Automobilky píší Hřibovi: Neberte elektromobilům jeden z mála benefitů, vrátí se emise i hluk

Elektromobil Škoda Citigo iV služby GreenGo. Foto: GreenGoElektromobil Škoda Citigo iV služby GreenGo. Foto: GreenGo

Kdo má na elektroauto, má i na parkování. Argumenty pro zrušení bezplatného parkování elektroaut nadzvedly automobilové asociace.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

nojo, nemaj na zlodějinu, lidi si koupili elektromobil a města je nemůžou okrádat, tak to chtějí zrušit. Spíš to vyžene lidi do mhd než do jiných vozů, nebo využijí třeba sdílených bicyklů. Vždycky se dá najít místo kde zaparkovat a nefinancovat zlodějinu, stačí nebjt línej jako prase si kousek dojít.

medvěd

To jako radnice jim bude zadara dělat parkovací místa ? Holt bude třeba udělat to pojaponsku – máš auto – tak taky musíš mít garáž (parkovací místo) !

medical_examiner

Podnětné…později by to mohla být i SPZ (protože by byl změněn jejich formát). Těch by bylo pro celou republiku 3 265 920. IZS by však měl svůj formát, takže by ho to nelimitovalo (stejně tak vojáci).

Vita

Možná by to nebyl takový problém, kdyby parkování zdarma platilo jen pro opravdová elektroauta, nikoli např. pro hybridní SUV monstra se stovkami kW výkonu, či pro lecjakou Octávii…

David

Jo a ne…i ta oktávka na tu baterku město v pohodě dá. Nejsou tam tak ty lokální emise. Nicméně PHEV kategorie jako taková je blbost založena jen na dotacích.

jonáš

Místo to zabírá stejně. Nevidim jedinej důvod, proč by neměly platit.

Kamil Novotný

Líbí se mi česká nátura závisti. Místo aby lidi kritizovali neustálé rozšiřování modrých zón za účelem zisku radnic, tak mají radost, že platí i někdo další .

Osamělý Vlk

Tak oni motoristi ani s těmi modrými zónami neplatí dostatek, aby nebyli dotováni.

Lord Pitzbudka

Je videt, ze v zadne takove oblasti, kde je modra zena nebydlite, a tudiz nejste schopen odhadnout, jak to tam vypadalo pred tim.

Asd

K lepšímu se to rozhodně nezlepšilo. Před barákem i tak nejde večer zaparkovat. Kdo si polepšil tak radnice a na ní přisáté firmy a samozřejmě městapo které v podstatě nic jiného než parkování nezajímá. Pěkně děkujeme za modré zóny.

Osamělý Vlk

Aneb, jak funguje mafie. Lidé budou kupovat ta auta, která automobilky nabídnou. Pokud automobilky nabízet primárně elektrická auta a konvenční pohon bude spíš výjimka, budou lidé spíš kupovat elektromobily, protože budou cenově výhodnější.
Samozřejmě, elektromobily jsou největší greenwashing. Pokud nedojde k fyzickému omezení jízdy automobilem, auta budou pořád pro město problém, byť teda už nebudou ty emise v rámci města takové.

medical_examiner

Hmm…a co teprve to ovzduší, pokud by místo nějakého parkovacího náměstí měli náměstí parčíkové…

Asd

Trochu bych Vás poopravil. Lidé se budou zuby nehty držet svých aut dokud budou moci. Ono pokud nejsou masivní pobídky tak se ty elektrické auta moc neprodávají. Viz Norsko.

xyz

Až bude elektroaut „větší než malé“ množství, pak by při bezplatném parkování neměla kde parkovat (při absenci regulační funkce poplatku) + město by na tom tratilo.

Tohle je z principu jen zaváděcí poplatek (či, chcete-li, přístup „když ptáčka lapají“).

Mendy

„Pohled vlády na ekonomiku by se dal shrnout do několika krátkých frází: Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.“
Ronald Reagan

Pat

Kristepane jen ne tohohle mamlase

Růža

Dotace do toho, pak zas do toho. Trh je především pokřiven dotacemi.

medical_examiner

Že jo…tak co mu dopřát narovnání jejich zrušením, případně radikální reformou?

