Pražskou MHD čeká zemětřesení. Materiál Ropidu odhalil změny linek po otevření Dvoreckého mostu
Dvorecký most. Zdroj: Ropid

Změny linkového vedení budou rozsáhlé. Most nabídne nová spojení i zkrácení časů.

Změny linkového vedení budou rozsáhlé. Most nabídne nová spojení i zkrácení časů.
Jsem rád, že po otevření Dvoreckého mostu bude po dlouhých letech jezdit Jeremenkovou ulicí se 118 i linka 124. Zkrátí se tím interval po ranní špičce, kde 118 jezdí po 15 minutách. Po otevření bude 118+124 dopoledne jezdit místo 15 minut v cca 7,5 minutových intervalech. Navíc přilepšením jsou i linky 196+197, který budou jezdit na Dvorce ze Smíchovského nádraží. Snad se podaří skloubit i noční spoje 901+914, který jezdí po 30 minutách.
Vidím, že oblast Manin přišla o další přímé spojení se zbytkem Prahy. Po nefunkčním Libeňáku nyní rušíme i linku 14. Docela paradox, když zde byla podle některých studií v minulosti nakreslena i stanice metra Loděnice. Další příklad podpory aut v Praze. Ještě by to chtělo kompletně zavřít Vltavskou v souvislosti s výstavbou filharmonie a je hotovo.
V návrhu je linka 34, která se na Nádraží Holešovice mění na 6. Oproti současnému stavu by to tedy neměla být změna, byť souhlasím, že už teď je to po zrušení obsluhy Manin tramvajemi a odříznutí od Palmovky velká bída.
No změna to je, je rozdíl jet čtrnáctkou rovnou přes Těšnov, a nebo 34/6 se závlekem přes NádrHol a Stross
Já mám zcela zaujatě radost, díky novým trasám autobusů nově dojedu do práce bez přestupu.
Chape někdo proč tram z Barrandova na Výtoň nestaví na zast. Dvorce?
Asi proto, že přes Dvorce taková tramvaj vůbec nepojede?
Omlouvám se. Máte pravdu. Nevím proč jsem si myslel, že ústí do Podolí proti Jeremenkove ul. Teď jsem se podíval do mapy. Je to jasné.
Protože je to na opačnou stranu. Sice by se mohla otočit ve smyčce hned za zastávkou, ale nepřijde mi to jako efektivní trasa.
Dvorce jsou asi 150m od mostu směr Braník
Proč by to nešlo s tou 14/6 vyřešit tak že by se šestka ukončila na Výstavišti (holt by 25 + 1 musely čekat na stejné koleji, ale to by neměl být takový problém – mají dost podobnou trasu a v případě potřeby tam lze předjet) a 14 vést z Manin (kam by se položil Kaliforňan) do centra?
A není problémem nedostatek oboustranných tramvají?
V tom případě by se 14 mohla vést jen Maniny – Hlavák, to by jich moc nepotřebovalo
Smysl z hlediska spojení by to dávalo, ale opět je tu obří problém s nedostatkem obousměrných vozů, kvůli čemuž se na Maninách provoz tramvají zrušil (resp. neudělal se kaliforňan po konci tramvají na mostě). Aktuálně jsou kačeny potřeba na polovině 17, všechny 19 a pár vozů také na „vinohradský výtah“ 13. KT8D5.RN2P máme v Praze 63 a současné linkové vedení vyžaduje bez záloh minimálně polovinu, 4 maďarské vozy ještě nebyly zprovozněny a další jsou na opravách, nyní je provozních 51. S další průměrně dlouhou linkou by se počet nutně vypravených kachen přinejmenším přiblížil maximálnímu počtu s minimální zálohou, což by… Číst vice »
Pokud je to s KT tak špatné, šlo by 14 vést jenom na Hlavák, na to by stačilo pár tramvají.
Ale 6 se bude měnit na 34 a ta pojede na Florenc.
Čtrnáctka je jedna z nejvíc vytížených linek. Málo kapacitní KT by zde byly katastrofa
Linky 193 je velká škoda, zvlášť spojení na Nádraží Vršovice bez nutnosti přestupování. Už když se oznámilo zkrácení na Pražského Povstání jsem měl obavy o budoucnost 193.
Náhrada 193 linkami 106 a 114 nedává vůbec smysl, akorát se prodlouží či zavedou jiné linky na úkor linky zrušené. Navíc linka 106 bude kopírovat trasu 193 v úseku Kačerov – Pražského Povstání. Jaký přínos má tedy rušení 193, když se jiná linka prodlouží do její trasy? Myslím že téměř žádné.
Naprosto zbytečné zrušení autobusové linky, která tady s námi je přes 50 let…
Že je něco 50 let rozhodně není argument pro jeho další zachováni v době plné změn v situaci, v níž to má fungovat i čeho je chtěno dosáhnout.
No to jo, to že to jezdí 50 let není nějaký extra argument. Ale to s tou náhradou dvěma linkami a nulovou efektivitu už je dost dobrý argument
Optimalizace oběhu?
To obvykle bývá jediný praktický důvod, proč tohle dělat.
Zajímalo by mne, jestli mají se 106 ještě nějaké další plány… Původně měla právě 106 částečně nahradit z druhé strany linku 190. Takže uvidíme. Pak by ten celkový obrázek mohl být možná o něco jasnější.
Chodím okolo nádraží Vršovice často. Když tam ještě jezdila 193, byli v ní tak 3 lidi. To měli zrušit dávno, od doby vybudování podchodu pod nádražím Vršovice 193 k nádraží netřeba.
Tak ano, zato na Pankráci ještě není (byť měl vzniknout spolu s oc) a na PP nikdy podchod nebude = lidem přibyl dost de…ní přestup
Zrušení využívaného rychlého spojení linkou 14 z centra přes Těšnov a Štvanici na Vltavskou je rozhodně jedno z největších faux-pas tohoto opatření. Divím se, že to přes třeba MČ Praha 7 prošlo.
Tak třeba MČ P7 si prosadila kdysi zrušení oblíbeného expresního spojení Holešovice – Strossmayerovo náměstí – Malostranská – Újezd – Anděl, takže mě to moc nepřekvapuje.
