Letecké společnosti Letectví

Aeroflot pořídí další Suchoje SuperJet 100, pět jich má převzít ještě letos

Suchoj Superjet 100 v barvách Aeroflotu. Foto: Anna Zvereva, Wikimedia Commons
Suchoj Superjet 100 v barvách Aeroflotu. Foto: Anna Zvereva, Wikimedia Commons

Ruská letecká společnost Aeroflot pořídí dalších pět letadel Suchoj SuperJet 100. K nákupu se dopravce odhodlal i přes kritiku tohoto letounu některými dopravci a letošní tragickou nehodu s tímto typem letadla v Moskvě.

Představenstvo firmy rozhodlo na svém posledním zasedání o pořízení dalších pěti letadel pro posílení flotily letadel zejména pro lety na kratší vzdálenosti. Dopravce to oznámil v tiskové zprávě.  Chce si je pronajmout od leasingové firmy. Nezvyklý termín dodání: do konce letošního roku, běžně se na nové letadlo čeká několik let. To naznačuje, že letadla jsou dávno vyrobena, ale jejich majitel je nemá kam udat.

Aeroflot má ve flotile celkem 49 letadel Suchoj SuperJet 100, o jedeno z letadel firma přišla v květnu při nehodě v Moskvě. Ta není dosud finálně vyšetřena. Aeroflot je největším provozovatelem tohoto typu na světě. Zakázka pomůže vylepšit výrobci jeho letošní prodeje: letos Suchoj dodal jen dvě letadla SuperJet 100.

Výrobce letadla se potýká se špatnou pověstí od nehody při předváděcím letu v Indonésii v roce 2012. Nevylepšila ji ani nehoda v Moskvě letos v květnu, kde zřejmě hlavní příčinou byl zásah bleskem a vyřazení autopilota a následné nezvládnuté přistání i evakuace.

35
Diskuze

avatar
7 Komentáře
28 Reakce na komentáře
21 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
23 Autoři komentářů
bohynJaninaJen takPřemekMichal Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

Myslím, že zajímavé z té tiskové zprávy je kromě těch 5 nových Suchojů, které Aeroflot převezme v „rekordně krátkém čase“, i to, že do konce roku 2020 převezme i 11 Airbusů A350.

AirFanda
Host
AirFanda

Jen upravím informaci o letošním dodání dvou kusů. Podle jednoho zdroje (https://www.abcdlist.nl/ssj100/ssj100f.html) jsou to letos čtyři letadla, zde (https://www.planespotters.net/production-list/Sukhoi/Superjet-100?p=4) pak tři letadla. RA-89135 totiž čeká na dokončení certifikace, je totiž jako první vybaven winglety. Ale je pravda, že ty počty o moc lepší nejsou 🙂

Jiří
Host
Jiří

Proč si nekupovat blbá letadla, a ta dobrá registrovat někde v pr**** 😅

Tony
Host
Tony

Registrovat letadlo, které není vyrobeno v RF je takový ,,pain in the ass“, že všechno co není Suchoj má Aeroflot a další registrováno pryč. A za druhé to jsou daně. Většina jsou Bermudy nebo Irsko.

VíKo
Host
VíKo

Tohle rozhodnuti ale neudelal Aeroflot. Tohle rozhodnuti slo z politbyra. Aeroflot by jinak objednaval od dominantni dvojce.

Pražák
Host
Pražák

Aeroflot o to letadlo nikdy moc nestál, když pak obdržel první kusy (na základě rozhodnutí Kremlu), tak se ta nechuť ještě zvýšila. Přesně jak píšete, to není rozhodnutí managmentu Aeroflotu podložené potřebami firmy a kvalitou SSJ, ale „befél“ z Kremlu.
Ale těžko by si Aeroflot (až do nedávna), mohl koupit letadlo kategorie SSJ od Boeingu nebo Airbusu. Dokud Bombardier nedokončil CS series a následně ho prodal Airbusu, byly v podstatě jedinými dodavateli proudových regionálních letadel brazilský Embraer s rodinou E a v menším pak ještě kanadský Bombardier s rodnou CRJ, což jsou letadla odvozená od populárních business jetů Bombardier Challenger 600.

Tony
Host
Tony

Na druhou stranu to letadlo nevypadá špatně na papíru. Podílí se na tom firmy z Francie a Itálie, dokonce měli mít i konzultanta z Boeingu (hahaha všem vtipům, že to byl ten samý co dělal MAXy). Jako regionální jet do destinací jako je např. Bělgorod, Murmansk apod. úplně ideální letadlo. To, že se celý program vede jak se vede, je tak trochu ruské. Jakmile na to nejdou namontovat rakety, tak to dopadá přesně takto.

