Pražskou MHD čeká zemětřesení. Materiál Ropidu odhalil změny linek po otevření Dvoreckého mostu
Dvorecký most. Zdroj: Ropid

Změny linkového vedení budou rozsáhlé. Most nabídne nová spojení i zkrácení časů.

Změny linkového vedení budou rozsáhlé. Most nabídne nová spojení i zkrácení časů.
Absolutně nechápu zásah do linky 14. Vypadá to jako příprava na stavbu filharmonie, kdy nebude nic jezdit přes Hlávkův most, ale to ještě není na pořadu dne. Pokud chtějí řešit problémy přenášení zpoždění ze 6 na 14, dá se najít hned několik lepších způsobů.
Zrušit rychlé spojení dolních Holešovic s centrem ve chvíli, kdy se pořádně nedá na Palmovku na metro B, je vrchol arogance. A to by člověk řekl, že horší to už být nemůže.
Než na Smíchov tahat linku 124 by mi mnohem zajímavější přišloprotahnout přes Pankráckou pláň Linku 188, která by na Smíchov napojila mista, která přímými spoji neoplývají například: Pankrácká pláň, Michle, Záběhlice, Zahradní město a po spojení s linkou 195 i dalšími lokalitami. Dále by mi přišlo zajímavé využít potenciál nově přečíslované linky 114 a přes zelený pruh jí dotáhnout také na Smíchov, tak aby i celá nemocnice Krč a IKEM měli kvalitní spojení na Smíchov.
Cesta ze Zeleného pruhu na Dvorce je divoká, ani nevím, zda se to tam někdy zkoušelo kloubem projet.
Třeba se dočkáme podobným mrzeníček jako s trolejbusy u Veleslavína a nebo spoustou příměstských linek okolo Prahy, kde se mají autobusy na úzkých silničkách problémy vyhýbat. Ale děti na ROPIDu si malují klikiháky pastelkou v mapě, tak je nerušte 😀
Přiznám se, že mě baví takovou úlohu zadat AI 😀 Křižovatka Nad Lomem × U Dubu – velmi ostré esíčko, obrubníky těsně u sebe – NB18 by tu potřeboval minimálně vnitřní poloměr ~11–12 m, vnější ~15–16 m, což tady není — vnitřní roh (u domu č.p. 25) by kloubový vůz pravděpodobně přejížděl. – bez úprav obrubníku by to neprojel bez najetí do protisměru. U Dubu (střední část) – rezidenční, často parkující auta po obou stranách, jízdní pruh cca 2,7–3,0 m → NB18 potřebuje minimálně 3,25 m na průjezd v přímém směru. – bez zákazu parkování nebo posunutí značek by byl… Číst vice »
Klouby se na Dobešce před delší dobou zkoušely. Neúspěšně.
Hele, já tam bydlel 77-92 a jednou se tam ještě v osmdesátých letech omylem na tenkrát ještě 124 objevil kloubový ikarus s manuálním řazením 😛😛. To jsem tomu řidiči fakt nezáviděl… Ostrá pravá cca 120° z Gončarenkovy do prudkého kopce a nahoře cca o 200m dál pak ještě ostřejší pravá, to byla lábuž…
Přes Zelený Pruh na Dvorce klouby nemůžou, však právě proto se linka 124 nejdřív rozdělila na kloubová pořadí co tam končila a krátká co jela na Dvorce, následně se to tam ukončilo všechno a na Dvorce se zavedla 134. V příspěvku výše ale není nic o tom že 114 by byla v kloubu.
Hele, je to tam… Když si rozkliknete změny „zde“, objeví se vám kompletní nové trasy linek i s typy vozidel a intervaly, a u 114 je psán KB, což je kloubový autobus.
Který chytrolín stojí za tímto? 😀
Budu pak s chutí doporučovat: „Z Braníka na ‚Palačák‘ jeďte přes Anděl, už to přece bez problémů jde!“
Takovou hloupost udělá leda mentálně postižený šotouš.
O čem to melete? Však z Braníka na Palačák jednoduše 17
Ruší se spojení z Braníka na Národní třídu (dnes 2).
To mele ROPID 😀 Stačí se začíst do toho přiloženého PDF.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/11/tt-dvorecky-most.pdf
Pekne, jen to tiche zruseni linky 193 do Vrsovic je takove, no – typicky ropidovske… Prvni ji zrusime „docasne“ a pak ji pri vetsich zmenach uz neobnovime a nechame to vysumet do ztracena, vsak on si toho nikdo nevsimne :DDD
Linka 193 měla být zkrácena k PP už v okamžiku vzniku linky 19. Takže to není žádné tiché zrušení, ten úsek do Vršovic naopak přesluhoval.
