Autobusy

Arriva ovládne autobusovou dopravu v Plzeňském kraji. Za 6 miliard na 10 let

Autobus v barvách dopravce Arriva. Foto: Arriva
Autobus v barvách dopravce Arriva. Foto: Arriva

Společnost Arriva Střední Čechy získala jednu z největších zakázek autobusových zakázek v historii. Od května příštího roku bude jezdit dalších deset let v celém Plzeňském kraji, kde se cestující dočkají zcela nových autobusů. Celkem jde o smlouvy v hodnotě zhruba šest miliard korun na deset let.

Záměr uzavřít smlouvu s Arrivou jako vítěze obou soutěží na provoz autobusových linek schválili ve středu plzeňští radní poté, co uplynuly všechny lhůty na odvolání. Arriva bude jezdit v oblasti Jih za 38,70 Kč, v oblasti sever za 39,40 za kilometr. Kraj si stanovil jako strop 40 korun za kilometr.

Dostali jsme se na velmi podobné ceny, jako se jezdí nyní. Jen s tím rozdílem, že cestující čekají úplně nové autobusy,“ pochvaluje si výsledek soutěže hejtman Josef Bernard. Smlouvy jsou postavené tak, že příjmy z jízdenek budou náležet kraji.

Arriva zůstala v soutěži nakonec jediná, firmu ČSAD Autobusy Plzeň ze soutěže vyřadili kvůli nesplnění podmínek. I když firma původně tvrdila, že se proti vyřazení bude bránit, nakonec se tak nestalo. Proti zadávací dokumentaci ještě protestovala společnost BusLine, ta ale svá podání stáhla. Arriva a BusLine spolu jednají o tom, že by BusLine pro Arrivu část provozu v Plzeňském kraji zajistil.

Plzeňský hejtman chce zastřešit schůzku mezi stávajícím a budoucím provozovatelem, aby došlo k hladkému převzetí provozu včetně zaměstnanců.

Cestujícím má soutěž zajistit komfortnější cestování než dosud díky nasazení nových autobusů.  Zakázka byla rozdělená do dvou oblastí: sever a jih. Celková hodnota desetileté zakázky je zhruba 6 miliard korun.

Pro Arrivu jde o náplast za soutěž v Moravskoslezském kraji, kde naopak loni o většinu zakázek firma přišla.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Veronika
Host
Veronika

Tak mezi námi, mě se to vůbec nelíbí. Arriva mi přijde nedůvěrivá. Csad je podle meho názoru skvělý dopravce. Četla jsem spousty diskuzí a lidem u kterých Arriva funguje se to vůbec nelíbí, potize s jizdenkami zpoždění rusene spoje. Jsem mladá takže o tom nic moc nevím ale dle mého názoru by si lidé měli sami zvolit jakého chtějí dopravce. Stačilo by předložit co jaká dopravka nabízí a další podobné a ať lidé zvolí vždyť oni s ním dennodenně jezdí

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

“ Arriva a BusLine spolu jednají o tom, že by BusLine pro Arrivu část provozu v Plzeňském kraji zajistil“

no potěš koště, bůh nás ochraňuj před BusLine……
ještě, že ke všem mým relacím existuje vlaková alternativa, i Arriva je postrach, natož BusLine

PS: Arriva (zejména STČ) = stávky, rušené spoje pro nedostatek řidičů …..
v PLK žádná stávka nebyla, a největší krize řidičů bylo odřeknutí 3 spojů v okrajové části na okrajové lince

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Taky Vám nechali ujet přípoj uprostřed lesů, nebo co Vám provedli??

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

spoj mi nenechali ujet, ale přijde mi ta firma nedůvěryhodná, neustále se s někým soudí, diktuje, co a jak má objednatel dělat….. takhle si důvěryhodného dopravce nepředstavuju.

korunu všemu BusLine nasadil tvrzením, že žaluje KU PLK ze má špatný tenedr, protože požaduje nepotřebné, hrajou si na bohy?? nikdy v PLK nejezdili, ale nejlíp na světě ví jaké linky a spoje má kraj požadovat……

přijde Vám takový přístup normální???? asi, jako když přijdete do obchodu k pokladně se salámem a rohlíkama a prodavačka Vás seřve, že jste úplně blbej, protože si máte koupit jogurt a ovesné vločky…

Equipe
Host
Equipe

Skvělé. Na západě jedou. Nové vlaky a teď nové autobusy.

svojsin
Host
svojsin

A kam jinam cpát nový busy, než do kraje s NEJHORŠÍM vozovým parkem v republice….

