Bývalí piloti Smartwings se domáhají peněz za odstupné, soud zahájil s dopravcem insolvenční řízení

Boeing 737-800. Foto: SmartwingsBoeing 737-800. Foto: Smartwings

Smartwings považují insolvenční návrh za šikanózní.

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Etrusk

Odpískáno

Martas

Koukam, ze tem pilotum to hrdinstvi moc dlouho nevydrzelo…

Axel

Vypadá to, že i po skoro-úspěšné PR propagandě „Neberte nám křídla“ ( subjektivně se mi jako laikovi zdálo, že cílem spíše bylo: „navalte prachy ze státní kasy a táhněte holoto líná“ ).

je zdejší web poctěn návštěvou spousty lidí/trollů, kteří jsou NAPROSTO A ÚPLNĚ nezávislí na SmartWings.

( ironie )

František

To je docela sranda ne, teda alespon já se směju, tomu co dnes Dufková vypustila v telce. jestli to chápu dobře, podle ní je šikana, když někdo chce dostat to, co má ve smlouvě? Ono o tom, jak se tato ,, úžasná společnost strategická pro náš spokojený život ve vlasti “ chová k zaměstnancům bylo parkrát v diskuzi pojednáno. To, že mají nějaký problém kvůli covidu?..a co..? to má a mělo například spousta kadeřnic a restarací atd a nikde tak nepláčou jako tahle parta co jezdi na nádvoří za kamarádem ))) A to vůbec nemluvím o tom, jak se tahle… Číst vice »

amey

naprostý souhlas – zejména s tím nádvořím alá Šimáně, chudáček…soukromě podnikám, ale ty nstáte mi zaplat´ ztráty. Tak si to představoval Šimáně s Vikem. CSA už odepsali totálně, mistři! A co strategičtí 49.82 pílnící z Číny? Ti se akorát tak smějou…

Miroslav Zikmund

Při vší úctě, není chybou redakce, že to celé je z hlediska srozumitelnosti ne zcela vypovídající. Občanskoprávní smlouva v pracovním právu je co ? Občanskoprávní smlouva se uzavírá podle pravidel občanského zákoníku a ten smlouvy typizuje … Občanskoprávní smlouva netypizuje „pracovní smlouvy“ ….nejblíže by tomu byla „smlouva o dílo“, což v případě řízení dopravního prostředku dost kulhá … Buď měli pracovní smlouvu dle zákoníku práce – s výší úvazku – nebo dohodu o provedení práce, dohodu o pracovní činností (zase výše úvazku) nebo jeli na „švarc systém“ jako OSVČ a fakturovali …. A nyní záleží na tom, podle jakého práva… Číst vice »

Anonymus

Jo jo, mate pravdu. Nejspis to bylo neco jako OSVC, tedy svarc system.
Sranda je, ze to jsou vsechno piloti cizinci. Nerikali majitele Smartwings, ze krach Smartwings by prinesl ztratu 2,5 tisice lidi a tudiz ztratu do ceske pokladny? Bohuzel zase jen fales.

Jiří Kocurek

5 zahraničních pilotů rozhondě nevypodívá o tom, jaké národnosti je zbylých 2495 lidí.

Anonymus

Tak tipuju ze tam bude hromada cizincu. Slovaku postsovetu a podobne. Cechu cim dal mene jak to tak byva

Air Traveller

spousta pilotu smartwingsu jsou cesi.

takze to neni fales, jen nechapes.

Anonymus

Jasne. Madarska baze nebo jak to psali, tam bude hodne cechum blbost. Budou tam madari a dalsi cizinci.

Air Traveller

tak ty tady melš něco o krachu smartwings…

jsi se nejak zamotal co?

Air Traveller

smlouvy jsou soucasti dokumentave v insolvencnim rejstriku.

Anonymus

Mě by zajímalo, co vlastně insolvence pro Smartwings znamená? Může teď Smartwings předložit reorganizační plán, vyplácet dividendu, nakupovat nové věci? Nebo nejsou nijak zasaženi?

Gwann

reo plán CSA předložit můžou.

akorát nastaly účinky zahájeneho insolvenciho rizeni podle §109 InsZ (nebudu to sem kopírovat), mají omezenou dispozici s majetkem kupříkladu. dividendu by dle mého neměli vyplácet, neměli by přijímat nové dluhy, nesplňují podmínky pro veřejná vyberka aj.

je to nepříjemná komplikace. být tady nakonec nejspíš vyhrají…alespoň ve smyslu, že ins řízení zastaví, např tak, že částku složí do soudní úschovy a pojede se nalézají rizeni

Anonymus

Ok, diky. Rozhodne ti piloti jsou frajeri a museli predlozit spoustu veci. A hlavne predpoklad, ze Smartwings opravdu hrozi insolvence… coz je na tom nejzajimavejsi. Kdyby majitele Smartwings byli frajeri, zaplati, co maji a vrati vsechny prachy cestujicim, ale bohuzel frajeri nejsou.

