Doprava ve městě Tramvaje

Bombardier dodá do Berlína nové padesátimetrové tramvaje Flexity

Tramvaj Bombardier Flexity v Berlíně. Foto: Bombardier
Tramvaj Bombardier Flexity v Berlíně. Foto: Bombardier
Nové tramvaje mají nahradit postupně vozidla z přelomu tisíciletí.

Společnost Bombardier Transportation vyhrála další velkou zakázku na dodávku tramvají do Berlína. Nová smlouva počítá s dodávkou až 117 tramvají Flexity.

Vítězství v soutěži oznámil Bombardier v tiskové zprávě. Padesát metrů dlouhé tramvaje mají nabídnout více míst pro cestující než dosud. Berlínský dopravní podnik Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) uzavřel s Bombardierem rámcovou smlouvu na dodávku 117 tramvají a dodávku náhradních dílů až na 32 let v hodnotě 571 milionů eur (zhruba 15 miliard korun). Současně už podepsal první kupní smlouvu na dodávku 20 nových tramvají v hodnotě 115 milionů eur. První kupní smlouva počítá s dodávkou tří pětičlánkových a sedmnácti devítičlánkových tramvají.

Nové tramvaje Flexity budou o deset metrů delší než poslední dodávka stejného typu pro Berlín. Bombardier slibuje proti předchozí generaci také vylepšené podvozky, které mají být tišší. Budou vybaveny řadou bezpečnostních asistentů, například detektorem překážek na trati. Další technické detaily o nové tramvaji Bombardier zatím nezveřejnil. Nové tramvaje mají postupně v Berlíně nahradit tramvaje GT6 z přelomu tisíciletí.

V Berlíně ještě běží dodávka z rámcové smlouvy z roku 2006, poslední kupní smlouva byla podepsána v roce 2017. Do německého hlavního města mají zbývající kusy z této série dorazit v příštím roce. S novou kupní smlouvu bude v Berlíně jezdit 251 tramvají Flexity od Bombardieru. Stejný typ vyrábí Bombardier ve svém závodě v  Görlitz a Budyšíně také pro Drážďany. Minulý týden představil už první svařenou karoserii pro saské hlavní město.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Nevypadá to úplně na tsi:-)

A. Mikulka

Čistě technická připomínka – kromě názvu „Flexity“ a stejné „porodnice“ nemají ty tramvaje pro Drážďany (řada Flexity Classic) s těmi berlínskými (řada Incentro) nic společného.

Jan

Karoserie asi není ten správný pojem, ne?

Xyz

Praha, rok 2060 – stveram sa ako dochodca po schodoch do T3…

Pražák

Ale zase Vás bude hřát vědomí, že díky „kultovní T3, kterou zná každý na celém světě, jezdí do Prahy miliony turistů, kteří by jinak nepřijeli“, tak to tu alespoň onehdy prezentoval jeden šotouš. Takže ne Karlův most, Pražský hrad, Židovský hřbitov, ale T3 je největším turistický tahákem Prahy. Co je proti tomu Vaše nepohodlí. 😀

Hara_Pes

Když si vezmete, že za tu dobu budou ty tramvaje zase o 40 let starší, tak možná se na to fakt ty turisti budou jezdit dívat.

Pražák

Jasně, Praha skanzen Evropy. Jinak si nemyslím, že by kromě šotoušů (tedy poněkud „zvláštní“ a počtem zcela zanedbatelné menšiny), někoho tramvaje, byť velmi staré, zajímaly natolik, aby kvůli nim podnikl cestu do Prahy.

Tuturu

Nemám tucha kolik stojí wana, ale za ty peníze jich moli mít výrazně víc. Však starší do těch schodů nějak vyjdou. Byla by sranda vidět 4-5 wan v soupravě 😀

Jiří Kocurek

Ono se ve Waně do těch schodů musí?

VímVšechnoNejlíp

Když není místo ve snížené části?