Infrastruktura Silnice

Stavební povolení na opravu D1 napadli majitelé reklam, hrozí další zpozdění

Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy
Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy

Modernizace dalšího úseku D1 může nabrat opět zpoždění. Ministerstvo dopravy se musí vypořádat s dvěma rozklady proti stavebnímu povolení na modernizaci dálnice D1 v úseku číslo 7 mezi Souticemi a Loktem. Proti povolení je obec Hulice a také společnost Czech Outdoor, které patří billboardy podél dálnice. 

Firma patřící pod skupinu BigBoard v rozkladu napadá fakt, že ministerstvo dopravy při vydávání stavebního povolení nepřihlédlo k námitkám firmy, která se domnívá, že je modernizací zasaženo její právo. Jde o společnost, která od loňského září oblepila velkou část svých billboardů českými vlajkami a ignoruje povinnost reklamní zařízení odstranit.

Czech Outdoor v rozkladu uvádí, že modernizace D1 znemožní řádné užívání, kvůli čemuž bude dotčeno jeho vlastnické právo. „Účastník řízení rovněž požádal, aby s ním byl záměr projednán za účelem nalezení vzájemné domluvy a uzavření dohody, kde bude vykompenzován dopad navrhované úpravy na společnost,“ uvedl Czech Outdoor v návrhu. 

V rozkladu současně napadá Ředitelství silnic a dálnic. „Ministerstvo neověřilo skutkový stav, když se spokojilo s neprokázaným a nepravdivým tvrzením ŘSD, že nájemní vztah mezi ŘSD a účastníkem řízení byl řádně ukončen,“ uvedl Czech Outdoor. Podle firmy je smlouva nadále účinná a platná. 

Reakci ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic zjišťujeme. 

Jaké námitky proti stavebnímu povolení podala Obec Hulice není jasné, na úřední desce visí pouze informace o tom, že konkrétní připomínky dodá později. 

Nejde o první úsek, který se snaží majitelé billboardů napadnout. Firma se snaží dostat i do řízení o stavební povolení na úsek 23 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi. Ministerstvo dopravy už rozhodlo, že není účastníkem řízení. 

BigBoard není jediným hráčem na trhu venkovní reklamy, kdo se snaží dostat do stavebního řízení. Ministerstvo dopravy dnes zveřejnilo usnesení, v kterém oznámilo odmítnutí přistoupení další firmy do stavebního řízení na jiném úseku. Konkrétně jde o snahu společnosti A.C.E. Media stát se účastníkem řízení u povolování protihlukových stěn na úseku 12. 

Až dosud napadaly modernizaci D1 hlavně Děti Země. Rozkladové řízení většinou stavbu zpozdí zhruba o rok, ukazují zkušenosti z jiných úseků.

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Na Slovensku zakázali bilboardy ještě před ČR. A žádné problémy si s tím nedělali. Podél D2 od Břeclavi do Bratislavy jich napočítáte na prstech jedné ruky. A to tak 200m v poli. Mám ten dojem, že SR, kde v minulosti šlo všechno z těžka a pomalu, nás už v mnohém předběhla (satelitní mýto i na cestách 1.tř., elektronické známky, bilboardy, tabule na dálničních křižovatkách „Jste v protisměru!“ atd.).

  • Ty billboardy tam hlavně už téměř rok nemají vůbec být, k 1.9.2017 měly být VŠECHNY u dálnic a silnic I. tříd ODSTRANĚNY na náklad majitele. Nejen Czech Outdoor, ale i další firmy však zákon okázale ignorují a náš stát je (aspoň v této záležitosti) tak impotentní, že jim to prochází. A teď se ještě tato firma bude dovolávat práva, když sama zákon okázale ignoruje? To je vrchol drzosti!
    A tak se všichni ještě dlouho budeme muset dívat na hnusné billboardy polepené špinavými a potrhanými stáními symboly. Nejen zahraniční turisté při cestě po našich dálnicích nad tím kroutí hlavou…

    • Ty billboardy hlavně měl už dávno někdo odstranit – a když to nechtěl udělat a neudělal sám jejich vlastník, tak to měl udělat „z moci úřední“ a na náklady jejich vlastníka zvýšené o pořádně „mastnou“ pokutu „stát“!

  • Problém není v CzechOutdoor – jsme něco jako právní a demokratická země a je to jejich právo. Byť morálně nepochopitelné, když reálně tam ty billboardy už nemají mít, takže sami porušují zákon a současně se dovolávají zákona.
    Problém je v tom, že něco takového posune stavbu o rok. To se má řešit standardně v rámci týdnů, pokud nejde o nějaké opravdu komplikované záležitosti. Snažím se zjistit, jestli i v okolních zemích jsou takové problémy, se mi to zdá trochu jako tady místní unikát, aby v takové míře se odsouvaly všechny dopravní stavby.

    • Celé je to dané totální neschopností ŘSD, kde zůstali jen samí neschopní lidi, protože ti schopní už dávno odešli do soukromé sféry za vyššími platy. Bohužel v ŘSD to z finančního hlediska stojí zaprd, toto až se změní, tak ty procesy třeba půjdou rychleji a ve finále stát ušetří i za cenu zvýšených mzdových nákladů v těchto organizacích

      • A to jako si ti „schopní“ (podle Vás) měli místo „útěku do soukromé sféry“ spíše nafasovat montérky a nářadí a vydat se ty billboardy odstranit, když je neodstranili jejich vlastníci, ačkoli to měli udělat? Není k tomu náhodou kompetentní a za to odpovědný někdo jiný než ŘSD?

        • Reagoval jsem spíše smutné tvrzení že takový rozklad dokáže stavbu oddálit o rok, to přece není normální…

          • Ale to není zdaleka záležitost (výhradně) zaměstnanců ŘSD – „kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde“, a to i při dokonalé přípravy investice, takže mnohem více záleží na tom, kdo o těch námitkách a rozkladech rozhoduje.

  • Tok už by to měl skončit.
    Nemá na to.

    Mohl by třeba burešovi vest domácí knihovničku na to by manažersky stačil.

  • jen tak dále, když i tady 70% čtenářů podporuje nějaký levárny, zlodějinu a obcházení zákonů…..

Newsletter

Partneři


Výběr editora