Bývalí piloti Smartwings se domáhají peněz za odstupné, soud zahájil s dopravcem insolvenční řízení
Boeing 737-800. Foto: Smartwings
Smartwings považují insolvenční návrh za šikanózní.
Smartwings považují insolvenční návrh za šikanózní.
Odpískáno
Koukam, ze tem pilotum to hrdinstvi moc dlouho nevydrzelo…
Vypadá to, že i po skoro-úspěšné PR propagandě „Neberte nám křídla“ ( subjektivně se mi jako laikovi zdálo, že cílem spíše bylo: „navalte prachy ze státní kasy a táhněte holoto líná“ ).
je zdejší web poctěn návštěvou spousty lidí/trollů, kteří jsou NAPROSTO A ÚPLNĚ nezávislí na SmartWings.
( ironie )
To je docela sranda ne, teda alespon já se směju, tomu co dnes Dufková vypustila v telce. jestli to chápu dobře, podle ní je šikana, když někdo chce dostat to, co má ve smlouvě? Ono o tom, jak se tato ,, úžasná společnost strategická pro náš spokojený život ve vlasti “ chová k zaměstnancům bylo parkrát v diskuzi pojednáno. To, že mají nějaký problém kvůli covidu?..a co..? to má a mělo například spousta kadeřnic a restarací atd a nikde tak nepláčou jako tahle parta co jezdi na nádvoří za kamarádem ))) A to vůbec nemluvím o tom, jak se tahle… Číst vice »
naprostý souhlas – zejména s tím nádvořím alá Šimáně, chudáček…soukromě podnikám, ale ty nstáte mi zaplat´ ztráty. Tak si to představoval Šimáně s Vikem. CSA už odepsali totálně, mistři! A co strategičtí 49.82 pílnící z Číny? Ti se akorát tak smějou…
Při vší úctě, není chybou redakce, že to celé je z hlediska srozumitelnosti ne zcela vypovídající. Občanskoprávní smlouva v pracovním právu je co ? Občanskoprávní smlouva se uzavírá podle pravidel občanského zákoníku a ten smlouvy typizuje … Občanskoprávní smlouva netypizuje „pracovní smlouvy“ ….nejblíže by tomu byla „smlouva o dílo“, což v případě řízení dopravního prostředku dost kulhá … Buď měli pracovní smlouvu dle zákoníku práce – s výší úvazku – nebo dohodu o provedení práce, dohodu o pracovní činností (zase výše úvazku) nebo jeli na „švarc systém“ jako OSVČ a fakturovali …. A nyní záleží na tom, podle jakého práva… Číst vice »
Ano, je to zmatené, ale nedovolím si nějak přepisovat přesné vyjádření v insolvenčním návrhu.
Jo jo, mate pravdu. Nejspis to bylo neco jako OSVC, tedy svarc system.
Sranda je, ze to jsou vsechno piloti cizinci. Nerikali majitele Smartwings, ze krach Smartwings by prinesl ztratu 2,5 tisice lidi a tudiz ztratu do ceske pokladny? Bohuzel zase jen fales.
5 zahraničních pilotů rozhondě nevypodívá o tom, jaké národnosti je zbylých 2495 lidí.
Tak tipuju ze tam bude hromada cizincu. Slovaku postsovetu a podobne. Cechu cim dal mene jak to tak byva
spousta pilotu smartwingsu jsou cesi.
takze to neni fales, jen nechapes.
Jasne. Madarska baze nebo jak to psali, tam bude hodne cechum blbost. Budou tam madari a dalsi cizinci.
tak ty tady melš něco o krachu smartwings…
jsi se nejak zamotal co?
smlouvy jsou soucasti dokumentave v insolvencnim rejstriku.
Mě by zajímalo, co vlastně insolvence pro Smartwings znamená? Může teď Smartwings předložit reorganizační plán, vyplácet dividendu, nakupovat nové věci? Nebo nejsou nijak zasaženi?
reo plán CSA předložit můžou.
akorát nastaly účinky zahájeneho insolvenciho rizeni podle §109 InsZ (nebudu to sem kopírovat), mají omezenou dispozici s majetkem kupříkladu. dividendu by dle mého neměli vyplácet, neměli by přijímat nové dluhy, nesplňují podmínky pro veřejná vyberka aj.
je to nepříjemná komplikace. být tady nakonec nejspíš vyhrají…alespoň ve smyslu, že ins řízení zastaví, např tak, že částku složí do soudní úschovy a pojede se nalézají rizeni
Ok, diky. Rozhodne ti piloti jsou frajeri a museli predlozit spoustu veci. A hlavne predpoklad, ze Smartwings opravdu hrozi insolvence… coz je na tom nejzajimavejsi. Kdyby majitele Smartwings byli frajeri, zaplati, co maji a vrati vsechny prachy cestujicim, ale bohuzel frajeri nejsou.
Je to vekslák, zeptejte se některých lidí z TVS jak se k nim vedení chovalo i v minulosti…
O bezpečnosti nemluvě…
ocenim, kdyz si vymyslis vlastni prezdivku a nebudes parazitovat
Je to smutné, bohužel ne nijak překvapující.
Co čekat od veksláka, který pomlouvá, kde může a potom se rád ještě skamaradi? (Eurowings).
Zaměstnanecké aféry, bezpečnostní úlety …
Smutná mizérie…
Nepřistoupit na nevýhodné mimosoudní vyrovnání je prý vydírání. To jsou teda zvláštní nápady.
Hm… tož zajímavě „urobili“ to s tím trestním oznámením v rámci insolvenčního řízení -:)…. To je tak „geniální“ nápad, že vypadá jak z hlavy hradních Dlouhý, Menší a Brýlatý.
„Společnost se hodlá bránit všemi dostupnými právními prostředky a v této souvislosti již podala trestní oznámení,“
Chce to nejdrive trosku veci po pravni strance rozumet, nez se ztrapnite 🙂
Sikanozni insolvencni navrhy podane jen za ucelem zvyseni tlaku na spolecnost jsou skutecne trestnym cinem, konkretne pak vydiranim. Existuje na to stanovisko trestniho kolegia Nejvyssiho soudu CR.
To je ale blbost.
Blbost neblbost, přečtěte si sám…
https://www.nsoud.cz/Judikatura/ns_web.nsf/web/Proverejnostamedia~TiskovezpravyNejvyssihosoudu~Sikanozni_insolvence____Zneuziti_insolvencniho_navrhu_k_vydirani_a_pomluve~
O přijetí návrhu rozhoduje soud. Ten by měl zvážit, zda-li insolvence je opodstatněná.
Piloti očividně měli smlouvu s odstupným a Smartwings jim nic platit nechtělo. Soud insolvenci přijal, nemusel
V první řadě je třeba vyjasnit ten pojem „občanskoprávní smlouva“ z hlediska pracovního práva …
Občanský zákoník typizuje smlouvy, ale pracovní mezi nimi není …
Pak je tady asi ještě další, a to jiný problém. Ale ten by měl odhalit hloubkový audit v SW, který provede příslušný Úřad práce. A v tomto bych nečekal ani den.
Asi jste myslel „Státní úřad inspekce práce“
Soud „insolvenci nepřijal!, zveřejnil zahájení insolvenčního řízení = přišel návrh. Pokud ten splňuje formální náležitosti, soud jej nemůže odmítnout. Platí co jsem psal výše kolegovi, než něco napíšete, tak si alespoň zjistěte souvislosti, ať se (ještě víc) neztrapníte.
Insolvence muze byt prijata, kdyz je dodana spousta materialu. Nestaci jen rict, ze Smartwings mi dluzi prachy… Ti piloti museli sehbat spoustu materialu a presvedcit i soud, ze Smartwings opravdu hrozi insolvence. Tot muj nazor. To by jinak mohl insolvenci davat kazdy jen tak, coz samozrejme nejde
A jakou spoustu materialu podle vas museli dodat? Rekla bych ze mate dost zkreslene predstavy a vubec o tom nic nevite.
Museli dodat, ze Smartwings hrozi insolvence. Museli prokazat, ze dluzi vicero sibjektum. Museli to podporit nejakymi fakty. Kdyby to byla z jejich strany blbost, tak to soud neprijme. Nebo zrusi ihned. Coz neudelal, takze piloti ocividne maji pravdu a to je na tom to nejzajimavejsi
Dival jste se do toho insolvencniho rejstriku? Pokud ano, tak proc lzete? Pokud ne, tak proc si naprosto vymyslite?
mas dost zkreslene predstavy o tom, jak funguje insolvencni rizeni.
nic z toho nepotrebujes a nedodavas
doporucuji se podivat do insolvencniho rekstriku, kde jsou vsechny dodane dokumenty k dispozici
zadne spousty materialy nedodavas a zadny soud nepresvedcujes – k tomu, aby bylo zahajeno insolvencni rizeni staci, aby se sesli dva lidi s neproplacenoi fakturou. a soud v podstate dela jen formalni kontrolu dodaneho a dochazi k zahajeni insolvencniho rizeni.
k overovani toho, zda jsou ty navrhy opravnene, dochazi az v jeho prubehu.
a ano – insolvenci mize dat v podstate kazdy, staci kdyz se sejde vice, nez jeden veritel s neproplacenou fakturou
je to jako s platebnim rozkazem . aoud vyda platebni rozkaz na zaklade tveho tvrzeni (neoveruje vecnou podstatu, jen formalni nalezitosti).
k overovani naroku dochazi az nasledne u soudu, pokud se dotycny odvola.
ne, soud insolvenci neprijal. probiha insolvencni rizeni, dochazi ke zjisteni pohledavek (nyni mohou dalsi veritele prihlasit sve pohledavky), nasledne dojde ke zjisteni , ze smartwings v upadku nejsou a dojde k zastaveni insolvencniho rizeni. tohle je insolvencni sikana jak vysita.
panove si malinko spletli nastroje – misto aby zalovali smartwings a resili s nim platnost a neplatnost smluv v ramci bezne zaloby, rozhodli se jit touto cestou.
Jak jsou Smartwings insolvencí zasaženi? V čem je insolvence blokuje?
§109 InsZ
Jj, diky 🙂
Nevím, co někdo řeší kolik byl plat těchto pilotů. Měli nebo mají platné smlouvy, ano. Tak nic jiného nezbývá, než aby se SW jako renomovaná letecká společnost postavila k tomuto vzniklému problému čelem a vyřešila ho. Možností je nespočet. To, že si SW vybrala tu nejlepší, asi neplnit je její věc a musí dobře vědět, jaké následky sebou nese tato volba.
TO je nutné vyjasnit … pojem občanskoprávní smlouva z hlediska pracovního práva nedává smysl …
Uliční výbor zasednul a naznal, že pracovník má mít mzdu nižší, než jakou má ve smlouvě. Včera oceňovali ETCS, zítra se vrhnou na dálniční křižovatku.
Budou komentáře o tom, že si piloti měli našetřit a nemají brečet? Podobně jako na Seznamu?
Měli smlouvu , má se plnit . Kdyby je SW nepotřebovalo tak jim to ani neslibují a to tam velká většna pilotů takovou mzdu nemá.
Jakou měli smlouvu, vy jste jí viděl ?
nic vam nebrani se na tu smlouvu podivat
postupujte nasledujicim zpusobem:
http://www.justice.cz , insolvencni rejstrik, smart wings, dokumenty, druha cast priloh
Je na čase se také přihlásit.
Tahle „společnost“ měla dávno skončit.
proc?
Protože je to shit
vskutku padny argument
Protože je zcela nahraditelná.
Kým? A myslím jak v objemu, tak z hlediska obsluhovaného trhu. Obávám se, že realita je jinde, protože kdyby tak nahraditelná byla, tak nepochybně už byla nahrazena.
to by me zajimalo kym. povidej, prehanej
Cestovni kancelare by si holt nasmlouvali jine firmy. Co na tom? Ale cestovky, dokud budou platit Smartwings, tak Smartwings nekrachne. A ono nekrachne.
tak zjevne jsou cestovy s smartwings spokojene, kdyz jim plati .
to vzdycky jenom par telatek v diskusi. eco vykrikuje
Bohužel takhle to chodí ,firma hned chtěla určitě právní analýzu ve stylu jak nezaplatit.
Ne že bych se Smrtwings nijak zastávala ale… 10 000€ měsíčně??? A teď jsou v hmotné nouzi? Co dělali? Koupili ostrovy v Karibiku?
Soudit se je asi v pořádku, jde o to co podepsali/nepodepsali ale dělat, že najednou nemají na chleba je trochu mimo ne :))
Řekněme to tak že pracovat jako pilot není z mnoha důvodů jednoduché. A hlavně než člověk začne vydělávat takovéhle cifry za měsíc tak ho to stojí hodně velké peníze protože aby mohl létat s určitým typem letadla tak musí mít typovou zkoušku a tu získá jedině tak že absolvuje všechna potřebná školení a odlétá nějaké hodiny pod dozorem jak na trenažéru tak pak na letadle a všechno tohle stojí mraky peněz a není to hotové za týden takže musí dát dohromady nejen peníze na ty kurzy a zkoušky ale i na živobytí. A jsou dvě varianty jak to zaplatit sám… Číst vice »
Milion Kč jsou ale jejich 3 mesični platy v letni sezone. Ja jsem určite take vynaložil sve 3 mesični platy na sebevzdelavani a nepláču nad tím, ani mi to nepřijde moc.
Milion korun je rocni prijem FO u smartwings, pokud o problematice nic nevite neni uplne vhodne se k tomu vyjadrovat.
bez ohledu na to, co o tom vim, vam ty penize nezavidim. dalkovky jsou pohoda (teda krom jetlagu), koukat na mraky more hodin:) na druhou stranu klepat se ve vzduchu kazdy den – hrozne povolani (pomijim nutnost rozhodovat se rychle a vedet vic nez bezny lid)
Mne na tom mrzi jen to, ze k tomu (i nam) vetsina lidi ztratila jakoukoliv uctu. Na jednu stranu je fajn, ze se litani jako takove stalo dostupny i pro normalni lidi. Na druhou stranu je smutny to, ze si nas vetsina lidi priradila do kategorie „autobusaku“ ktery nic nedelaj pripoji autopilota on vsechno udela sam a berou si stotisic mesicne za nic. (mimochodem i tem autobusakum respekt) Clovek ma v litani porad plny ruce prace a musi premejslet dopredu (kam divertuju, kam bych klesl, pocasi, rizika, teren atd.). Letadlo neni autobus a kdyz se neco rozbije nezastavi si u… Číst vice »
pokud je průměrná mzda pilota B737 60tis/mesic…tak upřímně nevím, co vás vede k tomu tohle dělat. průměrný samostatný elektrikář má stejne/vic. a zodpovědnost proti tomuto, jakož i náklady na získání a udržení kvalifikace…nula.
osobně mi přijde, že aktuální bordel v CR více ohodnocuje poměrně jednoduchá povolání, kde člověk může dělat na sebe oproti velmi sofistikovanym profesim, které mají jen pár zaměstnavatelů a kde s ním může vydrbavat právě onen velký zamestnavatel…
Souhlasím s Vámi, akorát bych upřesnil jednoduchá povolání, za mě to jsou všelijací manažírci a prodejci zázraků s iq nula a sociální inteligencí v záporu. Když bych je vyměnil za starou sousedku, tak výsledek bude mnohem lepší.
není manažer jako manažer. některý by neměl dostat ani na slanou vodu, jiného vyvážit zlatem. ono vést lidi je velice těžké…když někdo je manažer, tak neznamená, že umí vést lidi.
je jednodušší být elektrikářem než dobrým manažerem….a alespoň u těch elektrikářů jsem viděl lepší průměrnou kvalitu než u manažerů….
Muj pohledn a vec: Duvod proc to chceme delat a delame je vcelku jednoduchy „delej co te bavi a v zivote nebudes muset pracovat“ – teda az do covidu ze. Jinak receno, spousta z nas si tim plni(la) sen a nedela to v prvni rade pro penize. Ty lidi tomu obetujou osobni zivoty, rodiny, penize a spoustu dalsiho protoze to chtej v prvni rade delat. Ve druhy rade by potom meli radi ze svyho zamestnani aspon trochu normalni zivot. Normalni byt – i to uz se bohuzel v dnesni dobe zacina dostavat na okraj reality i s timhle platem, pokud… Číst vice »
já chápu to fanouskovstvi. ale přijde mi fakt smutné, že tak zodpovědná a kvalifikovaná profese je takto zdimana. a ještě povl závidí peníze…
jinak ten postoj zaměstnavatele viz začátek vašeho příspěvku znám od známé, co dělala letušku.
a proto s touto společností nehodlám létat. proste tohle je za čarou. stejně jako praktiky pana ryana
Nebylo by jednodussi letat si v aeroklubu? Tam je to zabava, ne prace
To je samej nářek, buď si zvolím že zůstanu u Smrtwings nebo jdu pryč. Přijdete mi jako banda uplakanejch zoufalců. Ty kontraktori měli koule na to se ozvat, přihlásit se o své práva. Nenechat se sebou vy..bat. Já jim fandím. Je smutný že to jsou jen cizinci. Tahle pzkarska firma by si měla uvědomit že s lidmi které zaměstná nelze jednat jako s onucema.