Air Traveller

Je to vekslák, zeptejte se některých lidí z TVS jak se k nim vedení chovalo i v minulosti…

O bezpečnosti nemluvě…

Air Traveller

ocenim, kdyz si vymyslis vlastni prezdivku a nebudes parazitovat

Air Traveller

Je to smutné, bohužel ne nijak překvapující.
Co čekat od veksláka, který pomlouvá, kde může a potom se rád ještě skamaradi? (Eurowings).

Zaměstnanecké aféry, bezpečnostní úlety …

Smutná mizérie…

V. K.

Nepřistoupit na nevýhodné mimosoudní vyrovnání je prý vydírání. To jsou teda zvláštní nápady.

Axel

Hm… tož zajímavě „urobili“ to s tím trestním oznámením v rámci insolvenčního řízení -:)…. To je tak „geniální“ nápad, že vypadá jak z hlavy hradních Dlouhý, Menší a Brýlatý.

„Společnost se hodlá bránit všemi dostupnými právními prostředky a v této souvislosti již podala trestní oznámení,“

JUDr.

Chce to nejdrive trosku veci po pravni strance rozumet, nez se ztrapnite 🙂

Sikanozni insolvencni navrhy podane jen za ucelem zvyseni tlaku na spolecnost jsou skutecne trestnym cinem, konkretne pak vydiranim. Existuje na to stanovisko trestniho kolegia Nejvyssiho soudu CR.

Anonymus

To je ale blbost.

Anonymus

O přijetí návrhu rozhoduje soud. Ten by měl zvážit, zda-li insolvence je opodstatněná.
Piloti očividně měli smlouvu s odstupným a Smartwings jim nic platit nechtělo. Soud insolvenci přijal, nemusel

Miroslav Zikmund

V první řadě je třeba vyjasnit ten pojem „občanskoprávní smlouva“ z hlediska pracovního práva …
Občanský zákoník typizuje smlouvy, ale pracovní mezi nimi není …

RHood

Pak je tady asi ještě další, a to jiný problém. Ale ten by měl odhalit hloubkový audit v SW, který provede příslušný Úřad práce. A v tomto bych nečekal ani den.

Axel

Asi jste myslel „Státní úřad inspekce práce“

JUDr

Soud „insolvenci nepřijal!, zveřejnil zahájení insolvenčního řízení = přišel návrh. Pokud ten splňuje formální náležitosti, soud jej nemůže odmítnout. Platí co jsem psal výše kolegovi, než něco napíšete, tak si alespoň zjistěte souvislosti, ať se (ještě víc) neztrapníte.

Anonymus

Insolvence muze byt prijata, kdyz je dodana spousta materialu. Nestaci jen rict, ze Smartwings mi dluzi prachy… Ti piloti museli sehbat spoustu materialu a presvedcit i soud, ze Smartwings opravdu hrozi insolvence. Tot muj nazor. To by jinak mohl insolvenci davat kazdy jen tak, coz samozrejme nejde

Jana

A jakou spoustu materialu podle vas museli dodat? Rekla bych ze mate dost zkreslene predstavy a vubec o tom nic nevite.

Anonymus

Museli dodat, ze Smartwings hrozi insolvence. Museli prokazat, ze dluzi vicero sibjektum. Museli to podporit nejakymi fakty. Kdyby to byla z jejich strany blbost, tak to soud neprijme. Nebo zrusi ihned. Coz neudelal, takze piloti ocividne maji pravdu a to je na tom to nejzajimavejsi

Jana

Dival jste se do toho insolvencniho rejstriku? Pokud ano, tak proc lzete? Pokud ne, tak proc si naprosto vymyslite?

Air Traveller

mas dost zkreslene predstavy o tom, jak funguje insolvencni rizeni.

nic z toho nepotrebujes a nedodavas

Air Traveller

doporucuji se podivat do insolvencniho rekstriku, kde jsou vsechny dodane dokumenty k dispozici

zadne spousty materialy nedodavas a zadny soud nepresvedcujes – k tomu, aby bylo zahajeno insolvencni rizeni staci, aby se sesli dva lidi s neproplacenoi fakturou. a soud v podstate dela jen formalni kontrolu dodaneho a dochazi k zahajeni insolvencniho rizeni.

k overovani toho, zda jsou ty navrhy opravnene, dochazi az v jeho prubehu.

