Aerolinky věří transatlantickému spojení, Delta a Virgin navýší počty letů o 15 %
Krátce po oznámení nových linek i navýšení počtu spojů mezi Evropou a USA od American Airlines či skupinou Lufthansa, přišly
Krátce po oznámení nových linek i navýšení počtu spojů mezi Evropou a USA od American Airlines či skupinou Lufthansa, přišly s plány na expanzi transatlantických letů další letecké společnosti. O patnáct procent od příštího roku navýší kapacitu letů jen mezi Velkou Británií a USA letecká aliance Delta Air Lines a Virgin Atlantic.
Oba dopravci to oznámili ve společné tiskové zprávě. Z té současně vyplynula i druhá destinace Virgin Atlantic pro nový Airbus A350-1000. Po New Yorku ho dopravce nasadí na lety z Londýna do Los Angeles.
Letový řád od března příštího roku počítá s navýšením kapacity o deset tisíc sedaček týdně, tedy zhruba o 15 % v porovnání se stávajícím letovým řádem. K navýšení dojde přidáním počtu spojů na stávajících trasách i otevřením nových spojů.
Delta přidá od konce března třetí let mezi letišti JFK v New Yorku a londýnským Heathrow, s Virgin tak budou nabízet osm spojů denně. Ze sedmi na jedenáct letů týdně rozšíří nabídku mezi Londýnem a Seattlem, do Los Angeles dojde k rozšíření ze 14 na 17 letů týdně.
Delta se vrátí po pauze opět i na londýnské letiště Gatwick. Začně na něj létat z Bostonu s Boeingem 757, Virgin bude létat z Gatwicku do New Yorku. Nově začne Delta létat z Bostonu také do Manchersteru, ale pouze přes léto.
Už předminulý týden oznámily expanzi transatlantických letů American Airlines, její součástí je i nová linka z Prahy do Chicaga. Spojení mezi Evropou a USA posílí také aerolinky skupiny Lufthansa.
Expanze zavedených dopravců přichází v době, kdy naopak spojení přes Atlantik omezují nízkonákladoví dopravci. Nejvíce škrtá především Norwegian, který ruší všechny lety z Irska. Nízkonákladoví dopravci ale přesto trh zásadně změnili: většiny dopravců už přes Atlantik nabízí nejlevnější letenky ve verzi jen s příručním zavazadlem, s větším už za příplatek.