Jako by z Letné těmi 3-4 linkami nešlo dojet na Stross, v půlce případů by to bylo i rychlejší.
Tu 193 na Nádraží Vršovice nejspíš Praha 4 obětovala za to, že zůstala ta 190.
193 do Vršovic se zrušila kvůlii zavedení linky 19 na Pankrác. Tolik linek kolem Nuselské radnice by už prý bylo moc.
Ona se zkrátila už v době zavedení, ale furt tam jezdily třeba 2 spoje za hodinu.
Chodím okolo nádraží Vršovice často. Když tam ještě jezdila 193, byli v ní tak 3 lidi. To měli zrušit dávno, od doby vybudování podchodu pod nádražím Vršovice 193 k nádraží netřeba.
To těžko, Prahu 4 nějaká linka 190 vůbec nezajímá. 190 obsluhuje území Prahy 12.
Nová je i linka důvěry pro nešťastné motoristy, nemohoucí překonat Dvorecký most.
Pekny, pobavilo. 🙂
Zrušená 193 je dobrý zásek. Jezdí tím spousta lidí z oblasti Pankráce, linka bývá plná a spousta lidí jezdí delší úsek. Teď to je rozseknuto na dvě linky 106 a 114 a musí se přestupovat.
A opravdu tím jezdilo nějak hodně lidí i přes Budějovickou/Kačerov, nebo tam většina lidí přestupovala? A nevzniknou tím prodloužením 106 zase nová zajímavá spojení?
Vznikne tak jedine linka, ktorá bude voziť meškanie. Už dnes nejazdí 106 skoro vôbec načas.
právě, že jezdí.
Kdysi jsem četl, že neustálé změny ve hrách mají udržet zájem hráčů. Na mne to funguje, Ropid to asi vidí stejně :).
Pid hlásá, že zítra zveřejní něco víc o vedení tramvajových linek po dostavbě tratí (Václavák, Strahov, Jarov, Malešice, Nové Dvory)
https://x.com/PIDoficialni/status/1987596050719268972?s=20
Jak je 4 komplet precislovana na 21…
Jinak jsem si všiml, že dle tabulek bude zavedený celotydenni provoz linek 4 a 24 a současná trasa linky 21 je úplně zrušena. Je tady asi tendence, aby všechny tramvajové linky v Praze jezdily celotydne, a zavedl se celotydenní proklad linek 2 a 18, 3 a 24, 4 a 21 přes centrum, což rozšíří současné proklady linek 8 a 26 a 10 a 16. To je také pozitivum daných změn.
Proklad linek – jakoby v Praze nebylo kam a kudy po kolejich jezdit, že musejí dvě různé linky mít de facto stejnou trasu. To v tom plánu nově platí pro l. 2 a 18 a to samé je navrženo pro 12 a 15 – z Klárova až na Barrandov. Ztrácí se se tím možnosti nyní výhodné – jezdit z mnoha míst v centru a jeho blízkosti vždy tou linkou dle potřeby bez přestupu. A to samé bude pokračovat u 22 a 23 až bude zprovozněný Václavák, žádná změna v možnosti trasování obou dnes souběžných linek. Praha je tak malé město,… Číst vice »
Takže pro lidi bydlící na Zeleném pruhu zruší jedinou užitečnou linku autobusu, kterou se člověk někam dostane. Paráda.
Stejně jako pro lidi ze sídlišť Pankrác, Zelená liška, Antala Staška 193 (dojeli až na nádraží vršovice nebo kunratic)…ale potřebovali zdůvodnit existenci T19
193 by se IMO místo Vršovic (nádraží není zas tak významný cíl a pro zbytek Vršovic jsou busy co to neobjíždí přes Nusle) mohla protáhnout na Pankrácké náměstí, nebo (pokud by se tam vešel) až na Výtoň přes skrz Čikovu (ve směru dolů přes Vítěznou pláň, nahoru Lumírovou)
Já tedy znám osobně několik lidí, kteří si 19 pochvalují, protože nově dojedou od Edenu nebo Hagiboru přímo do práce na Pankrác, takže bych to úplně nezobecňoval.
Do Kunratic to ze Zeleného pruhu a od Sídliště pořád půjde díky 114. Jaká je tam reálně poptávka, to je druhá věc. Chybí tedy jen to velmi specifické spojení na nádraží Vršovice, a to holt jde s přestupem na 19.
Na linku 19 (dlouhodobě nahrazenou v části trasy linkou 7) se často ukazuje. Její vedení je kolem Hagiboru a NNŽ (Nový Žižkov), kde v současnosti nestojí většina budov. Ty budou jistě generovat cestující na linku B (Palmovka) nebo linku A (Želivského). Navíc se přesunul úřad MČ Prahy 10 z Vlasty (Koh-i-noor) na Vinici. A pokud se nepletu pracovní úřad na Novodvorskou.
V době IT a AI neschopnost Ropidu zefektivnit a upravit jízdní rady a pohodlí cestujících tak aby odráželi potřeby občanů je neuvěřitelná. Pak není se co divit, ze MHD hlavně na části společných tras jezdí 3-4 soupravy v intervalu 1-2 minut, nebo dokonce současne, a pak 15-20 min. nic, nebo trasy ne vždy respektuji potřebu občanů, o rozložení zastávek, nebo délky nástupních můstku ani nemluvě. S tím pak starší lidé, tělesné handicapovani a matky s dětmi mnohdy mají problémy při nástupu
Pro mne, který už nejsem schopen delší chůze bez pomocí trackingove hole, je v případě tramvají největším problémem, že pořád jezdí soupravy tramvaji, kde ani v prvním voze uprostřed není snížená podlaha pro nastupování, a dále to, že v dlouhých zastávkách, kde lze odbavit najednou dvě tramvaje není informační tabule, zda tramvaj v druhém pořadí bude odbavena jako druhá anebo zda po uvolnění místa první tramvaji přijede na první pozici.
Trackingová hůl je nějaká hůl s vestavěným GPS trackerem?
AI není jenom chatgpt aspol. což jsou nespecializované jazykové modely. Umí vesměs všechno, ale prakticky nic pořádně.
I ta optimalizace oběhů, třeba pomocí ant colony, je vlastně umělá inteligence.
