Infrastruktura Silnice

Stavební povolení na opravu D1 napadli majitelé reklam, hrozí další zpozdění

Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy
Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy

Modernizace dalšího úseku D1 může nabrat opět zpoždění. Ministerstvo dopravy se musí vypořádat s dvěma rozklady proti stavebnímu povolení na modernizaci dálnice D1 v úseku číslo 7 mezi Souticemi a Loktem. Proti povolení je obec Hulice a také společnost Czech Outdoor, které patří billboardy podél dálnice. 

Firma patřící pod skupinu BigBoard v rozkladu napadá fakt, že ministerstvo dopravy při vydávání stavebního povolení nepřihlédlo k námitkám firmy, která se domnívá, že je modernizací zasaženo její právo. Jde o společnost, která od loňského září oblepila velkou část svých billboardů českými vlajkami a ignoruje povinnost reklamní zařízení odstranit.

Czech Outdoor v rozkladu uvádí, že modernizace D1 znemožní řádné užívání, kvůli čemuž bude dotčeno jeho vlastnické právo. „Účastník řízení rovněž požádal, aby s ním byl záměr projednán za účelem nalezení vzájemné domluvy a uzavření dohody, kde bude vykompenzován dopad navrhované úpravy na společnost,“ uvedl Czech Outdoor v návrhu. 

V rozkladu současně napadá Ředitelství silnic a dálnic. „Ministerstvo neověřilo skutkový stav, když se spokojilo s neprokázaným a nepravdivým tvrzením ŘSD, že nájemní vztah mezi ŘSD a účastníkem řízení byl řádně ukončen,“ uvedl Czech Outdoor. Podle firmy je smlouva nadále účinná a platná. 

Reakci ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic zjišťujeme. 

Jaké námitky proti stavebnímu povolení podala Obec Hulice není jasné, na úřední desce visí pouze informace o tom, že konkrétní připomínky dodá později. 

Nejde o první úsek, který se snaží majitelé billboardů napadnout. Firma se snaží dostat i do řízení o stavební povolení na úsek 23 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi. Ministerstvo dopravy už rozhodlo, že není účastníkem řízení. 

BigBoard není jediným hráčem na trhu venkovní reklamy, kdo se snaží dostat do stavebního řízení. Ministerstvo dopravy dnes zveřejnilo usnesení, v kterém oznámilo odmítnutí přistoupení další firmy do stavebního řízení na jiném úseku. Konkrétně jde o snahu společnosti A.C.E. Media stát se účastníkem řízení u povolování protihlukových stěn na úseku 12. 

Až dosud napadaly modernizaci D1 hlavně Děti Země. Rozkladové řízení většinou stavbu zpozdí zhruba o rok, ukazují zkušenosti z jiných úseků.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
PetrN.
Host
PetrN.

Na Slovensku zakázali bilboardy ještě před ČR. A žádné problémy si s tím nedělali. Podél D2 od Břeclavi do Bratislavy jich napočítáte na prstech jedné ruky. A to tak 200m v poli. Mám ten dojem, že SR, kde v minulosti šlo všechno z těžka a pomalu, nás už v mnohém předběhla (satelitní mýto i na cestách 1.tř., elektronické známky, bilboardy, tabule na dálničních křižovatkách „Jste v protisměru!“ atd.).

thegrid
Host
thegrid

Úžasný zákony, děkuji politikům za ně.

Tomáš
Host
Tomáš

Ty billboardy tam hlavně už téměř rok nemají vůbec být, k 1.9.2017 měly být VŠECHNY u dálnic a silnic I. tříd ODSTRANĚNY na náklad majitele. Nejen Czech Outdoor, ale i další firmy však zákon okázale ignorují a náš stát je (aspoň v této záležitosti) tak impotentní, že jim to prochází. A teď se ještě tato firma bude dovolávat práva, když sama zákon okázale ignoruje? To je vrchol drzosti!
A tak se všichni ještě dlouho budeme muset dívat na hnusné billboardy polepené špinavými a potrhanými stáními symboly. Nejen zahraniční turisté při cestě po našich dálnicích nad tím kroutí hlavou…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ty billboardy hlavně měl už dávno někdo odstranit – a když to nechtěl udělat a neudělal sám jejich vlastník, tak to měl udělat „z moci úřední“ a na náklady jejich vlastníka zvýšené o pořádně „mastnou“ pokutu „stát“!

Nikolaj M.
Host
Nikolaj M.

Problém není v CzechOutdoor – jsme něco jako právní a demokratická země a je to jejich právo. Byť morálně nepochopitelné, když reálně tam ty billboardy už nemají mít, takže sami porušují zákon a současně se dovolávají zákona.
Problém je v tom, že něco takového posune stavbu o rok. To se má řešit standardně v rámci týdnů, pokud nejde o nějaké opravdu komplikované záležitosti. Snažím se zjistit, jestli i v okolních zemích jsou takové problémy, se mi to zdá trochu jako tady místní unikát, aby v takové míře se odsouvaly všechny dopravní stavby.

Petr Neuwirth
Host
Petr Neuwirth

Celé je to dané totální neschopností ŘSD, kde zůstali jen samí neschopní lidi, protože ti schopní už dávno odešli do soukromé sféry za vyššími platy. Bohužel v ŘSD to z finančního hlediska stojí zaprd, toto až se změní, tak ty procesy třeba půjdou rychleji a ve finále stát ušetří i za cenu zvýšených mzdových nákladů v těchto organizacích

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A to jako si ti „schopní“ (podle Vás) měli místo „útěku do soukromé sféry“ spíše nafasovat montérky a nářadí a vydat se ty billboardy odstranit, když je neodstranili jejich vlastníci, ačkoli to měli udělat? Není k tomu náhodou kompetentní a za to odpovědný někdo jiný než ŘSD?

Petr Neuwirth
Host
Petr Neuwirth

Reagoval jsem spíše smutné tvrzení že takový rozklad dokáže stavbu oddálit o rok, to přece není normální…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale to není zdaleka záležitost (výhradně) zaměstnanců ŘSD – „kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde“, a to i při dokonalé přípravy investice, takže mnohem více záleží na tom, kdo o těch námitkách a rozkladech rozhoduje.

Sotous
Host
Sotous

Tok už by to měl skončit.
Nemá na to.

Mohl by třeba burešovi vest domácí knihovničku na to by manažersky stačil.

Petr.R
Host
Petr.R

jen tak dále, když i tady 70% čtenářů podporuje nějaký levárny, zlodějinu a obcházení zákonů…..

Partneři