Brno přišlo o linku do Mnichova. BMI Regional zastavily provoz
bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional
Vlna krachů evropských leteckých dopravců pokračuje. Konec provozu dnes oznámila letecká společnost British Midland Regional, která dosud provozovala i linku
Jedním z důvodů krachu aerolinky byla dle jejího vyjádření i nejistota ohledně Brexitu…to je dobrá výmluva, za kterou se dá schovat všechno, především pak vlastní chyby a špatná rozhodnutí, teda krom i jiných, možná reálných důvodů. Každopádně pro Brno velká škoda, protože spojení s Mnichovem dobře fungovalo a z Mnichova už se lze dostat do hodně destinací v rámci celého světa. Jsem zvědav, zda to bude JM kraj kompenzovat nějakou jinou leteckou společností. Každopádně Brno (Mnichov) Ostrava (Bergamo) „srovnáno 1:1″….
Ostravě ještě zrušili téměř každodenní spojení do Prahy s ČSA, takže 1:2 😀
👍🙂
……….“Smluvní pokuty (výběr)
Dopravce se zavazuje zaplatit kraji smluvní pokutu:
– za nevykonání rotace s výjimkou případu vyšší moci, a to ve výši 3000 eur za každou nevykonanou rotaci.“………
Zajímalo by mě, zda se do té vyšší moci počítá i ukončení provozu, protože pokud ne, tak by se v rámci konkursu dala požadovat finanční náhrada za neuskutečněné lety během trvání smlouvy, a to už by byly zajímavé peníze…ale je to jen moje úvaha.🙂
No, nedala. Smluvni pokuty v pripode konce firmy nejdou (nemohou) byt do konkurzu zahrnut.
Vzhledem k tomu, ze zalohy platil kraj aerolince po mesici, je jedina narokovatelna cast je zbytek zalohy za kveten.
Díky za info.
Nechapu, peoc jsem napsal za kveten… kdyz jsem mel na mysli za unor.
To je ale (ze strany aerolinky) strasnej blabol….
Brexit je samozřejmě problém – zvlášť pokud nebude „celní“ unie, tak pár aerolinek ještě padne (může to být třeba rána z milosti pro Norwegian), ale nikdy to není důvod jediný ani hlavní.
To jo, ale to neni problem bni regional … ty byly na pokraji bankrotu jeste pred referendem o brexitu
„….(může to být třeba rána z milosti pro Norwegian), ale nikdy to není důvod jediný ani hlavní“
Pokud se podivate do vyrocnich zprav aerolinek, Brexit je vazny problem pro vsechny aerolinky, pro ktere je bristsky trh vyznamny.
A je to presne jak rika kolega, zdravou aerolinku to nepolozi, ale pokud se to prida k existujicim problemum, tak to muze byt rozhodující faktor.
Když spojení fugovalo tak výborně, proč ta dotace 2600 eur za rotaci?
Z části výmluva, zčásti pravda. Nevím, jaká je přesně vlastnická srtuktura bmi, tak obecně. Pokud je firma převážně v britských rukách, zřejmě přijde o evropskou licenci (EASA AOC), což by jí neumožnilo létat v rámci evropského open sky, tj. mezi libovolnými letišti v rámci EU. Mohli by létat GB-EU, ale ne EU-EU. Pokud by v takové situaci chtěli pokračovat (jako třeba Easyjet), musí si založit v EU právnickou osobu, získat pro ni EASA licenci a stejně tak pro piloty. Není to jednoduché ani levné a pro firmy jako bmi to může být likvidační. Nemá smysl ze všeho vinit brexit, ale… Číst vice »
Jojo, hlavne ze se muzem placat po ramenou, ze roste obrat cestujicich. Ale ze to je diky dovolenkovym charterum a jinak je Cesko (mimo Prahy) z hlediska spojeni se svetem strasnej zapadakov, to jaksi nikomu ze zaprdenych pepiku co by nejradeji staveli plot na hranicich nevadi
Teda zamontovat plot s vytizenim leteckých linek, to chce už pořádného fistrona…
Trochu to s tím souvisí. Člověk, který by chtěl stavět na hranicích ČR plot, ma nutně poněkud omezený rozhled a tedy i s jeho zájmem cestovat do zahraničí do nebude valné.
