Air Transat věří úzkotrupým letadlům přes Atlantik, pořídí další čtyři A321XLR

Finální lak prvního A321XLR. Foto: AirbusFinální lak prvního A321XLR. Foto: Airbus

Nová letadla doplní na letech do Evropy flotilu A321neoLR.

Kanadská letecká společnost Air Transat věří, že budoucnost letecké dopravy přes Atlantský oceán bude z velké části i v úzkotrupých letadlech. Firma oznámila podpis kontraktu na dodávku dalších čtyř letadel Airbus A321XLR, pronajme si je od Air Lease Corporation.

První tři letouny převezme na konci roku 2025 a počátku roku 2026, čtvrtý v roce 2027. Jde o stroje, které by mohl dopravce nasazovat i na lety do Prahy, kam v minulosti létal.

Air Transat bude prvním kanadským dopravcem, který bude nový typ letadla nasazovat. A321XLR vychází z generace letadel A320neo, má prodloužený dolet. To má umožnit nasazení stroje na trasy, kam se dosud muselo nasazovat větší, širokotrupé letadlo.

Letadla doplní verzi A321LR, kterých má Air Transat ve flotile už dvanáct a běžně létají mezi Kanadou a některými evropskými destinacemi. „Nová letadla nám nabídnou větší flexibilitu provozu. A321XLR skvěle zapadá do našich potřeb,“ říká Annick Guérard, šéf Air Transat.

Airbus aktuálně nové letadlo testuje, v červnu s ním poprvé vzlétl. Dolet letadla bude až 8 704 kilometrů, o patnáct procent více než stávající model A321LR. Airbus reaguje na poptávku aerolinek, které chtějí dálková letadla s menší kapacitou a nízkou spotřebou.

Jednou z hlavních změn oproti modelu A321neo je přídavná nádrž na palivo o objemu 12 900 litrů a nádrž pro odpadní vodu. Mírnými úpravami prošla i křídla.
Podle Airbusu budou mít zákazníci v letadle stejný komfort jako v širokotrupém stroji. Podle konfigurace má letoun zvládnout přepravit 180 až 220 cestujících. Airbus má na letadlo již přes 500 objednávek.

Tagy A321XLR Air Lease Corporation Air Transat Airbus A321XLR
7 komentářů