Alstom představil na saské straně Krušných hor novou jednotku na baterie
Jednotka Bombardier Talent 3 s bateriovým pohonem. Foto: Alstom
Jednotka zvládne ujet mimo troleje bez emisí přes 100 kilometrů.
Jednotka zvládne ujet mimo troleje bez emisí přes 100 kilometrů.
Vždyť do Zschopau mají jezdit chemnitzské vlakotramvaje (které mimochodem neumějí elektricky jezdit jinde než po ulicích Chemnitzu). Nebo že by další změna plánu?
Tohle uspořádání má hlavní chybu – takové vlaky zatím v ČR nejezdí. Je tu dost tratí, kde by předevčírem bylo pozdě. Nejde jen o navázání nových spojů. Provoz po tornádu u Hodonína a volba R13 by se dal řešit mnohem snadněji. Totéž v případě poškození TV třeba pádem stromu, vichřicí atd. kdekoliv na síti SŽ. Ověřené a odzkoušené je to kromě trolejbusů i u tramvají. I Škoda je umí dodat, jezdí tuším v Turecku?
100 km už je solidní číslo. Nasadil bych to na trať Německý Brod – Pardubice. Ovšem ta trať by musela projít celkovou modernizací a pak už je otázka, jestli by nebylo jednodušší ji elektrifikovat. Navíc je to jednokolejka.
No jo…ale pak se bude jezdit Jihlava – Trutnov (Os i Sp)…a to je víc než 100 km…
Třeba časem navýší dojezd u dalších verzí ..
Tak ono není zas takový problém dát doprostřed nabíjecí stanici, kde se část energie může doplnit. Případně postavit uprostřed kousek vedení, aby se na daném úseku vlak trošku dokrmil a pak dojel až do konce.
Tak možná, když to bude z obou stran zadrátované alespoň na kousíčku. Do Slatiňan a do Chotěboře pro nějaké příměstské osobáky.
Ideální na trať 024
Ideální jednotka na trať Cheb-Hof-Norimberk. …. Uměl bych si představit i na rychlíku Plzeň –Most, ale tam si nejsem jistý kolik to je že Žatce do Plzně.
Žatec Plzeň by tak akorát vyšlo.
Bylo by to na chlup přez 100
Bez emisí?Ten El.proud při nabíjení se bere kde?🤔
Běžně v atomové elektrárně. Pokud tedy nezvítězí ideologie a další výstavba se zařízne
Hmm…jaký vzduch vane v Prunéřově?
Že by se tamější elektrárna mohla upravit na atomovou…
Nebo Rus dodá plyn….
Z větrníků u Baltského moře.
Jak kdy. Když tuhle nefoukalo tak z 60 GW instalovaného výkonu dostali sotva 3 GW výkonu dodávaného. A to je Německo značně rozhlehlé.
Takže když nebude foukat v Krušných horách, vlaky budou mít tak trochu zpoždění.
Inu co..;)
A jak se tak dívám, tak za posledních 7 dnů nepřeročil výkon 7 GW, zato několikrát spadl pod 1 GW
https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/01.09.2021/08.09.2021/
Akumulace elektřiny na celý týden bude příšerně drahá.
Tak teď jim aspoň svítí slunce. Ale až bude 10 dní inverze a vzduch se nehne, tak Němcům nepojedou ani elektrická auta, ani vlak.
Německá kvalita známá z reklam , je jinačí než ta ruská. A německé vzdělání asi bude trochu jiné než to českomoravské . I když by to mělo být shodné jakožto v celém EU. Německo je na tom trochý výrazně jiné než ČR.
Jenže u green deal vítězí ideologie nad kvalitou a vzděláním.
Jste jeden z mála normálně uvažujících lidí. Elektřina je ekologická v místě spotřeby, nikoli v místě výroby. A až bude více elektromobilů, představuji si na sídlištích boj o zásuvky. Dnes není jen kde zaparkovat v budoucnu nebude ani kde nabít.
PS: Z elektrovlaku se jistě radují i hasiči.
Nejen o zásuvky. Pokud větší část lidí kromě celodenního svícení, topení, klimatizování, opakovaného převařování vody a podobně bude spotřebovávat energii ještě přepravou v čím dál větších individuálních vozítcích i tam, kde by mohli využít synergie v rámci přepravního proudu, nebude dost možná za chvíli dost elektřiny ani na potřebnější věci, respektive bude příliš drahá (a ne, že by normálně měla být nějak hyperlevná, když to získání a přenos vždy něco stojí).
Hasiči se asi radují více než z dieselového vlaku, ze kterého unikne palivo. Na elektrovlaku reálně nemá moc co zahořet.
Ne? Zrovna před chvílí bylo v telce, jak se hasí elektromobil. Přivezou speciální kontejner a celé auto do něho potopí.
Motor stopnete, trolej se dá vypnout, ale v baterii je ta energie stále a běda, když chce ven!
Baterie hoří méně častěji a když už hoří, tak pomaleji než nafta. Přes 100 mrtvých u Stéblové – největší železniční nehoda na území ČR má na svědomí hořící nafta.
U
Už jste viděl vybuchlou baterii v mobilu? Já jo. A to má cca 5x4x0,5 cm. A taková řetězová havárie elektromobilů na dálnici, to bude hasebních kontejnerů. U Stéblové zapalovala parní lokomotiva. A co většinou zapálí klasická auta? Skrat elektroinstalace z baterie.
Přesnější by bylo nízkoemisní, přičemž současné nízkoemisní by bylo dále jen emisní, a historické emisní pak vysokoemisní. Ale to máte jako se sdílením versus půjčováním. Reklamní matení pojmů, vláda „marketingu“, vydávání plýtvání za šetření.
