Brno daruje Charkovu šest trolejbusů a dvě tramvaje, Fikáček vozidlo určené na cestu kolem světa

Trolejbus 14 Tr. Foto. DPMBTrolejbus 14 Tr. Foto. DPMB

Brno pošle na Ukrajinu vozidla, která stále jezdí.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Dobře Brno,to by měl udělat každý dopravní podnik,doufejme,že rusa brzo vyženou zpět do pralesa kam patří

Gwann

Tak volební kampaň jede. Budiž ale Vaňková odpuštěno, je to na dobrou věc…

K.S.

Charkovu to jistě pomůže, hlavně teď za a těsně po válce. Jen mám trochu strach jestli se nezačínáme k Ukrajině chovat trochu jako k pohodlnému šrotišti. Byl bych rád aby to ale bylo jenom zdání. Z dlouhodobější perspektivy obnovy by asi bylo dobré kdyby se vyprojektovaly potřebné technologické celky které by pak v licenci mohla vyrábět kterákoliv firma, která by se k tomu projektu připojila. Věcí na opravu a obnovu je tam tolik že dělat to standardním způsobem nemusí být úplně vhodné a efektivní. Takže udělat to podobně jako s produkcí řady 555 by nemuselo být od věci. S tím… Číst vice »

czhunter

Kdo by ale ten projekt „open source tramvaje“ financoval?

A klidně vám hned řeknu, kdo se ostře postaví proti tomu: Stadler, Škoda, CAF, Alstom, Bombardier (ale ten možná ne – ten je v úplně jiné cenové kategorii než co si Ukrajina může dovolit i bez války) …

czhunter

Edit: Možná by to byla spíš „Public domain“ tramvaj, než „open source“.

K.S.

Předpokládám že vznikne nějaký fond obnovy nebo možnosti půjček, takže by se to dalo financovat z toho, navíc pokud v tom budou třeba peníze EU, tak by dávalo smysl aby šly zase zpátky do EU.

PvvS

Takže by to bylo jak s výkresy na T6B5 po Tatra Jug ?

Pája

Na Ukrajině budou po válce potřebovat znovu zahájit provoz a to hned. Ze Zlína se po válce v Jugoslávii takhle posílaly kloubové trolejbusy Škoda Sanos 200 Tr. Jeden den byly na lince ve Zlíně a druhý už se na vozovně chystaly, prošly základním servisem, přípravou na cestu vlakem a pak za Tatru na nádraží. Tehdy šlo o odprodej, cena mírná a v Sarajevu vozy znali. To je z hlediska údržby hodně velké plus. Nabídku na opravy vyššího stupně odmítli se slovy „do roka to stejně najede na minu“. Je smutné, jak se válka podepíše i na psychice lidí ale zároveň… Číst vice »

Paolo

Všechno něco stojí a jelikož jsem měl možnost jít charkovský mi tram. věř mi budou vděčný i za to …infrastruktura byla v Charkově a blízkém Konotopu šílenství i před válkou,ta to už jen dorazila a myslím,že tohle bude spíše větší priorita…

Jan

Ano, v Charkově byl stav kolejí mizerný ale taky je pravda, že se síť opravovala za pomoci evropských fondů. V kyjevě na tom nejsou tramvaje o moc lépe. Ale třeba takový Lvov byl před 10 lety kompletní tankodrom a dnes mají většinu sítě po rekonstrukci v stavu hodném evropských provozů. Plus dodávka dalších KT4 z Německa a hned je z toho lepší provoz.

Jiří Kocurek

No tak to raději necháme šešrotovat. Ukrajicům řekneme, že projektujeme celky, které si potom u nich sami vyrobí. A než to bude, tak si prostě počkají. A budeme vypadat jako banda nich nechápajících slepic. Kvok.

K.S.

Vždyť tam píšu že jako nouzové řešení OK, ale že z dlouhodobějšího hlediska, dejme tomu cokoliv delšího než 5 let, by se to mělo řešit jinak než tím že se tam budu vyvážet letité ojetiny z EU.

