Infrastruktura Silnice

BigMedia začala nabízet veřejně reklamu u dálnic, kterou stát zakázal

Společnost BigMedia dál nabízí reklamu v ochranném pásmu dálnice. Snímek z D10. Foto: plakatov.cz
Společnost BigMedia dál nabízí reklamu v ochranném pásmu dálnice. Snímek z D10. Foto: plakatov.cz

Společnost BigMedia, která patří do skupiny největšího hráče na trhu venkovní reklamy BigBoard, začala nabízet inzertní plochy podél českých dálnic v ochranných pásmech, kde je od loňského září podobné zařízení zakázané.

Na stránkách www.plakatov.cz, což je e-shop na nákup reklamních ploch provozovaný právě společností BigMedia. Po zákazu reklam okolo dálnic 1. září firma nabídku stáhla, v poslední týdnech se ale objevila na webu znovu. Zatím firma nabízí reklamní plochy, které nepolepila českou vlajkou, ale na kterých většinou reklama dál je. Jde jak o billboardy, tak o reklamu na mostech.

Nabídka reklamní plochy v ochranném pásmu dálnice na www.plakatov.cz

BigBoard na dotazy k reklamám neodpověděl. Podle toho, jaké plochy nabízí, lze usuzovat, že zkouší výklad zákona, podle kterého může být reklama v takzvaném zastavěném území. Jde totiž o místa, od kterých jsou domy vzdáleny několik stovek metrů.

Podle ministerstva dopravy, které od loňského září marně s likvidací reklam podél silnic bojuje, ale na takové plochy platí i tak zákaz. „Reklamní zařízení k odstranění jsou ty, kterou jsou v ochranném pásmu dálnic nebo silnic I. třídy mimo souvisle zastavěné území. Stejně tak je to v případě, pokud byl billboard povolen podle stavebního zákona stavebním úřadem,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Nabízené plochy nejsou v souvisle zastavěném území, ale většinou je do vzdálenosti několika desítek až stovek metrů například jen jedna budova.

Ministerstvo uvedlo, že billboardy postupně mizí, jen za minulý týden jich mělo být odstraněno 35. „Bohužel to nejde tak rychle, jak bychom si přáli – to je způsobeno liknavostí majitelů, kteří neplní svou zákonnou povinnost. Po schůzce pana ministra s majitelem největší společnosti (BigBoard) vlastnící reklamy kolem dálnic bylo naopak přislíbeno, že v následujících týdnech odstraní všechny svoje reklamy z dálnic,“ dodal Neusar.

Stejná firma přitom minulý týden podala rozklad proti stavebnímu povolení na modernizaci jednoho úseků D1. Celkem mělo být odstraněno přes 3500 billboardů, zatím nezmizela ani polovina. „Ministerstvo dopravy čelí obstrukčnímu jednání vlastníků reklamních zařízení, stížnostem a několik případů se dostalo už i k soudu. Vlastníci například rozporují pravomoc Ministerstva dopravy, anebo při samotné demontáži reklamního zařízení na pracovníky Ředitelství silnic a dálnic volají policii s poukazem na to, že dochází k ničení jejich majetku,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok v červnu ve Sněmovně.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Většina reklam je hnusná, ale naučil jsem se je ignorovat. Silnice jsou taky hnusné, reklama je vzhledově až tak výrazně nekazí. Poutače se mi nelíbí, ale nepovažuji je za až takový problém, jaký z nich dělá současná hysterie.

    Zaráží mne jiná věc: ty reklamy stojí většinou na pozemku silnice, někde ve škarpě. Tudíž bude existovat smlouva, kterou stát (kterému ta silnice patří) uzavřel s reklamní společností. Ten samý stát, kterému reklamy strašně vadí, tak moc až na to musel udělat zákon. Přitom to zjevně šlo vyřešit výpovědí těch smluv, nějaký pátek by to trvalo, ale řešení, které nyní probíhá taky není z nejrychlejších.

    Obecně mi spíše vadí zbytečné regulační zákony, jako je tento. Poslanci trpí jakousi obsedantní potřebou vykazovat svoji činnost a tak schvalují jeden za druhým. Třeba ten, kdy se smí, a kdy nesmí prodávat… a další z podobné dílny.

  • A nebylo by lepším (a globálním systémovým) řešením pokud by platilo, že úhradu škody při nehodě v blízkosti různých „lákadel / odvaděčů pozornosti“ by částečně hradili majitelé těchto „zařízení“?

    Stylem: Pokud by nehodu zavinivší řidič prohlásil, že jeho pozornost snížilo „něco“ (atypického samozřejmě) a v závislosti na druhu toho „něčeho“ by majitel „něčeho“ uhradil od 20 do 80% vzniklé škody (stylem: 20% pro neproměnné „zařízení“, 40% pro pohybující se (rotující), 60% pro proměnlivé a 80% pro video / animované + koeficient za velikost + (pokus o vtip :o) 5% škody by hradil „vládnoucí ansámbl“ (parlament + senát + president) srážkou ze mzdy. :o) Mno není to moc dobrý vtip, tak 1%. :o)

  • Že někdo nabízí něco, co je zakázané, je to špatné… že si někdo pronajme tuto zakázanou plochu, je to ještě horší! Tyto zakázané plochy si běžně pronajímají politici, TV společnosti (viz titulka), kteří poté káží, jak jak ty firmy, co to nabízí jakou zlý.

    • Oni si říkají, když může Babiš neoprávněně čerpat dotace, tak co my bychom nemohli mít reklamní plochy u dálnic. Oni tím přijdou o dost peněz, a když někdo do té firmy investoval, tak přichází o dost peněz.
      A argumentace vlády, že je to kvůli bezpečnosti, se musím vysmát, na okreskách bez rekl. ploch zahyne více lidí než na dálnicích.
      Kdyby se raději vláda vypořádala s pozemkovými restitucemi, kdy bývalé JZD pozemky převedli na někoho jiného a jejich majitelé se teď marně domáhají vrácení. To je morální problém.

      • Ty nechutné bilboardy jsou také morální problém – je to hnusné a ještě ohavnější. Podnikatelé budou pořád vzhlížet k západu, ale chtějí podnikat východním stylem. Podívejte se po Praze – jeden odporný plakát vedle druhýho – projeďte si jižní spojku a normálnímu člověku se musí chtít zvracet – velké plakáty na 10 m vysokých stěnách, střední plakáty jeden za druhým a malé plakáty na každém sloupu osvětlení. Tohle jsem neviděl ani v rozvojových zemích!

        • A neříká se tomu „Česká cesta“, nebo „Specifický trh“? Ale to bude asi třeba poděkovat morálním destruktorům národa Českého, což se jenom objevilo když se začala loupat fasáda. Buď to můžeme opravit, nebo chodit kolem rozpadajícího se baráku kde padají stropy, omítka je už v háji a celé to drží už jen silou vůle.

Newsletter

Partneři


Výběr editora