Granja

Hluk z pneumatik se nevrátí. Ten tam byl, je, a bude.

Dachs

Kdyby jenom placení: třeba na Vinohradech sice můžete jako nerezident a neabonent zaparkovat na modré za 60 / hod., ale je to oficiálně povoleno na max. 60 minut. Dlabe se na to, aplikace (zatím) často nabídnou či umožní, dost možná chybně, zaplacení na delší dobu. Na druhou stranu EL auta pro své lidi pořizují zdatné firmy, pro něž není problém zařídit a zaplatit abonentní karty. Zapláčou rezidenti s EL autem, to je jasné. Dealeři, kteří EL musí tlačit, jde o odváděné výpalné v rámci celé značky, si mohou výhodu parkování zadarmo škrtnout z argumentačního slovníku. (Samozřejmě to dopadne tak, že… Číst vice »

Kalkulačka

Sice s Hřibem většinou nesouhlasím, ale v tomto má pravdu. Ať všichni stejně. A automobilky, které jsou jinak potřebné budou muset marketing svým produktům stavět a něčem jiném než na skrytém dojení eráru.

M82

Tak by to taky Zdenda mohl vzit padni komu padni a muzou zacit stejne platit autopujcovny typy car4way, anytime a jim podobni…

Jiří Voseček

V Karlíně je pocitově už tak jedno z dvaceti aut elektro (ta co jedou, odstavené auta nepočítám). Zpoplatnění je logické.

původní Jakub P

Nic překvapivého, když si člověk uvědomí, že elektroauta nevznikla proto, aby zachránila města nebo planetu, ale proto, aby zachránila automobilky.

medical_examiner

Před zelenými průjmy evropských orgánů?

Libcha

Že v celé ČR tvoří EL 2% nových registrací neznamená, že to jsou 2% v Praze a okolí.

jal

Pokud myslí majitelé elektroaut ekologicky, tak mohou elektrické auto zadarmo odstavit u nádraží a elektrickým vlakem do Prahy dojet.

Jenisej

Nedoufate, že majitelé elektroaut myslí ekologicky ? Pokud by mysleli, nebudou jezdit autem.

Mendy

Pokud by majitelé elektroaut mysleli ekologicky, nekupovali by si auto.

Osamělý Vlk

Tak k tomu už stačí kolo. S tím, že kolo můžete vzít do vlaku a použít jej i na druhé straně.

medical_examiner

To že je to vlastně úplně to samé, je věc druhá…

medical_examiner

Dokonce už řadu let…(1957 kolínská, v 70.letech berounská a benešovská, 1986 děčínská)

pony

> vrátí se emise i hluk

Nejak jsem nestacil postrehnout ten magicky moment kdy tu emise a hluk z aut nebyly. Kdy zhruba to bylo?

Jinak ta argumentace je samozrejme komicka. Na jednu stranu nejde omezeni zrusit, protoze by si nekdo mohl nekoupit elektricke auto kvuli tomu, na druhou stranu jsou ta zvyhodneni neskodna protoze si kvuli nim stejne elektricke auto nekoupi tolik lidi, aby na tom vlastne zalezelo. Huh?

medical_examiner

Formálně 1948-1989, reálně do r. 1897.

123

Já jím rozumím. Vždyť to sami píšou. Dostali e-služebák a teď by si nemohli dovézt zadek do práce a zadarmo s tím, že tam zadarmo zaparkují na neomezeně dlouhou dobu … to je fakt neskutečné utrpení a já s nimi hluboce soucítí. Přece nepojedou sockou jako my, sprostý lid:-). I když tedy pokud řídí ten svůj autoprůmysl jako se vyjadřují k věci, tak se nedivím, že to s nimi jde od desíti k pěti, protože to parkování zdama nemají jen BEV, ale i PHVE s emisemi CO2 do 50 g/km, a když se navíc člověk podívá na web cistadoprva.cz, tak… Číst vice »

Leinad

A kolik jich skutečně každodenně jezdí po Praze? Tipuji že mezi těmi 13 000 budou i služebáky formálně pražské firmy, pro zaměstnance kdesi mimo střední Čechy.

