Letecké společnosti Letectví Letiště

Praha získá spojení s Chicagem, novou linku s dreamlinerem otevřou American Airlines

American Airlines budou z Prahy do Chicaga létat s Boeingem 787-8. Foto: AA
American Airlines budou z Prahy do Chicaga létat s Boeingem 787-8. Foto: AA

Letecká společnost American Airlines spustí od příštího letního letového řádu přímé spojení mezi Prahou a Chicagem. Na sezónní linku nasadí od 8. května letadlo Boeing 787-8 Dreamliner.

Novou linku dnes oznámilo Letiště Praha v tiskové zprávě. Chicago patří dlouhodobě mezi americké destinace, kam z Prahy létá nejvíce lidí, ale neexistuje přímé spojení. Půjde o čtvrtou linku do USA z Prahy, stále ale není žádná v provozu přes celý rok.

Jsem velmi rád, že se nám i nadále daří naplňovat naši strategii rozvoje přímých leteckých spojení z Prahy a že se podařilo od příští letní sezóny dojednat již druhou přímou linku American Airlines do Spojených států, které jsou pro nás jedním z klíčových trhů. Chicago patří z pohledu celkového potenciálu v USA mezi TOP 5 destinací v rámci celé Severní Ameriky se silným lokálním trhem. Letiště v Chicagu se řadí k hlavním přestupním bodům a nabídne cestujícím celou řadu dalších navazujících letů,” uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Spojení, které American Airlines dnes představily dohromady se všemi novými destinacemi v síti dopravce pro léto 2020, bude cestujícím k dispozici pětkrát týdně od 8. května (odlet z Chicaga) do 24. října. Poprvé by tak měl dreamliner v barvách American Airlines přistát na pražském letišti v sobotu 9. května v dopoledních hodinách. Podle odhadů Letiště Praha novou linku využije za sezónu více než 48 tisíc cestujících v obou směrech.

American Airlines dnes oznámily další nové mezinárodní linky: příští rok začnou létat z Filadelfie do Casablancy, z Dallasu do Tel Avivu, z Chicaga ještě do Budapešti a Krakova.

Po Qatar Airways a Korean Air budou American Airlines třetím dopravcem, který v Praze bude létat s dreamlinerem. Jde o nejmenší verzi dreamlineru s 234 místy v třídách Flagship Business, Premium Economy a Main Cabin. American Airlines vstoupily na české trh teprve loni, kdy otevřely přímou linku do Filadelfie.

Chicago je pulzujícím městem pro cestovní ruch i obchod a jako centrum amerického středozápadu nabízí letiště v Chicagu stovky letů denně. Díky tomu se mohou čeští zákazníci jednoduše dostat do všech koutů Spojených států, stejně jako do destinací v Kanadě, Karibiku a Latinské Americe,”  řekl Cristián Lizana, regionální obchodní manažer American Airlines pro střední a východní Evropu.

Přímé letecké spojení mezi Chicagem a Prahou je jednou z priorit projektu TouchPoint, v rámci kterého Letiště Praha spolupracuje s agenturou CzechTourism, Prague City Tourism a Středočeskou centrálou cestovního ruchu. Hlavním cílem společného projektu je podpora příjezdového cestovního ruchu a propagace Prahy a České republiky na vybraných zahraničních trzích. Letenky budou v prodeji od 12. srpna.

37
Diskuze

avatar
6 Komentáře
31 Reakce na komentáře
24 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
24 Autoři komentářů
VítekJen takAdamdavid.tJ. K. Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

„…….příští rok začnou létat z Filadelfie do Casablancy, z Dallasu do Tel Avivu, z Chicaga ještě do Budapešti a Krakova….“ Budapešť tak bude mít příští rok spojení s Chicagem nejen díky American Airlines, ale i polskému LOTu.

Petr
Host
Petr

I Miami by mohli zvážit…

Janina
Host
Janina

Podle mě by potenciál by mělo spíš západní pobřeží. Miami je spíš jen na zimní sezónu a nedoufám, že by to letadlo naplnili.

david.t
Host
david.t

V těchto koutech USA by to spíš byl přestupový megabod Atlanta.

Jen tak
Host
Jen tak

tak atlanta je „megabod“, ale delty … :))

Přemek
Host
Přemek

Létat v něčem, kde se neutahují šrouby, je hodně adrenalinový sport. Zdánlivě přeháním, ale to byste museli vidět, jak skutečně probíhá produkce Dreamlinerů.

Jarda
Host
Jarda

Round trip za 30 klacků hádám? Děkuji nechci.

Jen tak
Host
Jen tak

tak hlavně, že víte, kolik to bude stát … kdyz to jeste neví nikdo 😀

Jarda
Host
Jarda

Nauč se číst, říkám že hádám. Koukám na obdobná spojení, takže podobná cena by mě absolutně nepřekvapila. Toť vše.

Jen tak
Host
Jen tak

tak hlavní je nehádat… 🙂

to by me zajimalo na co koukáš 🙂

Jarmil Prdel
Host
Jarmil Prdel

Pan Řehoř si asi myslí, že to letiště je nafukovací….Neměli by napřed zvýšit kapacitu odbavení letadel a pasové kontroly? Letošní letní sezóna je dost průšvih….

