egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Belavia pokračuje v omlazení flotily, převzala první Boeing 737 MAX. Označení MAX na trupu chybí

Boeing 737 MAX 8 v barvách Belavie. Foto: Belavia
Boeing 737 MAX 8 v barvách Belavie. Foto: Belavia
Boeing upozornil část provozovatelů 737 MAX před možným problémem s elektřinou.

Běloruské státní aerolinky Belavia zařadily do své flotily první Boeing 737 MAX 8. Celkem jich převezmou pět. Po nedávném pořízení nových letounů Embraer E195-E2 se jedná o další významný krok k omlazení letadlového parku dopravce.

Jde o letadlo pronajaté od Air Lease Corporation, pětice 737 MAX nahradí starší letouny 737. Na rozdíl od jiných dopravců není slovo MAX na trupu vůbec, letadlo je označeno jako 737-8. Smlouvu o pořízení těchto letadel podepsala Belavia v roce 2018. Podle Belavie má letadlo pomoci k expanzi dopravce.

Belavia má aktuálně třicet letadel, z toho 15 starších verzí Boeingu 737 a čtrnáct embraerů.

Zpráva o dalším provozovateli letounu 737 MAX přichází ve stejný týden, kdy Boeing řeší možné problémy u stejného letadla u jiných dopravců. Jde konkrétně o možné komplikace s elektrickým systémem v letadle. „Boeing doporučil šestnácti zákazníkům kontrolu, aby v určité sérii letadel ověřili, zda je celý systém dostatečně uzemněn,“ uvedla firma v prohlášení.

 

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Stydí se za něj a mají (asi oprávněný) strach, že to cestující bude odrazovat od létání.

mauricio

V souvislosti s (ne)označením modelu na trupu, byť přepokládám, že je to jen hra pro cestujícího, aby na první pohled nepoznal, že poletí „tím špatným a nebezpečným MAXem“, a neztropil tak na letišti scénu, bych se rád zeptal znalejších, zda to nemá nějakou hlubší myšlenku…? Kapitáni lodí říkají, že přejmenování lodí nosí smůlu, závodníci v rallye zase rádi nosí pořád jednu a tu stejnou přilbu, která nosí štěstí… Je něco takového i v letectví?

Jiří Kocurek

Asi to bude souviset s kvalitou údržby u lodi, která šla z ruky do ruky a každý nový majitel si ji pojmenoval po svém.
Přitom Knock Nevis měl jmen nespočetně, nikdy žádný problém až jednoho dne přestal vyhovovat normám a stala se z něj plovoucí nádrž. Poté byl sešrotován ve stáří snad 40 let. Naproti tomu Ever Given smůlu měla jako žádná jiná loď plující Suezem od šestidenní války.

Jiří Kocurek

Tak oprava, pamatuju si to blbě. Důvěřuj, ale prověřuj:
Knock Nevis smůlu měl a to hned pod prvním jménem. Potopili ho za války v roce 1988, pak ho vyzvedli a opravili.

Y.K.

Rozdíl bude v tom, že Max není název letadla, ale marketingový název rodiny. 🙂 Letadla si pojmenovávají některé aerolinky po svém (křtí), ale myslím, že to má daleko menší význam než u lodí, které jsou co kus to originál a jméno lodi je pořád rozpoznávací znak.

Y.K.

Tuší někdo, co je to konkrétně za věc prověření? Goolování nadhazuje jen články obecných médií převážně v USA a ty v tom dělají neuvěřitelný maglajz a do toho zrecyklují problémy s MCAS, aby to nebylo krátké a nezáživné. Jednou něco s uzemňovacím vodičem, podruhé se zajištěním (properly fastened) ais také vodičem, ale nic jasného. EASA ani FAA žádně AD nevydaly, minimálně zatím.

Filip
Y.K.

Takových článků je plný internet, ale není tam ani ždibec o tom, kde je problém. Bohužel.

Roman

Je, ale myslím ze se to týká toho samého.

Y.K.

Aha! Díky za nasměrování.
https://www.govinfo.gov/content/pkg/FR-2020-02-26/html/2020-03864.htm

Celkem zajímavá problematika kvality elektrického “propojkování” elektromagnetického stínění hliníkovou fólií v gondolách motorů ve smyslu odolnosti pod ní vedené kabeláže k rušení.

Josef Král

Kolik takových nebo podobných letadel nakoupí naše ČSA?

Martin Csabo

Přímo v této třídě nic ale chtějí 3krát A321XLR ale s těmi chtějí litat dalkové lety a ted mají starší a320 a a319 ale ty se moc s Maxy nedají srovnávat

Jan Dys

Washington post píše, že v návaznosti na problém s uzemněním U.S. Airlines dočasně uzemní část svých Maxů…

Chronosphere

A nejen ty. Southwest je uzemnily dnes všechny.