Brno zaplatí RegioJetu část vlaků na vídeňské letiště
Vlak RegioJetu na hlavním nádraží ve Vídni. Pramen: RegioJet
Město bude v pilotním provozu dotovat RegioJetu jen část spojů.
Město bude v pilotním provozu dotovat RegioJetu jen část spojů.
Stačila tato sdělení:
a) Brno (stát) zaplatí RegioJetu (soukromníkovi) část vlaků na vídeňské letiště
b) Brno má vlastní letiště
= stát nejhorším hospodářem aneb přerozdělování peněz daňových poplatniků
od kdy je „Brno“ stát?
hele, já vím, že pro někoho to může být komplikované pochopit.. ale „místní samospráva“ není „stát“.
a ad letiště v Brně… no, a co má Brno dělat, když mu tam nikdo nechce lítat?
(ale jinak jo, to, aby si město platilo vlak do vídně na letiště… to je opravdu neuvěřitelné)
nevím co je na tom neuvěřitelné…. vídeňské letiště je místní „champion“ ….bude to letiště číslo 1 v evropě za pár let
Chápu správně, že Brno kvůli nedostatku financí omezuje hromadnou dopravu, ale na dotování spoje na letiště peníze má? Jsem jediný, komu to připadá absurdní?
Chápu, ale zase lepší než to sypat do místního letiště (jako to dělají jiné kraje).
To souhlasím. Ale jsem asi velký radikál s názorem, že by nemuseli dotovat žádné letiště a soustředit se na svou základní dopravu po městě.
Nejsem nijak veliký radikál, ale pro pokrytí okrajových časů by stačil dotovaný autobus. Přes letištní špičku ve Vídni snad dotace netřeba.
Rozkrádání majetku v nesocialistickém vlastnictví…. (myšleno letiště v Brně).
Ne, nejste jediný. Je to absurdní.
I když v Brně nebydlím, je to absurdní… jedná se o naprosto zbytnou věc – jestli chce někdo někam letět,tak ať si dojede na letiště jak chce, třeba pěšky,ale není důvod pro dotovanou dopravu. Peněz bude v rozpočtu málo a jsou důležitější věci.
předem dohodnutý byznys na náklady daňových poplatníků. Ach jo, lepší to zrušit a ať si jezdí na komerční riziko každý z provozovatelů na této trati.
Naprosto zbytečně vyhozené peníze.
Samozřejmě. Ale z cizího (politikům) krev neteče.
Trestní právo zná pojem „rozkrádačka“ aneb nehospodárná spráca svěřeného majetku.
a to, co je nehospodárná správa, určuješ ty?
Do Vídně na letiště se dá pohodlně dostat RailJetem s jedním přestupem na hlavním nádraží. Ve vlaku si dám v jídelním voze teplé jídlo a na nádraží ve Vídni pšeničné pivo nevím proč bych měl kdy využívat tento spoj.
Neberou rezijku, co?
No v tom Rakousku rozhodně ne …
Co to má společného s režijkou? Vaňková ruinuje rozpočet města naprostými zbytečnostmi. Doprava na letiště i zpět je zajištěna v dostatečné kvalitě už teď.
Tým dostatočným rozsahom som si teda nie istý – rozhodne chýbal ranný návoz na VIE a večerný spoj späť. Tam existujúce vlaky naozaj nestačili.
Co přesně tím myslíte? První autobusy tam jezdí zhruba po hodině od jedné od rána a nazpět je to podobně. Ranní návoz tedy určitě zajištěn je a večerní odvoz taky.
Tak někomu RailJet třeba nepřijde až tak boží, aby za něj platil to, co si za něj modří s červenými účtují. Nemusíte tento spoj využívat, ale jeho existence určitě prospěje relaci jako celku, tedy vlastně i Vám, i když s ním nepojedete.
Vaňková trpí siderordomofobií zejména pokud jde o přestupy. Najít si check-in, gate a letadlo na letišti zvládne bez problému, ale přestup na jednom z nejpřehlednějších nádraží je pro ni asi zásadní problém.
Jsem si to musel najít: Chorobný strach z železnic.
To by pak snad ani do vlaku nemohla, ikdyby jel napřímo. Možná chorobný strach z ujetého přípoje, ale to zas nejde do kupy s přestupem na letadlo. Teda pokud to letadlo není cílem cesty? Nevím nechám raději odborníkům.
Strach z přestupů mezi vlaky bych dal za vinu marketingu a Sprželi.