PS. U Travlu jsem byl rok, stačilo. Cargo je mnohem lepší job .
Pavle tvuj nazor ti neberu. Je ale potreba rict, ze vetsina lidi na neplacenym jsou lidi pod tri roky na 737, az na vyjimky z nich je vetsina tak low hours ze nikde nemaj moc sanci uspet. Nebo si snad myslis ze ty kluci sedi dva roky na zadku a breci? Ne, hledali praci uz od leta 2020, ale myslis si ze te ted nekde vemou? Ani nahodou, u carga vetsinu z nich diskvalifikuje nemcina ci to ze po roce a pul uz nezaleti sim tak jak by bylo zahodno a u bijetu zas jednotky mist a to ze linkovy… Číst vice »
Ale no jo promiň ja mám vztek na takovéto firmy. Jednají z pozice silnějšího, piloti jsou pro ně snadno nahraditelný.Pak to chce zvážit jestli být v postavení obětí vlacenych okolnostmi nebo si vzít život do svých rukou. Mi kolegové teď lítají např na Cirrusech apod. A po 2 letech uz jim to velký lítání ani nechybí. Chtějí mít normální život, víkendy, koníčky a dovolené s rodinou.
hele jo, ja souhlasim, Proste jak pisu nahore, ta firma na to dojede, jedinej komu to nedochazi je uz asi jenom ta firma sama o sobe. Znam dost lidi co odeslo jinam (cargo, bizjety), ale chapu i postaveni tech kluku ke konci ktery nemaj vubec jednoduchou pozici… protoze nez se stacili vyhrabat z toho aby si udelali nejakou zivotni rezervu tak je potkalo tohle nestesti. Kazdopadne jednani ty firmy je naprosto zoufaly, jednani ze strany silnejsiho (ty musis, my nemusime protoze kdyz teda nechces lidi na tvoje misto je tu dost). Nic to ale nemeni na faktu, ze ty zamestnance… Číst vice »
Dobrý den, dá se napsat jaký byl platový rozdíl u kapitána/prvního důstojníka v letní vs zimní sezóně v době předkovidové? A jak toto ovlivnil například wetlease letadel i s piloty například do Kanady. Děkuji.
Všeobecně mezi profesemi chybí vzájemná úcta. Jaká je úcta k uklízečkám toalet, skoro žádná. Ale jít udělat potřebu na čistý záchod, tak to je rozdíl než na ten obs…., že.
to sice jsou, ale ne u smartwingsu. bezny plat u smrtwingsu je podstatne nizsi.
tohle je nejaka divna anomalie.
10 000 € / mesic? to neni malo …. mel jsem za to, ze ve smrtwings jsou podstatne nizsi mzdy …
Když jste stálý zaměstnanec tak takovýhle plat je jeden velký vlhky sen, tohle jsou kontraktori kterym dávali tyhle častky….
dalsi pěkný argument, proč s danou společností neletet absolutně a vůbec nikam. odrbavaci jedni…
Tak sed doma,nikdo Te nenutí…..
zdá a kam poletím, po tom Ti je prd. jen rozhodně a nikdy s těmito. hlasuju penezenkou.
to je ale oxymoron na cityparech, kde lita smartwings, je smartwings casto ten nejlevnejsi.
takze … neodporujes si trosku?
hlasuju peněženkou…komu svoje peníze dám.
nemusím šetřit každou korunu a podporovat grázly.
pěkně taky vyběhli třeba s letuškama ČSA. a dalo by se pokračovat
Mel bylo hned jasný ze u tebe hlava není nejdůležitější
Pepíčku, nevím jaké máš vzdělání, ale já se poměrně dost slušně živím hlavou.
ale pro blbce je každý blbec, že?
mimochodem, proč ta láska ke kapitalistovi a nenávist k v podstatě pracujícímu? závist, že někdo má víc než já….nebo co v tom je?
zobni si prášeček na uklidnění, možná budeš mít hezký den
Neboj Gwanniku ja jsem klidnej dost ale s tebou to koukám lomcuje. Zase ti před očíčka dali rudý hadr s napisem Smartwings?
pepíku, já si takhle ulevuju, lepší než se uzirat.
Naštěstí takových gwannu ,ač živíc se hlavou a s dobrým příjmem, leč nevychovanych v internetové,komunikaci, co se rozhodli se SW neletat, je naprosto minimum….
zdenečku, na osobní poznámku a tykání…osobní poznámka a tykání. jak jednoduché….