A nemůže za to takhle třeba neschopnosti těch na Moravě? 😀
Na Moravě by se aj chtělo.Ale je těžko konkurovat letištím které jsou blíž než ten tvůj Pepikov
U BMI Regional (FlyBMI) je spíš otázkou, jaktože vydržela tak dlouho :). Už v roce 2012 se jí zbavila Lufthansa, protože nechtěla dál sanovat kontinuální ztrátu (mj. z „nízkonákladovky“ BMI baby), převzít ji měla IAG (British Airways), ta ale nakonec ztratila zájem (konkurovala by sama sobě), a tak vznikla „regionální skupina“ AIL Group, která ztrátu BMI křížově financovala z provozu Loganair. To ale nešlo dělat věčně…
Jinak letadla z Mnichova a Bruselu začala být přelétávána do Norwiche a Bristolu už v pátek v noci.
Katowice a Kraków mají obdobné problémy? Pokud někdo zná podmínky, tak díky za info.
P.S. jen mě neskutečně štve, že snad v žádném oboru dopravy se ani těm Polákům nemůžeme přiblížit …
Ne. Tam aerolinky nelétaly. Tohle je seznam měst, kam létaly:
Aberdeen, Bristol, Brno, City of Derry, Dusseldorf, East Midlands, Esbjerg, Frankfurt, Hamburg, Jonkoping, Karlstad, London Stansted, Lublin, Milan Bergamo, Munich, Newcastle, Norrkoping, Nuremburg, Oslo, Paris Charles de Gaulle, Rostock/Laage, Saarbrucken and Stavanger.
Môžete prosím objasniť súvis s Katowicami a Krakowom? Krachuje letecká spoločnosť, nie letisko Brno, tak celkom nechápem Vašu myšlienku.
Myšlenka byla ve spojitosti s tím, že když na letištích třeba v Brně, nebo Ostravě zkrachuje jeden, dva dopravci, tak jsou letiště takřka bez pravidelného provozu
To lze rict i o tech Katowicich, kde kdyby zkrachoval (ci odesel) Ryan a Wizz, tak jim zbudou akorat chartery.
I Bergamo co ma 12 mil. cestujicich je prakticky zavisle na Ryanu. To je proste udel regionálních letist.
Kdyby zkrachovalo všichni low-cost dopravci v Katovicích a Krakově, tak by alespoň polský dopravce LOT nemusel hledat expandovat do jiných zemí
A není to jen v dopravě, bohužel.
Hovězí, například…
Jsme už dost OT, ale kvalita českých potravin není nijak lepší, než těch polských. https://denikn.cz/73443/na-rozdil-od-polska-pry-mame-kvalitni-potraviny-herbicidy-v-pecivu-veprove-na-antibiotikach-dobrou-chut/
Jak s tim souvisi polaci?
Polaci jsou trosku odlisni … strasny kvanta jsou v zabranici kvuli praci. Dokonce takova kvanta, ze lot lital ameriku z vesnic jako krakow a rzesow.
Kdyby tolik cechu bylo za hranicema, tak bude amerika litat i z brna.
Je potreba trosku premyslet , nez placnete kravinu (na kvadrat).
… z vesnic ?? Krakow ?? Taky názor.
Pro Američany je všechno pod velikostí Varšavy, možná tak Prahy, v podstatě vesnice 🙂
Linka do USA z Rzesowa nesouvisí s diasporou Poláků v zahraničí, ale s tímto: https://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_Valley
Koukam na odketovou tabuli v Katovicích. Hurghada,Tel Aviv, Tenerife atd. To by člověk nevěřilkde všude Poláci pracují…
Az na Tel Aviv jsou zrovna tohle dovolenkove destinace, ktere v sezone letavaji často i z toho Brna.