Doba AI teprve přijde. To, co zažíváme teď jsou jen veselé pokusy, kterým se budeme za pár let smát.
Cekam ze tam pojede 24/7 jedna tramvaj hned za autobusem, kdyz nic jinyho tam jezdit nemuze! Aby se most za 1,5 miliardy aspon naplno vyuzil…
A taky ocekavam ze vyhrazenej pruh pro autobusy na Barandovskem moste bude okamzite zrusenej , kdyz maj autobusy svuj VYHRAZENEJ celej most!
Ano, bude tam tramvaj za autobusem, povede tam 6 důležitých linek, souhrnný interval tak minuta. Nebude to teda 24/7, ale v noci už je i dneska Barrandovský most úplně v pohodě. Buspruhy pokud vím dneska nejsou na mostě ale jen před ním (od Smíchova a dole na Pobřežní cestě to odbočení vlevo), ty předpokládám budou opravdu zrušeny a bude to možné vesele zaplnit auty.
Ještě tam zůstává 170. Bez buspruhu (Modřanská – odbočení vlevo na most) bychom ji učinili nepoužitelnou.
A 170 zustane v kolone trcet?
Smiřte se s tím, že neexistuje žádné ústavní právo zajišťující motoristům ucpat libovolnou komunikaci. Ten most se naplno využije právě díky tomu, že tam budou jezdit jenom tramvaje a autobusy. Kdyby tam mohla i osobní auta, využije ten most podstatně méně lidí. Protože osobní auta jsou extrémně neefektivní.
Tak si to přepočtěme. metro C přepraví cca 500 000 lidí za den, jeho délka je 22,4km. Spojení Blanka odbaví kolem 80 000 aut za den, délka 5,5km. To je nějakejch 22 300lidí/km stavby metro a 14 545 Blanka, pokud by opravdu každý jel sám svým autem. To není zas takovej rozdíl (reálně průchodnost stejná) na to, že v autě se pak dostanete z místa A na místo B zatímco metro pro 90% cestujících znamená jen jednu z části značně nepohodlné. V tom jak moc je automobilová doprava neefektivní bych poněkud taktéž nesouhlasil, pokud člověk už stejně auto má, tak… Číst vice »
Z hlediska využití komunikací je auto velmi neefektivní. Na plochu zabranou 2 auty s dohromady max. 10 lidmi (průměrně ale max. 3) se přibližně vejde autobus s max. cca 100 lidmi (typicky řekněme 30). Například na odvezení 10000 lidí zároveň je potřeba 100 autobusů nebo 2000 aut. První zabere na silnici délku 12 m + bezpečnou vzdálenost, tedy při 50 km/h dohromady 40 m, celkově 4 km. V případě aut je to 4 m + bezpečná vzdálenost, při 50 km/h dohromady 32 m, celkově 64 km. To vše za předpokladu plného vytížení. Při zmíněných 30 lidech v busu a 1,5… Číst vice »
I když pominu maglajz v jednotkách, co tam máte, tak mezeru mezi 2 auty na 7 délek v městském provozu uvidíte jen v sedle hlubokém..
Problém je že metrem C lidi jezdí delší vzdálenosti než Blankou, má tedy ještě větší výkon. Nadto kilometr metra vyjde o dost levněji než kilometr silničního tunelu
Vy jste se učil demagogii někde na Institutu Václava Klause asi…
„Extrémní danění paliv“ vypadá tak, že na naftu je spotřebka o korunu nižší než před 15 lety, na benzín stejná. A proto jsme tam, kde jsme. Nezapomeňte si pak zase někde stěžovat, že nějaká dálnice „měla stát před 20 lety“.
Tak ony i dálniční známky zůstaly dlouho viset na původní ceně, než je „zlá“ Fialova vláda zdražila tak, aby zhruba dohnaly inflaci (těch 1500 Kč stály od roku 2012)
Jj. Daň z nemovitostí zhruba stejně. Ta byla nominálně stejná asi 15 let. To bylo řevu, když to šlo skoro na dvojnásobek.
Ta spotřební daň dělá 1/3 ceny. To není zas tak málo. Chyba je v tom, že auta mají malou spotřebu 😉
Ještě víc nesmyslný výpočet vás nenapadl? Dvorecký most má dejme tomu 430 metrů. Tramvaj T15 zabere na délku dejem tomu 32 metrů, takže se jich na most vejde 13. Má 60 míst k sezení, počítejme, že ani ve špičce nebude nikdo stát – takže se na most vejde v jednom směru v tramvajích 780 lidí. Škoda Fabia, abyste si nestěžoval, že jsem si vybral dlouhé auto, zabere na délku 4 metry. Rozestupy mezi auty vám odpustím, i když je vám doufám jasné, že by situaci pro auta ještě zhoršily. Takže se na most v jednom směru za sebou vejde 108… Číst vice »
Jeste zohlednete prumernou plochu tunelove roury metra C a Blanky…
Ok, kolik počítáte přes ten most projede denně lidí ve VHD ?
Rozhodně víc, než kolik by jich projelo, kdyby tam byl povolený vjezd osobním autům.
a teď si představte, že i kdyby tam nejely tramvaje hned po sobě, tak to využití bude vyšší, než kdyby tam byla permanentně kolona aut…
Přesně tak: Negrelliho viadukt jen pro vlaky, přitom by se tam vešlo tolik aut!. Stejně tak tunel pod Zvonařkou – to by odlehčilo automobilům na magistrále. A vlastně i ranveje na Ruzyni. Zbytečně široké. 🤦♂️
Posílení Vršovic rád využiju. A že 21 nepojede k Andělu by nemělo tak vadit. Stejně jedou dnes 4 a 5 skoro za sebou…
Ze změn linkového vedení je vidět snaha posílit Brumlovku a Vršovice přes Vršovické náměstí. Brumlovka bude jistě atraktivnější po otevření Dvoreckého mostu a 22 do Vršovic často na I. P. Pavlova nebo Náměstí Míru nepobere všechny cestující. V současnosti je situace lepší, protože je 4 v provozu i večer a o víkendu. V základu, je problém s 22 pravidelně, když 4 není v provozu a na 22 se prodlouží interval na 7,5 minuty a více.
