Letecké společnosti Letectví

Air New Zealand bude u dálkových letů dál spoléhat na dreamlinery, kupuje jich dalších 8

Boeing 787-10 v barvách Air New Zealand. Foto: Boeing
Boeing 787-10 v barvách Air New Zealand. Foto: Boeingcloud and sky

Letecká společnost Air New Zealand dokončila jednání s Boeingem o nákupu nových letadel a podepsala smlouvu na dodávku celkem osmi strojů 787-10. V dálkové flotile tak bude mít novozélandský dopravce i nadále pouze boeingy.

Podpis kupní smlouvy oznámil Boeing v tiskové zprávě. Nákup osmi největších dreamlineru má v katalogových cenách hodnotu 2,7 miliardy dolarů. V době velmi slabé poptávky po letadlech od Boeingu kvůli uzemnění 737 MAX jde o vítanou vzpruhu v objednávkových knihách amerického výrobce. První letadla převezme Air New Zealand v roce 2022. Součástí zakázky je i opce na dalších 12 kusů.

Je to pro nás další krok k udržitelnému růstu aerolinky. Díky o zhruba 15 % větší kapacitě modelu 787-10 se nám otvírají další možnosti růst,“ řekl šéf Air New Zealand Christopher Luxon.

Šedesát osm metrů dlouhé letadlo může přepravit v běžné konfiguraci ve dvou třídách 330 lidí. Dopravce zatím neuvedl, pro jakou konfiguraci se rozhodl. Oproti předchozí generaci podobně velkých letadel je spotřeba na sedačku o čtvrtinu nižší.

Air New Zealand vybíral původně z nabídek Boeingu i Airbusu, u kterého zvažoval nákup A350. Nákupem firma potvrdila dlouhodobou preferenci Boeingu, v případě modelu 787-9 byla aerolinky dokonce prvním zákazníkem, který ho měl ve flotile. Pro dreamlinery se rozhodl i přes to, že firmu v minulých letech výrazně postihly problémy s motory dreamlinerů, kvůli kterým musela letadla často zůstat na zemi. I proto už letadla nebudou pohánět motory od Rolls-Royce, ale GE, konkrétně motory Genx-1B.

V dálkové flotile má aktuálně Air New Zealand 13 dreamlinerů, další má objednané. Nová letadla nahradí postupně osm stárnoucích boeingů 777-200ER.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dushan

Je to očekávatelné, politicky motivované rozhodnutí a vzájemnou podporu členských států v rámci paktu Five Eyes.

PetrWhatever

Jak podle této teorie vysvětlíte, že mají objednáno i třináct A320?

Kubrt

Airbus je tak trochu i britský, takže to je v souladu s Dushanovým viděním světa.

Martin V.

Země Commonwealthu vždycky hodně tíhly k motorům Rolls-Royce (když bylo na výběr). To je musel R-R pěkně naprdnout, že sáhli po GE.

Tony

Není to spíš problém s Trent 1000?

Martin V.

Určitě ano, ale je natolik závažný, že změnili tradičního dodavatele uprostřed série. To není zrovna obvyklý krok.

Jen tak

😀 uz to nehulte 🙂