Letecké společnosti Letectví

TAP převzal první nový Airbus A321LR, chystá s ním lety přes Atlantik

Předání prvního A321LR pro TAP Air Portugal. Foto: Airbus
Předání prvního A321LR pro TAP Air Portugal. Foto: Airbus

Portugalská letecká společnost TAP Air Portugal převzala jako druhý dopravce na světě své první letadlo Airbus A321LR. Firma s ním má velké plány zejména u transatlantických letů.

Po izraelské Arkii je TAP teprve druhým provozovatelem stroje, o který má zájem například i česká společnost Smartwings. TAP jich má objednáno celkem 12 kusů v konfiguraci pro 171 cestujících (16 Business, 48 Eco Premium, 107 Economy).

TAP je současně prvním dopravcem, který má ve flotile A330neo a A321LR, což je podle Airbusu ideální kombinace letadel na pokrytí středně dlouhých a dálkových letů.

A321LR je zásadním strojem pro naši expanzi. S výborným doletem můžeme začít pokrývat nové trhy v Severní a Jižní Americe a Africe,“ řekl Antonoaldo Neves, šéf TAP. A321LR zvládne doletět až 7400 kilometrů.

Firma může nasadit letadlo na linky, na kterých by nebyla tak velká poptávka po velkém letadle, menší by ale dosud trasu nezvládlo. Nová přímá spojení chce otevírat především z Porta, například do New Yorku či Bostonu. Nejprve ale stroj nasadí na trasu Lisabon – Tel Aviv.

Od 1. června nasadí TAP letadlo na linku z Porta na letiště Newark. Stejné letadlo má letos převzít také Air Transat pro lety z Kanady do Evropy.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jouda
Host
Jouda

Trochu bych to pobrzdil, nadšení u nového stroje…… Z Maxe byl taky každý paf, než to popadalo. Tak doufám, že si to kluci u konkurence nejdříve pořádně vyzkouší, zda jim taky frňáky nepůjdou dolů a pak teprve můžeme tleskat….

Zdeněk
Host
Zdeněk

Airbus A321LR by mohl být ideálním typem pro obnovu dálkových linek ČSA…ovšem za předpokladu, že by ČSA existovaly v reálné podobě, na jakou jsme byli léta zvyklí, a ne jako pouhá nálepka pro Smrtwings.

A.D.
Host
A.D.

Nevím zda bych chtěl takovým letounem cestovat přes Atlantik. Přecijenom širokotrupá letadla mají trošku více místa než ta úzkotrupá.

Michal
Host
Michal

Souhlasím s vámi, ale obávám se, že kvůli reklamě na „levné“ lety (za příplatek pití, zavazadlo, pozdrav od letušky…) se tento způsob cestování rozšíří.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Důležité je místo pro nohy a šířka sedadel. Na palubě přece nebudete podnikat pochodová cvičení a la Miroslava Němcová, na protažení těla při dlouhém letu stačí jedna chodbička úzkotrupého letadla. Nedávno jsem cestoval B-777 společnosti Emirates z Dubaje do Colomba a zpět, a tak stísněný prostor pro nohy jsem nezažil ani za socíku při letech našimi i bulharskými Tu-134A z Prahy do Burgasu. Sedadla v boeingu a jejich opěradla byla koncipována snad pro Vietnamce. Jsem běžné, střední postavy, a celou cestu jsem trpěl nedostatkem místa pro nohy i v šiři ramen. Vyšší a silnější cestující museli trpět neskutečně..

František
Host
František

A úplně nejlepší s B 777 je linka Londýn – Seattle , když sedíte v prostřední řadě, chce se vám na záchod a ti okolo vás tvrdě spí. To je výživa. Zlatý IL-14.

Partneři



CSCARGO