Air Traveller

a ano – insolvenci mize dat v podstate kazdy, staci kdyz se sejde vice, nez jeden veritel s neproplacenou fakturou

je to jako s platebnim rozkazem . aoud vyda platebni rozkaz na zaklade tveho tvrzeni (neoveruje vecnou podstatu, jen formalni nalezitosti).

k overovani naroku dochazi az nasledne u soudu, pokud se dotycny odvola.

Air Traveller

ne, soud insolvenci neprijal. probiha insolvencni rizeni, dochazi ke zjisteni pohledavek (nyni mohou dalsi veritele prihlasit sve pohledavky), nasledne dojde ke zjisteni , ze smartwings v upadku nejsou a dojde k zastaveni insolvencniho rizeni. tohle je insolvencni sikana jak vysita.

panove si malinko spletli nastroje – misto aby zalovali smartwings a resili s nim platnost a neplatnost smluv v ramci bezne zaloby, rozhodli se jit touto cestou.

Anonymus

Jak jsou Smartwings insolvencí zasaženi? V čem je insolvence blokuje?

Gwann

§109 InsZ

Anonymus

Jj, diky 🙂

RHood

Nevím, co někdo řeší kolik byl plat těchto pilotů. Měli nebo mají platné smlouvy, ano. Tak nic jiného nezbývá, než aby se SW jako renomovaná letecká společnost postavila k tomuto vzniklému problému čelem a vyřešila ho. Možností je nespočet. To, že si SW vybrala tu nejlepší, asi neplnit je její věc a musí dobře vědět, jaké následky sebou nese tato volba.

Miroslav Zikmund

TO je nutné vyjasnit … pojem občanskoprávní smlouva z hlediska pracovního práva nedává smysl …

Jiří Kocurek

Uliční výbor zasednul a naznal, že pracovník má mít mzdu nižší, než jakou má ve smlouvě. Včera oceňovali ETCS, zítra se vrhnou na dálniční křižovatku.

Pavel Kajan

Budou komentáře o tom, že si piloti měli našetřit a nemají brečet? Podobně jako na Seznamu?

***** Petr

Měli smlouvu , má se plnit . Kdyby je SW nepotřebovalo tak jim to ani neslibují a to tam velká většna pilotů takovou mzdu nemá.

Miroslav Zikmund

Jakou měli smlouvu, vy jste jí viděl ?

Air Traveller

nic vam nebrani se na tu smlouvu podivat

postupujte nasledujicim zpusobem:
http://www.justice.cz , insolvencni rejstrik, smart wings, dokumenty, druha cast priloh

Andreas

Je na čase se také přihlásit.

Copilot

Tahle „společnost“ měla dávno skončit.

Air Traveller

proc?

Manu

Protože je to shit

Air Traveller

vskutku padny argument

Anonymus

Protože je zcela nahraditelná.

Apex

Kým? A myslím jak v objemu, tak z hlediska obsluhovaného trhu. Obávám se, že realita je jinde, protože kdyby tak nahraditelná byla, tak nepochybně už byla nahrazena.

Air Traveller

to by me zajimalo kym. povidej, prehanej

Anonymus

Cestovni kancelare by si holt nasmlouvali jine firmy. Co na tom? Ale cestovky, dokud budou platit Smartwings, tak Smartwings nekrachne. A ono nekrachne.

Air Traveller

tak zjevne jsou cestovy s smartwings spokojene, kdyz jim plati .

to vzdycky jenom par telatek v diskusi. eco vykrikuje

Driver

Bohužel takhle to chodí ,firma hned chtěla určitě právní analýzu ve stylu jak nezaplatit.

Zuzana

Ne že bych se Smrtwings nijak zastávala ale… 10 000€ měsíčně??? A teď jsou v hmotné nouzi? Co dělali? Koupili ostrovy v Karibiku?
Soudit se je asi v pořádku, jde o to co podepsali/nepodepsali ale dělat, že najednou nemají na chleba je trochu mimo ne :))

Vašek bus

Řekněme to tak že pracovat jako pilot není z mnoha důvodů jednoduché. A hlavně než člověk začne vydělávat takovéhle cifry za měsíc tak ho to stojí hodně velké peníze protože aby mohl létat s určitým typem letadla tak musí mít typovou zkoušku a tu získá jedině tak že absolvuje všechna potřebná školení a odlétá nějaké hodiny pod dozorem jak na trenažéru tak pak na letadle a všechno tohle stojí mraky peněz a není to hotové za týden takže musí dát dohromady nejen peníze na ty kurzy a zkoušky ale i na živobytí. A jsou dvě varianty jak to zaplatit sám… Číst vice »

Tomáš H

Milion Kč jsou ale jejich 3 mesični platy v letni sezone. Ja jsem určite take vynaložil sve 3 mesični platy na sebevzdelavani a nepláču nad tím, ani mi to nepřijde moc.

poletucha15

Milion korun je rocni prijem FO u smartwings, pokud o problematice nic nevite neni uplne vhodne se k tomu vyjadrovat.

jam

bez ohledu na to, co o tom vim, vam ty penize nezavidim. dalkovky jsou pohoda (teda krom jetlagu), koukat na mraky more hodin:) na druhou stranu klepat se ve vzduchu kazdy den – hrozne povolani (pomijim nutnost rozhodovat se rychle a vedet vic nez bezny lid)

poletucha15

Mne na tom mrzi jen to, ze k tomu (i nam) vetsina lidi ztratila jakoukoliv uctu. Na jednu stranu je fajn, ze se litani jako takove stalo dostupny i pro normalni lidi. Na druhou stranu je smutny to, ze si nas vetsina lidi priradila do kategorie „autobusaku“ ktery nic nedelaj pripoji autopilota on vsechno udela sam a berou si stotisic mesicne za nic. (mimochodem i tem autobusakum respekt) Clovek ma v litani porad plny ruce prace a musi premejslet dopredu (kam divertuju, kam bych klesl, pocasi, rizika, teren atd.). Letadlo neni autobus a kdyz se neco rozbije nezastavi si u… Číst vice »

Gwann

pokud je průměrná mzda pilota B737 60tis/mesic…tak upřímně nevím, co vás vede k tomu tohle dělat. průměrný samostatný elektrikář má stejne/vic. a zodpovědnost proti tomuto, jakož i náklady na získání a udržení kvalifikace…nula.

osobně mi přijde, že aktuální bordel v CR více ohodnocuje poměrně jednoduchá povolání, kde člověk může dělat na sebe oproti velmi sofistikovanym profesim, které mají jen pár zaměstnavatelů a kde s ním může vydrbavat právě onen velký zamestnavatel…

Pavel

Souhlasím s Vámi, akorát bych upřesnil jednoduchá povolání, za mě to jsou všelijací manažírci a prodejci zázraků s iq nula a sociální inteligencí v záporu. Když bych je vyměnil za starou sousedku, tak výsledek bude mnohem lepší.

Gwann

není manažer jako manažer. některý by neměl dostat ani na slanou vodu, jiného vyvážit zlatem. ono vést lidi je velice těžké…když někdo je manažer, tak neznamená, že umí vést lidi.

je jednodušší být elektrikářem než dobrým manažerem….a alespoň u těch elektrikářů jsem viděl lepší průměrnou kvalitu než u manažerů….

poletucha15

Muj pohledn a vec: Duvod proc to chceme delat a delame je vcelku jednoduchy „delej co te bavi a v zivote nebudes muset pracovat“ – teda az do covidu ze. Jinak receno, spousta z nas si tim plni(la) sen a nedela to v prvni rade pro penize. Ty lidi tomu obetujou osobni zivoty, rodiny, penize a spoustu dalsiho protoze to chtej v prvni rade delat. Ve druhy rade by potom meli radi ze svyho zamestnani aspon trochu normalni zivot. Normalni byt – i to uz se bohuzel v dnesni dobe zacina dostavat na okraj reality i s timhle platem, pokud… Číst vice »

Gwann

já chápu to fanouskovstvi. ale přijde mi fakt smutné, že tak zodpovědná a kvalifikovaná profese je takto zdimana. a ještě povl závidí peníze…

jinak ten postoj zaměstnavatele viz začátek vašeho příspěvku znám od známé, co dělala letušku.

a proto s touto společností nehodlám létat. proste tohle je za čarou. stejně jako praktiky pana ryana

Anonymus

Nebylo by jednodussi letat si v aeroklubu? Tam je to zabava, ne prace

Pavel

To je samej nářek, buď si zvolím že zůstanu u Smrtwings nebo jdu pryč. Přijdete mi jako banda uplakanejch zoufalců. Ty kontraktori měli koule na to se ozvat, přihlásit se o své práva. Nenechat se sebou vy..bat. Já jim fandím. Je smutný že to jsou jen cizinci. Tahle pzkarska firma by si měla uvědomit že s lidmi které zaměstná nelze jednat jako s onucema.
PS. U Travlu jsem byl rok, stačilo. Cargo je mnohem lepší job .

