Časomíra stání odhaluje parkovací hříšníky. Praha testuje i systém s registrací v aplikaci
Časomíra počítá dobu parkování. Foto: Praha 1
Součástí projektu budou kamery, přes které bude městská policie řidiče zaznamenávat.
Ono by stačilo řešit třeba poskytovatele sídla firem na adrese Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha, kde je skoro 9 tis právnických osob a několik tisíc fyzických osob. Všechny fyzické osoby mají parkování za 1200 Kč ročně, jako starousedlíci na Praze 1, kteří to schytávají za ne.
Jo na P1 je ještě další podobná adres, jen ji nevim z hlavy
Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, ale to jsou břídilové, tam je jen 4000 firem a hromada živnosti a trvalých bydlišti
Takže by napřed musela být konána přísná revize, zda ty adresy neslouží jen pro čerpání podobných výhod?
Takových domů, kde mají desítky, stovky či dokonce tisíce firem a „firem“ svá virtuální sídla je jen na Praze 1 několik desítek. Dalším problémem jsou ti, kteří mají papírově (ze zištných důvodů) trvalý pobyt v Praze, ač fyzicky bydlí v některém z pražských satelitů. A pak jsou tu provozovny některých firem, které vlastně nejsou provozovnami ….
Tuhle v Kalifornii jsem sledoval prostorově výraznou afroamerickou policistku, jak rozvážným krokem korzuje ulicí a rozdává pokuty přímo na místě nebo za stěrače. Stačila jí k tomu tyčka s kusem křídy se kterou si označovala kola aut , její vlastní časomíra a neúnavné pinožení se ulicí sem a tam + porovnávání značek s časem…
U nás by si mohla dávat lístečků za stěrače, kolik by chtěla. Nulová vymahatelnost pokut.
To jo no…ale jak ji nejsnadněji zvýšit?
takový je svět, úž léta volám do éteru “ Voláme německou policii, německé soukromé bezpečnostní agentury najaté obcemi v Německu a německé úředníky, aby ihned přišli do České republiky vymáhat právo a pořádek, česká dopravní policie a české úřednictvo zde vraždí právo a naše lidi . Voláme německé silničáře aby převzali správu veřejných komunikací. Vyzýváme české odpovědné orgány aby nepokračovaly v neplodném boji a odevzdaly veškeré pravomoce těm, kteří mají ve své zemi dopravní pořádek.
Mluvíte o tom stát se další Spolkovou zemí?
V principu – souhlas. Ale v Palackého – není to tam u té polikliniky? Nevím, zda to je dobré místo. Nám na oddělení občas někdo (až sprostě) nadává, že musí čekat, že má zaplacené parkování na X minut – někdy zapomněl, co mu o délce vyšetření řekl indikující lékař, někdy mu to neřekl. Nebo se vyšetření protáhne, akutní případ musí mít přednost, těhotná též, někteří lékaři nejsou schopni dodržovat objednací časy z principu … a co má dělat pacient, když zjistí, že se to vleče a už nestíhá těch 120 minut a daný specialista objednává za X týdnů? Asi to… Číst vice »
Pokud člověk má na provoz auta, má i na občasnýho taxíka k doktorovi. Zas tak drahá sranda to není.
Ale jde o ta místa která jsou právě vyhrazena pro návštěvu doktora.
Mno, nicméně poliklinika asi nemá kapacitu 3 lidi, tedy pořád tady něco hapruje s logikou.
Záleží, odkud a jak často jedete. PRAŽŠTÍ lékaři slouží i MIMOPRAŽSKÝM – máte zaplatit dvojí jízdu nebo čekání, je-li to speciálně upravené vozidlo není konkurence… a jste ZTP v invalidním důchodu. No, moc nevyskakujete. Dost od takových slyším, lze-li najít léky s plnou úhradou pojišťovnou. I nějaké ty analýzy ukazovaly, že průměrný doplatek ZA CELOU SPOLEČNOST nic moc vysokého, ale medián a modus už poměrně vysoké – koncentrují se totiž na chronicky nemocné (a u nich ne za nemoci civilizační, ale spíš víceméně dědičné či sporadicky vznikající). Ale inteligentní systém (progresivní sazba, potvrzení lékaře, funkční systém dopravy nemocných i jejich… Číst vice »
Nevím proč je to časově omezené. Stačí podmínka že je ti jen pro navstevu, žádné courání.
1) Celá ta značka ukazuje jak moc si nevážíme veřejného prostoru. Tam by mohla být značka IP13b (parkování s diskem) s dodatkovou tabulkou max 30min. A namísto toho tam vidíme 4 tabule, ale informační hodnota je stejná. 2) Už někde kolují fotky kolik tam kdo nejvíc naměřil. Dokud je šance že MP zaznamená přestupek mizivá, pokuta směšně nízká a pokud ji necháte dojít do správního řízení tak pravděpodobně odpuštěná, tak je to úplně k ničemu. Tady by stačilo aby tam bylo parkování pouze s diskem. Výše pokuty by se pak odvíjela od toho o kolik tu dobu překročí. Popřípadě pokud… Číst vice »
Tohle řešení bude fungovat jen tak dobře, jak to bude MP kontrolovat a pokutovat.
Tedy nebude.
Stačí odtáhnout 🙂
MP na to nemá čas, ta přece sedí v kanceláři a vypisuje statistické tabulky o tom, jak jsou dobří a obhájili tak přísun peněz, který jim plyne z městské kasy. Dnes a denně se pohybuji po centru, ale MP potkávám žalostně málo.
A kolik se staví nových parkovacích domů.
Plno.