Tak posílení Brumlovky je žádoucí a posílení ve směru od Novodvorské a spol. dokonce velmi žádoucí (škoda, že návrat příého spojení trval přes 13 let). Dokonce kvituji, a to nebývá často, že se to tentokrát povedlo bez velkých zvěrstev, byť by se to dalo ještě dotáhnout. V Braníce bych prohodil 106 a 121 (jinými slovy dal lidem ze sídliště Vavřenova a ZŠ Filosofská častěji jezdící linku, na vilky kolem Psohlavců by bohatě stačila i ta polovina spojů v podobě 121), což by se dalo spojit s rekonstrukcí Vavřenovy, kdy by se daly přemístit stávající zastávky Zatáčka a Filosofská, aby je… Číst vice »
K Novodvorské a Braníku se nevyjadřovat nebudu, je to lokalita, kde se takřka nevyskytuji, takže nemám přehled. K lince 134, ta se podle plánu (výhledově) má spojit s linkou 53. Tam bych nějaké úpravy nečekal. https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/ostatni/TROL-linkove-vedeni_3-scaled.jpg
Podle titulku jsem už myslel, že někdo personálně provětral DPP.. a oni jen otevřou nějaký, pro motoristy naprosto nedůležitý, most..
Slabej trolling s tím nedůležitým mostem.
K obědu byly knedlíky a pivo, což?
Ještě že jste si to nevysvětlil tak, že nová spojení nabídne město Most…😃
Tohle mě baví, jak každá motyka nadává na to, že se po tom nebude smět jezdit s autem.. Ale že každý zkvalitnění, zvýšení spolehlivosti a komfortu MHD z ulic Prahy auta odebírá, to už je pro motyky za rohem za který nevidí.
Protože to tak nevypadá.. a nějak si ty motyky na údržbu zahrad přivézt musím, jestli to kvůli mladím progresivním komunistům potáhnu tramvají, tak si ty živé ploty stříhejte sami.
To jsou paradoxy, mladí progresivní komunisti chtějí, aby si každý náklady za sebe platil sám. Zatímco konzervativní pravičáci požadují, aby se motorismus platil z eráru.
Mimochodem, ta tuha trčet v kolonách aut, ve kterých sedí lidé, kteří mohli jet MHD nebo na kole – nezkoušel jste se na to zeptat svého lékaře? Třeba by se to dalo léčit. Normální lidé, kteří něco musí vozit autem, by totiž naopak uvítalo, kdyby aut jezdilo méně a oni by tudíž s těmi motykami na stříhání živých plotů v autě projeli rychleji.
Tím „náklady platil každý sám“ myslíte dotování elektromobility a jízdného MHD, nebo co přesně? Ale co už.. srážka s realitou musí přijít dříve či později, záleži jen, co to ještě všechno to ještě bude stát.
Myslím tím dotování individuální automobilové dopravy.
Přesně tak, srážka s realitou musí dříve či později přijít. Čím dál víc lidí si uvědomuje, že není možné, aby menšina lidí v autech terorizovala většinu, a aby ta většina na to ještě významně přispívala.
Musíte se na to dívat pozitivně – ty autobusy, co pojedou po Dvoreckém, nebudou překážet na Barrandovském. Hlavně, Dvorecký most je důležitý pro případ rekonstrukce Palackého mostu, který už ji potřebuje jako sůl (teda, to je v případě mostu pěkně blbé přirovnání).
Kamarád se už těší, jak si bude přes něj krátit cestu autem. Závora tam nebude a ta pětistovka jednou ročně za zákaz vjezdu se prý přežít dá. 😃🤷
Doufám, že tam budou hned od začátku (nebo aspoň co nejdřív) osazen systém, který to bude kontrolovat (a pošle pokutu za každý jednotlivý vjezd). Podobný nápad má totiž docela dost lidí – bez vynucování pravidel to bude k ničemu a busy budou trčet v zácpě i tam, kde auta nemají vůbec co pohledávat.
Jojo, bude se to „vymáhat“ úplně stejně, jako dodržování bus pruhů, třicítky před školami, parkování na chodnících aj…
Bohužel je Česko mladý stát bez tradice a kultury dodržování a vymáhání zákonů.
Spíš je tu tradice „očurávání“ – kdo to zvládne líp, bývá více uznáván. Za socialismu se bez toho nedalo pořádně fungovat, ale ta tradice sahá ještě mnohem dál, do dob mírného odporu proti habsburské vrchnosti.
Jj, jen pár set let tímhle stylem…
…nebo jako na D4, kde se úmyslně nevyužívá již nainstalovaná soustava měření. Ministr Kupka populisticky rozhodl, že se bude měřit vždycky jen někde a ještě s indikací pomocí tabulí.
Ten most lze ohlídat podstatně snadněji.
Protože více lidí v MHD vůbec neznamená méně zácp, že? Kancly na Pankráci i Smíchově jsou plné lidí, které odrazuje nekvalitní tangenciální spojení či přeplněné C/tram u IPP.
Jo bohužel tangencialni doprava v Praze nic moc a zejména mimo špičky nepoužitelná.Utem do 30 min, MHD 1:50
Pro nedůležité motoristy nedůležitý most.
Absolutně nechápu zásah do linky 14. Vypadá to jako příprava na stavbu filharmonie, kdy nebude nic jezdit přes Hlávkův most, ale to ještě není na pořadu dne. Pokud chtějí řešit problémy přenášení zpoždění ze 6 na 14, dá se najít hned několik lepších způsobů.
Zrušit rychlé spojení dolních Holešovic s centrem ve chvíli, kdy se pořádně nedá na Palmovku na metro B, je vrchol arogance. A to by člověk řekl, že horší to už být nemůže.
Vždycky to může být horší 😆
Libeňák tam chybí, ale spojení na Palmovku existuje několik: Tusarova a Maniny X25, Stross a Vltavská 12, Stross a nábřeží 8, Nádraží Holešovice metrem C přes Florenc.
Asi to tam úplně neznáte, že? Bavíme se o oblasti u ulic Dělnická a Komunardů, zastávky Maniny, Dělnická, Tusarova. Odtamtud se často jezdilo do centra přes Palmovku, sice je to zajížďka, ale tramvají přes most to byly 3/4 minuty a metro je rychlé a spolehlivé. Teď je jen autobus, kterým to trvá déle, jezdí méně často, je nepohodlný a ne úplně spolehlivý. Takže 14 se stala hlavním spojením s centrem a je nepřijatelné o ni přijít. Spojení na náměstí Republiky k metru je sice fajn, ale zdaleka to nestačí. Místo aby se Ropid/DPP snažil situaci zásadně ovlivněnou uzavírkou mostu ulehčit,… Číst vice »
Moje hypotéza byla, že se snaží ulehčit TT Vodičkova, respektive vznikajícímu uzlu Václavské náměstí
Ups, tak s dokončením Václaváku se má vrátit, tak to byla blbost
Než na Smíchov tahat linku 124 by mi mnohem zajímavější přišloprotahnout přes Pankráckou pláň Linku 188, která by na Smíchov napojila mista, která přímými spoji neoplývají například: Pankrácká pláň, Michle, Záběhlice, Zahradní město a po spojení s linkou 195 i dalšími lokalitami. Dále by mi přišlo zajímavé využít potenciál nově přečíslované linky 114 a přes zelený pruh jí dotáhnout také na Smíchov, tak aby i celá nemocnice Krč a IKEM měli kvalitní spojení na Smíchov.
Cesta ze Zeleného pruhu na Dvorce je divoká, ani nevím, zda se to tam někdy zkoušelo kloubem projet.
Třeba se dočkáme podobným mrzeníček jako s trolejbusy u Veleslavína a nebo spoustou příměstských linek okolo Prahy, kde se mají autobusy na úzkých silničkách problémy vyhýbat. Ale děti na ROPIDu si malují klikiháky pastelkou v mapě, tak je nerušte 😀
Přiznám se, že mě baví takovou úlohu zadat AI 😀 Křižovatka Nad Lomem × U Dubu – velmi ostré esíčko, obrubníky těsně u sebe – NB18 by tu potřeboval minimálně vnitřní poloměr ~11–12 m, vnější ~15–16 m, což tady není — vnitřní roh (u domu č.p. 25) by kloubový vůz pravděpodobně přejížděl. – bez úprav obrubníku by to neprojel bez najetí do protisměru. U Dubu (střední část) – rezidenční, často parkující auta po obou stranách, jízdní pruh cca 2,7–3,0 m → NB18 potřebuje minimálně 3,25 m na průjezd v přímém směru. – bez zákazu parkování nebo posunutí značek by byl… Číst vice »
Zákaz vjezdu tam není, dokonce to dostane licenci na linku, tak co objednavatel s tím?
Pokud dopravce kvůli tomu generuje zpoždění, je to jeho problém.
Klouby se na Dobešce před delší dobou zkoušely. Neúspěšně.
Hele, já tam bydlel 77-92 a jednou se tam ještě v osmdesátých letech omylem na tenkrát ještě 124 objevil kloubový ikarus s manuálním řazením 😛😛. To jsem tomu řidiči fakt nezáviděl… Ostrá pravá cca 120° z Gončarenkovy do prudkého kopce a nahoře cca o 200m dál pak ještě ostřejší pravá, to byla lábuž…
Jo, začátkem devadesátek se na Dvorcích vždy autobusy točily z linky 118 na 124 a naopak. Jednou jsem na 118 také výjimečně ten kloubový Ikarus chytil. Tímto způsobem se pak mohl dostat i na tu 124 🙂
Přes Zelený Pruh na Dvorce klouby nemůžou, však právě proto se linka 124 nejdřív rozdělila na kloubová pořadí co tam končila a krátká co jela na Dvorce, následně se to tam ukončilo všechno a na Dvorce se zavedla 134. V příspěvku výše ale není nic o tom že 114 by byla v kloubu.
Hele, je to tam… Když si rozkliknete změny „zde“, objeví se vám kompletní nové trasy linek i s typy vozidel a intervaly, a u 114 je psán KB, což je kloubový autobus.
V nějakých PIDových dokumentech je přesněji definováno jako „autobus s kapacitou aspoň X sedaček…“ 😀 a nikde (kromě původu zkratky a pamatováka) není psáno, že to je kloub. 😀 Taky se na některých příměstkých linkách jako „Kb“ objevují i 15m bez kloubu
15m bus by asi neřešil ta kritická místa,spíš naopak 🤣
Určitě ne, jezdím často 134, kolikrát má problém se tam vytočit jako krátký bus.
Který chytrolín stojí za tímto? 😀
Budu pak s chutí doporučovat: „Z Braníka na ‚Palačák‘ jeďte přes Anděl, už to přece bez problémů jde!“
Takovou hloupost udělá leda mentálně postižený šotouš.
O čem to melete? Však z Braníka na Palačák jednoduše 17
Ruší se spojení z Braníka na Národní třídu (dnes 2).
To sice ano, ale stále se dá dostat 3-kou na Lazarskou (a od tam třeba dojít nebo se z Novoměstské radnice něčím popovézt). Takže to asi není zas tak velký problém. Naopak přibudou přímé tramvaje na Lihovar, Smíchovské nádraží a celou trať okolo Újezdu.
A Národní třída je na Palačáku nebo jak si tenhle komentář mam vyložit?
Tak, jak byl napsaný, nic jiného za ním nehledejte. Že sice z Braníka na Palačák spojení zůstává, ale z Braníka na Národní končí.
Zato zůstává na Lazarskou i Národní divadlo a zlepší se na Smíchov a Malou Stranu. Jediné kde se doopravdy zhorší je směr Radlice a i tam bude možná možnost přestupu na metro na Smichovském nádraží zlepšení.
To mele ROPID 😀 Stačí se začíst do toho přiloženého PDF.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/11/tt-dvorecky-most.pdf
Chce to ten odstavec číst celý a pečlivě:
Opravy v Nádražní ulici už
nikdy od tramvajových spojů neodříznou Barrandov, mimořádnost na Palackého mostě půjde objet po mé konstrukci o kousek jižněji a stejně budu k užitku i ve chvíli, kdy zase někdo strhne trolej na Výtoni nebo ve
Vyšehradském tunelu. Budu pak s chutí doporučovat: „Z Braníka na ‚Palačák‘ jeďte přes Anděl, už to přece
bez problémů jde!“
Čemu na tom nerozumíš?
Na Palačák a dál do centra se dostaneš bez přestupu nebo chůze i když bude STRŽENA trolej na Výtoni, protože to pojede ODKLONEM přes Smíchov a Anděl.
Kde je problém?
Takže jediný hlupák si ty.
Respektive mentálně postižený hlupák abych použil tvá slova 🙂
Pekne, jen to tiche zruseni linky 193 do Vrsovic je takove, no – typicky ropidovske… Prvni ji zrusime „docasne“ a pak ji pri vetsich zmenach uz neobnovime a nechame to vysumet do ztracena, vsak on si toho nikdo nevsimne :DDD
Linka 193 měla být zkrácena k PP už v okamžiku vzniku linky 19. Takže to není žádné tiché zrušení, ten úsek do Vršovic naopak přesluhoval.
No kdyby nebyl tak hojně využíván, tak by asi nepřesluhoval
No hlavně kdyby se někdo postaral o návaznosti, když k tomu byla zřízena zastávka a navíc tramvaj, na kterou by se dalo přestoupit, má na tu zastávku dohled už z výchozí…
K tomu vykřičení si zachování 193 k nádraží došlo dřív, než bylo možné mít nějaká data o využívání či nevyužívání.
Kdyby se to zrušilo všechno, pak by nebyla data žádná. Čili se to stejně jako teď 190 mohlo provozovat v souběhu v plné palbě a pak osekat.
Vždyť se to v souběhu provozovalo.
ROPID coby specialista na tvorbu chalupoid nezklamal 😀 Dopadlo to jako vždycky. Jízda třeba takovou patnáckou bude vyhlídková jízda.
To už je i dneska třeba z hlavního na Smíchov, ale stejně ty tramvaje mají vykrývat více krátkých úseků.
A… kam se přesně tou patnáctkou chcete dostat?
Já jen že cestou má několik fantastických přípojů, takže se úplně nepředpokládá, že by tím většina lidí jezdila celou trasu z Barrandova až na Vinohrady.
V zásadě ok. Ale přidání další linky do Ječné je sebevražda. Zvláště pokud by se třeba jen dočasně vrátily na magistrálu stovkové cykly.
Jeremenkova palec nahoru
Budou na mostě instalovány pohyblivé sloupky, které bude možné ovládat z vozidel MHD a IZS? Protože jestli ne, tak nechápu tu naivní představu, že tam nebudou stát kolony aut. Respekt k zákazům vjezdu je v tomhle městě zcela nulový, tady se jezdí stylem „kde je vůle, tam je cesta“.
Vzhledem k intenzitě provozu jsou pohyblivé sloupky nesmysl.
Kolony aut tam podle mého nehrozí,
– pokud by „vykutálenců“ začalo být nenulové množství, není zas tak těžké je indetifikovat a sebrat (přece jen…je to most že kterého jen tak někam neuhnete).
Kamery předpokládám na obou koncích mostu budou.
Dopravní anarchie v Praze opravdu není proto, že by s ní nic dělat nešlo, ale proto, že se s ní nic dělat nechce. Takových míst jsou po Praze desítky, ne-li stovky, kde by hlídka mohla stát celý den a jen nonstop kasírovat.
Máte pravdu. Konkrétně na jihu velmi ublížilo, jak se při rekonstrukci Barrandovského mostu na Modřanské sice správně vyznačily bus pruhy, ale dodržování tam většinu čas nikdo nekontroloval. Zpočátku to byly výjimky, ať už byl někdo drzý nebo se jen zapomněl, ale časem se to zvrhlo a spíš byl člověk za pitomce, když opravdu poctivě stál v koloně. Důsledkem je, že se lidi naučili ty bus pruhy ignorovat i jinde. A vůbec nejde o nějaké „mladé frajírky“, takhle tu běžně jede mamina s děckem na nákup, prostě viděla, jak jezdí ostatní, tak se naučila jezdit stejně.
Jak moc jsou ty sloupky potřeba na Karlově mostě?
Tam jsou tisíce živých sloupků, tedy turistů – kdybyste to zkusil projet ve špičce, tak si časově absolutně nepomůžete a ještě je šance, že na takhle exponovaném místě někdo zavolá 156 a než se dostanete na konec, budou tam na vás čekat. A mimo špičku k tomu snad kromě hecu zas není důvod.
Přes den je tam tolik lidí, že byste to neprojel ani s pásovým obrněncem
Jo, postavit ke kruhovému objezdu mezi Libuší a Písnicí a sekat umělce, kteří to tam od Písnice pošlou, i když nikam nemůžou a zablokují vše, co najíždí z Libuše na Kunratickou spojku.
Takže stojí spojka, stojí Libuš v obou směrech a ani onen umělec si nepomůže, ale hlavně mu nedojde, že teď to bude stát kvůli němu…
Bude na koncích mostu vlastně klasický semafor, nebo jen „čočky“ podle kterých budou jezdit i busy? To by když tak některé ty vykutálence mohlo znervóznit 🙂
tvl, jednou sem projížděl z vrchlickýho erbenovou, padla mi zelená, tak se nějak tak kýbluju do křížovatky a co myslíte? po kolejích auto od motola, normálně na tvrďáka to tam poslal, nějaký čočky ho vůbec netrápily. od tý doby už se na takovejch křižovatkách rozhlídnu, hlavně když jsem první… naštěstí ke kolizi nedošlo, ale takhle na vrata řidiče bych to koupit nechtěl…
V Brně je nerespektování zákazu vjezdu do centra tak běžné, že nestačí kamery ani policajti, ale instalují tam semafory (což je za body, to už si jen tak někdo nelajzne).
Proč by to ignorování dopravních předpisů mělo být v Praze menší?
Asi se nějaké přestupky vyskytovat budou. Stejně jako na náměstí Republiky, Masarykově nádraží nebo Palačáku od Moráně. Ale kolony aut neočekávám.