Honza
Host
Honza

Věřím, že letiště by do navýšení kapacity rádo investovalo. Rozhodně si by si na to i vydělalo. Rozhodující slovo má ale majitel, tj. český stát (který si také prostřednictvím MF každoročně nechává z letiště posílat miliardové dividendy).
Pasová kontrola je v odpovědnosti Policie ČR. Letiště nemůže ovlivnit počty policistů ve službě nebo třeba to, jak rychle kontroly provádějí. Může si u Policie ČR tak maximálně stěžovat. Souhlas, že letos je to na pasové kontrole opravdu špatné.

Jen tak
Host
Jen tak

Vzhledem k tomu, že pasová část na T-1 nestihá i když je plně obsazena, je problém nikoli na straně policie, ale na straně terminálu.

Yirina
Host
Yirina

Přesně tak, pasová kontrola jede na (většinou) 100%, problém je, že je málo imigračních přepážek, které by mohla policie obsadit. A ty jim musí poskytnout letiště.

Jen tak
Host
Jen tak

(tedy na straně letiště)

Vaba
Host
Vaba

To je hezké vidět další a další linky v Praze, ale je mi smutno, když si představím že letos téměř každý týden strávím 1,5 – 2 hodiny po příletu ve frontě na terminálu 1, takže představa nových linek na terminálu 1 pro mě znamená přípravu na 2 – 2,5 hodiny ve frontě příští rok 🙂 Asi si tam zkusím zařídit invalidní vozík, abych alespoň nemusel stát ale svezu se… špatně to funguje, a pokud nezačnou pracovat na zlepšení, tak to bude ještě horší. Moc hezký první zážitek po přiletu do Prahy získají tisíce pasažérů.

beedat
Host
beedat

Proč ne, dobrá zpráva, hlavně sem nebudou posílat nějakou olítanou 767, ale moderní letadlo.

Jen tak
Host
Jen tak

.. olítanou 767 ? 😀 boze 🙂

Jaj
Host
Jaj

No kdybyste to letadlo viděl zevnitř, tak byste musel souhlasit…

D.S.
Host
D.S.

2 roky nazpátek jsem letěl stařičkou 767 patřící Air Canada a interiér vypadal, že toho má za sebou opravdu hodně.

Nicky
Host
Nicky

Posílat ten létající šrot na lety do východní Evropy je vyjde levněji, než kdyby jí nechali sešrotovat v USA.

Jakub
Host
Jakub

Oni s nimi ale lítají i do západní Evropy zcela běžně.

Nicky
Host
Nicky

Asi ho mají dobře pojištěný a doufají, že někde spadne a oni ušetří poplatky za šrotování.

Jen tak
Host
Jen tak

dlouhodobě dokazuješ, že jsi kapku narušený/narušená.

Jen tak
Host
Jen tak

aerolinky fakt neřeší, jestli to letadlo je olítaný víc nebo míň a podle toho kam ho pošlou .)))

Lukáš
Host
Lukáš

N388AA které se ukázalo nejednou v Praze slaví na začátku příštího roku 25 let, co je tedy podle vás olítané a co ještě ne?

Jakub W
Host
Jakub W

a ne? kolik let má 767 co tu lítá?

Jen tak
Host
Jen tak

sedel jsem v mnoha amerických letadlech, která mají 20 let a víc … a jsou mnohdy v lepším stavu, než letadla evropských aerolinek po 10 letech

Lukáš
Host
Lukáš

On je hodně velký rozdíl ve 20 let starém širokotrupu a 10 let starém úzkotrupu, ten úzkotrup může mít nalétáno klidně statisíce kilometrů/mil navíc, především když to srovnáte s FR nebo U2..

Andy
Host
Andy

Tak ale, kolego… 767ka samozřejmě už dnes nepatří do skupiny „state-of-the-art“ letadel, pořád je ale podle statistik nejčastěji používaným typem pro transatlantické lety, je to stroj spolehlivý, bezpečný. A když pominu jenom čistá data, tak je to krásný stroj 🙂

Adrian
Host
Adrian

Tak ono navíc sezení 2-3-2 v economy mi přijde dost pohodlné oproti jiným.

Adrian
Host
Adrian

Myslím 767

Jen tak
Host
Jen tak

ano, to je jeden z neskutečných benefitů 767 … docela dost prostoru, dobry seating… 🙂

Petr
Host
Petr

Boeing by mohl 767 zase začít vyrábět ve verzi pro cestující. Poptávka by (nejen) u amerických společností byla. A Cargo verze se dělá dodnes 🙂

J. K.
Host
J. K.

U AA raději tu olítanou 767 (pokud bude technicky v pořádku samozřejmě), než 787. V podání AA může 787 konkurovat ve 2. třídě Ryanairu (a ten je možná prostornější).

Adam
Host
Adam

31-33 palců AA 787-8, 30 palců Ryanair. Letěl jsem s 29 palcovým rozestupem u Thai Lion Air a to je řádné peklo 😀

Vítek
Host
Vítek

Dokud lítá tak ať vydělává. Tohle si myslej aerolinky a neřikám jestli je to takhle dobře nebo ne.

Partneři



CSCARGO
RSD