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

ale prosím Vás, v které části kraje žijete??

svojsin
Host
svojsin

Kde je to podle Vás horší, než v Plzeňským??
A nejde o to , kde zrovna žijete, ale jestli máte přehled o tom, co říkáte…

Jakub Hora
Host
Jakub Hora

V Karlovarském kraji to neni lepší…

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

přesně jak píše Jakub hora, v Karlovarském kraji to není lepší než v PLK, a tipla bych si, že některé části Ústeckého kraje na tom také nejsou lépe než PLK. Žádný strach, přehled mám, právě proto se ptám, zda nejste ovlivněn svým bydlištěm v nějaké „zapomenuté části“. Osobně mám největší zkušenosti z plzeňska (tj. Plzeň a okolí cca 30 km). Vím, že v minulosti to v některých částech PLK bylo tristní. Tam, kde se pohybuji, jsem nezaznamenala žádné výrazné problémy s kvalitou…..

jinak pokud máte lepší přehled než já, ráda se přiučím 😉

svojsin
Host
svojsin

Karlovarský by na tom měl být o trošičku líp než Plzeň.
Na Ústí se vůbec (zatím) nechytáte(i když tam byl výpadek/nahrazení tzv. TDbusu, ale to je něco jinýho).
Ústí bylo jednu dobu na 1.místě v rep. a to i co do vybavenosti regio busů.
Jihočeský není zrovna nejlepší, ale i on by měl mít nižší stáří .
Takhle můžeme pokračovat, úplná špička je momnt. (teď nevím, jak je to přesně s Ostravou)) Olomoucký kraj.

Jinak ano, ČSAD Plzeň dokáže starý vraky držet v relativně dobrým stavu, až jsem občas zíral, ale o tom jsem psát nechtěl

Oldřich
Host
Oldřich

Teď sedím v 15 letému autobusu a máme v depu i 18 ti leté stroje. Jsem řidič busu a tyto stroje řídím

PetrB
Host
PetrB

V Jihoceskem to take neni dvakrat nejlepsi…

PetrB
Host
PetrB

Doplnim: podivejte se co jezdi v Rakousku za vozy u spolecnosti PostBus a co v CR u spolecnosti CSAD autobusy Ceske Budejovice, pricemz vlastnikem CSAD autobusy Ceske Budejovice je prave rakousky PostBus, je to nebe a dudy… je stejna rovnice jako Arriva CR = Deutsche Bahn

Kubrt
Host
Kubrt

Aniž bych měl v ruce čísla, tak nějak tuším že v Rakousku/Německu objednavatelé platí dopravcům více, než v ČR. Sice v ČR je určitě levnější práce řidiče, ale náklady na nákup autobusů, naftu, náhradní díly, servis jsou prakticky stejné.

svojsin
Host
svojsin

Jenže např. v tom vychvalovaném JMK dostávali dopravci ještě určitě během 2017 míň na km, než ČSAD Plzeň….
Tržby jdou samoz. přes Kordis na KU v Brně, aby se nenechal někdo zmást….

Standa
Host
Standa

A víte proč jsou jak Vy píšete nejstarší? Asi nevíte,že v PK měl být už jiný dopravce dávno,jenže páni radní PK neustále něco rušili a oddalovali to. Tudíž ČSAD nevědělo,co a jak bude. A tak se zeptám Vás,pokud nebudete vědět,co a jak bude dál,budete nakupovat nové busy? Budete investovat do něčeho,když nevíte,co bude dál? Zamyslete se a pak poděkujte radním PK za ty staré busy jak Vy píšete.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Raději pojedu starou Karosou (mmch ČSAD má relativně nové SORky) a pojedu, než abych čekal na fungl nový autobus, který stojí v garáži, jen proto, že nejsou řidiči.

Mmch zamlouvá se mi to, co mají na jižní Moravě – kouknu v mobilu do aplikace a vidím autobus na mapě, čili vím, jak dlouho budu čekat a co se děje…

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

přesně o to mi jde….

ad JMK, tam jsem žila deset let a mohu potvrdit, že jako kraj mají VHD nejlépe propracovanou v ČR a to po všech stránkách. Ze začátku mi sice trochu moc vlakofilní (z původně přímé linky dva přestupy, jen proto, aby lidi na kus cesty nacpali do vlaku), ale to už se zlepšilo zavedením pár linek. Co mě hodně překvapilo, kolik linek dnes v rámci IDSJMK (včetně tarifu) jezdí do zahraničí.

PetrB
Host
PetrB

Stejnou aplikaci ma i Ustecky kraj…

Partneři



CSCARGO
RSD