Společnost Bombardier Transportation vyhrála další velkou zakázku na dodávku tramvají do Berlína. Nová smlouva počítá s dodávkou až 117 tramvají Flexity.
Vítězství v soutěži oznámil Bombardier v tiskové zprávě. Padesát metrů dlouhé tramvaje mají nabídnout více míst pro cestující než dosud. Berlínský dopravní podnik Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) uzavřel s Bombardierem rámcovou smlouvu na dodávku 117 tramvají a dodávku náhradních dílů až na 32 let v hodnotě 571 milionů eur (zhruba 15 miliard korun). Současně už podepsal první kupní smlouvu na dodávku 20 nových tramvají v hodnotě 115 milionů eur. První kupní smlouva počítá s dodávkou tří pětičlánkových a sedmnácti devítičlánkových tramvají.
Nové tramvaje Flexity budou o deset metrů delší než poslední dodávka stejného typu pro Berlín. Bombardier slibuje proti předchozí generaci také vylepšené podvozky, které mají být tišší. Budou vybaveny řadou bezpečnostních asistentů, například detektorem překážek na trati. Další technické detaily o nové tramvaji Bombardier zatím nezveřejnil. Nové tramvaje mají postupně v Berlíně nahradit tramvaje GT6 z přelomu tisíciletí.
V Berlíně ještě běží dodávka z rámcové smlouvy z roku 2006, poslední kupní smlouva byla podepsána v roce 2017. Do německého hlavního města mají zbývající kusy z této série dorazit v příštím roce. S novou kupní smlouvu bude v Berlíně jezdit 251 tramvají Flexity od Bombardieru. Stejný typ vyrábí Bombardier ve svém závodě v Görlitz a Budyšíně také pro Drážďany. Minulý týden představil už první svařenou karoserii pro saské hlavní město.
Today at our #Görlitz site, @DVBAG inspected and accepted the first car body for their new #Dresden #trams in the presence of @MPKretschmer. Learn more in our latest press release: https://t.co/iEGosg5FpL #TogetherWeMove pic.twitter.com/rqoR4W0aAD
— BombardierRail (@BombardierRail) December 9, 2020
Nevypadá to úplně na tsi:-)
Čistě technická připomínka – kromě názvu „Flexity“ a stejné „porodnice“ nemají ty tramvaje pro Drážďany (řada Flexity Classic) s těmi berlínskými (řada Incentro) nic společného.
Karoserie asi není ten správný pojem, ne?
Praha, rok 2060 – stveram sa ako dochodca po schodoch do T3…
Ale zase Vás bude hřát vědomí, že díky „kultovní T3, kterou zná každý na celém světě, jezdí do Prahy miliony turistů, kteří by jinak nepřijeli“, tak to tu alespoň onehdy prezentoval jeden šotouš. Takže ne Karlův most, Pražský hrad, Židovský hřbitov, ale T3 je největším turistický tahákem Prahy. Co je proti tomu Vaše nepohodlí. 😀
Když si vezmete, že za tu dobu budou ty tramvaje zase o 40 let starší, tak možná se na to fakt ty turisti budou jezdit dívat.
Jasně, Praha skanzen Evropy. Jinak si nemyslím, že by kromě šotoušů (tedy poněkud „zvláštní“ a počtem zcela zanedbatelné menšiny), někoho tramvaje, byť velmi staré, zajímaly natolik, aby kvůli nim podnikl cestu do Prahy.
Nemám tucha kolik stojí wana, ale za ty peníze jich moli mít výrazně víc. Však starší do těch schodů nějak vyjdou. Byla by sranda vidět 4-5 wan v soupravě 😀
Ono se ve Waně do těch schodů musí?
Když není místo ve snížené části?