C.S.Cargo testuje první elektrický náklaďák, rozváží zboží pro Tesco
Nákladní elektromobil Volvo FL 42 R Electric. Pramen: C.S. Cargo
Elektrické Volvo zajišťuje přepravu rychloobrátkového zboží mezi centrálním skladem Teska a prodejnami v Praze.
Pánbů s náma a všechno zlý pryč.
Při vykládce se dobíjet může, nevím ale jak dlouho to průměrně trvá, pokud by to bylo třeba kolem 30 minut, asi by se to moc nenabilo, pokud si všude nevybudují rychlonabíječky.
A těch 150km zní na sklonku roku 2021 hrůzostrašně.
Ale někde se začít musí, než se rozjede v nákladní dopravě vodík.
Potřebujeme více podobných testování, snad se jim to osvědčí a rozšíří počet el aut.
Průč hrůzostrašně? Jestli mu to stačí, aby „odjel“ směnu, tak nevidím problém. Pro poskakování po městě má EV význam, to se ví od doby, co jezdí trolejbusy.
Dokázal bych si představit i to dobíjení z trolejbusových drah (avšak aktuálně tomu brání legislativa).
Třeba takto: https://www.youtube.com/watch?v=HbgxcyZP0_Y
Není ten dojezd trochu malý?U auta téhle velikosti není problém ve velikosti baterie ani v její hmotnosti.
Jestli to má rozvážet zboží kolem Prahy, tak se dá uvažovat že pojede od obchodu k obchodu (do 10 km), kde bude na rampě vykládat zboží. To auto bude víc stát než jezdit. Na konci směny se vrátí na centrálu. A při té vykládce se může klidně dobíjet.
150 km je přejet komplet Prahu 5x tam a zpět z východu na západ. Pochybuji, že nějaký rozvoz po městě najezdí tolik.
Je to určené pro distribuci a tam to stačí. Je možné toto vozidlo dodat až se šesti bateriemi. Na plánované trasy je ale dojezd dostatečný a naopak by to v tomto případě znamenalo tunu hmotnosti a pár tisíc € navíc.
Přesně tak, proč trápit v městské zástavbě těžký nafťák, když EV ujede v pohodě až 300 km na jedno nabití.
Dle článku je to 150 km, ale pro město i to stačí bohatě
Pokud je papírový dojezd 150 km, tak to při pojíždění v zimě vidím reálně na 100 km.
Jestli to má být alternativa nákladního vozu o hmotnosti 8,5 t, tak tato hmotnost je trochu velká.