ČD Cargo kupuje deset lokomotiv Siemens Vectron MS. I s verzí pro provoz v Belgii
Lokomotiva Siemens Vectron v čele vlaku ČD Cargo. Foto: Siemens Mobility
Dodávka nových lokomotiv začne v roce 2024, ČD Cargo je použije pro expanzi do přístavů.
Co kdyby raději koupily po měsíci urgovani bojler pro zaměstnance, kteří se musí sprchovat ve studené vodě?
Co si myslíte, není výhodnější místo instalace etcs do starých mašin (240, 242 ex ČD, 130 apod) raději pronajmout, nebo pořídit nový mašiny?
Neni.
Jak je to se schválením traxxů MS3 v Rakousku?
Traxxy neměli vůbec kupovat ..otřesna mašina.prikoupit vectrony , ideálně mít jen dvě elektrické řady loko vectrony a esa.a na posun žehličky ..zbytek do smelcu.
Hoď si mokrý hadr na hlavu
Provozovat staré mašiny na které nejsou náhradní díly ..např .laminátky ..Plecháče nemá smysl
Chlapi, kdo prosím s Větroni lítáte u jakékoliv dopravce – jak je to se spolehlivostí těchto mašin a popřípadě co odchází nejvíc? (smetáky po „důvěrném seznámení“ s hákovnicí nepočítám) .
Já už jsem dlouho mimo hru, takže jen ze zvědavosti.
Osobně jsem měl asi dvakrát problém, kdy po změně systému z PZB na český nenaskočil Mirel. Pak se mi asi 2x nebo 3x stalo, že nešla odbrzdit přímočinná brzda, většinou to dělala aretovaná poloha „zabrzděno“ takže zavřít kohout ve strojovně, brzda odbrzdila, a pak klidně zase zapnout a už byl klid. Jinak s Mirelem byl ještě problém, že nešel udělat D test, jelikož byl problém s tím, že mašina nedokázala vyhodnotit, že brzda je odbrzděná. Jinak zkušenosti mám s Vectronem dobré, je to někdy trochu kus od kusu, ale kromě problémů s brzdou či zabezpečovačem většinou vše funguje.
Asi tak nějak. Sem tam dočasná porucha. Jednou porucha nabíjení baterie ale lok se uživila z dalších systémů a za 4 hodiny klesla z 24 na 23 V. Za půl dne opraveno a zpět v provozu. Škoda odporníku na stridavině s vypnutým HV nad 30 km
Já vždycky s Vectronem dojel, jednou vypadl ventilátor chlazení brzdového odporníku ale na střídavině se s tím dalo přežít.
Jednou dvakrát vypadl jeden měnič, vypnout jističem a dojelo se na půlku mašiny.
Jednou jsem musel ručně přepnout ZSG (hlavní počítač nebo co to je :D) ale vždycky jsem dojel.
Vím o dvou případech kdy nedojel a to když na změně systému odešel detekční modul a mašina nešla nahodit a druhý kdy odešel hlavní vypínač.
Kdybych měl mluvit o MS3… Škoda slov.
Ještě bych dodal že vectron ve verzi E (s hvězdičkou na okně) je asi nejlepší co tady na kolejích jezdí.
Díky moc oběma
Jednou neschopný na únik vzduchu ze sběrače u 4 systémové verze. Jinak většinou restart pomůže.
Jak už tu psal někdo přede mnou, hůře vyhodnocuje u Mirelu odbrzděno, takže se to musí zkoušet několikrát. Většinou pod jeden bar ve válcích to vezme.
TRAXX no, jde vidět, že to dělali Frantíci a Kanaďani.
Se divím, že ty Traxxy nechtěli i pro Slovinsko a Chorvatsko kvůli přístavům.
takova kombinace paketu mozna ani neexistuje.
Traxxy ČD Cargo aj RJ majú paket pre Slovinsko a Chorvátsko, každý z nich má aj po jednom úzkom AC aj DC zberači.
