Airbus začne pronajímat letadla Beluga, bude mít vlastní licenci dopravce

Airbus BelugaST. Foto: AirbusAirbus BelugaST. Foto: Airbus

Airbus míří hlavně do segmentu mimořádně rozměrných nákladů.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bifidus

On už je Airbus nepotřebuje pro dopravu komponent nových letadel ?

Joe

Tak proč ne, dobrý krok. Pro airbus mají původní Belugy již odslouženo, ale na šrotaci je jich škoda a stále mají co nabídnout. Kor při současné poptávce po cargo přepravě.

V. P.

Zajímalo by mě, jak ty vrtulníky v Japonsku vytáhli, když je k tomu potřeba speciální rampa, kterou mají jednotlivé závody Airbusu. Stejné tomu je i v místě nakládky.

pave69

To je výborná otázka. Odpovědí je, že během letoška (tj. asi s odřenýma ušima v prosinci) budou mít nový automated on-board cargo loader (OBCL), který Beluga bude moci vézt sebou (před nákladem) a který dokáže vyložit nejdřív sebe a pak náklad (případně samozřejmě i naložit), který v tom případě může mít až 20 tun.
Pak vyvíjí ještě Outboard Platform (OP), které budou strategicky umístěny na významných letištích s operativní možností transportu do žádané lokality a budou zvládat náklady až do plné kapacity Belugy.
Tož tak.

jan H

Dobrý den, redakce, máte správně ty rozměry nákladového prostoru? Dle obr přílohy se jedná o průřez 6,7×7,1 metru (ŠxV).

Filo

A to vynechme, že ta ve článku udávaná výška 2,7m je na první pohled divná, to je snad výška na kamionu… ten průřez nákladového prostoru je už od pohledu cca kruhový. A vrtulník, co se bez demontáže vleze do necelých 3m výšky bych taky chtěl vidět.

Jinak údaje třeba zde https://aircraft.airbus.com/en/aircraft/freighters/belugast se od těch na přiloženém obrázku mírně liší.

Jiří Kocurek

Mezi ULL se najdou i vrtulníky: https://www.mamba-air.cz/

SYN

Ale to nemá cenu vozit Belugou, to odveze kdečím… třeba A400M odveze i podstatně větší H145

ViaE

Jedna rejpací, je běluha opravdu velryba…?

Pavel

Vlastně ne. Velryby jsou jiná skupina kytovců.