Air New Zealand spustí pátý nejdelší let na světě, končí po 38 letech se spojením do Evropy
Boeing 787-10 v barvách Air New Zealand. Foto: Boeing
Typická černobílá letadla Air New Zealand přestanou od příštího roku létat do Evropy. Novozélandský dopravce končí s jedinou evropskou linkou,
Jak to vůbec funguje takhle při zastávce v USA? Musí všichni vystupovat, nebo zůstávají sedět?
nn… vsichni vystupovali/vystupuji, prochazeli imigracnim a security.. pry dost zbesily proces.
Když jsme letěli do Aucklandu z Dubaje přes Sydney, vyhnali nás v Sydney do terminálu, obešli jsme takové kolečko na security (ale ne imigrační) a ocitli se v téže místnosti, do které jsme vystupovali. Tam jsme nějakou dobu čekali a šli si poté opět v letadle sednout na svá místa.
no a v tomhle kolečku mi našli v batohu nůžky na nehty. a protože jsem trval na tom, že to není zbraň, zavolali šéfa. šéf zavolal dalšího šéfa. a společně s metrem a za mohutné debaty uznali, že to není zbraň a mohl jsem pokračovat i s nůžkami – do té čekárny a vrátit se zpátky do letadla.
Kvůli konci jednoho spojení propustí v Londýně 144 lidí? To tam všichni pracovali jen kvůli té jedné lince?
Maji v Londýně crew base tak proto tak vysoky počet
Viz vysvětlení od Rampakk: 120 lidí z toho je posádka, létali prakticky jen úsek LHR-LAX. Zbytek obchodní oddělení atd.
Dobre, linka LHR-LAX je zrušená, ale tá mašina bude nasadená inde, kde bude potrebovať rovnako posádky. Možno o niečo menej, že obchodné odd. bude spoločné s ostatnými linkami, ale počet potrebných posádok na lietadlo sa nedá oklamať, inak zostáva na zemi.
V mnoha zemích je velmi obtížné nebo dokonce nemožné dostat pracovní víza pro cizince na běžné pozice (včetně pilotů) v leteckém provozu, to platí např. pro USA. Takže je nemůžou jednoduše převést na jinou bázi v jiné zemi, i kdyby s tím snad ti zaměstnanci i souhlasili. Lidé někdy zapomínají, že volný pohyb zaměstnanců mezi státy EU, na který jsme zvyklí, je celosvětově dost výjimečná situace.
Jsem rád že jsem tím před 4 lety letěl LHR-LAX a zpět. Vybíral jsem ještě mezi Virginem, BA , Lufthansou. (a myslím tam byla i možnost s American Airlines) Nakonec jsem šel do Air New Zealand protože to vonělo exotikou a byl to parádní zážitek. Je škoda že to musí po 38 letech přestat létat kvůli takovému důvodu, určitě by šla linka udržet, nebo poupravit trasu (třeba přímo AKL-LHR) nebo podobně, aby si ANZ udrželo alespoň jediné spojení do Evropy. Letadlo tehdy bylo plné a letenky nebyli nejlevnější, dnes to je už možná jiné ale nemyslím že to je tak… Číst vice »
Aerolinky létají takové linky, které se vyplatí (nejvíc). Nový Zéland je svou polohou tak unikátní, že na většině linek mají monopol, případně jednoho konkurenta. Linka LHR-LAX je naopak silně konkurenční. Jestli si spočítali, že jim letadlo vydělá víc jinde, tak není prostor pro žádnou nostalgii. Navíc jedna linka je nevytrhne, když dneska už většina provozu mezi Evropou a Zélandem není z Londýna, ale z mnoha dalších letišť. Díky aliančním partnerům můžou nabídnout spojení s jedním přestupem třeba i té Prahy…
myslet si muzes, co chces.
ale ver aerolince. oni maji cisla, a dovedou si spocitat, co je pro ne nejlepsi (pokud to teda zrovna nejsou csa. tvrdikem v cele)
Slovy klasiků (Bohůša a doktora): Škoda, no. A dyť je nepotřebujeme.
Jinak fakt teda škoda tohoto zrušení.