Frantisek

U nás je to také tak, a to už máme koleje alespoň tak nějak v pořádku. Na druhou stranu, dokud se to nerozpadá, mohlo by to v zásadě zůstat u nás, jenže bychom tu nesměli být tak zmlsáni konzumem. Přinejmenším příroda aspoň za toto poděkuje, protože likvidace a výroba také něco „stojí“.

Jiří Kocurek

Takže nechat jezdit 14 Tr a kdo je na vozíku smolík – bojujeme proti konzumu 35 let starým vozidlem a odporovou regulací šetříme spotřebu (zrychlovačové T3).

9Tr

takže raději nejet a nechat stovky cestujících šlapat pěšky, než aby ten jeden vozíčkář jel? Po válce budou rádi i za náklaďák se sedačkami.

Jiří Kocurek

Z dlouhodobého hlediska by bylo nejlepší vyrábět tramvaje přímo tam.

Vojta

Kdo rychle dává, dvakrát dává. My poslali tanky a skopcaci přilby . A kdo ví jak válka dopadne

Kleist

1. Nemáme na to peníze a zas taková charita nebudeme aby odjeli s lepším vozový parkem než mají teď.
2. Válka ještě neskončila a vzhledem k tomu že toto by se brzo vyhazovalo. Kdo ví co se tam ještě bude dít

Pája

Barču a její robustní motor taky projektovali potají už za druhé světové pro provoz po ní.

Pavel Skládaný

A dodnes si mnozí strojvedoucí libují, „jezdím na cecku“.

Kleist

Proč ne, lepší než aby za max. rok skončili ve šrotu.

Jan

Zajímalo by mě, jestli Ústecké 15Tr budou taky darovány na Ukrajinu, až je v Ústí přestanou potřebovat.

DÚK

Proboha na UA!! Ještě že to jsou T3 a 14Tr…. ex.DPMB Škoda 22TR a Škoda 21TR by mělo odkoupit Ústí(DPMÚL)… Panebože jen né ze Škoda ostrov (22tr+21tr) ty by našli uplatnění v Ústí nad Labem!! Jako ex.DPMB 25TR

PvvS

On je možná důvod, proč se ty 21/22Tr vyřazují. A možná v tom nějakou malou roli bude hrát technickej stav a nedostatek ND..

VHbrno

No četl jsem, že měla jít do Ústí 3604, ale tamní DP si představoval nižší cenu.

Paolo

Proč á ua nebo do usti tohle s ohledem na stav rovnou směr šrot.

Filip

Ústí hlavně potřebuje konečně vypsat výběrko, které nepůjde na ruku jednomu výrobci. Látat vlastní neschopnost nákupem ojetin z Brna nejde donekonečna.

A už vůbec nechci být svědkem situace, kdy by do Ústí přišly jedny ojetiny, aby Ústí mohlo ještě ty o pár let starší ojetiny v horším technickém stavu poslat na Ukrajinu. Vždyť bychom vypadali fakt jak šašci, kteří se zbavují bordelu.

Jan

Ono zase ty staré ojetiny pokud jsou dobře udržované nejsou špatné. Když v Kyjevě srovnáte jejich původní T3 s doávkou pražských T3SUCS, klidně už několik let jezdících tak je vidět rozdíl na první pohled. A pokud dnes prochází pravidelnou údržbou, tak to vydrží jezdit ještě hodně dlouho. V některých provozech si dělají rekonstrukce vlastní silou, namátkou Žytomyr s T4 a KT4, Vinnycyja nízkopodlažní přestavby. Spíš je problém že na nově dodané evropské vozy neměli dost náhradních dílů anebo chyběla dokumentace. Bohužel kvůli tomu se vyřadila většina trolejbusů 14Tr a 15Tr dodaných z ČR i z Vilniusu v Žytomyru. Naopak v… Číst vice »