dpp

Podcast: Lokomotiva 380 by mohla sloužit ČD Cargu v zahraničí, říká šéf Tomáš Tóth

Lokomotiva řady 380 na zkušebním okruhu ve Velimi. Foto: České dráhyLokomotiva řady 380 na zkušebním okruhu ve Velimi. Foto: České dráhy

ČD Cargo se podle Tótha hospodářsky vyrovnalo s covidovým propadem a opět roste ve všech oblastech.

Škodovácké lokomotivy řady 380 by mohly nalézt budoucnost u ČD Cargo, a to při přepravách v zemích, kde nehrozí rychlé zavedení  systému ETCS. V novém díle podcastu Cesty Zdopravy.cz to řekl šéf ČD Cargo Tomáš Tóth. Mateřské České dráhy už řadu měsíců řeší další osud těchto lokomotiv ve své flotile, jejich osazení systémem ETCS vyhodnotily po třetím neúspěšném tendru jako příliš nákladné.

Tomáš Tóth. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Tomáš Tóth. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

„Třistaosmdesátky už asi opravdu nedostanou ETCS. Ale velmi intenzivně diskutujeme, jestli by tahle mašina nemohla být použitelná v železniční nákladní dopravě v zemích, kde ETCS ještě dlouho nebude,“ řekl Tóth v podcastu, který si můžete poslechnout zde na stránce. České dráhy nedávno rozhodly o postupném vyřazení lokomotiv. U Carga připadá v úvahu využití například na Balkáně, na který se firma v poslední době zaměřuje.

V podcastu se otevírají i další témata. ČD Cargo se podle Tótha hospodářsky vyrovnalo s covidovým propadem posledních let a opět roste ve většině oblastí. „Velmi komplikovanou situaci má pouze automotive. Ten je ve stavu, v kterém určitě být  dlouhodobě nechce,“ říká Tomáš Tóth.

Otevíráme i téma války na Ukrajině. Kromě toho, že se naostro rozjely vojenské přepravy, rostou například i přepravy železné rudy z východu. „Všichni oceláři nakupují a dělají zásoby, dokud to jde,“ říká Tóth.

Je přesvědčený, že i přes velké nárůsty cen trakční energie, nafty i cen náhradních dílů udrží letos firmu v zisku. Zásadně podle něj promlouvají do hospodářských výsledků i zahraniční dcery a divize ČD Cargo. Jak přesně a jak se společnosti daří podnikat mimo území České republiky, uslyšíte v rozhovoru.

Které lokomotivy přežijí nástup ETCS a které si na koridorech v budoucnu už nezajezdí? Jak ČD Cargo financuje nákup nových lokomotiv? Jak často bude firma nakupovat nové elektrické lokomotivy pro mezinárodní dopravu? Kdy by chtělo ČD Cargo pořídit první duální lokomotivy? Kde dnes ještě jezdí poštovní nákladní expresy a jak by mohly v budoucnu vypadat poštovní přepravy balíků po železnici? Jakou budoucnost má přeprava odpadků po kolejích? Které vozy jsou nedostatkovou řadou? Jaké vozy společnost nakupuje a bude v nejbližší době nakupovat? Naráží někdy ČD Cargo na limity infrastruktury Správy železnic, chybějící manipulační koleje a prostor pro nakládku?

Odpovědi na tyto a další otázky si poslechněte v novém díle podcastu Cesty Zdopravy.cz, včetně odpovědí na některé dotazy našich čtenářů. Podcast můžete poslouchat přímo zde na stránce, odebírat jej můžete i na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts a Podcast addict.

Tagy ČD Cargo Doporučeno lokomotivy 380 podcast Cesty Zdopravy.cz Tomáš Tóth
76 komentářů