Záliba SŽ utajovat nástupiště. Fakt, že OBB nerozhlásí „z hlaváku na letiště každou půlhodinu“
až na to že tam všecky spoje na letiště jezdívají z 9.ky nástupiště …ne náhodou toho samého, odkud jezdí vlaky do čr
Na letiště do Vídně je bohužel Regiojet bus nesrovnatelně pohodlnější. Žádné tahání kufru po nádraží nebo do schodů do vlaku, výstup zase blíž k odbavení, minimální zpoždění narozdíl od vlaku… Pro ty z Prahy nebo z Brna je to zdaleka nejlepší varianta.
Nedávno jsem by ve Vídni (hlavní nádraží). Vlaky Regia tam měli zpoždění 100+ minut (dokonce tam hlásili, aby cestující radši použili jiné vlaky). Druhá věc (už to tady někdo psal) – Regiojet má vysoké úroky ořes 11%, navíc všichni víme jak dopadla linka R23 (jezdí tam 2 vagóny, možná už tři s lokomotivou od Arrivy). Autobusem na letiště – budiž. Ale vlakem? OBB do Vǐdně a pak nějakým místním, ale rozhodně bych se nespoléhal na včasný příjezd u vlaku od RegioJetu (nehledě na to, že pokud dá příští rok přednost Chorvatsku, tak tam ani nebude čím jezdit). A ještě dodatek… Číst vice »
Zásadní rozdíl: Němci k sobě nepustili vlaky DB (ano, české vagony jsou v Německu vlak DB), zatímco RJ je celou cestu RJ, tam to může být ÖBB úplně fuk (a taky je).
Tohle vyhazování peněz na základní dopravní obslužnost na dotace cest na dovolenou je populismus vpravdě odporný.
Ne každý let je na dovolenou, je spousta služebních cest.
A služební cestu platí … daňový polatník?!
Uvidíme, kolik bude mít vlak do Vídně vagonů v létě, až je zase budou potřebovat na dlouhé soupravy do Chorvatska…
Uvidíme. S kondicí RGJ zamává mj. i výše úroků.
V 2019 si RGJ půjčoval na dluhopisy, ze kterých nyní platí cca 11,4% úroku ročně.
Axelíku, tak se zase uklidni…
Pan Jančura uvedl, že kvůli čekání na náhradní díly nemá 50 vagonů v provozu.
Možná to čekání souvisí s tím, že RGJ si ty jakési díly nenakoupil do zásoby.
A je to. Vlastní letiště sice máme, rozvíjíme ho (zdroje jsou) ale stejně přispějeme na dopravu na jiné, výhodnější letiště. Analogický příklad pro Pardubice, Budějice a další. Prestižní krajská letiště, jak se ukazuje, jsou zbytečným luxusem.
Dotovat vlak do Vídně je nesmysli, ale na rozdíl od Pardubic a Budějic má Brno potenciál alespoň v nákladní a sezonní charterové dopravě a to tak, že si tam alespoň ty sezonní chartery/linky na sebe dokážou vydělat. Počty odbavených cestujících když nepočítám covid roky překračovaly narozdíl od Pardubic nebo Varů půl milionu cestujících. Neříkám že to nějak přehánět – ale přestat rozvíjet letiště v Brně je nesmysl.
A bude tam nějakým způsobem platit krajský tarif IDS JMK, když to platí město Brno a při rozhodnutí to konzultoval s organizací KORID.
Zřejmě to bude tak, že souprava, která zůstává v noci v Brně, pojede do Vídně a odtud jako spoj 1030 do Prahy a souprava z Vídně pojede o dvě hodiny dříve jako prodlouženi spoje u Brna do Prahy
jo jo bude platit za 3 koruny až na letiště a kávička a koblížek v ceně plus to přinese slečna, případně mladík nahoře bez
Takze mesto Brno dotuje vlastni letiste i spojeni na cizi letiste? To jak kdybych si za sve postavil na zahrade pec na pizzu a presto na chodil do pizzerky pres ulici. Protoze ta domaci se neda jist?
Letiště je kraje, ne města..
Ale letadla, zejména to kolem půlnoci, obtěžují obyvatele města…
To jedno?
😂👍
tak to ovšem zcela mění situaci!
Brno nemůžete pochopit. Není to fyzicky možné.
No to by se mi fakt chtělo sedět už ve 2:30 nebo 3:48 ve vlaku z Brna, prakticky to znamená probdělou noc. To už bych radši přespal ve Vídni nebo letěl večer a přespal v cílové destinaci.
věřte nebo ne, ale do spousty destinací se létá z Vídně jednou denně a často jen v ranní odletové vlně mezi 6:00-7:00 (před 6:00 z Vídně žádné odlety nejsou, nesmí), takže jiná možnost není.. navíc je to efektivní využití času
Chci letět do Říma, z VIE v 6:00 Wizzair, 6:20 Ryanair, a nakonec pojedu Nightjetem … lehátkový vůz za podobnou cenu. Neumím si představit, že bych rodinku hnal na nádraží na 3:48 (a stejně by to už bylo pozdě). A pokud je to tak jedinečný let, tak prostě přespím ve Vidni. Tomu říkám efektivní využití času, že jsem prostě vyspalý – připravený na pracovní jednání nebo turistické zážitky. Jaká je vlastně cílová skupina tohoto vlaku, zamyslela se paní primátorka nad tím? Po příletu budu čekat na jeden z 3 přímých vlaků, nebo pojedu hned s přestupem na Hbf?