poletucha15

Pavle tvuj nazor ti neberu. Je ale potreba rict, ze vetsina lidi na neplacenym jsou lidi pod tri roky na 737, az na vyjimky z nich je vetsina tak low hours ze nikde nemaj moc sanci uspet. Nebo si snad myslis ze ty kluci sedi dva roky na zadku a breci? Ne, hledali praci uz od leta 2020, ale myslis si ze te ted nekde vemou? Ani nahodou, u carga vetsinu z nich diskvalifikuje nemcina ci to ze po roce a pul uz nezaleti sim tak jak by bylo zahodno a u bijetu zas jednotky mist a to ze linkovy… Číst vice »

Pavel

Ale no jo promiň ja mám vztek na takovéto firmy. Jednají z pozice silnějšího, piloti jsou pro ně snadno nahraditelný.Pak to chce zvážit jestli být v postavení obětí vlacenych okolnostmi nebo si vzít život do svých rukou. Mi kolegové teď lítají např na Cirrusech apod. A po 2 letech uz jim to velký lítání ani nechybí. Chtějí mít normální život, víkendy, koníčky a dovolené s rodinou.

poletucha15

hele jo, ja souhlasim, Proste jak pisu nahore, ta firma na to dojede, jedinej komu to nedochazi je uz asi jenom ta firma sama o sobe. Znam dost lidi co odeslo jinam (cargo, bizjety), ale chapu i postaveni tech kluku ke konci ktery nemaj vubec jednoduchou pozici… protoze nez se stacili vyhrabat z toho aby si udelali nejakou zivotni rezervu tak je potkalo tohle nestesti. Kazdopadne jednani ty firmy je naprosto zoufaly, jednani ze strany silnejsiho (ty musis, my nemusime protoze kdyz teda nechces lidi na tvoje misto je tu dost). Nic to ale nemeni na faktu, ze ty zamestnance… Číst vice »

Dominik

Dobrý den, dá se napsat jaký byl platový rozdíl u kapitána/prvního důstojníka v letní vs zimní sezóně v době předkovidové? A jak toto ovlivnil například wetlease letadel i s piloty například do Kanady. Děkuji.

RHood

Všeobecně mezi profesemi chybí vzájemná úcta. Jaká je úcta k uklízečkám toalet, skoro žádná. Ale jít udělat potřebu na čistý záchod, tak to je rozdíl než na ten obs…., že.

Air Traveller

to sice jsou, ale ne u smartwingsu. bezny plat u smrtwingsu je podstatne nizsi.

tohle je nejaka divna anomalie.

Air Traveller

10 000 € / mesic? to neni malo …. mel jsem za to, ze ve smrtwings jsou podstatne nizsi mzdy …

Petr

Když jste stálý zaměstnanec tak takovýhle plat je jeden velký vlhky sen, tohle jsou kontraktori kterym dávali tyhle častky….

Gwann

dalsi pěkný argument, proč s danou společností neletet absolutně a vůbec nikam. odrbavaci jedni…

Georg

Tak sed doma,nikdo Te nenutí…..

Gwann

zdá a kam poletím, po tom Ti je prd. jen rozhodně a nikdy s těmito. hlasuju penezenkou.

Air Traveller

to je ale oxymoron na cityparech, kde lita smartwings, je smartwings casto ten nejlevnejsi.

takze … neodporujes si trosku?

Gwann

hlasuju peněženkou…komu svoje peníze dám.
nemusím šetřit každou korunu a podporovat grázly.
pěkně taky vyběhli třeba s letuškama ČSA. a dalo by se pokračovat

Pepa

Mel bylo hned jasný ze u tebe hlava není nejdůležitější

Gwann

Pepíčku, nevím jaké máš vzdělání, ale já se poměrně dost slušně živím hlavou.

ale pro blbce je každý blbec, že?

mimochodem, proč ta láska ke kapitalistovi a nenávist k v podstatě pracujícímu? závist, že někdo má víc než já….nebo co v tom je?

zobni si prášeček na uklidnění, možná budeš mít hezký den

Pepa

Neboj Gwanniku ja jsem klidnej dost ale s tebou to koukám lomcuje. Zase ti před očíčka dali rudý hadr s napisem Smartwings?

Gwann

pepíku, já si takhle ulevuju, lepší než se uzirat.

zdenek

Naštěstí takových gwannu ,ač živíc se hlavou a s dobrým příjmem, leč nevychovanych v internetové,komunikaci, co se rozhodli se SW neletat, je naprosto minimum….

Gwann

zdenečku, na osobní poznámku a tykání…osobní poznámka a tykání. jak jednoduché….