Letecké společnosti Letectví

Air Transat má první A321LR pro dálkové lety, objevit se má i v Praze

Airbus A321LR v barvách Air Transat. Vizualizace: Airbus
Airbus A321LR v barvách Air Transat. Vizualizace: Airbus

Kanadská letecká společnost Air Transat je další aerolinkou, která převzala Airbus A321neoLR. Úzkotrupé letadlo nasadí na dálkové lety mezi Kanadou a Evropou, podle prvních návrhů letových řádů se má stroj objevit i v Praze.

Po izraelské Arkii a portugalských TAP Air Portugal  je Air Transat třetím dopravcem s tímto letadlem ve flotile. Převzetí prvního z patnácti objednaných strojů oznámila společnost v tiskové zprávě.

„Cestujícím nabídne vynikající zážitek na palubě, díky dlouhému doletu budeme moci optimalizovat naše linky do Evropy, Karibiku a Latinské Ameriky,“ uvedla provozní ředitelka Air Transat Annick Guérard. Oproti předchozí generaci airbusů má letadlo o 15 % nižší spotřebu, hlučnost na palubě je nižší o polovinu.

Air Transat bude létat s letadlem ve verzi pro 199 cestujících. Z toho je 12 sedadel ve třídě Club Class, což je obdoba byznys třídy, 187 je v ekonomické třídě. Každé sedadlo je vybaveno displejem a USB nabíječkami.

Další A321LR má firma převzít v červnu, celkem letos čtyři stroje. V rezervačním systému se již objevilo například spojení tímto letadlem z Montrealu do Basileje i dalších evropských měst. Server Routes Online odhalil nasazení těchto letadel na sezónní linky do Evropy na další rok, jeden den počítá firma i s Prahou.  Dá se ale očekávat, že dojde ještě ke změnám. Dosud firma do Prahy létá s Airbusem A310 (ty postupně vyřazuje) nebo A330.

Air Transat s hlavní bází v Montrealu přepravil loni pět milionů cestujících, zaměstnává 3000 lidí. Je součástí společnosti Transat A.T. Inc, která patří mezi největší kanadské cestovky.

S doletem přes 7000 kilometrů A321neoLR zvládne transatlantické lety. Řada dopravcům s ním počítá proto na linky, kde by se dosud větší širokotrupé letadlo neuživilo. Přes Atlantik se s ním chystají také americké aerolinky JetBlue.  Zájem o tento stroj nedávno potvrdily i tuzemské Smartwings.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Eda
Host
Eda

Budu tvrdit, že z hlediska cestovního komfortu na jakémkoliv letu, a long haul zejména je zásadní kvalita místa k sezení a ne šíře a vzdušnost letadla. Rozteč sedadel/místo na nohy a kvalita sedadla/pohodlnost sezení, případně možnost sklonu je za mě 100x důležitější než jestli je v řadě 4 nebo 10 sedaček. Pokud si mám vybrat jestli po dvou hodinách nebudu vědět kam dát nohy nebo si užívat „vzdušnosti“ letadla, vybírám si místo na nohy. Pokud si mám vybrat jestli při sklopení sedadla před sebou mám místo alespoň napít se vs. to jestli mám overhead 30 nebo 50 cm nad hlavou… Číst vice »

Y.K.
Host
Y.K.

Tak tak, spousta lidí se nesmyslně fixuje na velikost letadla a trupu a přitom to na pohodlí vlastního místa nemá žádný vliv.

Butrusik
Host
Butrusik

Srovnate jetBlue s jejich luxusní rozteci, ale transat takovou určitě mít nebude. Mne přijdou problematické hlavně ty zachody. Kolik jich tam je? Protože fronty v uličce 320 jsou leckdy dlouhé a neni tam kam uhnout:)

Martin V.
Host
Martin V.

Air transat má (podle jejich plánku) jeden záchod na 50 lidí jak v A321LR, tak v A310-300. Více zde https://www.airtransat.com/en-CA/travel-information/our-fleet/airbus-a321neoLR a odkaz na A310 je v mém včerejším příspěvku. Zásadní rozdíl v tom nevidím.

Martin V.
Host
Martin V.

Docela zajímavé je srovnání A310-300 a A321LR (tedy nejmenšího wide-body od Airbusu a největšího s jednou uličkou). Air Transat má oba. A310 s MTOW 164 tun pro 250 cestujících (3+3+3) má dolet 8300 km.
https://www.airtransat.com/en-CA/Travel-information/Our-fleet/Airbus-A310-300
Oproti tomu A321LR s MTOW 97 tun pro 199 cestujících (3+3) má dolet 7400 km. Dost velký rozdíl v hmotnosti, generačně je to prostě jinde…

Pokud si dobře pamatuju dávný let do Newarku, tak ČSA létali v komfortnějším uspořádání 2+4+2 a měli jen něco málo přes 200 cestujících. Fakt nevím, jestli 3+3+3 v A310 je pohodlnější než 3+3 v A321.

Adam
Host
Adam

Šířka kabiny A310 – 5,28m, A321 – 3,7m. Neznám šířku uličky, ale kdyby byla jako sedadlo tak A321 je pohodlnější než 3+3+3.

Lukas
Host
Lukas

To ešte len bude konkurenčný boj a krach ďalších aerolínií keď tieto lietadlá začnú vo veľkom kupovať a používať nízkonákladovky a začnú s tým lietať cez atlantický alebo do Európy z Ázie či Afriky.
Síce sedenie v tom 5/6/7 hodín nebude nič moc ale myslím si, že klientelu by si našli.
Airbus s týmto lietadlom zaboduje ešte…

Jen tak
Host
Jen tak

Sedet v tom 5-7 hodin se nelisi od 5-7 hodin sezeni v dalkovem letadle. Rozteče maji stejné. sedacky jsou stejné.

V.H.
Host
V.H.

Pan rika bludy. Je v tom podstatny rozdil. Napr. V hluku, v charakteru letu (odolnost vuci povetrnostnim vlivu, stabilita), pristupu k toaletam apod. Let v sirokotrupem letedle, je podstatne komfortnejsi zazitek.

Jen tak
Host
Jen tak

Pan nerika bludy. To je prosta realita.

Y.K.
Host
Y.K.

V širokotrupém letadlo jsou ty hromady hodin utrpení. Hluk je tam +-stejný (spíše se odvíjí od generace než od velikosti). Kde není rozteč sedaček nic nepomůže.

Juraj
Host
Juraj

Je to pocitové. Skrátka v tom widebody má človek pocit priestoru a určitej vzdušnosti, i keď samozrejme zahusťovanie economy s tým urobilo svoje.
Faktom ale je, že cestujúci nehľadia na komfort. Keď je správna cena, poletia v čomkoľvek. Ostatne 757 na dlhých sektoroch lietajú dávno a toto je len ich logická náhrada.

Martin V.
Host
Martin V.

Přitom dálková proudová letadla začínala jako úzkotrupá – Boeing 707. A průřez jeho trupu postupně zdědily B727, B737 i B757 (které se na letech přes Atlantik používají dodnes). A320 je oproti nim dokonce o nějakých 15 cm širší. Takže bych se toho taky nebál. Důležité budou rozteče sedadel, tam se toho dá dost získat i pokazit.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince