Zprávy

Obrazem: Virgin Atlantic mají první A350-1000, létat bude s palubním barem Loft

Airbus A350-1000. Foto: Virgin Atlantic
Airbus A350-1000. Foto: Virgin Atlantic

Letecká společnost Virgin Atlantic se stala tento týden druhou britskou aerolinkou, která do své flotily zařadila nových Airbus A350-1000. Firma ho plánuje nasadit zatím hlavně na linku z Londýna do New Yorku.

Letoun s označením G-VLUX převzal dopravce už v pátek, v sobotu večer přelétl z Toulouse na londýnské letiště Gatwick. Shodou okolností stejné letadlo převzaly British Airways jen dva týdny před svým konkurentem. Virgin Atlantic bude teprve čtvrtým provozovatelem delší verze A350 na světě. Kromě British Airways s ním létají Qatar Airways a Cathay Pacific).

Virgin Atlantic mají objednáno celkem 12 těchto strojů, které jsou vybaveny motory Rolls-Royce Trent XWB, přebírat je bude postupně do roku 2021. Ve flotile nahradí Airbus A340-600 a Boeingy 747-400. Virgin Atlantic v červnu oznámily nákup 14 letadel Airbus A330neo.

A350-1000 bude prvním letadlem aerolinky s novou byznys třídou s vlastními kabinkami (ne zcela uzavíratelnými). Atrakcí letadla má být bar Loft, kde budou i sedačky s bezpečnostními pásy, takže během turbulencí nebudou muset cestující zpět na své místo.

Letadlo pojme celkem 335 cestujících, 44 v nich je v byznysu, 56 v premium economy a 235 v ekonomické třídě. V ní má ještě dvě verze sedaček – economy light a economy delight.

V Toulouse finišuje výroba dalšího letadla, to původně ukázal dopravce jako první. Jde o letoun registrace G-VPOP s názvem Mamma Mia.

 

 

 

8
Diskuze

avatar
4 Komentáře
4 Reakce na komentáře
6 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
TonyJan SůraTomáš ZváraJen takMad_Max Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tony
Host
Tony

A350 a jejich winglety jsou neskutečně krásná věc. To je prostě zakřivení jak od Boha

Tomáš Zvára
Host
Tomáš Zvára

Fotka č. 14 není byznys, ale premium economy

Jen tak
Host
Jen tak

upresnil bych… economy a economy delight nejsou “dve verze sedacek” , ale spociva ve vetsim prostoru na nohy (o 3 palce). sedacka je stejna.

ale ten cesky novotvar “byznys trida”… na ten si asi nezvyknu 🙂

Tom
Host
Tom

Musím vás opraviť ale tuším že aj Finair prevádzkuje a350 a prave od nich ľudia z Virgin Atlantic získavali skúsenosti. Pokiaľ sa nemýlim.

Mad_Max
Host
Mad_Max

To ano, ale verzi -900. V článku se hovoří o verzi -1000 😉

Partneři



CSCARGO
RSD