Pražák
Host
Pražák

No právě, že jen na papíru. Kvalita sériové výroby je špatná, co kus to s trochou nadsázky originál, servisní podpora ještě horší. Takže velká poruchovost kombinovaná s nedostatkem ND to letadlo spolehlivě zabíjí.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Rakety? Se Suchojem Su57 mají taky problémy. 9 let vývoje, 9. létající prototyp.

Jarda K.
Host
Jarda K.

Je dobré, že 5 těchto letadel objednal i náš národní letecký dopravce.

DPH
Host
DPH

to budou asi nějaké chybné informace

Kubrt
Host
Kubrt

Tak asi je Jarda K. občan RF.

Petr
Host
Petr

Třeba budou létat s hradním pánem a porady do kremlu . Tak máme naději , že se alespoň neuchlastá .

Jarda K.
Host
Jarda K.

Hradního pána, tedy váženéjho pana prezidenta Miloše Zemana, vozí vládní letka. Ne ČSA.

bohyn
Host
bohyn

Uchlastal by se cekanim na letisti, nez to letadlo opravi 😀

Ondra
Host
Ondra

CSA mají objednaných 7-9 A220

Jarda K.
Host
Jarda K.

Tyto stroje mají být určeny zejména pro kratší linky. Suchoje u nás kdysi létaly. Tedo vojenské, nadzvukové. Spolu s Migy. To už je ale dávná historie.

Pražák
Host
Pražák

Jediné Suchoje, které kdy u nás létaly byly stíhací bombardéry Su 22 a to je již, jak správně píšete, skutečně dávná historie (díky pánubohu za to) a pak několik akrobatických speciálů Su 29 a Su 31 (některé asi ještě létají).

kakov
Host
kakov

nemáte pravdu, před nimi létaly ještě Su-7 a pak Su-25, Su-22 až na závěr

Pražák
Host
Pražák

Máte pravdu, na hrábě a „velké sučko“ jsem zapomněl, nicméně i tak jsem rád, že už to u nás nelítá.

Pražák
Host
Pražák

Jinak si Vás, ale dovolím malinko opravit, Su 22 a Su 25 vstoupily do služby v ČSLA téměř současně, na jaře 1984, tedy nelze říct, že Su 22 létaly až na závěr. Jen byly jako poslední vyřazeny, v roce 2002, hrábě už o dva roky dříve.

kakov
Host
kakov

ano v tom máte plnou pravdu, já to jel spíš dle roku vyřazení, to že přišli 25+22 současně my nedošlo

kakov
Host
kakov

je to jen wiki, ale mrkněte sem:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_Su-7
https://cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_Su-25

samozřejmě o jejich službě v letectvu ČSLA vím i z jiných zdrojů

medák
Host
medák

Pro pana Ondru.. ČSA mají objednány 4 letadla vlastní plus dvě přes leasingovky takže celkem 6.. víc jich v současné době domluvených rozhodně není natož aby jich bylo 9..

Jen tak
Host
Jen tak

dobrej matroš :)))

Pavel
Host
Pavel

Nejaké stroje jsou porád v Shannonu a pak ješte v Benátkach.

Pražák
Host
Pražák

A nikdo o ně nestojí, proč asi?

Petr
Host
Petr

a gazíky a moskviče a zily a kamazy a ládíci . Než letět tímto tak raději na kole. A to sem letěl jakem i TU

Michal
Host
Michal

Ale houby, pravidelně s tímhle létám DRS – SVO a je to pohodlné éro. Má své mouchy, ale to má A220 taky.

Kubrt
Host
Kubrt

Tak proč je nikdo dobrovolně nekupuje, když jsou, na rozdíl od konkurence, dostupné takřka okamžitě?

a8n
Host
a8n

Drobné mouchy z pohledu cestujícího ještě neznamenají, že z pohledu provozovatele nemá pořádné masařky.

Michal
Host
Michal

Sami Rusové uznávají, že jsou problémy s náhradními díly, takže i drobná závada odstaví letadlo na dobu neurčitou. Holt Rusko, ale že bych se s tím bál létat, to ani omylem.

Přemek
Host
Přemek

Náhradní díly jsou pod sankcemi, takže není divu. O běžícím vývoji a počáteční výrobě vlastních se moc neví.

Janina
Host
Janina

Vývoz náhradních dílů na dopravní letadla z Ruska pod sankcemi v žádném případě není.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Vánoční Nalaďte se v metru

    12. prosince
  2. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  3. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince