narazil kde? U couráků jo, ale v rychlíkové ne, tam to bude pořád chtít hnací vozidlo. Uvažovat o ICE 4 na 230/250 km/h, tak daleko na Pobřeží ještě nejsou.

Marek

ČD cargo loko má své Trax 3 jen čekají spolu s Regiojetem na schválení.

Kubrt

ČD taky má vypsané výběrko na nákup lokomotiv, ale toto je rychlejší (v létě vyhlášeno, v únoru se může začít jezdit) a samozřejmě hrají roli i aktuálních možnosti financování.

Já, kdo jiný

Nehledě na to, že se strojvedoucí ČD konečně můžou naučit jezdit na ETCS.

Jerry

Že toho že etcs máme

Já, kdo jiný

Kolín-Břeclav 250 km je málo? Na naučení se to stačí, navíc budou v dohledné době další úseky.

Marek

třeba Břeclav -Kolín

Partneři


Czechtoll

pst
podcast