Obecně je v Praze hromada vozidel s právem přednosti v jízdě a spoustu vozidel používají zahraniční diplomaté vč. „méně diplomatických“ zemí. Neoznačených vozů. U nich se nejedná o přestupek a kdyby ano, proplatí to ambasáda.
Muze tam stat MP s tabletem jako v Brne na Masarycce 🤣🤣
Zrušení 14 je no slušně řečeno hloupost. Budou jezdit po mostě i nějaké příměstské linky?
14 je zrušena jen dočasně (viz text článku). A příměstské linky by po něm jely kam…?
Všichni známe „dočasná“ rozhodnutí v oboru veřejné dopravy. Pro připomenutí, nejčastější jednotkou dočasnosti je jeden furt.
aha a umíte si aspoň přečíst, kdy se má vrátit?
A dokážete si uvědomit, že Ropid neumí dodržovat ani své dokumenty? https://pid.cz/wp-content/uploads/system/LV2022-32/LV2022-32_A13.pdf
Příměstské linky na Dvoreckém mostě? To je jednoduché. V rámci zavedení stejného výchozího místa pro železniční i autobusové linky na Dobříšsko by příměstské autobusy mohly začínat na Nádraží Vršovice. Přes Pražského povstání a Podolskou vodárnu by dojely k Dvoreckém mostu, přejely ho a pokračovaly přes Lihovar dál.
Nádraží Vršovice…? Kam by se tam všechny vešly…? Navíc tam je jen nádraží a od mostu je to tak 20 minut jízdy Prahou a zcela zbytečně… Lidé chtějí na metro a to je minutu od mostu…i s nádražím a budoucím velkým autobusovým terminálem…
Na Pražského povstání je také metro. A pro cesty s cílem na lince C by to bylo rychlejší.
Příměstská doprava nemůže jezdit přes půl města a nabírat zpoždění. Je důležité lidi odvézt k nejbližšímu kapacitnímu uzlu, kam se ty autobusy vejdou.
Pro cesty s cílem na metru C můžou jet z Lihovaru 118/124 na Budějovickou nebo metrem na Florenc, případně tramvají na Pavlák či na Vltavskou. Od toho je MHD neboli doprava MĚSTSKÁ. Doprava PŘÍMĚSTSKÁ má cestující dopravit na vhodný přestupní uzel na kraji města…
No dobrá, tak abychom se vrátili k vaší původní otázce – kam by tedy podle vás mohly příměstské linky jezdit po Dvoreckém mostě?
Nikam. To nebyla otázka, to bylo spíš zvednuté obočí – kam by jako měly jezdit…?
To by bylo přirozeněji vzít z Kačerova – je taky na trati a není potřeba se kodrcat Nuslema
Jednotka dočasnosti je jeden Furt. Ptám se, zda most budou nějaké využívat, nechci žádné navrhovat.
Nic o tom nepsali, navíc by fakt neměly kam jezdit.
Ale mohou. Předpokládám, že i autobusy NAD a jiné smluvní dopravy.
Nějak bych řekl, že tramvajové větve za Andělem ( Hlubočepy, Kotlářka, Radlice) se při každé změně přehází,tak aniž bych v tom viděl nějakou logiku. Proč to neustále mění? Jednou jeden 4 na Barrandov pak na Kotlarku, zase na Barrandov, pak Kotlaba, Slivenec a ted zase Radlice…
Mě napadají jen teoretické proklady a návaznosti, případně tedy kapacita (pokud ještě něco jezdí sólo – ale to se už řeší spíše délka u autobusů).
Já už zase přijdu o přímé spojení Smíchova a Vinohrad. 4 je bohužel takovej otloukánek a já taky😕 tak holt zase zpátky do 🚙
Jezdit autem ze Smíchova na Vinohrady je fakt diagnóza
To neumíte přestoupit na tu linku 4 na Andělu? Kde můžete jet i linkami 10 a 16 (záleží kam jedete)? Nemůžou mít přeci všichni všechna přímá spojení, která přes den potřebují.
Zrušení linky (dnes 14), která by od centra u Bílé Labutě zahnula na Hlávkův most a jela nejkratší cestou dál do Holešovic, je chyba. Linka 34 je nesmysl. Ta změna 6/14 teď funguje docela dobře.
A co ta zpoždění, která generuje převlékání linky na jednom konci?
Tak 14ku ukončit na Výstavišti. Ale zrušit linku z centra směr dolní Holešovice a nechat tak i z Vltavské pouze 1 a 25 ve směru Dělnická je příliš.
Z Vltavské na Dělnickou bude ještě 34 v trase Těšnov – Dělnická – Výstaviště (přečíslování na 6)
6 a 14 ukončit na Výstavišti a řetězit 1 a 25
Pokud manuálně, tak 1 – 2 vteřiny na stisknutí knoflíku, ale předpokládám, že to bude v rámci počítače automaticky. Mnohdy se změna mění v jízdě v mezistaničním úseku. Teď také máme zajímavou specialitu – linka 7 jede od Bílé labutě do Radlic a má jako konečnou uvedenou Olšanské hřbitovy a tam se to změní na onu Radlickou – proč = ??? Jediné, co mě napadá, aby lidé nastupující u Labutě a Masaryčky nečekali, že pojedou do Radlic přímo a ne objezdem poloviny města.
Nejde o vznik nového zpoždění, ale o jeho přenos na de facto nejdelší lince v Praze
Ať to tak klidně dělají, problém je ten, že ty Olšanské hřbitovy to uvádí furt i na Floře, prohodit by se to mělo hned po odbočení na Žižkov.
Ve čtvrtek odpoledne jsme jeli šestkou, směr na SZ a v centru jsme jeli o tři minuty později než měl jet podle jízdního řádu spoj následující.
Z dlouhodobého pohledu je 6 druhou nejméně spolehlivou pražskou tramvajovou linkou, v závěsu za trojkou.
S tou 14kou se snad zbláznili, úplně zaniká využívané spojení Holešovice – Václavák – Karlák a přestup na metro B na Masarykově nádraží.
Nezaniká. Pořád tam bude jezdit šestka.
Zanika? Nespojuje tohle vse nahodou sestka?
