umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Aerolinky věří transatlantickému spojení, Delta a Virgin navýší počty letů o 15 %

Převzetí prvního A350-1000 pro Virgin Atlantic. Foto: Virgin Atlantic
Převzetí prvního A350-1000 pro Virgin Atlantic. Foto: Virgin Atlantic

Krátce po oznámení nových linek i navýšení počtu spojů mezi Evropou a USA od American Airlines či skupinou Lufthansa, přišly s plány na expanzi transatlantických letů další letecké společnosti. O patnáct procent od příštího roku navýší kapacitu letů jen mezi Velkou Británií a USA letecká aliance Delta Air Lines a Virgin Atlantic.

Oba dopravci to oznámili ve společné tiskové zprávě.  Z té současně vyplynula i druhá destinace Virgin Atlantic pro nový Airbus A350-1000. Po New Yorku ho dopravce nasadí na lety z Londýna do Los Angeles.

Letový řád od března příštího roku počítá s navýšením kapacity o deset tisíc sedaček týdně, tedy zhruba o 15 % v porovnání se stávajícím letovým řádem. K navýšení dojde přidáním počtu spojů na stávajících trasách i otevřením nových spojů.

Delta přidá od konce března třetí let mezi letišti JFK v New Yorku a londýnským Heathrow, s Virgin tak budou nabízet osm spojů denně. Ze sedmi na jedenáct letů týdně rozšíří nabídku mezi Londýnem a Seattlem, do Los Angeles dojde k rozšíření ze 14 na 17 letů týdně.

Delta se vrátí po pauze opět i na londýnské letiště Gatwick. Začně na něj létat z Bostonu s Boeingem 757, Virgin bude létat z Gatwicku do New Yorku. Nově začne Delta létat z Bostonu také do Manchersteru, ale pouze přes léto.

Už předminulý týden oznámily expanzi transatlantických letů American Airlines, její součástí je i nová linka z Prahy do Chicaga. Spojení mezi Evropou a USA posílí také aerolinky skupiny Lufthansa.

Expanze zavedených dopravců přichází v době, kdy naopak spojení přes Atlantik omezují nízkonákladoví dopravci. Nejvíce škrtá především Norwegian, který ruší všechny lety z Irska. Nízkonákladoví dopravci ale přesto trh zásadně změnili: většiny dopravců už přes Atlantik nabízí nejlevnější letenky ve verzi jen s příručním zavazadlem, s větším už za příplatek.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tsukuba Symphony

Tak Lufthanse nic jinyho nezbejva, tem Zeleni brzo zakazou vnitrostatni lety a konkurence je proste nasleduje.

Tsukuba Symphony

Se zmenou destinaci bude pochopitelne postupne potreba obmenit i flotilu, ale kdyz ne zakaz, tak napriklad danove omezeni vnitrostatni prepravy je v Nemecku jen otazka casu.

Jakub W

ale tady nejste na konspiračním webu tak si ty bláboly o německu nechte jinam

Jen tak

sice blaboli, ale uplne mimo neni.

prvni pozadavky na tohle tema tam nedavno zaznely, a kombinace nemecko, zeleni a ekonackove …je dost prastena na to, aby se tim zacala seriozne zabyvat

MildaIV

Ekologické daně na letenky nejsou žádná konspirace, ale tvrdá realita. A to že se tím sníží konkurenceschopnost pro přestupy je více než zřejmé. Faktická nemožnost rozšiřovat v Evropě kapacitu letišť za posledních 30let vedla k rústu alternativních letišť. Např Istanbul nebo Dubaj z toho těží naprotoso prokazatelně.

Tsukuba Symphony

Co je konspiracniho na citaci verejnych pozadavku nemeckych levicovych politiku? Kdyz napisu, ze nemecky poslanec Bernd Riexinger navrhuje zrovnopravnit cestujici ve vlacich zrusenim prvni tridy tak jsem taky konspirator?

X 1

Prohlášení pana poslance, se týká jen příměstských vlaků.
Ovšem stejně jako jiná velkohubá prohlášení, je potřeba bráni je z rezervou.
Jistě se na toto téma ustaví nějaká komise a bude proveden průzkum.
V zásadě lze říci, že v ranní špičku bývá první třída prakticky prázdná, zatímco zbytek vlaku je přeplněn.
Tato situace však nastává když jede do práce Dělnická třída. V době návozu Inkoustů bývá první třída plná i v příměstských vlacích motorové trakce.

X 1

Co se týče letecké dopravy, tak víceméně lze s Vámi souhlasit.
Stigmatizace zejména vnitrostátní dopravy je opravdu slyšitelná. Zejména v lokalitách kde lze adekvátně využít železnici či autobahn.
Nikdo nebude rušit feederovou/návozovou linku z odlehlého Friedrichshafefenu do Frankfurtu. Ale linka z Norimberka do Mnichova je v současné době z ekologicko – morálního hlediska neakceptovatelná.

Nekdo

ale bude. davam tomu max. 10 let a minimalne v Nemecku zadne vnitrolety jiz nebudou. tihle sileni melounci to proste dokazou, a pak prijde doba, kdy mladez sdruzena v PS VB, teda pardon, PS gruenepartei, bude fotit lidi na letistich a lepit jejich fotky na fejbucky nebo jinde, aby byl ten #flygskam skutecne hmatelny. a pak prijde doba, kdy misto vyjezdni dolozky budete muset na mistnim sekretariatu zelenychsilencu zadat o povoleni k nakupu letenky… bohuzel se toho asi jeste doziju 🙁