Ideální vlak na Sp Sázava – Čerčany – Praha, kdy i do Čerčan by projížděl zastávky jako Plužiny apod. a z Čerčan stavět jen Říčany a od Hostivaře dál. Na Hlavním za hodinu a 20 minut? Teď už to jen naroubovat do GVD. 🙂
Tak se do GVD koukněte. Tato úloha nemá řešení…
Se Sázavou jsem si tak trochu dělal legraci, i když uživatelsky by to bylo příjemné.
Už se ví kde a jak budou naše děti stavět rychlý výjezd ze Zahradního Města na jih k Benešovu? Docela by mě to zajímalo, jestli už teď je na to rezerva jak územní, tak třeba i v kolejišti na východní straně stanice Zahradní Město.
Původně tam byla plánována VRTka ze Zahradňáku na Benešov přes Měcholupy, tak tam snad ta rezerva zůstala.
Máte chatu na Sázavě, že jo?
Do Sázavy zkratkou přes les hodinu a půl. :-))
Kdopak ten Hennigsdorf asi koupí? Má ten prodej nějaký deadline?
Pěkné to je, uvidíme zda to nebude slepá cesta.
A my vyhazujem za elektrizace takovejch kousků jako je Litvínov – Louka, Kadaň – Kadaň. 😀
Když ona Schadewerk už 3 roby slibuje bateriovýho Pantera a furt nic..
Myslíš toho jediného správného a u nás povoleného výrobce? 🙂
Bateriové vlaky se u nás na některé linky hodí… ale ne na takové kde je 95 % trasy pod trolejí. Tam má smysl to dodrátovat.
Dodal bych: Tam, kde to jezdí 1x za hodinu, Regioshark bývá plný, případně by se uživil i třívozový. Nákladní doprava párkrát do týdne.
Pak je otázka,co je levnější. 2 km troleje(Litvínov) /6 km troleje Kadaň, nebo osazení více, než 10 souprav bateriovým pohonem.
Tam nejezdí náklady?
Do Litvínova „starého“ nádraží nejspíš ne, trať tam končí. Zato vedle vede dvojkolejná magistrála přes nádraží Litvínov-město.
Jednokolejná, a myslím že silné nákladní dopravě neslouží. Není to tak dávno co se troleje mezi Oldřichovem a Unipetrolem napájely jen kvůli zlodějům kovů a pro vlak sjízdné nebyly.
Otázka dává smysl v případě, že provoz a infrastruktura jsou součástí ekonomiky jednoho podniku, byť třeba v oddělených uzavřených účetních okruzích …. nikoli v případě oddělení provozu od infrastruktury do ekonomicky i právně samostatných „nezávislých“ subjektů v „antagonistickém“ vztahu ….
Většina peněz, s nimiž hospodaří SŽ, jakož i dopravci v osobní dopravě, přitekla ze státního rozpočtu.
Pro konkrétní zaměstnance daných firem se to jen mírně přeformuluje.
Infrastrukturník: mám vybudovat trolej a přeprodávat dopravci elektřinu, nebo ho mám nechat jezdit levněji s nezávislou trakcí?
Dopravce: mám požadovat trolej a platit za ní nebo pořídit nezávislá vozidla?
Je potřeba započítat i vyšší účinnost přímého napájení z troleje a – pokud netřeba dalšího balastu – i úlevu na přepravované hmotnosti. Nehledě na výrobu a likvidaci akumulátorů (jež ale stejně možná někde budou potřebné pro případnou rekuperaci).
řešit baterky na provozu s pevnou jízdní dráhou je tak trochu hovadina..ale bohužel je to in..
Jak souvisí baterky a pevná jízdní dráha?
Že k pevné jízdní dráze se dá relativně snadno přidělat trolejový drát… Každopádně v tomto směru je to o prioritách… Osobně bych v baterkách viděl dočasné řešení, případně zkouška zda by na dané trati elektrizace smysl měla…
Ke štěrkovému loži ta trolej vyjde stejně draho a posutp bude naprosto stejný. Někde jsem četl, že trolej, sloupy a patky pro ně vychází na 15 až 40 mil. Kč za kilometr. Pro 1 třívozový vlak za hodinu…
Zapomněl jste na mzdové náklady …. při standardních odstupech stožárů TV a stejné spotřebě vodičů je ten vámi uvedený údaj ve velkém rozptylu … snad jedině jednokolejka a dvokolejka s branami
Takže elektrifikace Zdice – Písek vyjde na 1,341 – 3,576 miliard?
Dovolím si s Vámi částečně nesouhlasit. Některé trasy elektrizovány během 20 let nebudou, přitom je to příjemná možnost cestovat bez přestupu. Nemusíte řešit návaznost spojů, případně jízdenky více dopravců. Na druhou stranu si musí vozit baterie sebou i pod trolejí. Aspoň se nabíjí za jízdy a tak odstraní mrtvý čas.
Pravda, má to někde stát na nabíječce nebo jezdit pod trolejí a zároveň se nabíjet? Stejně to potřebuje trakční transformátor, kterej se bude většinu času flákat, tak proč ho nevyužít. Samozřejmě dimenzovat to na 3kV ss by bylo pohodlnější, ale tohle období bude končit a 25kV50hz až bude SŽ opravdu bez DC prostě jiný rozumný řešení nenabízí.
Někde by ale museli objevit kouzlo (pokud možno automatického) spřahování, aby 1) neplýtvali kapacitu vytíženější hlavní tratě a 2) dokázali dovézt více lidí na stejný potřebný čas do uzlu, třeba i k možnému dalšímu přestupu.
To jako, že když se betonuje PJD, tak k ní přibetonovaná patka dramaticky ovlivní náklady na výstavbu trakčního vedení?
K PJD se staví stožáry TV stejně jako ke štěrku.