Airbus začne pronajímat letadla Beluga, bude mít vlastní licenci dopravce
Airbus BelugaST. Foto: Airbus
Airbus míří hlavně do segmentu mimořádně rozměrných nákladů.
Airbus míří hlavně do segmentu mimořádně rozměrných nákladů.
On už je Airbus nepotřebuje pro dopravu komponent nových letadel ?
Tak proč ne, dobrý krok. Pro airbus mají původní Belugy již odslouženo, ale na šrotaci je jich škoda a stále mají co nabídnout. Kor při současné poptávce po cargo přepravě.
Zajímalo by mě, jak ty vrtulníky v Japonsku vytáhli, když je k tomu potřeba speciální rampa, kterou mají jednotlivé závody Airbusu. Stejné tomu je i v místě nakládky.
To je výborná otázka. Odpovědí je, že během letoška (tj. asi s odřenýma ušima v prosinci) budou mít nový automated on-board cargo loader (OBCL), který Beluga bude moci vézt sebou (před nákladem) a který dokáže vyložit nejdřív sebe a pak náklad (případně samozřejmě i naložit), který v tom případě může mít až 20 tun.
Pak vyvíjí ještě Outboard Platform (OP), které budou strategicky umístěny na významných letištích s operativní možností transportu do žádané lokality a budou zvládat náklady až do plné kapacity Belugy.
Tož tak.
Dobrý den, redakce, máte správně ty rozměry nákladového prostoru? Dle obr přílohy se jedná o průřez 6,7×7,1 metru (ŠxV).
A to vynechme, že ta ve článku udávaná výška 2,7m je na první pohled divná, to je snad výška na kamionu… ten průřez nákladového prostoru je už od pohledu cca kruhový. A vrtulník, co se bez demontáže vleze do necelých 3m výšky bych taky chtěl vidět.
Jinak údaje třeba zde https://aircraft.airbus.com/en/aircraft/freighters/belugast se od těch na přiloženém obrázku mírně liší.
Mezi ULL se najdou i vrtulníky: https://www.mamba-air.cz/
Ale to nemá cenu vozit Belugou, to odveze kdečím… třeba A400M odveze i podstatně větší H145
Jedna rejpací, je běluha opravdu velryba…?
Vlastně ne. Velryby jsou jiná skupina kytovců.