Alstom představil novou tramvaj pro Drážďany, je o 35 centimetrů širší než předchozí generace
Nová tramvaj NGT DX DD pro Drážďany. Foto: DVB
Nové tramvaje jsou širší, cestující svezou na jaře příštího roku.
Nové tramvaje jsou širší, cestující svezou na jaře příštího roku.
Čím to je, že všude se nadále uplatňují „plyšové“ sedačky a jen v Praze tu musí být nepříjemné a studené a tvrdé plasty? A to už i v rámci ČR. Nebo snad jen v Praze to nejde uhlídat? Tady snad je tolerován nepořádek a nepřizpůsobiví?
Upravte si informace o významech písmen – NGT znamená nízkopodlažní článkový hnací (v tramvajové hantýrce by se dalo říci i motorový) vůz, D znamená otočné podvozky a X zde tedy reprezentuje počet náprav. Poslední DD je skutečně „autozkratka“ pro Drážďany.
Souhlas. (NGT DXDD = Niederflurgelenktriebwagen Drehgestell 10 Achsen – Typ Dresden). Nizkopodlařní článkové vozidlo, podvozkové s 10 nápravami, typ Drážďany.
Ten podvozek s deseti nápravami v článku zní trochu děsivě. 😉
A urcite to bude velmi ticha tramvaj, ostatne jako vsechny ostatni tramvaje v Drazdanech,narozdil od prazskeho pojizdneho zelezarstvi
2,65 m je slušné. Zajímalo by mě, jestli půjde o nový standard a jak budou řešit průjezd na řadě míst, kde osovka je kolem 2,5 metru.
Tyto vozy budou jezdit jen na linkách upravených na patřičnou šířku (3 m mezi osami kolejí). Což bude nejdříve linka 2 a časem 3. Aspoň tak praví wiki – ale zní to logicky 🙂
3 m že by stačilo? To jsme měli v Praze a kvůli tomu muselo ČKD zkoušet T5B6 v Mostě. Postupně se to rozšiřuje na 3,5 m, tak snad jednou bude Praha kompatibilní i s tímto de facto standardem pro nové provozy.
S 3,5 m to asi bude slabší … někde by to znamenalo posunout refýže jen o 25 cm, nicméně tam, kde je vedle kolejí jízdní pruh pro auta vedle parkovacího pruhu, bude s tím problém …
3,5 m vyžaduje „norma“ jízdní pruh tam, kde mají být „podvojné“ zastávky – BUS & TRAM …
Problém s tím byl na Náměstí Míru s „esíčkem“, když se podíváte na zastávku Jana Masaryka, tak se tam BUS 135 vejde skutečně „na centimetr“ pokud se tam míjí s jiným vozidlem (B & T) …
Aktualne se nektera mista/prujezdy v Drazdanech kvuli tomuto upravuji.
Nevim o tramvajích téměř nic, ale z mého názoru mi připadaji tramvaje škoda designově lepší a povedenější :))
Souhlasím, akvizicí Transtechu se design Škodovky mílově posunul.
Objednavatel (dopravce) si může nechat dizajn čela nechat navrhnout výrobcem nebo vyhlásit veřejnou soutěž.
Alstom dodal do několika Francouzkých měst stejný typ tramvaje ale ani jedna nemá stejnou vizáž.
Některé čelní partie navrhli dizajnéři Alstomu, jiné zase např. studenti dizajnu apod.