Air New Zealand spustí pátý nejdelší let na světě, končí po 38 letech se spojením do Evropy

Boeing 787-10 v barvách Air New Zealand. Foto: BoeingBoeing 787-10 v barvách Air New Zealand. Foto: Boeing

Typická černobílá letadla Air New Zealand přestanou od příštího roku létat do Evropy. Novozélandský dopravce končí s jedinou evropskou linkou,

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lada

Jak to vůbec funguje takhle při zastávce v USA? Musí všichni vystupovat, nebo zůstávají sedět?

Jen tak

nn… vsichni vystupovali/vystupuji, prochazeli imigracnim a security.. pry dost zbesily proces.

mikiqex

Když jsme letěli do Aucklandu z Dubaje přes Sydney, vyhnali nás v Sydney do terminálu, obešli jsme takové kolečko na security (ale ne imigrační) a ocitli se v téže místnosti, do které jsme vystupovali. Tam jsme nějakou dobu čekali a šli si poté opět v letadle sednout na svá místa.

Roman

no a v tomhle kolečku mi našli v batohu nůžky na nehty. a protože jsem trval na tom, že to není zbraň, zavolali šéfa. šéf zavolal dalšího šéfa. a společně s metrem a za mohutné debaty uznali, že to není zbraň a mohl jsem pokračovat i s nůžkami – do té čekárny a vrátit se zpátky do letadla.

mgr.pavel

Kvůli konci jednoho spojení propustí v Londýně 144 lidí? To tam všichni pracovali jen kvůli té jedné lince?

Rampakk

Maji v Londýně crew base tak proto tak vysoky počet

Hudobnik

Dobre, linka LHR-LAX je zrušená, ale tá mašina bude nasadená inde, kde bude potrebovať rovnako posádky. Možno o niečo menej, že obchodné odd. bude spoločné s ostatnými linkami, ale počet potrebných posádok na lietadlo sa nedá oklamať, inak zostáva na zemi.

Janina

V mnoha zemích je velmi obtížné nebo dokonce nemožné dostat pracovní víza pro cizince na běžné pozice (včetně pilotů) v leteckém provozu, to platí např. pro USA. Takže je nemůžou jednoduše převést na jinou bázi v jiné zemi, i kdyby s tím snad ti zaměstnanci i souhlasili. Lidé někdy zapomínají, že volný pohyb zaměstnanců mezi státy EU, na který jsme zvyklí, je celosvětově dost výjimečná situace.

Lukáš

Jsem rád že jsem tím před 4 lety letěl LHR-LAX a zpět. Vybíral jsem ještě mezi Virginem, BA , Lufthansou. (a myslím tam byla i možnost s American Airlines) Nakonec jsem šel do Air New Zealand protože to vonělo exotikou a byl to parádní zážitek. Je škoda že to musí po 38 letech přestat létat kvůli takovému důvodu, určitě by šla linka udržet, nebo poupravit trasu (třeba přímo AKL-LHR) nebo podobně, aby si ANZ udrželo alespoň jediné spojení do Evropy. Letadlo tehdy bylo plné a letenky nebyli nejlevnější, dnes to je už možná jiné ale nemyslím že to je tak… Číst vice »

Walt

Aerolinky létají takové linky, které se vyplatí (nejvíc). Nový Zéland je svou polohou tak unikátní, že na většině linek mají monopol, případně jednoho konkurenta. Linka LHR-LAX je naopak silně konkurenční. Jestli si spočítali, že jim letadlo vydělá víc jinde, tak není prostor pro žádnou nostalgii. Navíc jedna linka je nevytrhne, když dneska už většina provozu mezi Evropou a Zélandem není z Londýna, ale z mnoha dalších letišť. Díky aliančním partnerům můžou nabídnout spojení s jedním přestupem třeba i té Prahy…

Jen tak

myslet si muzes, co chces.

ale ver aerolince. oni maji cisla, a dovedou si spocitat, co je pro ne nejlepsi (pokud to teda zrovna nejsou csa. tvrdikem v cele)

Aleš

Slovy klasiků (Bohůša a doktora): Škoda, no. A dyť je nepotřebujeme.

Jinak fakt teda škoda tohoto zrušení.