123

Když se na ten web podíváte, tak si tam můžete naklikat i kolik jich je registrováno na firmy/podnikatele a kolik na fyzické osoby. Poměr je tak 3:1. A samozřejmě souhlas s tím, že ne všechny denně jezdí po Praze. Ale stejnou logikou je potřeba vzít do úvahy, že z těch ostatních řada více či méně často do Prahy zajede a tady parkuje. A chápu, že zejména v centru z toho místní rozhodně nemají radost. A ano, dokážu si představit nějaké zvýhodnění, ale neomezené parkování zadarmo po celé Praze úplně pro všechny odkudkoli je podle mě za stávajícího stavu už úlet… Číst vice »

Pako

Není to tak dávno, co se začala prosazovat v Praze kola a to nejenom bicykly, ale i všechna ostatní vozítka. Segwaye už naštěstí nejsou cool a cyklisté už mnohde v centru nejsou vítáni. Momentálně se ještě řeší co s koloběžkami a „sdílenými“ koly, protože mnohde už není kvůli nim kam šplápnout. Zkrátka úplně všechno špatně.
Není to tak dávno, co se sociální urbanisté tetelili nad vizí elektrizace IAD. A vida nemáme ani 3 promile aut v zemi na zásuvku a už je zase úplně všechno špatně.
Soudruzi, jděte už navždy tam, kde slunce nesvítí!
Neděkujeme!

MP22

Co to žvaníte? Špatně jsou ty koloběžky, na problém s koloběžkami musí přijít lepší legislativa, potom to bude vyřešené. Společnosti nabízející SDÍLENÁ kola spolupracují se všemi městskými částmi, za špatné parkování uživatele pokutují a prakticky se nenacházejí jinde, než na vyznačených stanovištích. Stanoviště jsou v drtivé většině umístěna v dopravních stínech a na chodníku pouze tam, kde je na to dostatek prostoru. Pokud kvůli nim nemáte kam šlápnout a zároveň vám nevadí zamořený veřejný prostor automobily, včetně těch parkujících na chodníku a skutečně blokující pěší, tak doporučuji návštěvu psychiatrické pohotovosti. Všechno je naopak na dobré cestě, potřebujeme více mikromobility a… Číst vice »

Frantisek

Proč „sdílená“ velkým písmem? Je to pořád půjčovna, byť ne „kamenná“. A pořád to házejí všude možně – chodníkem i napříč (!), do trávy… Jo, kdyby pro to vznikla pevně daná parkovací místa, pak je to OK – ale neomezoval bych to na těžké „elektrokrámy“ a komerční užití, místa pro odstavení i nemotorových kol a ‚běžek by měla vzniknout v režii města pro všechny. Ostatně ty nemotorové jsou mnohem lehčí a tedy energeticky pravděpodobně šetrnější.

MP22

A na co vy teď reagujete? Na začátku svého příspěvku sem napsal že koloběžky jsou na prd a čeká se na lepší legislativu, dál jsem mluvil o kolech, všiml jste si? O sdílených kolech, kola jsou sdílená a hotovo, už se s tím musí Paka smířit, takhle se to označovat bude. A ty kola všude možně rozhodně neházejí, kola stojí v drtivé většině případů na svých místech a pokud jsou někde pohozená, tak jenom kvůli vandalům a ožralcům, co si na nich vybíjejí svůj žal. Pevně daná parkovací místa také mají. A tam kde vznikají místa pro sdílenou mikromobilitu, tak… Číst vice »

Mendy

Především jde o to, že bez elektromobilů by automobilky nezvládly platit odpustky za emise, a parkování zadarmo je jeden z důvodů, proč by potenciální zákazníci mohli upřednostnit elektromobil, tedy dražší a hůře použitelné auto.

noerf

Elektromobil si většinou koupili lidé, kteří chtěli být moderní a měly dostatek financí. Další segment jsou služební vozidla, která jsou dávána zaměstnancům, aby firmy byli tzv. ekologické. Pro většinu populace je to drahé a neefektivní.

medical_examiner

To rozhodně. U nás doma by se dalo o elektromobilu uvažovat pouze tehdy, pokud by 1 kWh přišla na max. 1,33 Kč.
Ale při životnosti 200 000 km…😂

Hytlák

Naopak bych tomu,kdo vlastní elektromobil náležitě zvednul jak povinné ručení, tak havarijní pojištění. V případě nehody a požáru stojí zásah hasičů mnohem více peněz a proč by na to měli doplácet ostatní.

