C.S.Cargo testuje první elektrický náklaďák, rozváží zboží pro Tesco
Elektrické Volvo zajišťuje přepravu rychloobrátkového zboží mezi centrálním skladem Teska a prodejnami v Praze.
Dopravní a logistická skupina C.S.Cargo pustila do testovacího provozu svůj první elektrický nákladní vůz. Vozidlo Volvo FL Electric o hmotnosti 16,7 tuny zajišťuje přepravu rychloobrátkového zboží mezi centrálním skladem Tesco Stores ČR a prodejnami v oblasti Prahy.
„Ve spolupráci s našimi zákazníky každý projekt hodnotíme i z hlediska možnosti využití vozidel na alternativní pohon. Pokud je to v souladu s jejich provozními potřebami a ekonomickými podmínkami, jdeme do toho. S Tesco Stores ČR teď poprvé zkoušíme elektrické nákladní vozidlo v kategorii do 18 tun,“ uvedl místopředseda představenstva C.S.Carga Petr Lánský.
Podle něj současný stav komerčně využitelné elektromobility v oblasti nákladní dopravy umožňuje nasazení nákladních elektromobilů zejména v oblasti městské distribuce. Ta se vyznačuje relativně krátkými a trasami v hustě obydlených oblastech velkých měst.
„Jedním z klíčových cílů společnosti Tesco v oblasti udržitelnosti je dosáhnout nulových emisí skleníkových plynů z vlastních provozů do roku 2035 a z celého svého hodnotového řetězce do roku 2050. Zásobování a doprava jsou důležitou součástí našich provozů, a proto jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat s C.S.Cargo na prvním komerčním testu elektrického nákladního auta,“ sdělil Jim Whitehead, ředitel dopravy a logistiky pro Tesco střední Evropa.
Skupina C.S.Cargo patří mezi přední středoevropské firmy poskytující silniční, leteckou a námořní dopravu včetně logistických služeb. Podle loňských údajů firma provozovala zhruba 2 400 kamionů a zaměstnávala 1 900 lidí včetně více než tisícovky řidičů. Prostřednictvím dceřiných společností působí rovněž na Slovensku a v Polsku. Zákaznické portfolio skupiny tvoří společnosti z automobilového průmyslu, potravinářství, stavebního průmyslu, elektroniky, maloobchodu a obalového průmyslu.
Nákladní vozidlo Volvo FL 42 R Electric:
Celková hmotnost: 16,7 t
Součásti: 4 lithium-iontové trakční baterie, 265 kWh (BOL), 600 V.
NMC (nikl-mangan-kobalt) články
Výkon motoru: 130 kW souvislá jízda / 185 kW max., maximální moment: 425 Nm
Regenerativní motorová brzda
Převodovka se dvěma rychlostmi vpřed a jednou vzad
Na jedno dobití ujede 150 km