BigMedia začala nabízet veřejně reklamu u dálnic, kterou stát zakázal
Společnost BigMedia, která patří do skupiny největšího hráče na trhu venkovní reklamy BigBoard, začala nabízet inzertní plochy podél českých dálnic
Společnost BigMedia, která patří do skupiny největšího hráče na trhu venkovní reklamy BigBoard, začala nabízet inzertní plochy podél českých dálnic v ochranných pásmech, kde je od loňského září podobné zařízení zakázané.
Na stránkách www.plakatov.cz, což je e-shop na nákup reklamních ploch provozovaný právě společností BigMedia. Po zákazu reklam okolo dálnic 1. září firma nabídku stáhla, v poslední týdnech se ale objevila na webu znovu. Zatím firma nabízí reklamní plochy, které nepolepila českou vlajkou, ale na kterých většinou reklama dál je. Jde jak o billboardy, tak o reklamu na mostech.
BigBoard na dotazy k reklamám neodpověděl. Podle toho, jaké plochy nabízí, lze usuzovat, že zkouší výklad zákona, podle kterého může být reklama v takzvaném zastavěném území. Jde totiž o místa, od kterých jsou domy vzdáleny několik stovek metrů.
Podle ministerstva dopravy, které od loňského září marně s likvidací reklam podél silnic bojuje, ale na takové plochy platí i tak zákaz. „Reklamní zařízení k odstranění jsou ty, kterou jsou v ochranném pásmu dálnic nebo silnic I. třídy mimo souvisle zastavěné území. Stejně tak je to v případě, pokud byl billboard povolen podle stavebního zákona stavebním úřadem,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Nabízené plochy nejsou v souvisle zastavěném území, ale většinou je do vzdálenosti několika desítek až stovek metrů například jen jedna budova.
Ministerstvo uvedlo, že billboardy postupně mizí, jen za minulý týden jich mělo být odstraněno 35. „Bohužel to nejde tak rychle, jak bychom si přáli – to je způsobeno liknavostí majitelů, kteří neplní svou zákonnou povinnost. Po schůzce pana ministra s majitelem největší společnosti (BigBoard) vlastnící reklamy kolem dálnic bylo naopak přislíbeno, že v následujících týdnech odstraní všechny svoje reklamy z dálnic,“ dodal Neusar.
Stejná firma přitom minulý týden podala rozklad proti stavebnímu povolení na modernizaci jednoho úseků D1. Celkem mělo být odstraněno přes 3500 billboardů, zatím nezmizela ani polovina. „Ministerstvo dopravy čelí obstrukčnímu jednání vlastníků reklamních zařízení, stížnostem a několik případů se dostalo už i k soudu. Vlastníci například rozporují pravomoc Ministerstva dopravy, anebo při samotné demontáži reklamního zařízení na pracovníky Ředitelství silnic a dálnic volají policii s poukazem na to, že dochází k ničení jejich majetku,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok v červnu ve Sněmovně.