Letecké společnosti Letectví

Krize srazila počty cestujících Smartwings Group o více než čtyři pětiny

Odstavené Boeingy 737 MAX 8 Smartwings. Zatímco celý rok dopravci výrazně tato letadla výrazně chyběla, teď rozhodně ne. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.com
Odstavené Boeingy 737 MAX 8 Smartwings. Zatímco celý loňský rok dopravci výrazně tato letadla chyběla, teď rozhodně ne. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.com
Šéf aerolinek Roman Vik věří v obnovení poptávky po proočkování.

Letecké společnosti Smartwings a České aerolinie za loňský rok přepravily 1,8 milionu cestujících, což znamená meziroční propad o 81,5 %. Důvodem jsou restrikce a omezení poptávky spojené s pandemií koronaviru.

Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou dnes společnost zveřejnila. Za celý rok skupina Smartwings Group uskutečnila 13,5 tisíce letů ( -78,4 %). Letadla obou firem loni přistávala na 263 letištích. Lety skupina provozovala kromě České republiky také z Francie, Polska, Maďarska, Slovenska a Kanárských ostrovů. Dopravce uvedl, že aktuálně má ve flotile 47 letadel. Většina jich je nevyužitých.

Na začátku loňského roku směřovala skupina Smartwings Group k nejlepšímu výsledku ve své historii. Místo toho jsme museli čelit neočekávané a bezprecedentní krizi odvětví letecké přepravy. Z důvodu drastického poklesu poptávky zapříčiněné mimořádnými okolnostmi jsme byli nuceni přistoupit k realizaci velmi razantních úsporných opatření a podniknout mnoho zásadních kroků,“ říká Roman Vik, člen představenstva a generální ředitel Smartwings.

Smartwings: čelíme nerovné konkurenci

Pokles počtu cestujících podle firmy přinesl propad tržeb o 90 %. Hospodářské výsledky firma neoznámila, je ale jasné, že loni byla skupina ve ztrátě. „Do vypuknutí pandemie koronaviru byly Smartwings i ČSA ziskové společnosti. Kromě propadu zájmu o leteckou dopravu musí Smartwings a ČSA čelit také nerovné konkurenci ze strany těch leteckých společností, které získaly státní podporu. V EU přímou či nepřímou státní pomoc schválenou Evropskou komisí obdržela již naprostá většina leteckých společností. Smartwings a ČSA dodnes žádnou cílenou podporou nedisponují,“ uvedla firma v prohlášení.

Ze státní pomoci se stalo v Česku zejména na jaře silně politické téma a zatímco stát rozdal peníze například zájezdovým dopravcům nebo chystá dotace pro vlekaře, letecké společnosti mohou čerpat jen záruku za úvěr. Do tohoto programu se Smartwings nepřihlásily.

Vik podobně jako šéfové většiny aerolinek věří, že k obnovení poptávky dojde proočkováním. „Naším cílem je být zase významným hráčem na evropském trhu letecké přepravy a konkurenceschopnou leteckou společností. Stále věříme, že to dokážeme. Hlavně díky našim zaměstnancům, kteří v této krizi obstáli a patří jim za to velký dík,“ dodal Vik.

Skupina Smartwings Group zůstala loni největším dopravcem na letišti, aktuálně obsluhuje jedenáct destinací.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Kdyz jsou na tom tak dobre, tak proc jsou v moratoriu? A kolik celkem dluzi veritelum? Diky. Je to v tiskove zprave?

Jana

A kde se pise ze jsou na tom dobre? Cetl jste ten clanek vubec? V moratoriu jsou protoze o nej pozadali. Moratorium na ne nikdo neuvalil.
Chapu to spravne, ze jste od rodic..jeziska dostal internet a ted jste objevil diskuzni fora?

VíKo

No to je mazec!!! 🙂 diky za ten příspěvek!!! :)))

mauriicio

Omlouvám se za špatnou paměť, ale nezískali Smarti úvěr z některého Covid-programu?
Ne že bych si myslel, že úvěr je nějaká výhra, ale říkají že nezískali ŽÁDNOU pomoc, tak to vypadá jako upravování faktů z jejich strany (ale možná ho nakonec nezískali, tomu kdo mě opraví předem děkuji)

Petr

Neziskali nic

Adolf

To není úplně pravda. Čerpají nějaké programy na zaměstnance jako ostatní firmy.

Martin

To máte pravdu, ale otázka zněla jestli získali nějaký úvěr z některého z COVID programů. A ten nezískali

Petr Novák

A Šimáně na Hradě dělal v červnu co? V rámci privatizace zisku a socializací ztrát je zde třeba jistý EGAP. O přechodu kartelu SWČSA k Czech Handling nemluvě, tam se účty platit nemusí.

JUDr

Přesně jak píšou kolegové, nezískali nic (přímou podporu), na rozdíl od spousty jiných aerolinek, to se pak těžko konkuruje. I Ryanair dostal výhodnou půjčku, s TVS se to zbytečně zpolitizovalo. Možná získají nějaký úvěr od banky, nově ručí stát 80%, ale zatím se tak nestalo.

Jiri

Covid asi taky vyznamne zmensil poptavku po sluzbach Smartwings, ale lidi si taky mohou vybrat, jestli si koupi dovolenou v cesku a poleti se spolecnosti, ktera vedome porušuje pravidla a riskuje zivoty cestujicich nebo jestli si koupi dovolenou v nemecku (kvalitnejsi a levnejsi) a poleti bezpecne s leteckou spolecnosti, pro kterou je bezpecnost cestujicich na prvnim miste a nelita pres pul evropy na jeden motor!

Mata

Za ten jeden motor nemohla úplně až tak společnost jako spíš pilot.

Johnczek

Pilot je snad zamestnancem spolecnosti, ne? A pokud jejich zamestnanec udela takovou vec (a jeste si za ni stoji), je to chyba spolecnosti (resp nejvyssiho managementu) ze takove chovani pripustila.

Martin

A v případě Andrease Lubitze to taky byla chyba nejvyššího managementu, že takové sebevražedné chování dopustila?

tom

Já myslím že to Johnczek myslel tak že se poté od toho nedistancovali. Ne že mangemnt za to může.

Y.K.

Za čin v plné šíři odpovídá velitel letu a nikdo jiný. Vyšetřovací zpráva to jen potvrdila. Že to SW tragicky komunikovali a úplně hloupě rozmazali je věc jiná, nicméně to nijak nesouvisí s bezpečnostními standardy, spíše ne moc dobrou firemní komunikační strategií.

Janko

Muzete uvest konkretni pripady kdy SW vedome porusuje pravidla a ohrozuje zivoty cestujich? Jestli tim myslite let na jeden motor tak tady bylo pochybeni na strane jednotlivce. To snad kazdymu soudnimu cloveku doslo . Krome par kriklounu jako jste vy a dalsi asi 3 zoufalci. SW ma za zasebou nekolik bezpecnostnich auditu, tato firma udela rocne desitky tisic hodin ve vzduchu naprosto profesionalne a bezpecne. Vase pomlouvani by mel resit redaktor tohoto webu nebo bych doporucoval majitelum SW podat trestni oznameni. ( budto na tento web nebo na vas konkretne ) Jestli si myslite , ze jste nedohledatelnej a v… Číst vice »

tom

Po právní stránce máte určitě pravdu a věřím i tomu že QS je bezpečná společnost ( osobně s ní lítám) a stalo se pochybení jednotlivce což se občas stane v každé firmě bez ohledu na obor. Věc jak k tomu přistupuje když už je to tak propíráno medii společnost Smartwings je jen její rozhodnutí , já bych to na jejich místě komunikoval navenek jinak. Ale souhlasím s vámi že ty kecy že to není bezpečná společnost jsou za hranou a někteří lidé by se měli nad sebou zamyslet. Těžko ale můžete chtít po provozovateli webu aby to zde cenzuroval. Web… Číst vice »

Janko

Bohuzel nemate pravdu Tome. Dle stavajicich pravnich norem nese i za obsah diskuze odpovednost provozovatel webu. A k mazani prispevku ma pravo. Ostatne se tak i deje kdyz pouzijete sproste slovo treba. Deje se tak na vsech diskuznich forech. Vcetne seznamu , idnes atd. Ona uz samotna diskuze pod pseudonymem neni fer. Lidi to laka lhat a mysli si , ze pod anonymitou muzou ocernovat kdekoho. V tomto ohledu jsou lepsi fora kde se musite zaregistrovat pres sms a treba jeste facebook. To castecne tento problem vyresi.

tom

Bohužel zde každé řešení je špatné..Od naprosté volnosti kdy já o vás budu psát hanlivé texty bez postihu /což určitě by nemělo nastat/ po mazání diskusních příspěvků které se provozovateli webu nelíbí.
Berme to tak, že oba jsme se shodli že pokud někdo píše nepravdivé osočování firem tak to je za hranou a nemělo by to být.
Mě by zajímalo jak by Jirimu libilo kdybych tady zveřejnil celou jeho identitu a napsal něco co není pravda…

tom

ještě dodatek
Mě se právě libí že je zde svoboda slova, a prostě HEJTRY ignoruji. Diskuse kde si článek nejdřív přečte admin a pak rozhodne zda ho zveřejní nečtu.
Jinak OK, když mi to pan Sura smaže, je to jeho web a jeho právo. jen chci říct že dávat mu odpovědnost za to že tady nějaký „občan“ něco svinskýho napíše je lidsky podle mě nefér.

Janko

Svoboda slova hned neznamena , ze muzete verejne nekoho pomlouvat a poskozovat ho. Takhle demokrace fakt nefunguje. Jestli majitel webu umoznuje ctenarum diskutovat v chatu tak holt musi i nest tu tihu toho ,ze obsah musi kontrolovat. Pana Suru neznam osobne ale myslim si, ze odvadi dobrou praci a web se mi libi. Jedine minus vidim prave v tomto diskuznim foru. Resp v jeho forme.

Zdeněk

Vážený pane mistře Janko, pokud někdo napíše svůj názor, který se neshoduje s Vaším a tím je hned za hranou a měl by se soudit, tak jste přesně tím, čím pohrdáte a nemáte vůbec komu co vytýkat a už vůbec ne nabádat k cenzuře či jiným přežitkům z dob minulých. Ono je fajn tady vykládat, aby ten či onem podal tresní oznámení na toho či onono, ale proč to neuděláte sám? Jiří si své subjektivní názory (které navíc nikomu, narozdíl od Vás, nenutí) obhájí a věřím, že provozovatel tohoto serveru bez problému taky, takže podobné pořádky si běžte dělat někam… Číst vice »

Janko

Vazeny pane Zdenku. Predpokladam , ze jste jeden z tech co chodi bez rousky tlachat na Staromestske namesti, protoze si mysli ze muze vse. No proste nemuzete 🙂 Pravo se pomerne rychle meni. Napadnutelnost pomlouvani a poskozovani jmena na internetu a stejne tak vymozitelnost prava a udeleni trestu je v teto dobe velice vysoka ! Soudni liceni by nebylo na vic nez nekolik desitek minut 🙂 krajne doporucuju letecke spolecnosti SW obratit se na policii v pripadech kdy bezduvodne nekdo poskozuje jejich jmeno.

Jiri

Pomlouvani? To jako ze se nestalo, ze leteli v rozporu s predpisy pres pul evropy? Kdyz nekdo zmini pravdu, tak se o pomlouvani ani poskozovani jmena opravdu nejedna. Uz to nehul, soudruhu.

Petr Novák

Petr Jirmus nad Švýcarskem a stíhačky v doprovodu! Rychle se na vše zapomíná a to je chyba.

Ota Z.

a zase ten motor… něco nového by jste neměl? 😀 ohraná písnička, pořád dokola…

RHood

Pane redaktore, měl jste možnost zjistit u SWG, jak vypadají rezervace na letní sezónu, tedy období od dubna do října 2021. To je asi za stávající situace rozhodující. Částečný nárazník byl vytvořen v období nízké sezóny formou úpravy zákona „LexSmartwings“. Pokud se opětovně tento zákon nezmění, ochrana před věřitely končí v březnu a SWG může/bude čelit nutnosti finančního plnení. Pokud nezískájí finance, a je to jedno, jestli to bude úvěr, nebo odškodnění za MAX, pak zůstává jenom výše zmíněný „přísun“ finančních prostředků z prodeje produktu a služeb. A když ani toto nevypadá již teď „optimisticky“ dobře, tak to bude hodně,… Číst vice »

noerf

Teoreticky díky obnovení provozů letadel max a proočkovanosti obyvatel Izraele budou moci otevřít kdysi planovanou linku z Izraele (tuším Tel Aviv) na Kanárské ostrovy. Takže některé příležitosti se najdou.

Anonymus

Nevi nekdio, jak je na tom cargo cast techto aerolinek? Vydelava?

Jana

Jak jste prisel na to ze Smartwings group ma cargo divizi? Kde se o tom da zjistit vic? Dekuji

Anonymus

Nevim. Jen me to napadlo. Vysel clanek, ze nakladni doprava roste a uz je na predkoronavirovych cislech. A treba DHL se usazuje v Brne. Chtel jsem jen srovnani

Jana

Aha, takze tomu rozumim spravne ze jste presvedcen o tom, ze kazda letecka spolecnost ma i svoji cargo divizi s nakladnimi letadly.

Anonymus

Jj, myslel jsem, ze jo nebo ze se pokousi vyuzit letadlo maximalne. Kdyz letaji nekam pravidelne,proc nenabidnoit sluzby na prevoz veci?

Jana

A vite o tom ze to neni tak uplne jednoduche smysluplne vyuzit letadlo ciste pro prepravu carga? Cest vyjimkam, viz preprava nahradnich dilu pro Dacii do TNG

Filip

Zřejmě trpíte dojmem, že každá aerolinka má cargo flotilu. Nemá. Letadélky, která používají Smartwings a ČSA se dá převést pár balíků. Nic co by stálo za řeč.

Ota Z.

jasně, a balíky vozí jen nákladní B747…. chlape, proberte se. Do každého letadla se dokládá cargo. Neříkám, že Smartwings mají svoji divizi, ale ČSA ano, a jelikož je to jedna firma, ČSA Cargo v případě potřeby využívá taktéž linek QS. Netroufám si tvrdit, že na Kanáry či Mallorcu s Malagou se veze nějak podstatné cargo, přesto ta možnost tady je.

Anonymus

Tak maji nebo nemaji cargo? Tady pise kazdy neco jinyho. Kdyz prepravovali na Dakar zavody, tak prepravovali co vlastne? I motorky atd?

kulhán

Taky ještě kamiony, do 737 se jich vešlo 5. Motorek tam bylo 12 nebo 13 včetně čtyřkolek.

kulhán

Samozřejmně, že to je vtip. Stejně tak jako s námi vtipkuje Anonymus. 😉

Martin

Já si myslím že Anonymus s námi nevtipkuje. On o letectví prostě absolutně nic neví. A co hůř, ani není schopen si základní informace dohledat

Ota Z.

když ono Cargo je poměrně široký pojem. Když by jste vznesl trochu přesnější otázku, třeba by Vám na to bylo správně odpovězeno. Pokud se ptáte na Cargo do nákladních letadel, tak to opravdu SWG opravdu nemá, pokud se ptáte na letecké cargo co se dokládá do běžný PAX linek, tak ano, ale prostřednictvím své druhé společnosti ČSA a její divize ČSA Cargo. ČSA ani SW nikdy neměli a nepředpokládám že by měli plně nákladní letadla. Ale dokládka cargem do PAX letů je v jistých případech finančně více rentabilní, než samotné letenky osobní dopravy. Viz lety do Seoulu, kde Carga bylo… Číst vice »

Anonymus

Ale taky tady prepravuji naklad? To znamena, ze neco vydelaji. 👍

Adam

No já tomu zas tolik asi nerozumím, ale logicky mě napadá, že bych vrhnul všechnu sílu na právnickou rovinu a snažil se co nejdříve získat odškodnění od Boengu za odstavené Maxe, nevím co je a není na tom pravdy, ale někde jsem myslím četl, že padla částka snad i dvě miliardy .
Ale mám pocit, že ani, když by jim toto spadlo z nebe, této firmě to nepomůže

Janko

Kdyz tomu jak pisete nerozumite, proc tvrdite ze to te firme nepomuze? SW/ TVS zacinal na zelene louce. Kazdym rokem mel vice a vice letadel, obraty kolem 20 miliard rocne, uspesne audity IOSA atd. Nevidim nic co by naznacovalo spatne nastaveni spolecnosti. Ano aerolinky po celem svete bojuji s tim, ze jejich marze jsou cimdal mensi. Proto nemaji “ vatu” nebo ji maji jen malou. Takze prijit o 80% obratu kvuli covidu zamava s kazdou z nich. Osobne vidim po vakcinaci velkou sanci na znovunastartovani vsech spolecnosti , vcetne SW a CSA.

Jana

Takhle prece zacina 99% komentaru vsech radoby odborniku. “Ja tomu teda nerozumim, ale…”

chris

Státní podporu pro tenhle česko-čínský a velmi neprůhledný finanční kolotoč, kde 49,92% vlastní China boys? Ti nevložili do své firmy za období COVID ani korunu a namísto Číňanů by měl ztráty sanovat stát??? Toho se vehementně domáhalii Vik se Šimáněm a vykládali, jak v červnu 2020 nastane obrovský problém, apod. Létají kupodivu dál…, jen naštěstí, že ČR těmto šamanům nic nedala, i přestože si Šimáně jezdil žadonit svým porsche až na hradní nádvoří a tiskli nechutné reklamy do novin jací jsou strašní chudáčci. Vytáhněte si pánové prašule z vlastních zdroijů jako soukromá firma!! .Zničili jste ČSA a Smartwings je letecká… Číst vice »

Petr

Rád bych poukázal na to, že nejhorší hodnocení na Skytrax, které je mimochodem celkem zavádějící, má severokorejský státní dopravce Air Koryo, který má jednu hvězdičku z pěti. 😉

chris

přesněji, jsou mezi nejhoršími 15 leteckými společnostmi na světě….

Ota Z.

tady žije pořád někdo s tím, že SkyTrax je objektivní hodnocení? 😀 To se mi snad ani nechce věřit…:-DDD

Martin

A neni to nahodou tak ze do nich stat nalil potaji penize prostrednictvim “sveho” handlingu? A proto letaji kupodivu dal? Nebo jak si vysvetlujete ze to jeste nezabalili? Pri takovem poklesu provozu a zaroven trvalym platbam za leasing letadel prece uz nemuzou mit nic na ucte

chris

ANo, jsou věci o kterých Šimáně s Vikem samozřejmě nemluví, jen žadoní, aby nemuseli šahat do vlastních financí, tedy možné je cokoliv v tomto zcela záměrně vymyšleném propletenci a nepřehlednosti majetkové struktury a vztahů SWG.

Janko

Tou vetou o hodnoceni SkyTrax jste se uplne znemoznil. Kazdy kdo se letectvi trochu rozumi tak vi, ze SkyTrax je zmanipulovana zalezitost. Jde pouze o nastroj velkych firem jak si za prachy zabezpecit reklamu. Takze z toho lze soudit , ze vse co pisete je pouze vas emotivni vyron , ktery nema pevne zaklady.

chris

Sky trax je firma, která každoročně poskytuje hodnocí všech významných aerolinek – SW je pokaždé na samém konci. Stačí? Nebo chcete říci, že naopak SW patří ke špičce? To asi opravdu těžko….jenže SW se to hodnocení samozřejmě nelíbí, a tak přesně dokáže uvádět důvody jako Vy….Ještě Vás ze SW nepropustili?

Jana

Zasah, potopeno.

Mata

QS byl jen minulý rok asi 13. ale jinak se mezi 15 nejhorších aerolinek nedostali

Y.K.

Jestli věříte PR Skytrax, tak to si létání moc neužijete. Pozice je již celkem známo placené službička, nic jako veřejné, NEZÁVISLÉ a ověřitelné podmínky hodnocení nemají.

Milan

Musím se přiznat, že jsem jeden z těch, pro které bylo hodnocení Skytrax jako slovo boží. Oči mi otevřelo až udělení 5* Lufthanse v roce 2017 za novou business class „kterou sice nemají ale brzy jí mít budou“, od té doby uplynulo spoustu vody a novou business class bude LH mít v roce 2022, pokud ne později. Hanba Skytrax!

Mata

ČSA není mezi nejhoršími a SmartWings zas není opakovaně jen minulý rok nedopadl nejlépe

Filip

Vikovy žvásty zcela opomíjí dva hlavní důvody, proč nikdy nedošlo k poskytnutí nějaké finanční podpory jeho cirkusové společnosti. Za prvé fakt, že polovinu společnosti vlastní Číňani a Šimáně s Vikem odmítli úvahy o vstupu státu do jejich potápějící se firmy. A za druhé politickou neprůchodnost takového kroku, kdy veřejnost podobné úvahy drtivě odmítla kvůli odpudivému renomé Smartwings (získané dlouholetou arogancí vůči cestujícím i svým zaměstnancům a neuvěřitelnou reakcí na jednomotorový let blázna Veselého).

Karel_x

Je mnoho lidí, co QS nemusí a necítí potřebu jim pomáhat z eráru. Zčásti si za to mohou i QS sami. Ale proboha, to je musíme hned lynčovat? Nikdo s nimi létat nemusí, pokud nechce, je plno lidí, kterým dali práci, bojují dál, i když se moc nedaří. Jsou i věci, za které si zaslouží i uznání. Ani já nejsem jejich fanda, ale přeji jim, ať přežijí. Pokud to dokáží, klobouk dolů.
Tato diskuse mi už místy připadá trochu zaslepená.

Ota Z.

za mne souhlasím. QS mají své mouchy, ale stále dokaží lidem v Česku nabídnout alespoň nějakou alternativu cesty. Kam se dá z Prahy létat? Krom denní linky LH resp LX. kde velmi často min v jednom směru linky nenavazují na linku z Prahy moc daleko nedoletíte. KL dobrý, ale taky je nabídka omezená. EK, QR super, ale kolik lidí poletí MLE nebo ZNZ vícekrát do roka? FR se kromě linky do BCN stáhnul a nic jiného není… Za mne jim věřím, ve firmě znám spousta lidí, kteří jsou schopní a mají svou práci rádi a dělají za minimum, aby tuhle… Číst vice »

Adolf

Smartwings se do programu na státem garantovaný úvěr přihlásily. A mají i hodnocení od EGAP. Jiná věc je, že dosud nenašly žádnou banku která by jim půjčila .

poletucha15

To je velice jednoduchy.
Protoze zadna banka, v aktualni situaci nepujci takove mnozstvi penez nikomu v letecky doprave. To je presne duvod proc tohle cely divadlo byla znacne pokrytecka zalezitost.