A Tel Aviv zase souvisi s rozsahlou zidovskou komunitou.
Odbyt argument „gastarbeiteru“ dovolenkovymi destinacemi je trochu usmevne.
A pro jistotu jeste jeden pridam – Polsko je velike a mistni letiste nemaji moc velkou konkurenci.
Brno ma kousek Bratislavu, Viden a rovnez dobre dostupnou Prahu. Varsava je z Katowic podobne daleko jako z Brna Budapešť.
A nutno si uvedomit, ze tyto dva faktory se navzájem umocňují.
Tim neříkám, ze Brno neudelalo chyby, ale nemuzeme srovnávat nesrovnatelne.
Proč nemůžeme srovnávat nesrovnatelné? Proč v ČR stále hledáme důvody proč to u nás nejde? Aby jsme v klidu mohli spát? My za to nemůžeme, Poláci mají jiné podmínky a my máme blízko jiné letiště. Aneb „předsedou! Oni mají záchody!“…
Proste proto, ze to tak je. Veci je potreba porovnavat v kontextu. Jinak by ste stu mohl stejne vypruzovat, proc praha nema 70 milionu cestaku, jako dubaj.
Pokud by lety z ostavy / brna davaly smysl , tak tam nekdo lita. Ale nikdo tam litat nechce.
To vam nestaci?
Tohle neni obdobi sociku, kdy strana zavelela, a zacly se dit veci… dnes se to (nastesti) ridi ekonomickymi pravidly.
Moje vypruzovani aspoň nikdo neplatí z daní. Což se o nezvládnutých manažerských projektech typu Mošnov, Brno nedá říct. Tak to je
Vy máte trvalé bydliště jak v jihomoravském, tak moravskoslezském kraji, že obě letiště dotujete z vašich daní? Asi těžko, že… takže Vašich daní se to minimálně v jednom z těch případů netýká.
A když vidím Vaše myšlenkové pochody – za krach letecké společnosti kritizujete Brno, srovnáváte jabka a hrušky – tak mě fascinuje, s jakou jistotou dovedete krtizovat za manažerská selhání:)
https://www.financnisprava.cz/cs/dane/kraje-a-obce/danove-prijmy-kraju-a-obci/danove-prijmy-rozpoctu-kraju-a-obci-3736
Ano, to že se krajům přerozděluje ze státního rozpočtu podle zákonem stanoveného klíče vím, nicméně to nic nemění na tom, že tyto peníze jsou rozpočtem daného kraje. Přičemž stát vybere od obyvatel a firem určitého kraje víc, než jim vrátí zpět do rozpočtu kraje a obcí (jinak by nebyly prostředky na centrální rozpočet). Rozpočet je navíc dán, takže obyvateli např. Olomouckého kraje může být opravdu jedno, co si dělá Jihomoravský, Moravskoslezský, nebo třeba Pardubický kraj se svými penězi. Takže pokud má pan Svačina starost, že ze svých peněz platí obě tato letiště, tak může být v klidu, maximálně platí jen… Číst vice »
Peníze jsou rozpočtem daného kraje, nicméně se mu na ně složili i obyvatelé jiných krajů. Jen nemám rád názor, že někomu z jiného kraje nemá být co do toho, za co v jiném vyhazují peníze.
To by mne upřímně zajímalo, který kraj získá do rozpočtu více pěnez, než jeho obyvatelé a firmy státu odvedly. A znovu zdůrazňuji, že se bavíme o krajském rozpočtu, nikoliv o dalších transferech, které jdou ze státního rozpočtu „mimo“ kraj (protože o těch už krajští politici nerozhodují). A upřímně – já nemám nic proti tomu, když se někdo zajímá o jiné kraje a proti konstruktivní kritice také ne. Já jen nemám rád, když se snažím vést věcnou diskusi a někdo na mne vytáhne tento argument „rozhořčeného daňového poplatníka“, proto jsem reagoval jak jsem reagoval:) Uznávám ale, že to bylo zbytečné, takže… Číst vice »
S Poláky bych se jednou pro vždy ve všech odvětvích přestal srovnávat. Je to 6× početnější, ještě více zakomplexovaný národ s ještě nižšími nároky na kvalitu života než Češi. Od toho se odvíjí všechno – kvanta nekvalitních služeb a levného zboží. Tímto směrem doufám nikdo z nás jít nechce.