Bavíme se o směru Vltavská – Dělnická, kam nikdo normální nepojede 6kou oklikou přes Nám. republiky, Stross a Výstaviště. Navíc je to v daném úseku ve srovnání s původním stavem (Libeňský most) redukce ze 4 linek (1,12,14,25) na 2 (1,25). To je velmi výrazné snížení kapacity od Vltavské směr Dělnická.
Vltavská Dělnická mají být 3: ještě 34 (převlečená 6) na Těšnov
Možná bude rychlejší jet autobusem ze Smíchovského nádraží na Budějovickou a pak metrem na Pankrác, než metrem přes Florenc
Musí se rozlišovat jízdní doba podle jízdního řádu a skutečná. V Jeremenkově ulici bývají kolony. No a je otázka, jak bude vypadat úsek na nábřeží, dneska autobus tak polovinu aut objede díky bus pruhu. A taky kolik osobních aut i přes zákaz bude jezdit po Dvoreckém mostě a ucpávat ho.
Osobáky na dvoreckém mostě jsou řešitelné.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_trap
To je nesmysl, když tam má jezdit i IZS, tedy i policie.
V Jeremenkově a Olbrachtově se poslední roky udělalo několik preferenčních opatření a myslím si, že další budou následovat.
Ty se ale autobusů odbočujících na nový most už nebudou týkat.
Ačkoliv dnes je v Jeremenkově ulici hodně bus pruhů, nejraději bych tam měl souvislý buspruh od Budějovické až k mostu.. tedy i na Podolském nábřeží.
Souhlas, ostatně rychlejší je než metrem přes Florenc je i vzít to tramvají z I.P.P. na Karlák – přestup navíc, ale zpravidla se stihne o jedno dřívější metro.
Tuhle teorii jsem nikdy nezkoušel ověřit v praxi. A jestli je rozdíl 90 sekund, tak mi to za to nestojí.
Já to ověřoval v praxi před několika lety téměř denně a vycházelo to tak, že jsem na Karláku čekal 5 a více minut předtím než by jelo metro které bych stihl přes Florenc. Takže jsem obvykle stihl metro o 2-4 minuty dřívější, což se hodilo když jsem stíhal na Smíchově vlak 🙂 Samozřejmě ten přestup navíc za to někomu opravdu nestojí. Ale ty chodby na Florenci se mi také nikdy zvlášť nelíbily.
Pokud by to nebylo rychlejší (možná ještě ve spojení s tramvajovou tratí Jeremenkovou), pak by snad ani nemělo smysl Dvorecký most stavět. Vždycky jsem to bral tak, že hlavním účelem Dvoreckého mostu a pak tramvajové trati v Jeremenkově je propojit Jihozápadní město + Smíchov s Pankráckou plání tak, aby se nemuselo přes Florenc.
Dvorecký most by měl smysl i jen pokud by byl rychlejší z Budějovické na Smíchov. Z Pankráce má oproti cestě přes centrum nevýhodu 4 min
Tleskám zdvojnásobení počtu autobusových spojů mezi Dvorci a Budějovickou, navíc v kapacitním provedení. Mě tohle velmi pomůže. Dříve jsem tak už cestoval, jenže mě přestalo bavit dělat obtisk na dveřích ráno při cestě z Dvorců a odpoledne opačnou trasu. Teď tam ráno bude frekvence jeden kloub každé 3 minuty a navíc s méně nepravidelnostmi, to kulturu cestování určitě pozvedne.
Změny vítám. Jsem rád, že konečně bude také linka 2 plnohodnotnou dlouhou tramvají, a bude moci vést v prokladu s linkou 18 v úseku Hradčanská – Náměstí bratři Synku. A také že bude možně jet z Vytone přes Dvorecky most až do Slivence, a ne jenom do Hlubocep, jak se dříve navrhovalo.
Upřímně, spojení do Podolí je sice fajn benefit, ale většina cestujících z Barrandova a zejména ze Slivence výrazně víc pocítí úbytek kapacity a rozbití taktu směrem na Smíchov. Stačí se podívat, jak to tam vypadá o víkendech, kdy nejezdí čtyřka.
To mi také přišlo jako ten původní důvod proč tam měla jet jen dvojka do Hlubočep, aby z Barrandova nadále vše jelo na Smíchov. Všechno má výhody i nevýhody. Takto ze Slivence vzniknou nová spojení a pokud někdo jezdil na Smíchov kvůli metru B do centra, nebude to o moc horší když přestoupí na Palackého nám.
Dvorecky most je taková spojovací trať mezi tratěmi Vyton – Libuš a Anděl – Slivenec. Vždy je proto vhodné, aby došlo k propojení Anděla s Modřany a Vytone s Barrandovem. Kolik lidí pojede linkou 21 přes Dvorecky most se uvidí.
Skutečné zemětřesení bude spíš otevření Václaváku spolu s rekonstrukcí Seifertovy a později Ječné.
To s tou 7 a 4 se ale vůbec nepovedlo. Z Radlic se dalo velice pohodlně dostat na Slavii a dal směrem na Strasnickou nebo přestoupit na busy směr Bohdalec / Spořilov… 4 místo toho bude končit už na Čechově náměstí, takže úplně na nic místo na přestup a podobně.
Zrovna ze sedmicky na andelu smerem od zborovsky vystupuje vetsina lidi a tramvaj se plni jinymi lidmi. Verim, ze takhle bude mit daleko vice lidi primejsi cestu.
Divil byste se, kolik lidí jede ráno z Radlické a pokračuje až dál za Vršovice.
:))) asi raději nějaký ten bodík oželím za rychlejší cestu do práce 😁.
Souhlasím, zrušení přímého spojení Smíchovského nádraží a Vinohrad je mrzuté
Pro modřanské a (hlavně pro obyvatele sídliště na Beránku) skvělá zpráva, že se alespoň pro začátek podařilo zachránit linku 190 ve stávajícím rozsahu (třeba se ale fakt ukáže, že po to nemá smysl a ta tramvaj tam stačí).
Taky je pozitvní, že linka č. 21 vedoucí ze smíchovské strany na podolskou stranu bude začínat/končit až na Slivenci (původní plány počítaly tuším z linkou č. 2 ukončenou už v Hlubočepích, což, mi přišlo dost na houby).
Ostatní změny si nějak netroufám hodnotit.