ČD Cargo převzalo poslední pronajatý Vectron
Siemens Vectron pro ČD Cargo od MRCE. Foto: ČD Cargo
Sedm lokomotiv pokrývá zpoždění dodávky nových strojů od Bombardieru i expanzi do zahraničí.
Sedm lokomotiv pokrývá zpoždění dodávky nových strojů od Bombardieru i expanzi do zahraničí.
Je dobře, že má cargo tolik výkonů, že potřebují si pronajímat loko.
Je to dobře, nebo je to jedno? Je to jeden z několika nákladních dopravců u nás, kdyby nebyl úspěšný tento, tak by byl úspěšný jiný.
Myslím, že to nie je jedno. Keď sa pozriem k nám na Slovensko, ZSSK CARGO je na tom pomaly rovnako (ak nie horšie) ako Bulharské Cargo, čiže sa vo veľkom prepúšťa a spoločnosť prichádza o výkony. A niektoré naozaj preberú súkromníci, avšak aj tak ide väčšina cestnú dopravu. A to nie je dobre. A navyše otrasná vlečková politika…
Slovenské Cargo teď pronajíma v ČR soukromníkům „dvojčata“ a vozy Shimms a Rils
Offtopic trochu – pred chvili jsem sel okolo nadrazi a zrovna se rozjizdel rychlik s tim Bombardiem Traxxem CD Cargo. Co ta lokomotiva vydavala za zvuky v ruznych toninach … to je tak normalne ?
“ Co ta lokomotiva vydavala za zvuky v ruznych toninach … to je tak normalne ?“
No je.Asynchronní třifázové motory krmí trakční měniče různými frekvencemi proudu.
Jde to i potichu a říká se tomu Vectron.
To jste neslysel nektere modernizovane tramvaje (saliny) T3? Ty to maji vyladene ze hraji pri rozjezdu akord. (zivijoooo, zivijoo, …) A to teda krmi stejnosmerny motor, takze je to jen tyristorova regulace.
Nebo jedno systémové taurusy.
A další vectroni od S Rail Lease zamíří do pronájmu k ČD.
Zajímavé je, že EP Cargo, ČD Cargo a Regiojet začínají jit cestou nákupu lokomotiv do vlastnictví (byť kvůli zpoždění dodávek od výrobců si některé lokomotivy pronajímají, kdežto ČD jde zatím cestou leasingu. S tím, že nějaké lokomotivy možná koupí.
Dopravci typu ČD se lokomotivy, kromě toho že by eventuálně v ní držely kapitál, nevyplatí. Regiojet v dlouhodobém výhledu nepřejde na EMU, za to ČD výhledově určitě na EMU přejde a do té doby klasické vlaky krásně pokryjí pronájmy a až budou mít koncepci, kde standardní vlaky a kam EMU, tak si ten zbytek lokomotiv mohou průběžně dokoupit.
Přejde na emu a proto nakupuje vagóny….
Rybičko, na ty EMU u ČD jste narazil kde? U couráků jo, ale v rychlíkové ne, tam to bude pořád chtít hnací vozidlo. Uvažovat o ICE 4 na 230/250 km/h, tak daleko na Pobřeží ještě nejsou.
ČD cargo loko má své Trax 3 jen čekají spolu s Regiojetem na schválení.
ČD taky má vypsané výběrko na nákup lokomotiv, ale toto je rychlejší (v létě vyhlášeno, v únoru se může začít jezdit) a samozřejmě hrají roli i aktuálních možnosti financování.
Nehledě na to, že se strojvedoucí ČD konečně můžou naučit jezdit na ETCS.
Že toho že etcs máme
Kolín-Břeclav 250 km je málo? Na naučení se to stačí, navíc budou v dohledné době další úseky.
třeba Břeclav -Kolín