Adolf

Scooring EGAP jim byl dokonce vylepšen že 70 na 80% a přesto se nepodařilo najít ani konsorcium.
Akcionáři firmy mají ale dost vlastních zdrojů a tak firma může zůstat relativně dlouho nad vodou pokud budou chtít

Adolf

Nevím teď z hlavy, ale proběhlo to asi před měsícem médii společně s vrácenou zálohou od Boeingu jako hotová věc.

Adolf

Tam ještě žádná financující banka není, ale prý už s někým konkrétním jednají.

poletucha15

Problem je, ze jakakoliv firma v tomto odvetvi bude velice tezko ziskavat nejakou pujcku i se statni garanci. Pokud neco v provozu stoji miliardy, marze jsou minimalni a budoucnost je naprosto zoufala (nevim, jak jinak bych nazval pokles trzeb dlouhodobe mezi 80-90% a klidne i vic v nekterejch mesicich). Tak zadna svepravna banka do tohodle penize cpat nebude, presne z toho duvodu potrebujou aerolinky obecne (a ted nemyslim konkretne SW) statni pomoc. Staci se proste podivat do sveta, kde tohle pochopili a ve vetsine statu se aspon nejaka forma pomoci dostavila. Tady se z toho bohuzel stalo medialni a politicke… Číst vice »

kanafasik

Je to tentýž Roman Vik, který vloni v dubnu v DVTV se dožadoval státní garance s tím že potřebují jen přežít do dubna 2021, kdy se měla letecká doprava rozjet ve stejných objemech jako před krizí? (podle jeho tehdejších slov) Oni už v únoru 2020 věděli, že je čeká velmi úspěšný rok? To mu řekla paní Kludská z karet, křištálové koule nebo z kávové sedliny? Nebo z čeho pramenilo to přesvědčení? Vskutku vizionář, který umí vyhodnotit a zohlednit rizika a proměnné. :))) Zase jen obecné fráze a bů bů. Jinde pomáhají, jenom nám ne. Zapomíná dodat, za jakých podmínek vlády… Číst vice »

Janko

Vedeni SW ma pravdu. Na letectvi se zapomina. A to ne jen ted ale i obecne pri tvorbe zakonu, duchodovych reforem atd. Pomoc firmam v dobe Covidu nema co do cineni s tim jestli stat ma nekde podil nebo ne. Stat taky nevlastni zadny skiareal a posle do tohoto sektoru jednu miliardu. Vase nazory jsou zkreslene a zaujate.

Martin

Zajímavé, že dotace skiareálů vůbec nikomu nevadí

RAF

Tak to zajímavé není, jen proste ještě nikdo masám neřekl, že jim to mà vadit

Až poběží v TV taková mediální masaz, kde Jalovecky z pirátů bude zachraňovat peníze daňových poplatníků slintama na Twitter a Václav Moravec bude dusit pány Valentu a Rattaje proč by se jim mělo finančně pomoci, když jeden je majitel Synotu a druhy už dřív zadá od zadluzeneho Liberce odpustit najmy bo málo sněhu. Oba miliardáři btw.

Tak až poběží takováto mediální masaz, tak budete překvapen kolika rozhořčeným daňovým poplatníkům to bude vadit.

Tomas

tak za normanlnich okolnosti by zcela nepochybne meli dalsi skvelou a nadprumernou sezonu.

na to nepotrebujes vestit z karet.

chris

Vik plácá a Šimáně ze svého do tohodle kolotoče a černé díry nic nevloží. Postavení ČSA je dnes v roli jakéhosi aeroklubu Praha a SW má katastrofální pověst všude okolo díky svým službám…

Martin

Simane do toho nalil 700 milionu. Vy jste vyrocni zpravu necetl?

gerstjan

Kdyby pan Vik zveřejnil číslo účtu, rád bych mu za ten jeho dojemný brekot těch 5 Kč poslal.

beedat

Kdy byl Smartwings v minulosti „významým hráčem na evropském trhu letecké přepravy“?

M. G.

Co se charterové dopravy týče, tak už dlouho.

kanafasik

Leda tak v ČR.

kulhán

Tak to ani náhodou.