Tak proto i na vesnici seženete v obchodě chobotnice, lososové steaky a podobně. A za Pendolino klidně dají 900 CZK, nebo podobnou částku za prémiový expres. (Warszawa-Gdynia). A nekvalitní a levné zboží z Polska končí v českých regálech.
Souhlasím. Vyhýbám se polskému jídlu v českých obchodech, protože to objednal nějaký vychcánek u nás, ať je to pokud možno zadarmo. Někteří našinci bohužel sní i exkrement, když se pěkně obarví, zabalí a dá do akce. V polských obchodech a hotelích ten problém nemám. O zakomlexovanosti by se dalo taky diskutovat – kdybysme měli takový koule jako Poláci, dávno bysme byli mnohem dál. No a třeba taková dálnice do Krakova, to je vyloženě lowcost (myslím cenou – kvalitou je nesrovnatelná s našima).
Na vesnici poblíž Baltu zcela jistě chobotnici seženete (ovšem zde je srovnání s ČR opět mimo), ale i ve vnitrozemí? To jsem asi byl ve špatných polských vesnicích:) Mimochodem, polský venkov je výrazně chudšá než český, část polska jsem také procestoval. I u nás nestojí lístek do byznys třídy v Pendolinu, RailJetu nebo i RegioJetu či LeoExpressu zrovna pár korun a fakt nejezdá prázdné. A pokud už básníte o polské železnici, tak by mohlo být fajn se podívat, v jakém je stavu mimo hlavní trasy. A zlatý hřeb – nekvalitní potraviny pouze pro čechy. Jak mi tedy vysvětlíte, že ty… Číst vice »
V té vesnici jsem včera byl na nákupu-nebyla u Baltu ale 7km o hranic-Miedzylesie.
Co se týče ceny jízdenek, tak cca 900 CZK stojí v polském pendolinu 2. třída. (Warszawa-Gdynia, Warszawa-Krakow atd.)
No a zlatý hřeb večera. Jak mi vysvětlíte kauzy s polským jidlem nepostihlo Polsko?
Ještě mobilní operátory by jsme mohli zminit. .
Děkuji za odpověď
Tam jsem bohužel nebyl, nicméně poslkých vesnic jsem navštívil spoustu, ale opravdu jsem tam prodávat čerstvou chobotnici neviděl. Naopak, jak jsem už uvedl, polské vesnice na mne působily dost zaostale, včetně obchodů. A ad Pendolino -už chápu, vám nešlo o to, že mají prémiové expresy a třídy, ale o to, že mají drahé vlaky, jako že si to mohou dovolit:) Nicméně když jste tak nakousl ty operátory, tak jste si zároveň sám naběhl, protože polští operátoři jsou sice levní, ale zaostalí a přetížení. Doma mám tarif s dobrým objemem dat, takže vím, jak to šlape u nás (skoro všude 4G)… Číst vice »
Budu si užívat, nebojte. Taky to už posledních x let dělám. Třeba jako polský T-Mobile s neomezeným vším v roamingu. Včetně neomezených dat v roamingu. Pěkný den.
A ono jo nepostihlo? Vzdyt samo tvrdili, ze vetsina toho masa zustala v polsku … tak jaky nepostihlo?
Pokud člověk začne zkoumat informace i odjinud než z českých médií tak na http://www.gazeta.pl psali podobně jako na http://www.tvn24.pl, že se hovězí maso z nemocných krav mohlo v PL dostat do prodejen s Kebabem… Jinak je název tohoto deníku zdopravy.cz , což dává tušit že hovězí maso sem do diskuze prinese jen vůl