Je to tak jak pisete. Vectrony a Traxxy maji standardni packety zemi a pak specifika. Vectrony soustedime na zapad vc. aktualne objednaneho Beneluxu, Traxxy vedle standardnich zemi v budoucnu uvidite i na Balkane. Kolegove tady v chatu hodnoti traxx jako spatnou loko. Je mlada, vzpomente na vectrony kolem roku 2013. Zlepsuji se kazdy mesic a postupne najizdi srovnatelne kilometru jako leta zarazene vectrony v nasi flotile. Tzn. nejhorsi je premyslet o tom, jak mi nebude chutnat obed, kdyz se teprve vari :)) Mejte krasny den, jen jsem Vam chtel rici, ze mate pravdu a jste pozorny, na strese ty sberace… Číst vice »
Říká se, že každá nová loko trpí „dětskými nemocemi“, než se postupně vyladí a vychytá.
Je to zkrátka složitý stroj a nikdy se nepodaří „na první dobrou“ vše vychytat.
kombinace paketu slovinsko a chorvatsko urcite existovat bude, ale jestli to jde objednat dohromady i s belgii a nizozemskem bych si nebyl jisty – prilis mnoho specifik…
To som však ja vôbec netvrdil. Ja som len reagoval na komentár vyššie, kde bola položená otázka, či vôbec existuje paket Traxxa pre HR/SLO. K tomu som uviedol, že ho obe české spoločnosti majú. Napríklad paket Vectronu A54-2 má takúto konfiguráciu: DE-AT-PL-NL-BE-LU-CZ-SK-HU-RO-HR-BG-RS, Slovinsko chýba a nikde som ani kombináciu Beneluxu a Slovinska nenašiel.
Problém je v tom, že pokud byste chtěl lokomotivu na Benelux, střední Evropu a Slovinsko zároveň, potřeboval byste celkem 5 sběračů kvůli rozdílným šířkám lišt, které jsou vyžadovány v jednotlivých zemích. Z toho důvodu je u varianty A54 Slovinsko vypuštěno – sběrač na 3 kV se specifickou šířkou pro Slovinsko musel uvolnit místo sběrači na 1,5 kV pro Nizozemsko.
Presne tak
Mohu se prosím (jako neznalý v tomto oboru) zeptat na důvod rozdílné šířky sběračů v určitých zemích?
Prejazdný profil tunelov.
Zvyklosti při budování sítě a neschopnost opustit zažité zvyklosti, protože ten druhý nemůže vyhrát…
Nemáte pravdu. Kombinace NL (čtyřližina 1950, 1,5 + 3 kV) + DE (1950 mm, 15/25 kV, SL dvouližina 3 kV 1450 mm, HR 1600 mm 25 kV ) technicky možná je, protože čtyřližina 1,5 / 3 kV je schválena i pro CZ a SK. Taktéž smeták pro DE je schválen i pro AT, CZ, SK, HU, RO, BG, SRB.
Otázkou je, jestli to takto někdo dělá.
ČDC objednalo tyto lokomotivy jen kvůli homologaci Be+Ni?? Tam se nové traxy nedají zhomologovat a upravit na 1,5 kV?
A na to si prišiel ako? Cargo má pomerne veľký nedostatok interoperabilných mašín pre zahraničie, koniec koncov si niekoľko kusov musia prenajímať od externých spoločností ( Alpha Trains, CargoUnit, Lokotrain atď), takže nie, objednali ich pretože ich potrebujú.
To byl dotaz. Pokud chápu správně, tak opci na traxxy ještě ČDC zdaleka nevyčerpalo. Proto mi nedává nákup siemens vectron smysl.
Zmysel má taký, že potrebujú niečo, čo je osvedčené a v Belgicku a Holandsku schválené. Zmluva na Traxxy je v určitej konfigurácii a tá sa meniť nemôže, tým pádom by to malo vplyv aj na cenu. Okrem iného, Alstom tie mašiny z pôvodnej zmluvy všemožne nechce Cargu ani RegioJetu vyrobiť, nakoľko aktuálne ceny sú diametrálne odlišné ako tie, za ktoré boli zmluvy uzatvorené.