Vidím že Praha nemá žádné větší problémy. Že Prahu nejvíce trápí to že někdo překročí dobu parkování. Ještě by mě zajímalo kolik všechno bude stát. Kdo to všechno zaplatí je snad jasné.
Existence větších problémů znamená, že se menší problémy nesmí řešit? No a zaplatí to řidiči, kteří dobu parkování překročí – komu to (kromě nich) vadí?
To samozřejmě ne. Jen chci říci že v Praze jsou mnohem větší a závažnější problémy než to že někdo tu a tam překročí dobu k parkování. Ale chápu že z řešení opravdu závažných problémů pro pány radní peníze nekoukají.
Nejde mi o to „pány radní“ hájit, ale pokud existuje problém, i třeba málo závažný, na který existuje rychlé a „hotové“ řešení a zejména pokud si to řešení na sebe umí vydělat, proč ten problém nevyřešit? Opravdu není nutné mít vyřešené všechny vážnější problémy světa na to, abychom vyřešili tak malicherný problém jako je přetahování doby parkování.
V tomto ohledu máte pravdu. Jen chci poukázat že se zde řeší něco co radnici hned přinese problémy a to co trápí občany se neřeší. Chápu že z pohledu radnice je lepší poslat MP na parkující hříšníky než je poslat umravnit bezdomovce a narkomany.
Dokázal byste uvést nějaký dle vás závažnější problém? Já totiž vidím IAD jako to, co mě v Praze omezuje snad nejvíce
Například kriminalita. Jak vás iad omezuje? Kamióny Vám nevadí?
Kriminalita??? V životě mi v Praze nikdo nic neukradl, za to auta mě zdržují nerespektováním buspruhů každý den cestou do práce, v centru (a vlastně i mimo) parkují na chodníku tak, že se nedá projít. Takže ano, auta z toho stále vychází hůř a s kriminalitou Praha problém opravdu nemá.
Tak to jste šťastný člověk. Já už přišel o mobil, peněženku což mě vyškolilo tak, že jsem v autě nic nenechával a i kastlík byl otevřený. Jízda v MHD z bezdomovci je lahůdka, takové hlavní nádraží a okolní přímo rajská zahrada, kde se člověk cítí bezpečně. Drogoví dealeři na Václaváku to je jen takové multikulturní obohacení. Korupce je v Praze jev neznámý. Ale za všechno mohou osobní auta.
MHD jezdím každý den, smradlavého bezdomovce jsem potkal za poslední rok asi jednou, přes václavák a sherwoodem taky chodím každý týden a v životě jsem se tam necítil nebezpečně, skutečně mě v Praze nejvíce obtěžují auta. Uznávám ale, že časomíra na parkovacím místě není to pravé řešení problému, tím by mělo bylo razantní zvýšení ceny parkovného a to v celé Praze.
Nevím pane Ladislave co Vám ty zlá auta udělala. Ale věřte že bez nich by jste nejen Vy měl život podstatně dražší a složitější.
Parkování nejen v Praze by se mělo řešit systémově. Každý nově postavený či rekonstruovaný dům by povinně měl mít dostatek parkovacích míst ideálně v podzemí. Pokud by tomu tak bylo tak na většině míst v Praze by nebyl takový problém s parkováním. Jenže to by developeři neměli takové zisky, ale to je už jiný příběh.
Já nevím, ale tohle je dávno překonaný systém myšlení – ala USA minulého století. „Dostatek parkovacích míst pro všechny“. Zní to hezky, ale nefunguje to. 1. vzniká řídké město (u povrchového parkování nesnesitelně řídké) 2. pokud v ploše domu vzniká drahé bydlení (developerům to je jedno, ale těm co pak ty byty a podzemní veledílo platí to jedno není) a obvykle to i tak je problém, protože auta zabírají mnohem více místa než lidi v tom domě. Takže ideální je limitovat počet parkovacích míst jak v domě tak na ulici, což usměrní preference obyvatel. Ti co se bez auta nehnou… Číst vice »
Zrovna ten park před hlavním nádražím je hodně nešťastná záležitost. V civilizovaných zemích to obvykle nemají, tam je před nádražím doprava a ne pár set metrů stranou. Je logické, že se tam stahují pochybné existence.
Ale zase: vymysleli si to takhle Češi a nikdo jiný. Nikdo je k tomu nenutil. Je to typická česká hloupost.
Tu vaši poslední větu nějak pane Petře nechápu. Jinak s Vámi souhlasím že místa kolem hlavního nádraží není něco na co by jsme měli být hrdí. Policie místo toho aby udělala pořádek se věnuje jiným pro ni mnohem lukrativnějším činnostem. Z feťáků a bezdomovců peníze nevytřískají.
buďte bez obav, vy to platit nebudete.
No…asi daňoví poplatníci. Že by to jakýmsi způsobem vymáhali pouze po těch řidičích, se mi zdá bájně nepravděpodobné.
Právě že řidiči jsou ta nejsnadnější kořist. Lehce identifikovatelní a při penězích. Dojné krávy jak mají být.
Ty plánované změny v parkování povedou jen k větším zácpám a přeplnění parkovacích míst. Parkování omezené na jednotlivé městské části, nebo ještě lépe na určitý okruh od bydliště, je shválně napvrženo, aby odradilo lidi jezdit autem v rámci města, když mohou použít MHD. Jedna velká zona mimo centrum bude znamenat zvýšený provoz všech rezidentů, zvlášť když je to v dotované ceně 3 Kč na den.
Me se na tom celem nelibi, ze zas dalsi nehyzdna znacka, ktera zabira prostor. Docela bych si predstavil jen podelne znaceni a nejaka chytra „fotopast“.
Ta značka tam byla už dříve.