No kdyby nebyl tak hojně využíván, tak by asi nepřesluhoval
No hlavně kdyby se někdo postaral o návaznosti, když k tomu byla zřízena zastávka a navíc tramvaj, na kterou by se dalo přestoupit, má na tu zastávku dohled už z výchozí…
ROPID coby specialista na tvorbu chalupoid nezklamal 😀 Dopadlo to jako vždycky. Jízda třeba takovou patnáckou bude vyhlídková jízda.
To už je i dneska třeba z hlavního na Smíchov, ale stejně ty tramvaje mají vykrývat více krátkých úseků.
V zásadě ok. Ale přidání další linky do Ječné je sebevražda. Zvláště pokud by se třeba jen dočasně vrátily na magistrálu stovkové cykly.
Jeremenkova palec nahoru
Budou na mostě instalovány pohyblivé sloupky, které bude možné ovládat z vozidel MHD a IZS? Protože jestli ne, tak nechápu tu naivní představu, že tam nebudou stát kolony aut. Respekt k zákazům vjezdu je v tomhle městě zcela nulový, tady se jezdí stylem „kde je vůle, tam je cesta“.
Vzhledem k intenzitě provozu jsou pohyblivé sloupky nesmysl.
Kolony aut tam podle mého nehrozí,
– pokud by „vykutálenců“ začalo být nenulové množství, není zas tak těžké je indetifikovat a sebrat (přece jen…je to most že kterého jen tak někam neuhnete).
Kamery předpokládám na obou koncích mostu budou.
Dopravní anarchie v Praze opravdu není proto, že by s ní nic dělat nešlo, ale proto, že se s ní nic dělat nechce. Takových míst jsou po Praze desítky, ne-li stovky, kde by hlídka mohla stát celý den a jen nonstop kasírovat.
Máte pravdu. Konkrétně na jihu velmi ublížilo, jak se při rekonstrukci Barrandovského mostu na Modřanské sice správně vyznačily bus pruhy, ale dodržování tam většinu čas nikdo nekontroloval. Zpočátku to byly výjimky, ať už byl někdo drzý nebo se jen zapomněl, ale časem se to zvrhlo a spíš byl člověk za pitomce, když opravdu poctivě stál v koloně. Důsledkem je, že se lidi naučili ty bus pruhy ignorovat i jinde. A vůbec nejde o nějaké „mladé frajírky“, takhle tu běžně jede mamina s děckem na nákup, prostě viděla, jak jezdí ostatní, tak se naučila jezdit stejně.
Jak moc jsou ty sloupky potřeba na Karlově mostě?
Tam jsou tisíce živých sloupků, tedy turistů – kdybyste to zkusil projet ve špičce, tak si časově absolutně nepomůžete a ještě je šance, že na takhle exponovaném místě někdo zavolá 156 a než se dostanete na konec, budou tam na vás čekat. A mimo špičku k tomu snad kromě hecu zas není důvod.
Bude na koncích mostu vlastně klasický semafor, nebo jen „čočky“ podle kterých budou jezdit i busy? To by když tak některé ty vykutálence mohlo znervóznit 🙂
tvl, jednou sem projížděl z vrchlickýho erbenovou, padla mi zelená, tak se nějak tak kýbluju do křížovatky a co myslíte? po kolejích auto od motola, normálně na tvrďáka to tam poslal, nějaký čočky ho vůbec netrápily. od tý doby už se na takovejch křižovatkách rozhlídnu, hlavně když jsem první… naštěstí ke kolizi nedošlo, ale takhle na vrata řidiče bych to koupit nechtěl…
V Brně je nerespektování zákazu vjezdu do centra tak běžné, že nestačí kamery ani policajti, ale instalují tam semafory (což je za body, to už si jen tak někdo nelajzne).
Proč by to ignorování dopravních předpisů mělo být v Praze menší?
Asi se nějaké přestupky vyskytovat budou. Stejně jako na náměstí Republiky, Masarykově nádraží nebo Palačáku od Moráně. Ale kolony aut neočekávám.
Obecně je v Praze hromada vozidel s právem přednosti v jízdě a spoustu vozidel používají zahraniční diplomaté vč. „méně diplomatických“ zemí. Neoznačených vozů. U nich se nejedná o přestupek a kdyby ano, proplatí to ambasáda.