Tak ryanairáci si bežne nechávajú vŕtať do kolena, v tom problém nie je. Vtip je ale že tie ranné vlaky sú práve na Ryanair príliš neskoro keďže ten maximálne utilizuje lietadlá a teda má väčšinu rannej vlny už okolo šiestej (prípadne ešte skôr).
Přesně tak! Já nelétám odnikud v 6:00 ani když mohu dojet na letiště do 15 min taxíkem. Protože to znamená, že bych musel z baráku vyrazit efektivně ve 4:45, což znamená prakticky vstávat okolo 4:15.
Je to začátek a bude to chtít doladit, ale považuji to za další krok správným směrem. Většina cestujících z Moravy tak jako tak už x let radši létá z Vídně než z Prahy a tohle jejich rozhodování jistě ještě dál ovlivní. Bude to znamenat další odliv zákazníků z Ruzyně. Šéfíci pražského letiště teď asi nebudou moc dobře spávat; chce se mi zlomyslně zvolat „dobře jim tak!“, ale srovnání úrovně služeb už dávno jasně mluví pro Vídeň.
Tři páry spojů denně, tak určitě, v Praze kvůli tomu zvládne prázdnota.
Jjj, v Praze ted probrecime cele noci, ze nam sem nejezdi venkovani na letiste.
Měli byste. Za ty ztráty covidových roků máte co dohánět.
Pražák? To nevadí 🤪
Já z Brna už dlouhé roky létám jen z VIE a ne z PRG, z řady důvodů.
Ale ani jeden důvod není přímý vlak, jestliže ve Wien hbf lze pohodlně přestupovat (pokud jedu vlakem).
A naopak, takovéto dotování mi přijde jako vyhazování peněz, takže já osobně spíš budu ty přímé vlaky sabotovat (raději pojedu jiným).
Přesně tak. Spousta lidí už si dávno cestu na Vídeňskě letiště našla, tak z jakého důvodu zavádět dotované vlaky ? Přestěhuje se kvůli tomu do Brna víc lidí ??
Odjezd 3:48 z Brna…velmi praktické, když rozjezd ve 3:30 není. Tedy k nádraží leda taxíkem, nebo 50 minut čekat. Odjezd ve 3:05 by byl praktičtější…a možná stíhal i některé ranní odlety (alespoň bez odbaveného zavazadla). A hlavní otázka je, jaká bude rotace soupravy zajišťující tuto linku – aneb jaké můžeme očekávat zpoždění v praxi. Tedy jestli bude vyjíždět z Brna, nebo jestli pojede z Prahy (tj. podle výluk klidně až 50 minut na odjezdu, bez výluk stále občas klidně až 20 minut), případně jestli se zpoždění eliminuje při obratu, či nikoliv a bude se přelévat do dalších jízd. Zažil jsem… Číst vice »
No točiť to bude s najvacsou pravdepodobnostou suprava od vlaku 1037/1030 kde sa medzi spojmi urobi este nocny obrat z Viedne do Brna a spat a denne vlaky 1033/34, ktorym sa predlzi trasa na letisko. Ak sa cisla spojov v novom gvd nezmenia… Meskanie teda asi uplne nehrozi pri rannom spoji … ale pri tych dennych a vecernych uz by to slo ocakavat.
Zrovna v okoli nadrazi v Brne se parkovat da, kousek dal u autobusaku je i denni tarif. Kdyz nekdo chce jet dal vlakem, tak to nemusi znamenat, ze musi byt odkazany jen a jen na MHD/taxi.
Odkázaný nemusí byť, ale môže to preferovať. Posun vlaku o polhodinu skôr by bol win-win, jednak by to lepšie sedelo k MHD a jednak by sa stihlo viac ranných odletov. V tej hodine by kapacita existovať mohla.
Bože vy letíte někam letadlem za xy tisíc a je vám líto dát 3 kila za tágo?
