egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Přes Atlantik začne létat další aerolinka. JetBlue nasadí úzkotrupé A321LR

Letadla JetBlue v NewYorku. Foto: JetBlue
Letadla JetBlue v NewYorku. Foto: JetBlue

Americká letecká společnost JetBlue bude od roku 2021 dalším hráčem na trhu transatlantického spojení. Po měsících spekulací firma oficiálně oznámila, že začne létat mezi USA a Evropou.

Nové linky z New Yorku a Bostonu do Londýna oznámila s nezvykle velkým předstihem: létat začne v roce 2021. . JetBlue jsou v USA šestou největší aerolinkou a dalším dopravcem, který bude zkoušet byznys model transatlantických letů s úzkotrupými letadly. Letenky ještě nejsou v prodeji.

JetBlue na linku nasadí letadla A321LR. Stejný typ zatím létá jen u dvou společností: Arkia a od minulého týdne ji má ve flotile také TAP Air Portugal, které s ním chtějí rovněž létat přes Atlantik. Na spojení Evropy a USA a Kanady pomýšlí se stejnými letadly také Norwegian, Aer Lingus či Air Transat, výroba letadel ale nabírá zpoždění a dopravci musí start linek odkládat.

Americký dopravce zatím neuvedl, kam v Londýně bude létat. „Před dvaceti lety měli naši zakladatelé jednoduchou myšlenku, jak si vybrat nový trh.  Musel být buď předražený nebo na něm nebyla dostatečná nabídka, případně šlo o kombinaci obojího,“ řekla šéfka JetBlue Joanna Geraghtyová. Podle ní jsou ceny zejména v prémiových třídách stále příliš vysoké.

Velké aerolinky budou tvrdit, že nikdy na letech přes Atlantik nebyla tak tvrdá konkurence. Malí dopravci říkají, že nikdy nebylo těžší se na tyto trasy dostat,“ řekla Geraghtyová. Podle ní by měli regulátoři na obou stranách Atlantiku řešit situaci, aby mohli noví dopravci přežít a ubránit se čím dál větší monopolizaci celé transatlantické dopravy. Naráží tak na fakt, že velcí dopravci se pro lety přes Atlantik spojují do společných podniků.

JetBlue jsou nízkonákladovou aerolinkou, na trhu se snaží zaujmou nadstandardním servisem, například obrazovkou v každé sedadle či wifi zdarma na palubě.  „V Evropě ukážeme, co cestující mohou čekat od nízkonákladové arolinky,“ dodala Geraghtyová. Firma má aktuálně ve flotile 253 letadel, většinu airbusů A320 family.

Infografika JetBlue k novým linkám do Evropy. Foto: JetBlue
Infografika JetBlue k novým linkám do Evropy. Foto: JetBlue

JetBlue chce na trasu nasadit kromě ekonomické třídy i svoji prémiovou třídu Mint s plně rozložitelnými sedačkami na spaní.

Firma současně oznámila, že ze stávající objednávky na airbusy A321 přemění 13 na verzi A321LR s opcí na dodávku dalších.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr 78

Podle ní by měli regulátoři na obou stranách Atlantiku řešit situaci, aby mohli noví dopravci přežít a ubránit se čím dál větší monopolizaci celé transatlantické dopravy…… Tak nevím co tím paní myslela, nechal bych, ať si to trh vyřeší sám.

beedat

Letadlem s jednou uličkou přes Atlantik? Asi to svojí klientelu mít bude, ale osobně bych si to dokázal vcelku odpustit.

Kubrt

Tomu nerozumím – co je z hlediska cestujícího špatně na jedné uličce přes Atlantik?

Martin

možná lepší, než v kdejakém wide body

Juraj

Toto ale nie je žiadna novinka – 757 lietajú cez Atlantik dlhé roky, jednu dobu takto lietal American až do Budapešti.

Butrusik

Fronta u zachodu vzadu se potahne uličkou dopředu? Treba je u LR vzadu vic místa, ale jinak to bývá u těch uzkotrupych vzadu celkem naslapane:)

marty-t2

A z kterého Londýnského letiště budou létat ? Dostávat ze Stanstedu (kam se dostanu z Brna, Ostravy, Bratislavy + snad možná i z Pardubic) na Gatwick (odkud lítá většina nízkonákladovek přes Atlantik) je docela časově i finančně náročné…

železničář v důchodu

V textu je přece jasně napsáno, že „Americký dopravce zatím neuvedl, kam v Londýně bude létat.“ …

LOL

Konečně pořádná nizkonakladová společnost z Ryanair a že Smartwings se mi zvedá žaludek.

Adam

2krát jsem s nimi letěl a podstatná věc, které jsem si všiml a kterou jsem hodnotil i na tripadvisor a skytrax byla velkorysá rozteč sedadel v normální ekonomické třídě – odhadoval bych 86-88 cm. Komfort, který jsem dlouho nezažil.

petr.r

všady nebo jen u nouzového východu?

Walt

Velkorysá rozteč, pohodlné sedačky, občerstvení v ceně, internet zdarma, satelitní televize. Prostě nejlepší americká aerolinka. A vlastně i velmi fajn ceny.

Adrian

Přesně tak, taky jsem měl tu zkušenost. Cena přiměřená a moc příjemná rozteč sedadel i obecně dobré služby na palubě.

Eda

Zcela souhlasím.. 34′ které JetBlue jako standard leckterá evropská aerolinie prodává jako předražené premium economy

Eda

Smartwings je nízkonakladovka …? 🙂 To jsem nějak přehlédl..

Nekdo

nene, ten je tak spatny, ze nepatri ani mezi klasicne LCC 😀

Jakub

Jetblue jsou velkou aerolinkou, ale že jsou šestou největší na světě, bych tedy nikdy neřekl.

Jakub

Takhle to dává větší smysl. I když asi se svým počtem letadel bude patřit i mezi největší na světě.