Muze tam stat MP s tabletem jako v Brne na Masarycce 🤣🤣
Zrušení 14 je no slušně řečeno hloupost. Budou jezdit po mostě i nějaké příměstské linky?
14 je zrušena jen dočasně (viz text článku). A příměstské linky by po něm jely kam…?
Všichni známe „dočasná“ rozhodnutí v oboru veřejné dopravy. Pro připomenutí, nejčastější jednotkou dočasnosti je jeden furt.
aha a umíte si aspoň přečíst, kdy se má vrátit?
Příměstské linky na Dvoreckém mostě? To je jednoduché. V rámci zavedení stejného výchozího místa pro železniční i autobusové linky na Dobříšsko by příměstské autobusy mohly začínat na Nádraží Vršovice. Přes Pražského povstání a Podolskou vodárnu by dojely k Dvoreckém mostu, přejely ho a pokračovaly přes Lihovar dál.
Nádraží Vršovice…? Kam by se tam všechny vešly…? Navíc tam je jen nádraží a od mostu je to tak 20 minut jízdy Prahou a zcela zbytečně… Lidé chtějí na metro a to je minutu od mostu…i s nádražím a budoucím velkým autobusovým terminálem…
Na Pražského povstání je také metro. A pro cesty s cílem na lince C by to bylo rychlejší.
Příměstská doprava nemůže jezdit přes půl města a nabírat zpoždění. Je důležité lidi odvézt k nejbližšímu kapacitnímu uzlu, kam se ty autobusy vejdou.
Pro cesty s cílem na metru C můžou jet z Lihovaru 118/124 na Budějovickou nebo metrem na Florenc, případně tramvají na Pavlák či na Vltavskou. Od toho je MHD neboli doprava MĚSTSKÁ. Doprava PŘÍMĚSTSKÁ má cestující dopravit na vhodný přestupní uzel na kraji města…
No dobrá, tak abychom se vrátili k vaší původní otázce – kam by tedy podle vás mohly příměstské linky jezdit po Dvoreckém mostě?
Nikam. To nebyla otázka, to bylo spíš zvednuté obočí – kam by jako měly jezdit…?
Jednotka dočasnosti je jeden Furt. Ptám se, zda most budou nějaké využívat, nechci žádné navrhovat.
Nic o tom nepsali, navíc by fakt neměly kam jezdit.
Nějak bych řekl, že tramvajové větve za Andělem ( Hlubočepy, Kotlářka, Radlice) se při každé změně přehází,tak aniž bych v tom viděl nějakou logiku. Proč to neustále mění? Jednou jeden 4 na Barrandov pak na Kotlarku, zase na Barrandov, pak Kotlaba, Slivenec a ted zase Radlice…
Mě napadají jen teoretické proklady a návaznosti, případně tedy kapacita (pokud ještě něco jezdí sólo – ale to se už řeší spíše délka u autobusů).
Já už zase přijdu o přímé spojení Smíchova a Vinohrad. 4 je bohužel takovej otloukánek a já taky😕 tak holt zase zpátky do 🚙
Zrušení linky (dnes 14), která by od centra u Bílé Labutě zahnula na Hlávkův most a jela nejkratší cestou dál do Holešovic, je chyba. Linka 34 je nesmysl. Ta změna 6/14 teď funguje docela dobře.
A co ta zpoždění, která generuje převlékání linky na jednom konci?
Tak 14ku ukončit na Výstavišti. Ale zrušit linku z centra směr dolní Holešovice a nechat tak i z Vltavské pouze 1 a 25 ve směru Dělnická je příliš.
Ve čtvrtek odpoledne jsme jeli šestkou, směr na SZ a v centru jsme jeli o tři minuty později než měl jet podle jízdního řádu spoj následující.
Z dlouhodobého pohledu je 6 druhou nejméně spolehlivou pražskou tramvajovou linkou, v závěsu za trojkou.
S tou 14kou se snad zbláznili, úplně zaniká využívané spojení Holešovice – Václavák – Karlák a přestup na metro B na Masarykově nádraží.
Nezaniká. Pořád tam bude jezdit šestka.
Zanika? Nespojuje tohle vse nahodou sestka?
Bavíme se o směru Vltavská – Dělnická, kam nikdo normální nepojede 6kou oklikou přes Nám. republiky, Stross a Výstaviště. Navíc je to v daném úseku ve srovnání s původním stavem (Libeňský most) redukce ze 4 linek (1,12,14,25) na 2 (1,25). To je velmi výrazné snížení kapacity od Vltavské směr Dělnická.
Možná bude rychlejší jet autobusem ze Smíchovského nádraží na Budějovickou a pak metrem na Pankrác, než metrem přes Florenc
Musí se rozlišovat jízdní doba podle jízdního řádu a skutečná. V Jeremenkově ulici bývají kolony. No a je otázka, jak bude vypadat úsek na nábřeží, dneska autobus tak polovinu aut objede díky bus pruhu. A taky kolik osobních aut i přes zákaz bude jezdit po Dvoreckém mostě a ucpávat ho.
Osobáky na dvoreckém mostě jsou řešitelné.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_trap
To je nesmysl, když tam má jezdit i IZS, tedy i policie.
V Jeremenkově a Olbrachtově se poslední roky udělalo několik preferenčních opatření a myslím si, že další budou následovat.
Souhlas, ostatně rychlejší je než metrem přes Florenc je i vzít to tramvají z I.P.P. na Karlák – přestup navíc, ale zpravidla se stihne o jedno dřívější metro.
Pokud by to nebylo rychlejší (možná ještě ve spojení s tramvajovou tratí Jeremenkovou), pak by snad ani nemělo smysl Dvorecký most stavět. Vždycky jsem to bral tak, že hlavním účelem Dvoreckého mostu a pak tramvajové trati v Jeremenkově je propojit Jihozápadní město + Smíchov s Pankráckou plání tak, aby se nemuselo přes Florenc.
Tleskám zdvojnásobení počtu autobusových spojů mezi Dvorci a Budějovickou, navíc v kapacitním provedení. Mě tohle velmi pomůže. Dříve jsem tak už cestoval, jenže mě přestalo bavit dělat obtisk na dveřích ráno při cestě z Dvorců a odpoledne opačnou trasu. Teď tam ráno bude frekvence jeden kloub každé 3 minuty a navíc s méně nepravidelnostmi, to kulturu cestování určitě pozvedne.
Změny vítám. Jsem rád, že konečně bude také linka 2 plnohodnotnou dlouhou tramvají, a bude moci vést v prokladu s linkou 18 v úseku Hradčanská – Náměstí bratři Synku. A také že bude možně jet z Vytone přes Dvorecky most až do Slivence, a ne jenom do Hlubocep, jak se dříve navrhovalo.
Upřímně, spojení do Podolí je sice fajn benefit, ale většina cestujících z Barrandova a zejména ze Slivence výrazně víc pocítí úbytek kapacity a rozbití taktu směrem na Smíchov. Stačí se podívat, jak to tam vypadá o víkendech, kdy nejezdí čtyřka.
To mi také přišlo jako ten původní důvod proč tam měla jet jen dvojka do Hlubočep, aby z Barrandova nadále vše jelo na Smíchov. Všechno má výhody i nevýhody. Takto ze Slivence vzniknou nová spojení a pokud někdo jezdil na Smíchov kvůli metru B do centra, nebude to o moc horší když přestoupí na Palackého nám.
Skutečné zemětřesení bude spíš otevření Václaváku spolu s rekonstrukcí Seifertovy a později Ječné.
To s tou 7 a 4 se ale vůbec nepovedlo. Z Radlic se dalo velice pohodlně dostat na Slavii a dal směrem na Strasnickou nebo přestoupit na busy směr Bohdalec / Spořilov… 4 místo toho bude končit už na Čechově náměstí, takže úplně na nic místo na přestup a podobně.
Zrovna ze sedmicky na andelu smerem od zborovsky vystupuje vetsina lidi a tramvaj se plni jinymi lidmi. Verim, ze takhle bude mit daleko vice lidi primejsi cestu.
Divil byste se, kolik lidí jede ráno z Radlické a pokračuje až dál za Vršovice.
Viděl bych i jedno drobné pozitivum: jeden přestup na trase Radlická – Slavia znamená i o 3 body více na Träwellingu…
Souhlasím, zrušení přímého spojení Smíchovského nádraží a Vinohrad je mrzuté
Pro modřanské a (hlavně pro obyvatele sídliště na Beránku) skvělá zpráva, že se alespoň pro začátek podařilo zachránit linku 190 ve stávajícím rozsahu (třeba se ale fakt ukáže, že po to nemá smysl a ta tramvaj tam stačí).
Taky je pozitvní, že linka č. 21 vedoucí ze smíchovské strany na podolskou stranu bude začínat/končit až na Slivenci (původní plány počítaly tuším z linkou č. 2 ukončenou už v Hlubočepích, což, mi přišlo dost na houby).
Ostatní změny si nějak netroufám hodnotit.