U nás v práci udělujeme na konci roku putovní cenu ‚zlatý nebozez‘
ne všechny letenky stojí xy tisíc, stále se dají sehnat letenky i za 20eur a poměrně často takové levné lety z Vídně využívám
No a pravidelný příjezd večerního Regiojetu zpět ve 23:07 (podle návrhu jízdního řádu) se taky vzhledem k nočním rozjezdům moc nevyvedl. Co nechápu jsou rezervované sloty pro ranní a večerní přímé Railjety ČD – ty by se mi s napůl flexi tarifem „Letiště Vídeň“ líbily mnohem víc, díky tomu že zpět jezdí přes den v taktu 2hodin resp. hodiny pokud člověk riskne druhý přestup ještě v Břeclavi…
Mě na tom teda zaráží tohle to: „Poptávka města byla postavena podle objednaných tras RegioJetu v jízdním řádu na příští rok,“ To nevypadá jako výběrové řízení, ale jako jasná nahrávka RegioJetu….
Můj brněnský příbuzný: „Jezdím jedině s RegioJetem.“
Já: „Jaké jsou tvé důvody?“
On: „Jsou z Brna.“
Z Brna jezdím docela hodně, jak se žlutým, tak s modrými. Poslední dobou jdu víc naproti tomu žlutému, abych s ním už konečně zažil nějakou opravdu pořádnou katastrofu typu ‚nikdy více ‚, kterými se hemží zdejší diskuze. Zatím docela OK, mám štěstí, nebo smůlu?
No jo, s nárůstem investic se RGJ čím dál víc zaměřuje na dotované linky.
Viz zájem RGJ o dotace na noční vlak do Paříže.
Dáte odkaz prosím
https://ekonom.cz/c1-67116850-radim-jancura-zasnezovani-se-prestane-vyplacet-v-evrope-zmizi-polovina-skiarealu
Je to v té pasáži, kdy pan Jančura uvádí srovnání železničních firem a prostituce.
Jo jooo… A od samého počátku řval, že vše dokáže bez dotací… 😁😁
Nic takovýho. Máte blbou paměť nebo potřebu lhát. O dotace se zajmal už před svým prvním vlakem z Ostravy a vyvracel tak mj. nesmyslnost „rozinek“.
Mě fascinuje, jak v každé tiskové zprávě paní primátorka zdůrazňuje, že to bude spojení bez přestupů. To má asi nějakou fobii z hlavního nádraží ve Vídni nebo co.
Paní primátorka, logicky a správně, prodává „svůj produkt“ občanům-voličům. A pro spoustu z nich, nepraštěných kolejnicí, je to důležitá informace. A že my, šotouši, se jejich obavám vysmíváme, je všem úplně fuk.
Když jedu z Prahy do Vídně, taky se snažím jet bez přestupu. Ne že bych nezvládl přejít peron v Břeclavi, ale ta míra rizika je při jízdě jedním spojem zkrátka nižší.
Podle téhle logiky by to ale z vídeňského hlavního na letiště mělo jezdit co hodinu nebo dvě.
no tak ale co půl hodiny to není žádný hit….
Drtivá většina normálních lidí (nešotoušů) má z představy přestupu na neznámém obřím nádraží osypky.
Na našem možná, ale Vídeň není žádná divočina.
A proč riskovat běžné ujetí návazného spoje. Přímý spoj je větší jistota byť ani ta nevylučuje zpoždění
Tak to víte vy,ale lidi co tam v životě nebyli a osm let nejeli vlakem budou opatrnější. Chcete vůbec aby lidí ve vlacích přibývalo?
no ale při zpožděném příjezdu z ČR půl hodina navíc čekání na další Railjet… Navíc ve Vídni mají vlaky většinou zpoždění jen „z důvodu ležících mimo rakouské území“.
Vlak ČD jede do Vídně každé dvě hodiny. RailJet jezdí mezi Wien Hbf a Flughafen Wien každých 30 min. Takže ujetí přípoje není tragédií. Chybí jen vlak brzo ráno z Brna. Zpáteční jízdenka je v předstihu za 602 Kč, přičemž pro cestu zpět platí kdykoli po celý den. To je cesta. Tady by třeba mohlo Brno na jízdenky přispět. Tři páry za den jsou prakticky k ničemu. Výběrko, aby se to hodilo RJ, mě pobavilo.
Osypky by zmizely, kdyby věděli jak pohodové to nádraží je (ne jak většina českých) a že při případném zpoždění mi to z Hbf na Flug jezdí co půl hodinu.
Chápejte to jako „komfort pro cestující“. Pokud dostanu na výběr spoj přímý nebo spoj s přestupem, hádejte jaký si vyberu?
Bez ohledu na to, jak je a není přestupní nádraží přehledné. Jako, že Vídeň je v poho. Stejně si zvolím přímý spoj pokud pojede.
Btw. což je pro mě při cestě na Schwech. nejčastěji Žluťák z Florence, aby se to nepletlo.