MP22

Elektromobily trpí samovznícením méně než spalovací, tyhle bludy z úst fosilní lobby jsou nesmyslné.

Miri

Nikdo netvrdí, že elektromobily trpí samovznícením více. Ale když už zahoří, je potřeba sakra víc práce (a financí) na uhašení.

Libcha

„když už zahoří, je potřeba sakra víc práce“ a tohle je nějaká statistika, na základě níž by se mělo zvedat povinné ručení?

Kebab

Existuje snad nějaká statistika, ze které vyplývá, že výkonnější vozidla bourají v přepočtu na ujeté kilometry častěji než ta slabší? Že ne? A přesto se za ně platí vyšší pojištění, zkrátka stále ten stejný princip. Máš na výkon? Tak máš i na dražší pojistku. O ničem jiném to není.

Twix

Mohly by se do té statistiky zahrnout i náklady hasičů na likvidaci uniklého paliva a motorového oleje 🙂

MP22

Ale spalovací auto zahoří 7x častěji než to elektrické, nevěřím tomu, že náklady na hašení jsou 7x vyšší. Nemělo by se tedy zvednout pojištění spalovacím vozům? 🙂

medical_examiner

Že když hoří, tak se musí celé ponořit do hasiva?

Jenisej

Zkusme se na to podívat matematicky. Počet aut vs. počet vzplanutí. Pak bude mít váš komentář vypovídající hodnotu.

noerf

Problém je, že pokud chytne benzínové ato, přijedou hasiči a požár obvykle během 15 minut uhasí. Pokud bateriové, tak se bude muset ponořit no nádrže na tři dny a tam ponechat.
Jiná věc je, že požár u aut se spalovacím motorem se nestává při nárazu, kdežto elektroaut s určitým typem baterie se to stávat bude.

Leinad

A někdo to zakazuje pojišťovnám zohledňovat?

ABC

jo, ekologická a společenská zodpovědnost

Lord Pitzbudka

ach ta zavist

skupina lidi, co si poridi elektroauto vetsinou patri do skupiny vysokoprijlovych. vetsinou platimpodstatne vyssi dane, nez ty. a vetsimou z eraru cerpaji podstatne mene, nez ty.

PetrH

No pokud to je nějaký OSVČ ve švarcíku, tak fakt neplatí na daních víc, naopak.

Juraj

Fakt ty asociace ten argument nechápou, nebo jen hrají blbé?
Nikdo neřekl, že „[všechny] elektromobily zabírají tolik místa jako spalovací auta“, ale že „[kterýkoli] elektromobil zabírá stejně místa jako libovolné jiné auto.“ A protože místo ve městě je cenné, není důvod, aby se za luxus dojíždění do centra neplatilo.

“Plošné zrušení parkování zdarma pro elektromobily odporuje aktuálním trendům a snahám učinit velká města právě díky elektromobilům co nejčistší.“
Hehe, ne, to si pletou trendy. Trendem je učinit velká města co nejčistší díky omezování IAD celkově, bez ohledu na trakci.

Kubrt

Blbí nejsou, jen se snaží podporovat svůj byznys, i když konkrétně v tomto případě je to dost zoufalé. Ale členové si je proto platí, tak se musí snažit.

Kebab

Elektromobily nejsou čistá vozidla. A zabírají stejně místa jako jiná auta, v tom má Hřib pravdu. Není tedy žádný důvod je zvýhodňovat, ani při parkování, ani na dálnici, ani nikde jinde.

Huh

A ještě to má sociální rozměr. Elektromobilem/hybridem jezdí v Praze lidi právě z důvodu parkování a narovinu jsou to Ti s nadprůměrnými příjmy. Jinak jim je buřt kolik to má spotřebu a na co to jezdí…

medical_examiner

No dokud se bude vyrábět elektřina s uhlí a nedořeší se některé otázky, tak čisté opravdu nebudou…

ABC

Ať se klidně domnívají … ale ať platí 🙂